[MK3] Vanowy bakłażan czyli dawna śliwka w kolorze czarnym |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Lut 2011, 14:55
|
|
|
eCo^, dzięki za kilka wyjaśnień
Recaro akurat nie chciałem, uszatki mi się nawet podobają i są dość wygodne
Kupiłem bardzo ładną maskę w kolorze milka, oraz ori kierunek. Oraz bagnet od Zeteca Silver top ale jest za krótki i jest takim prętem a nie sprężyną. Porównywałem i wychodzi mi na to że bagnet powinienem zastosować z blacktopa(na sprężynie z okrągłą dziurą do wyciągania)
Do listy doszedł rozrusznik który umilkł,
Zimno to i robić mi się nie chce więc stoi. Ale jednego auta już nie ma to i Fiestę czas uruchomić na dobre.
[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 22:52 ]
volvo poszło do gazu więc ostatnie dni jeżdżę fiestą. Fajne pomykadło to jest. Ktoś jednak nie dokręcił tej blachy przy przedniej poduszce i latała luźno nie trzymając skrzyni. Podreperowałem na szybko i już tak nie lata.
Zmieniłem rozrusznik bo poprzedni odmówił współpracy. Ciekawe bo kupiłem używkę do zeteca, ale okazało się że oczywiście nie taki jak trzeba. No cóż może ktoś chce do mondka tani rozruchawnik ? Wsadziłem rozrusznik z mk1. Kręci jak głupi
Nadal bardzo późno przełącza się na gaz. Trzeba obniżyć sekwencji temperaturę załączania.
Luz na kierownicy zrobił się większy. Auto też nie jest tak twarde jakbym chciał. No ale na dziury jest akurat. Nie prowadzi się jednak tak jak gokart a zglebioną sierrą potrafiłem tak jeździć. To jest szybsze, krótsze ale jednak nie czuję się super pewnie w jakiś łukach i zakrętach.
Przy hamowaniu ze 150 do 0 potrafi pokazać co się jadło na obiad i zgasnąć.
Aha mam ładną prostą i krzywo założoną maskę w kolorze milka.
Najbardziej jednak co mnie w tym aucie irytuje to skrzynia biegów. Do 70km/h jest ok. ale powyżej to 5 bieg jest chyba jakimś wirtualnym wynalazkiem. Żeby mieć przy 90km/h 3tyś obrotów ? Ekonomia na wyższych prędkościach tu nie istnieje
pooglądałem budę i chętnie bym ją zmienił na jakieś zdrowe mk3,5, ciekawe czy też zeteca łatwo bym upchał do mk4
[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 19:46 ]
no to buda zmieniona na mk3,5 w kolorze bakłażanu
uczucia na razie mieszane bo kosztowało worek pieniędzy a co chwila odkrywałem wady. No ale auto nowe nie jest mimo że z dobrych rąk kiedyś tam pochodziło.
Tak czy siak wawa wzbogaciła się chyba o fiestą która ma okazję być "piękna i szybka"
"Eco-pundolot" idzie na taile ale nie wszystko będzie do sprzedania. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 08:13
|
|
|
lipa zas czesci, mojemu synowi kiedys powiem "jak tata był młody to ludzie za grosze fisety kupowali i je cieli na tajle" a moj dzieciak zrobio oczy taaaakie i powie "tata woooow, rarytasy cieli"
a ja powiem"wtedy to nie byly rarytasy"...bla bla bla
łatwiej jest pociac 10 fiest niz zrobic 1 pozadna |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 09:06
|
|
|
to auto lapa po calej Polsce jak jakas dziw..a fajnie ze bedzie to jezdzic bo jak eco przyjechal nia pierwszy raz to nie wrozylem jej dlugiego zycia |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 09:20
|
|
|
w sumie nie wiem o czym wy gadacie ale ok
Żeby była jasność składam z dwóch dość fajnych Fiest xr2i które nie są już nowe, jedną która ma być "fajna"
Planów co niemiara. Przekładek, regeneracji, remontów sporo.... O postępach będę starał się na bieżąco informować. Może dziś uda mi się pstryknąć też jakieś fotki znanego chyba pacjenta bakłażana vel. śliwki |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 11:19
