Przesunięty przez: szynszyl 22 Kwi 2011, 10:08 |
[Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN |
Autor |
Wiadomość |
macziom
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 15 Wrz 2005, 10:21
|
|
|
bialy107 napisał/a: |
Natomiast te co wykręciłem to BPR6EF
|
Z tamtymi (BPR6EF) autko było kupione. Nie wiem ile kilometrów tam siedziały. Powiem tylko, że jak wymieniłem na nowe (BP6EF) to fiesta ciszej chodzi.
Na szczęście na moim radiu i głośnikach nie odczułem braku tego "R". |
|
|
|
|
Siemanh [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lis 2005, 22:52
|
|
|
mam glupie pytanie. mam fieste 92 rocznik silnik 1.1 i chce wymienic swiece na ngk ale nie wiem jakie ...bo tam jakies oznaczenia silnika sa na ich stronie jak mam to sprawdzic?? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 24 Lis 2005, 06:23
|
|
|
Ty to jednak jesteś tępy - na stronie 3 rózne silniki 1,1 oraz na dodatek jeden silnik 1,0 ale wszystkie świece do nich są te same - czyli pościej mówiąc jedna świeca do tych silników... Dalej masz jakiś głupi problem |
_________________
|
|
|
|
|
zajac77 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lis 2005, 16:56
|
|
|
przepraszam za laickie pytanie.
Czy do mojej fiest z 94 roku silnik 1,1i jakie świece mam kupić?
Czy to jest jakąś różnica do jakiego silnika/mocy/pojemności?? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Lis 2005, 17:59
|
|
|
sorry, ale ja laicko odpowiem - idź do sklepu. przecież przebrnałeś 3 strony opisu i dalej nie wiesz nic. eeeh... w twoim przypadku kup motrocrafty - nie skomentuje. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 17 Gru 2006, 20:56
|
|
|
ja tam kupilem NGK do mego zgnilca bo moje stare wyglądały jak koszmar z ulicy wiązów, jak będę w domu to wam pokażę co znaczy praktyczne wykorzystanie slowa "KOROZJA wysokotemperaturowa", zacznijcie się bać.... a te dywagacje o rozginaniu i to uwazam za kolejną bajkę, nie lepiej kupić inny model? jest tyle tego badziewia, ze kazdy cos znajdzie cos dla siebie, z 2 strony chyba skonczyly sie czasy kaszlaków polonezow i innych zabytków i skrobania swiec z nagaru i sprawdzania odleglosci elektrod?!!!! prawda? |
|
|
|
|
loro19
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 38 Dołączył: 10 Lis 2005 Posty: 10 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 4 Sty 2007, 09:32
|
|
|
No ja longer mam beru i naprawde sa dobre i sadze ze nie jedna osoba na forum powie to samo. Jak mialem NGK to caly czas mialem problemy z zapalaniem samochodu oraz wiele innych problemow a po zmianie z NGK wszystko ok!! Ale najlepiej kup sobie motorcrafta. |
Ostatnio zmieniony przez Lokmen 16 Sty 2007, 09:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Paź 2008, 13:55
|
|
|
bidżej86, A jaki ma to mieć związek z odstępem elektrod w NGK V-line7 BPR6EF? :yyy: |
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Paź 2008, 15:57
|
|
|
szynszyl, Po sprawdzeniu jazdy przerwie 1,0 w NGK BPR6EF V-Line7 dzisiaj zmniejszyłem ją do ~0,65 na listku 0,6 z minimalnym luzem przy przesuwie między elektrodami. Praca silnika jest bardziej "miękka" i bardzo dobrze się zbiera; zatem właściwą jest przerwa ustawiona fabrycznie, czyli owe 0,65 o czym było w wątku. Uważałbym, że wartość katalogowa NGK, czyli 1,0 odnosi się do świec standardowych - nie V-Line. |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 13 Lis 2008, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 15:24
|
|
|
http://www.syrena.terramail.pl/swiece/swiece.html - tutaj link jak wyglądają świece sprawne, działające oraz diagnoza świec i układu zapłonowego. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 17:56
|
|
|
