
|
Przesunięty przez: szynszyl 24 Wrz 2011, 09:18 |
[MK3] Skrzynia i półosie z 1.3 do 1.8 16V |
Autor |
Wiadomość |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24 Wrz 2011, 12:33
|
|
|
madek napisał/a: | No tak, tylko najpierw musi się wkręcić Zetec jedzie od 4 tyś obrotów, a w RS2000 zmieniasz już wtedy bieg na wyższy |
Yyy... wkręcasz na starcie, a później jedziesz tak, żeby nie zejść poniżej 5k Zresztą tak jak stuntman pisze - dostępność i cena 2.0 jest zadowalająca. Poza tym wypada też pozbyć się fear factora i od razu można lepsze czasy kręcić |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Wrz 2011, 13:01
|
|
|
Stunt_Man, to trzeba lepiej przegladac jest jeden za 600 i drugi za 700 faktem jest ze jest ciezej dostepny, i drozszy ale doliczajac kpl uszczelek i tajle potrzebne do przerubki aby weszlo do fiesty zetec wychodzi podobnie |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
sawekfan
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26 Wrz 2011, 18:24
|
|
|
Z wymianą silnika to trochę za późno bo tak jak pisałem zrobiłem generalny remont swojego 1.8. Myślałem aby wsadzić 2 litry ale chciałem mieć oryginał RS1800 mając nadzieję, że krótszą skrzynią go trochę szybciej popędzę, niż robić przeszczep i zatracić w jakimś sensie ducha tego samochodu Wiem, wiem nostalgią się nie wygrywa ale jakoś nie mam sumienia na razie Zresztą kiedyś amatorskie rajdy były bardziej wyrównane a teraz to wyścig zbrojeń i duża kasa. Mając nawet gsi bez modów nie ma szans na dobry wynik bo przyjeżdżają ludzie porobionymi kadetami, astrami, almerami na 200 KM +. Do tego szpery, markowe slicki a nie markgumy lub maxsporty.
Wiem, że pole do popisu przy wzmacnianiu 1.8 jest, aczkolwiek przy 2.0 większe ale to wymaga $$$ Same ostre wałki to koszt około 800 zł a jeszcze to dostroić by trzeba to już się robi ponad 1000 zeta, a przyrost mocy z 10 kucy. Oczywiście można i więcej ale wtedy cena w górę, a rajdy w zasadzie o pietruszkę
Ford ma bogatą historię rajdową i sądziłem, że jest sporo gotowych i tanich rozwiązań aby drogowe auto zamienić w rajdową broń.
Rozumiem, że escort miał dokładnie te same skrzynie, tak samo zestopniowane pomimo większej wagi i też nie ma co kombinować z przekładaniem skrzyni? |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Wrz 2011, 18:36
|
|
|
zamontuj turbo |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26 Wrz 2011, 18:37
|
|
|
sawekfan napisał/a: | ale chciałem mieć oryginał RS1800 |
hehe no to witaj w klubie
Wiesz... szybkie auto to też nie wszystko, są tacy, co maluchami powalczą w generalce Nie mówię, że brak Ci umiejętności, bo nie mam pojęcia jak jeździsz, ale trzeba trenować, jak wszystko Zainwestuj w parę mniejszych rzeczy, zawiecha, hamulce.
Jest sporo rozwiązań, ale wszystko kosztuje |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
sawekfan
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 00:03
|
|
|
Stunt_Man niestety w rajdach uturbianie ssaka mija się z celem bo sie ląduje od razu w klasie powyżej 2 litrów z turbo czyli w świecie lancerów i subaru i jest sie skazanym na porażkę :/ No chyba, że zbudować turbo ośkę na 300 koni, jakims cudem wyczarować trakcję (lub wsadzić napęd 4x4), zestroic to, zrobic hamulce itd. ale chyba taniej by wyszło kupić subaru i mieć to w serii wszystko
TomeX500 heh no własnie każdy myśli, że jest dość szybki ale 1 miejsce jest tylko jedno i walczy o nie kilkunastu z reguły takich szybkich Dopiero na starcie i w bezpośredniej konfrontacji okazuje się jak naprawdę szybkim sie jest
Generalnie traktuje to jako zabawę i pomimo klatki jednak nie deptam na maksa wszędzie, bo jednak jest ona zrobiona ze zniszczalnych materiałów Zresztą fiestę mam stosunkowo niedługo i cały czas staram się w nią wjeżdżać i przesuwać kolejne granice, bo lepiej robić to niż przesuwać drzewa czy słupy
Zawieszenie jest zrobione, gwintowany koni na sprężynach jamex. Hamulce może bez szału bo seryjnej wielkości ate powerdisc ale nacinane a do tego klocki ferodo i dają radę Do tego dolna rozpórka wahaczy plus zastrzały klatki do kielichów z przodu co sprawia, że jest sztywniejsze auto i zawieszenie. Opony maxsport czyli nalewany slick. Trzyma dużo lepiej niż zwykła opona firmowa ale jednak słabiej niż firmowy slick, który jak się rozgrzeje to dosłownie klei się do drogi. Niestety ceny nowych slicków np. pirelli to około 1000 zł sztuka i z racji "klejenia" się dość szybko się zużywają :/
Z wagi już nie zejdę, chyba, że ze swojej bo tu by się parę kilko znalazło Można by szyby na poliwęglan zamienić, maske i klapę z tworzywa sztucznego ale to też koszty, które nie sprawią, że nagle biegi w skrzyni się skrócą |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27 Wrz 2011, 00:08
|
|
|
No właśnie laminaty dużo Ci dadzą, warto w to zainwestować A oprócz tego to trenuj, poznawaj auto i przesuwaj granice, bo nic innego w takim razie nie pozostaje. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|