Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 20:49 |
[MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 18:12
|
|
|
Marcinowaty, nie mam wtryskiwacza, napisałem 1,1/1.3 a nie 1,1i czy 1,3i |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 19:55
|
|
|
Pozwolę sobie odkopać temat
Wie ktoś może jak rozebrać tą rurę od puchy filtra i wywalić ten termostat w dolocie? Najlepiej w miarę bezinwazyjnie |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 19:58
|
|
|
Qniu, a zaglądałeś w ogóle pod maskę? odkręć 3 śruby mocujące puchę, zabierz ją sobie do domu, rozepnij zatrzaski i rób masakrę dużym śrubokrętem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 20:25
|
|
|
Zaglądałem i to nieraz Puszkę filtra też nieraz ściągałem Chodzi właśnie o to że nie bardzo wiem jak to rozebrać tak żeby tego nie uszkodzić. A z tymi zatrzaskami to chodzi o te zatrzaski od pokrywy filtra, czy są tam jeszcze jakieś inne ustrojstwa dzięki którym można odpiąć tą rurę i ją rozebrać? Btw, tą masakrą to mnie przeraziłeś :P |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 20:29
|
|
|
jak dobrze pamiętam, to rura wchodzi w puchę na zatrzaski - trzeba pokombinować z rozpięciem (uwaga na kruchość plastiku na mrozie). ale do wybebeszenia (tzn destrukcji ) tego układu z termostatem nie jest chyba konieczne rozpinanie dolotu |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 20:35
|
|
|
bidżej napisał/a: | ale do wybebeszenia (tzn destrukcji ) tego układu z termostatem nie jest chyba konieczne rozpinanie dolotu |
No właśnie tego nie jestem pewien, mi się wydawało że trzeba całą tę rurę rozebrać i jakoś to ustrojstwo wyciągnąć Z tym że niewiem jak Ale jeśli da się to zrobić prościej to ja sie chętnie dowiem |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 21:35
|
|
|
Wywalenie tej klapki to nieporozumienie, teraz zima przekornie spalanie wzrasta a nie spada,,, ale ja nikogo nie będzie przekonywał |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 21:49
|
|
|
JoeMix, z tego powodu u mnie termostacik siedzi ale jak komuś nie działa to czemu go nie wywalić... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 22:12
|
|
|
No ja myślę żeby go wywalić dopiero na wiosnę, bo jakoś nie wyobrażam sobie -15 za oknem i zimnego powietrza Zresztą... u mnie i tak się urwało to cięgło co porusza tą klapką i póki co jest na stałe zablokowane w pozycji "ciepłe" za pomocą gwoździa Choć z drugiej strony spotkałem się na którymś forum z opinią, że właśnie na zimnym powietrzu auto powinno mniej palić, niemniej jednak kłóci się to z moją dotychczasową wiedzą |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 22:15
|
|
|
bo ktoś ostre głupoty tam popisał...
jeśli pękło cięgno to zamiast wywalać całość po prostu bym je skleił. a zablokowanie na stałe na ciepło też nie jest dobre jeśli chodzi o szumnie nazywane OSIĄGI |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 22:37
|
|
|
Cytat: | bo ktoś ostre głupoty tam popisał... |
Też tak myślę, aczkolwiek zawsze warto się upewnić
A termostat to i tak wolę wywalić, coby mieć zimne powietrze i wolny przelot i więcej KUNIUF pod maską Zresztą, nawet niewiem czy on działał wcześniej... A co do ciepłego powietrza to teraz jest taka pora że mocy za dużo nie trzeba a przynajmniej autko mniej pali Przynajmniej w teorii |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 07:45
|
|
|
Qniu napisał/a: | wolę wywalić, coby mieć zimne powietrze i wolny przelot i więcej KUNIUF pod maską | No to żebyś się nie zdziwił,,, to że niektórzy odczuwają więcej mocy to bardziej samo sugestia niż fakt,,, jeśli nawet silnik jest "mocniejszy" to tylko dlatego że więcej pali,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 10:35
|
|
|
No wiesz, ja nie liczę na +10KM i +20Nm Ale pewna poprawa powinna być... Wiem że niejedna osoba na forum robiła taki mod i sobie chwaliła, więc w jakimś stopniu to chyba działa. A co do większego spalania, to wiadomo że im więcej powietrza i im ono zimniejsze, tym więcej paliwa potrzeba (choć jak wspominałem, na którymś forum ktoś stwierdził na odwrót :yyy: ). A więcej mieszanki to większe bum Cóż, mam zamiar się z tym pobawić się przekonać |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 12:49
|
|
|
Witam!