kandyk napisał/a: | szynszyl, Po sprawdzeniu jazdy przerwie 1,0 w NGK BPR6EF V-Line7 dzisiaj zmniejszyłem ją do ~0,65 na listku 0,6 z minimalnym luzem przy przesuwie między elektrodami. Praca silnika jest bardziej "miękka" i bardzo dobrze się zbiera; zatem właściwą jest przerwa ustawiona fabrycznie, czyli owe 0,65 o czym było w wątku. Uważałbym, że wartość katalogowa NGK, czyli 1,0 odnosi się do świec standardowych - nie V-Line. |
Ja mam coś koło 0,8 i też dobrze mi silnik pracuje. Na stronie NGK pisze że powinno być 1mm. Ma ktoś z was tak? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 20:35
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Ja mam coś koło 0,8 i też dobrze mi silnik pracuje. Na stronie NGK pisze że powinno być 1mm. Ma ktoś z was tak? |
ja mam świeczki NGK dokładnie oznaczenia nie znam ale mi koleś w sklepie dobierał w/g katalogu i powiem szczerze że kombinowałem z przerwą pomiędzy elektrodami a moje wątpliwości wzięły się z tąd iż w starszych autach przerwa była ok.0.65 a we fieście 1mm więc sobie myśle tak,skoro auto na rozdzielaczu gdzie każda iskra przypada da 1 świeczke ma przerwe 0.65 to jak ma być mocna iskra na świecy gdzie jedna iskra przypada na 2 świeczki.Do rzeczy ustawiałem:
0.65 i efekt na wolnuch fajnie ale po depnięciu tak jakby się zalewał
0.70 niewiele nlepiej ale lepiej
0.80obroty na wolnych elegancko przy dodaniu gazu lekka zamułka(ale to chyba troszkę winy CPP)ale przy przekroczeniu pewnych obrotów(nie wiem dokładnie jakich bo nie mam obrotka) wy...eb na maksa jeszcze na 2 potrafi kwiknąć
fabryczne 1mm kicha na maksa,obroty jakby niższe i nierówne a przy depnięciu zamułka po całości
teraz jeżdże na przerwie 0.80 i jest |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 23:56
|
|
|
A dlaczego świece NGK V-line wytrzymały u mnie 3000 km, a Motorcrafty ok. 15000 ??? |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
petr
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: CLX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: swietokrzyskie
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 12:42 [MK6] Świece żarowe - dobór
|
|
|
Mam pytanie jakie swiece ida do modelu mk6 2005 rok,1.4tdci bo w sklepie mi sprzedali swiece ngk ye04 i to nie byly te tylko swiece byly wkrecone ngk ye-05 z przewodem nakladanym na swiece a nie przykrecanym nakretka.Ciezko te swiece znalezc a z innego producenta nie wiem jakie maja miec oznaczenie.Moze z was ktos wymienial i mi podpowie> |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Lut 2011, 11:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 13:02
|
|
|
petr napisał/a: | mi sprzedali swiece ngk ye04 | I takie powinny być (wg katalogu)
Inne według tego samego katalogu:
Bosch: 0250204001
Beru: GM047 lub 0100276004 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 21:11
|
|
|
JoeMix napisał/a: | petr napisał/a: | mi sprzedali swiece ngk ye04 | I takie powinny być (wg katalogu)
Inne według tego samego katalogu:
Bosch: 0250204001
Beru: GM047 lub 0100276004 |
Podpinam się pod temat bo sam zamierzam wymienić tą która jest spalona |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lut 2011, 08:11
|
|
|
hawaj napisał/a: | Podpinam się pod temat bo sam zamierzam wymienić tą która jest spalona | Wymień komplet, jak jedna będzie nowa to zaraz poleci któraś ze starych,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:03 [MK3] Dwa pytania dotyczace świec
|
|
|
Dwa pytanie dotyczace swiec zaplonowych:
1. Jak powinna byc przerwa?
2. Ktore lepsze,jedno czy troj elektrodowe |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 09:59 [Ogólny] ŚWIECE I KABLE WN
|
|
|
Tu składamy propozycje zakupu elementów układu zapłonowo/żarowego.
Ja na chwile obecną polecam świece DENSO. NGK przy nich ma dwukrotnie mniejszą żywotność w tych samych warunkach i w tym samym samochodzie + LPG |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|