|
|
|
van81 napisał/a: | Do 70km/h jest ok. ale powyżej to 5 bieg jest chyba jakimś wirtualnym wynalazkiem. Żeby mieć przy 90km/h 3tyś obrotów ? Ekonomia na wyższych prędkościach tu nie istnieje | to masz chyba taka skrzynie jak ja. Na miasto ok bo w koncu zaczalem 5tki uzywac ale w trase to nie ekonomiczne |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 11:20
|
|
|
jak masz sliwke ulepszac to nic jej nie rob, mechanicznie z tego co pamietam byla w bdb stanie
jak chcecie dluga skrzynie to z diesla wsadzcie, tam mozna na 3 biegach jezdzic ;p |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 12:06
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | jak chcecie dluga skrzynie to z diesla wsadzcie, tam mozna na 3 biegach jezdzic ;p |
seryjna z 1.8 chyba jest wystarczajaca... moze nie na autostrady ale normalnie w trasie kolo 90km/h ma okolice 2tys obr. co w przypadku zeteca daje taką zmulasto ekonomiczną jazde |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 13:23
|
|
|
Mafios napisał/a: | fajnie ze bedzie to jezdzic bo jak eco przyjechal nia pierwszy raz to nie wrozylem jej dlugiego zycia |
sie k*urwa wróżbita Maciej znalazł |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 13:37
|
|
|
ja tam ekonomi nie licze, mam skrzynke z s-ki przy 100km/h mam chyba 3000obr a pali od 8l do 11 gazu i mam to gdzies ile pali bo i tak zawsze za 60zl leje:D |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 14:32
|
|
|
Jeśli ktoś przy 90km/h ma 2500 tyś obrotów i wsadzi skrzynie gdzie przy 90km/h będzie 2200 i liczy że auto będzie ekonomiczniejsze to się grubo myli, ja swoją Futurką odkąd przestałem w mieście używać 5 biegu (nie wrzucam poniżej 90km/h) to mi spalanie zeszło prawie 2 lity,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 14:46
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jeśli ktoś przy 90km/h ma 2500 tyś obrotów i wsadzi skrzynie gdzie przy 90km/h będzie 2200 i liczy że auto będzie ekonomiczniejsze to się grubo myli, ja swoją Futurką odkąd przestałem w mieście używać 5 biegu (nie wrzucam poniżej 90km/h) to mi spalanie zeszło prawie 2 lity,,, | używałeś kiedyś jakiegoś komputera spalania czy z fusów i własnych doświadczeń wnioskujesz ? Pamiętaj że spalanie to nie tylko obroty ale i warunki atmosferyczne, ogumienie i jeszcze milion rzeczy.
Adamus dawna śliwka to już nie to samo auto. Trzeba ją zepsuć żeby posłużyła jeszcze trochę czasu. Od czasu denia to auto chyba tylko tankowano i wożono do mechanika gdzie wymieniano ekspolatacyjne rzeczy. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 15:04
|
|
|
van81 napisał/a: | używałeś kiedyś jakiegoś komputera spalania | Nie, van81 napisał/a: | własnych doświadczeń wnioskujesz | Dokładnie,,, z kilkudziesięciu tankowań,,, van81 napisał/a: | Pamiętaj że spalanie to nie tylko obroty ale i warunki atmosferyczne, ogumienie i jeszcze milion rzeczy. | Wiem,,, powiedz kiedy się bardziej zmęczysz, kiedy będziesz wolno pchał auto (silnik na niskich obrotach) czy jednak kiedy trochę rozpędzisz pojazd i będziesz sobie lekko truchtał za nim,,, (silnik na trochę większych obrotach) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 21:41
|
|
|
2500obrotów 9litrów, 2200 obrotów 7,8. I to nie jest chwilowe tylko średnie w ciągu powiedzmy minuty na jakiejś drodze. Sprawdzone też na dystrybutorze w ilościach przybliżonych bo ciężko po polskich drogach mieć podobne warunki.