Po przeczytaniu chyba wszystkich tematów traktujących o dolocie ciepłego/zimnego powietrza postanowiłem sprawdzić jak to wszystko prezentuje się u mnie.
Na początku sprawdzenie czy termostat jest sprawny.
W celu rozgrzania postanowiłem polewać go przez dłuższy okres czasu wrzącą wodą. Okazał się sprawny 'dyszel' zaczął się wysuwać. Biorąc pod uwagę, że woda miała prawie 100 stopni to termostat rozgrzał się zapewne do 90-kilku.
Tak wygląda klapka w pozycji gdy ciepłe otwarte - zimne zamknięte
Tak natomiast w pozycji ciepłe zamknięte - zimne otwarte (tutaj fotka przy zimnym termostacie, gdyby był ciepły dało by się jeszcze bardziej wychylić klapkę, ponieważ nie blokowałby jej ząbek od popychacza)
Po podgrzaniu termostatu przeze mnie była w mniej więcej takiej pozycji
czyli takie pół na pół.
Teraz pytanie. Do jakiej temperatury może rozgrzać się termostat, czy może rozgrzać się na tyle aby dać pełny przepływ zimnego powietrza? Czy po prostu temperatura, którą ja na nim wytworzyłem jest niższa od naturalnie osiąganej?
Może przy okazji moich fotek osoby, które nie mają pojęcia 'jak to działa' po części coś załapią |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 12:57
|
|
|
kolego, klapkę do pozycji "ciągnij zimne" tak czy tak ustawia przepływ powietrza dzięki odpowiedniemu wyważeniu klapki. zajrzyj w dolot przy pracującym silniku i dodaj gazu - klapka powinna się otworzyć. termostat odpowiada tylko za bieg jałowy. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:07
|
|
|
Dzieki za info. Rozumiem, że przy dodaniu gazu, czy na biegu zasys powietrza jest o wiele większy więc klapka wychyla się dzięki dużemu przepływowi powietrza. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 14:19
|
|
|
bidżej, Jeszcze jedna sprawa. Wcześniej (w sumie dawno temu) pisałeś, że przy zimnym termostacie klapka powinna 'dyndać'. Co przez to rozumiesz? U mnie sprężynka tak trzyma klapkę, żeby domyślnie szło ciepłe (trzeba użyć troszeczkę siły żeby ręcznie przestawić na 'ciągnij zimne' także w moim rozumieniu nie dynda), a nawet jak go gazowałem i zaglądałem do wlotu, to klapka nie przestawiała się na 'ciągnij zimne' tak jak to ustaliliśmy posty wyżej. Czyżby sprężynka za mocno trzymała klapkę, czy może decydującym czynnikiem wpływającym na przestawienie klapki na 'ciągnij zimne' ma większy zasys powietrza (większe obroty) + pęd wpadającego powietrza z prędkości jazdy? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 14:23
|
|
|
dyndać - tzn dawać się swobodnie przestawiać. wtedy przy małym przepływie pod własnym ciężarem klapka opada i dolot zimnego powietrza się zamyka. u mnie tam nie ma żadnej sprężynki... postaram się zajrzeć do tego wieczorem - być może coś jest zdekompletowane, ale nic tam nie grzebałem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 14:26
|
|
|
ano właśnie
to fotka z pierwszego postu tego tematu
http://img233.imageshack....97/50243339.jpg
tutaj też widać sprężynkę, która utrzymuje na pozycji ciągnij ciepłe, i daję sobie rękę uciąć, że od samego zasysu powietrza nie przestawi się na ciągnij zimne, jedynie dzięki działaniu termostatu.
Może rozwiązaniem pośrednim będzie delikatne rozciągnięcie spręzynki, aby klapka swobodniej (przy udziale mniejszej siły) wychylała się do pozycji 'zimne' |
|
|
|
|
|