Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014, 12:01 |
[MK3] Słabe ładowanie i temperatura nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
laura
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Laura
Wiek: 31 Dołączyła: 12 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Gru 2013, 00:22
|
|
|
diodalodz napisał/a: | lepiej układ przelać woda kilka razy, zmienic nagrzewnicę i zalać świeży płyn.
Tak jak pisałem 14,07-13,25= 0,8V spadku napięcia
przy prądzie rzędu 20A.
Daje to stratę mocy 0,8*20=16W Tyle wyprowadzasz w kosmos
Po tylu latach są dwie szkoły. Jedna mówi by zrobić nowe przewody z nowymi oczkami. Inni radzą by zrobić tzw. bypass czyli oddzielny nowy dodatkowy przewód od alternatora do akku. Ja osobiście lubię rozwiązanie nr 2 bo daje 100% pewność poprawnej pracy i dobrego ładowania. ALE należy pamiętać by użyć dobrego grubego przewodu czyli np dla 55A szacujac gęstość prądu ok 10A/mm2 należy użyć przewodu minimum 6mm2 . Należy pamiętać by umieścić go z dala od wydechu i ubrać w dodatkową koszulkę (tzw peszel). Przewód należy przypiąć do nieruchomych części auta tak by nie mogły się o nic przetrzeć podczas ruchów i drgań. Warto zamontować na przewodzie bezpiecznik np używając do tego specjalnej klemy zapożyczonej z iveco albo mniejszych fiatów.
http://allegro.pl/klema-p...3678016130.html
Wtedy dodatkowo możesz zabezpieczyć sobie obwód rozrusznika. Pamiętaj, że zastosowanie bypassu wymusza usunięcie przewodu rozrusznik-alternator bo inaczej bezpieczniki nie zadziałają właściwie.
Najlepiej zastosować przewód 10mm2.
A na klemie 200A zarezerwować na rozrusznik, 60A dla alternatora a 40A dla wyposażenia wnętrza i dodatkowych urządzeń. Taka klema praktycznie ratuje nas zawsze przed rozległym pożarem. Montuje ją do większości aut które modyfikuje np dla sportowców |
Hmm, czyli po prostu zrobic dodatkowy przewod od alternatora do klem aku tak? Taki przewod i oczka do niego gdzie np kupie? Alternator mozna na pewno wykluczyc? Nie jest np tak, ze pod obciazeniem mocno leci npiecie? Dziekuje bardzo za odpowiedzi |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Gru 2013, 00:28
|
|
|
alternator jest ok na 100%.
Jedynie to może mu sie pasek ślizgać.
Oczka kupisz w sklepach elektrycznych albo elektronicznych.
Kable to różnie, kiedyś dało się to kupić w hurtowniach elektrotechnicznych. Oczka potrzebujesz M8 na alternator i M6 na klemę. Pamiętaj by wywalić oryginalny przewód alternator rozrusznik jeśli robisz bypass. Jeśli nie robisz to z obu stron przewodu potrzebne są oczka M8. |
|
|
|
 |
laura
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Laura
Wiek: 31 Dołączyła: 12 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.