Idąc dalej z własnych doświadczeń wiem że mając duży silnik spalę mniej niż jakbym miał mały w tym samym aucie. Mówię o benzynie, ropa jest do traktorów i tirów i zwyczajnie nie mam z nią styczności. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 21:50
|
|
|
To jest jasne i logiczne że im niższe obroty tym mniejsze spalanie, a że Joe nie miał najlepszych warunków w teście to cóż...
Jadę passatem w trasie - koło 110 jest tam chyba 2300 obrotów na 5-ce i spalanie koło 6L a na 6-ce jest koło 2000 obrotów i spalanie niższe bo jak mnie pamięć nie myli to 5,3L. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 21:58
|
|
|
gdyby skrzynia szóstka była w fieście.... mmmm candies sunąć 120km/h i spalanie jak przy 90
Poka fote jak wyglada czarna z milkową maską, bo czuje, że wyszło co najmniej orientalnie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez luk-90 8 Mar 2011, 22:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 22:06
|
|
|
To inny przykład: renault scenic II mojego brata, skrzynia 6, na piątce przy 100 spalanie sporo niższe niż przy 100 na 6 biegu (tak ponad litr), a obroty niższe, więc? to wszystko zależy od groma czynników w którym jednym z ważniejszych jest styl jazdy kierowcy, więc trudno tu dyskutować.
P.S może by tak skończyć już ten OT ? |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Mar 2011, 22:18
|
|
|
my tu gady gadu o spalaniu ale czas na konkrety
1. NICK: van81
2. IMIĘ: Krzysztof
3. MODEL: 3,5
4. WERSJA: szczepane XR2i
5. ROCZNIK: 1995
6. SILNIK: 1.8 130PS
7. OPIS AUTA: miałem nadzieję że jest trochę lepsze. Ale to auto swoje lata już przeszło i niestety wygląda tak jak wygląda. Śliwka ma wgnioty na jednych i drugich drzwiach i błotniku, na tylnym nadokolu mocniejszą wgiotę, przetarty lakier na masce, odpryski lakieru na zderzakach i ospojlerowaniu, wyjący alternator, niepotrzebną dziurę w klapie która zresztą ma rdze od spodu, kupę odprysków do blachy od kamyków na masce, klepiącą hydraulikę silnika, brak ręcznego, wyje łożysko z przodu, tarcze krzywe
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: ospojlerowanie xr2i, daszek na tylnej klapie
b. mechaniczne: swap na 1.8 130PS, zawias MTcoś tam -60mm
c. audio: zostały niskotonowe i kable
d. inne: naklejka FKP
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: rozłożyć i poskładać do kupy(znów to słowo), zmiana wizualna w postaci któryś felg i lakier na niektóre elementy, black lampa
b. mechaniczne: ręczny(znów nie ma), hamulce przód nowe lub swap na 260, swap silnika, sprzęgła, osprzętu, wspomaganie
c. audio: wlatuje zestaw przód Alphard(czy jakoś tak) tył półka z magnatami lub też jakiś sub ze wzmakiem
d. inne: diody, neony, ciemne szyby, dywaniki, skóra
EDIT:
Pogrzebałem, porównałem zdjęcia i mniej więcej to siedzi w aucie(jak się mylę proszę zweryfikować):
-silnik 1.8 16V 130PS
-stożek grzybek
-amortyzatory MTS
-sprężyny - 60mm MTS
-elektryczne szyby
-uchylne tylne szyby
-otwieranie bagażnika elektryczne
-ospojlerowanie, spojler, zderzaki XR2i
-kiera w skórze z poduchą
-fotele uszatki
-centralny zamek na pilota
-alarm ?
-wygłuszenia ponadprogramowe
Foto:
[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 19:59 ]
ściągnąłem tylny zderzak a tam impreza
ściągam nadkola a tam impreza
pod progami mniejsza impreza. Ale wszędzie mówi rdza do rdzy "czas zacząć tego forda".
