Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
24 Wrz 2011, 09:18
[MK3] Skrzynia i półosie z 1.3 do 1.8 16V
Autor Wiadomość
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Wrz 2011, 12:33   

madek napisał/a:
No tak, tylko najpierw musi się wkręcić ;) Zetec jedzie od 4 tyś obrotów, a w RS2000 zmieniasz już wtedy bieg na wyższy


Yyy... wkręcasz na starcie, a później jedziesz tak, żeby nie zejść poniżej 5k :-) Zresztą tak jak stuntman pisze - dostępność i cena 2.0 jest zadowalająca. Poza tym wypada też pozbyć się fear factora i od razu można lepsze czasy kręcić :hihihi:
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Wrz 2011, 13:01   

Stunt_Man, to trzeba lepiej przegladac jest jeden za 600 i drugi za 700 ;) faktem jest ze jest ciezej dostepny, i drozszy ale doliczajac kpl uszczelek i tajle potrzebne do przerubki aby weszlo do fiesty zetec wychodzi podobnie
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
sawekfan 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: wrocław
Wysłany: 26 Wrz 2011, 18:24   

Z wymianą silnika to trochę za późno bo tak jak pisałem zrobiłem generalny remont swojego 1.8. Myślałem aby wsadzić 2 litry ale chciałem mieć oryginał RS1800 mając nadzieję, że krótszą skrzynią go trochę szybciej popędzę, niż robić przeszczep i zatracić w jakimś sensie ducha tego samochodu :) Wiem, wiem nostalgią się nie wygrywa ale jakoś nie mam sumienia na razie :) Zresztą kiedyś amatorskie rajdy były bardziej wyrównane a teraz to wyścig zbrojeń i duża kasa. Mając nawet gsi bez modów nie ma szans na dobry wynik bo przyjeżdżają ludzie porobionymi kadetami, astrami, almerami na 200 KM +. Do tego szpery, markowe slicki a nie markgumy lub maxsporty.

Wiem, że pole do popisu przy wzmacnianiu 1.8 jest, aczkolwiek przy 2.0 większe ale to wymaga $$$ :sad: Same ostre wałki to koszt około 800 zł a jeszcze to dostroić by trzeba to już się robi ponad 1000 zeta, a przyrost mocy z 10 kucy. Oczywiście można i więcej ale wtedy cena w górę, a rajdy w zasadzie o pietruszkę ;-(

Ford ma bogatą historię rajdową i sądziłem, że jest sporo gotowych i tanich rozwiązań aby drogowe auto zamienić w rajdową broń.
Rozumiem, że escort miał dokładnie te same skrzynie, tak samo zestopniowane pomimo większej wagi i też nie ma co kombinować z przekładaniem skrzyni?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 26 Wrz 2011, 18:36   

zamontuj turbo :V:
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Wrz 2011, 18:37   

sawekfan napisał/a:
ale chciałem mieć oryginał RS1800


hehe no to witaj w klubie ;)

Wiesz... szybkie auto to też nie wszystko, są tacy, co maluchami powalczą w generalce :) Nie mówię, że brak Ci umiejętności, bo nie mam pojęcia jak jeździsz, ale trzeba trenować, jak wszystko :) Zainwestuj w parę mniejszych rzeczy, zawiecha, hamulce.

Jest sporo rozwiązań, ale wszystko kosztuje :P
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
sawekfan 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: wrocław
Wysłany: 27 Wrz 2011, 00:03   

Stunt_Man niestety w rajdach uturbianie ssaka mija się z celem bo sie ląduje od razu w klasie powyżej 2 litrów z turbo czyli w świecie lancerów i subaru i jest sie skazanym na porażkę :/ No chyba, że zbudować turbo ośkę na 300 koni, jakims cudem wyczarować trakcję (lub wsadzić napęd 4x4), zestroic to, zrobic hamulce itd. ale chyba taniej by wyszło kupić subaru i mieć to w serii wszystko :)

TomeX500 heh no własnie każdy myśli, że jest dość szybki ale 1 miejsce jest tylko jedno i walczy o nie kilkunastu z reguły takich szybkich :) Dopiero na starcie i w bezpośredniej konfrontacji okazuje się jak naprawdę szybkim sie jest :)
Generalnie traktuje to jako zabawę i pomimo klatki jednak nie deptam na maksa wszędzie, bo jednak jest ona zrobiona ze zniszczalnych materiałów ;) Zresztą fiestę mam stosunkowo niedługo i cały czas staram się w nią wjeżdżać i przesuwać kolejne granice, bo lepiej robić to niż przesuwać drzewa czy słupy :)

Zawieszenie jest zrobione, gwintowany koni na sprężynach jamex. Hamulce może bez szału bo seryjnej wielkości ate powerdisc ale nacinane a do tego klocki ferodo i dają radę :) Do tego dolna rozpórka wahaczy plus zastrzały klatki do kielichów z przodu co sprawia, że jest sztywniejsze auto i zawieszenie. Opony maxsport czyli nalewany slick. Trzyma dużo lepiej niż zwykła opona firmowa ale jednak słabiej niż firmowy slick, który jak się rozgrzeje to dosłownie klei się do drogi. Niestety ceny nowych slicków np. pirelli to około 1000 zł sztuka i z racji "klejenia" się dość szybko się zużywają :/

Z wagi już nie zejdę, chyba, że ze swojej bo tu by się parę kilko znalazło :-P Można by szyby na poliwęglan zamienić, maske i klapę z tworzywa sztucznego ale to też koszty, które nie sprawią, że nagle biegi w skrzyni się skrócą :)
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 27 Wrz 2011, 00:08   

No właśnie laminaty dużo Ci dadzą, warto w to zainwestować ;) A oprócz tego to trenuj, poznawaj auto i przesuwaj granice, bo nic innego w takim razie nie pozostaje.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.