Miałem się zająć dziś czym innym ale cały dzień walczyłem z tyłem, progami, podłogą by wygonić rudą. Jak ktoś mi teraz powie że śliwka to było auto bez rdzy to dostanie w zęby Dodatkowo zatłukł bym osobę która nie umiejętnie używała podnośnika i pozaginała wszędzie ranty progów
Ogólnie udało mi się zrobić całkiem sporo, jutro baranek, jakieś mazidła. Dywan wyprany wysuszyć, wygłuszenie zreanimować bo oczywiście przegniłe na przednich fotelach, nadkola poprawić lakierniczo i tylny zderzak, lampy założyć(ciekawostka mam diodowe żarówki), podsufitkę, fotele, złożyć środek no i tył i środek będą gotowe. Ha jakie to proste
Tak wiem zaczynam od złej strony najpierw powinienem swapa robić. Ale sztrucla nie mogę odstawić bo to w tym momencie jedyne sprawne auto.
[ Dodano: Czw Mar 10, 2011 20:26 ]
i tak nikt tu nie zagląda ale napiszę
dziś dalszy dzień walki z podłogą, nadkolami. Wszystko w bitexie, barankach i innych mazidłach. Na parę wiosen powinno starczyć zanim zacznie odpadać kawałkami.
Odnowiony też wózek na koło który będzie trzymał ciężką butlę z gazem.
Jutro lakier na kawałek zderzaka, ospojlerowania i maskę. Sam jestem ciekawy jak to mi wyjdzie. Żeby mi ręka nie drżała wezmę sobie jakiś browar. Jak się z tym uporam to wyciągam silnik.
[ Dodano: Nie Mar 13, 2011 22:37 ]
Niunia poskładana, dziś brakło mi niestety czasu bo był spot i miałem trochę pracy w robocie.
Do założenia została mi tylko podsufitka no i oczywiście silnik, hamulce, wspomaganie, gaz. Ale to zostawiam sobie na deser :lol:
Moje kable do audio i nowo odmalowany rozpórak
podłoga po szlifie
ori wygłuszenie które i tak już nie było ori zgniło po zimie więc je wyciąłem i zastąpiłem. Spełnia swoją funkcję wyśmienicie.
No i środek wygląda tak:
a całą niunia wygląda tak:
pod przednie nadkole jak tak skręcone są koła to nie wsadzę nawet najmniejszego palca. Wszystko fajnie i nie ociera chyba, że się maks kiere skręci albo na skręconych kołach wpadnie w dziurę. Pojeżdżę trochę na tym i chyba zmienię na sportowe ale trochę wyższe sprężyny.
inny profil:
pupa:
widać inny odcień lakieru na zderzaku który podmalowywałem. Lakier miał być takiego samego koloru a oczywiście okazał się znacznie jaśniejszy i jest bee.
Podsumowując ten tydzień prac :
-zlikwidowanie rudej na tylnym pasie
-zlikwidowanej rudej na nadkolach
-zlikwidowanie rudej na rantach progów i ich prostowanie
-konserwacja tylnego pasa
-konserwacja podłogi, podłużnic, baku, belki itd..
-odnowienie, zlikwidowanie rudej i renowacja kosza na koło wraz z uchwytem.
-kosmetyka podłogi w środku
-zreanimowanie wygłuszenia podłogi + jej dołożenie
-zmiana foteli i kanapy na uszatki skórzane
-tylna wycieraczka mk4
-wyszpachlowanie zderzaka + jego poprawki lakiernicze
-zmiana lampki zderzaka na nie pęknięta + świecącą
-zmiana lamp na blacki
-dołożenie wykładziny bagażnika
-pomalowanie na szportowo rozpórki
-podłączenie radioodtwarzacza
-zmiana kół na alusy 15
-próba reanimacji ręcznego |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
Ostatnio zmieniony przez van 20 Wrz 2011, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 00:09
|
|
|
UP
Kurcze Fajna jest, a kapsle do tych alu masz? |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 01:05
|
|
|
A ja myslalem ze to 16" a nie 15"... jakie ET jest tych felg ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 01:20
|
|
|
a na ostatnim zdjęciu widać pupę mojej MK3
a tak serio to zastanawiałem się nad założeniem u siebie -60 i 15" felg, ale podziękowałem. narazie zostaje u mnie -35 i 14".
też mam zdjęcie bakłażana z parzychem na pokładzie i nawet świeże, bo z ostatnich 24h
 |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
|