Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Ford Fiesta 1.3 92' - projekt "reanimacja"
Autor Wiadomość
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Mar 2013, 14:56   

Tommy napisał/a:
Poza tym patrząc na stan podłogi bagażnika pojawia się pytanie czy będzie je w ogóle do czego przyspawać...

Właśnie tył nawet nie jest najgorszy (jeśli chodzi o podłużnice).
Z przodu jest największa lipa, ale tam jeszcze jest do czego spawać.
A że koszt przekroczy wartość auta to pewne, bo wartość jest niemal zerowa ;)

Tak jak mówiłem, to nie ma być auto na lata, ale ma się jeszcze parę miesięcy potoczyć po drodze ;) I było by miło jakby do tego czasu miało wciąż przegląd ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 26 Mar 2013, 09:22   

dobrze Ci tu radzą , piszesz ze leczysz to po łebkach świadomie to miej tez świadomość ze na kjs nie jest to bezpiecznie (piszesz ze chcesz tym zrobic pare kajtkow)... buda to złom z tym nie ma dyskusji...
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Mar 2013, 09:56   

Buda złom, dlatego na pewno bym się nie pchał na te kajtki gdzie jest jakiś niesamowity wyryp ;) W końcu są i takie, które są rozgrywane głównie na asfalcie, tam się to nie powinno połamać :P
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Mar 2013, 23:01   

Oby :P
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Kwi 2013, 19:13   

Chłodnica i hamulce ogarnięte, przegląd też zaliczony :D
Jeszcze trochę fieścina pojeździ.
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Kwi 2013, 17:45   

Aktualne foty, czyli brzydula w całej okazałości ;)






















"profi" uszczelniona chłodnica :E



Silniczek


;)



I podłużnica :(



Mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany za wielkość fotek ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 24 Kwi 2013, 18:56   

STax napisał/a:
Mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany za wielkość fotek ;)


Może tak być, cza było miniaturki wrzucić, bo się długo ładuje.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Maj 2013, 08:20   

Wczoraj, jakieś 50m od domu stoję sobie na światłach, wciskam hamulec i słyszę, że coś trzeszczy. No to wcisnąłem mocniej, coś syknęło i pedał wpadł w podłogę :fox:

Doturlałem się jakoś pod blok, wspomagając się ręcznym (na jedno koło ;) ) wysiadam i oglądam - z tyłu cieknie płyn ;-|

Dziś to rozbiorę, ale z tego co widzę, to najwyraźniej poszedł przewód elastyczny przy lewym tylnym kole.

//edit

Rozebrałem dziś tylne koło. Faktycznie, pękł przewód elastyczny, zamówiłem nowy.
Oprócz tego postanowiłem sprawdzić dlaczego nie ma ręcznego w tym kole.
Po zdjęciu bębna zdębiałem.
Ktoś ZASPAWAŁ samoregulator na szczęce w pozycji maksymalnie ściśniętej (tak jak do zakładania bębna). <???>

Nie wiem co kierowało tym człowiekiem...
Na szczęście Tomex500 dał radę zeszlifować ten spaw i szczęka nadaje się do ponownego montażu.

Prawdopodobnie w sobotę poskładam wszystko do kupy.








//edit 2

Wszystko poskładane i jeździ, choć nie obyło się bez problemów...
Stary przewód miał kołnierzyk, za który wsuwa się taką spinkę do mocowania z jednej strony spłaszczony, nowy ma cały okrągły, więc nie przeszedł przez otwór w blaszkach mocujących...

Później objechał mi odpowietrznik w jednym kole (ostatecznie spiłowany na mniejszy klucz).

No ale już jeździ, ręczny fajnie trzyma i to na oba koła.
Do tego wczoraj naprawiłem zapalniczkę ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Maj 2013, 13:31   

Fiesta jeździ coraz lepiej, poza problemami z rozrusznikiem i prawdopodobnie gubieniem masy.

Postanowiłem też w końcu zagłuszyć dziurawy tłumik ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wmVMAWdKcfU
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 2 Cze 2013, 14:37   

STax, a ta podziurawiona patelnia tak jak na zdjęciach powyżej daje ci coś ?
_________________

 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Cze 2013, 18:24   

Tak, ciut lepiej idzie na wyższych obrotach (tak +/- powyżej 3000rpm).
Ostatnio uszczelniłem też tłumik końcowy. Jest sporo ciszej podczas jazdy :)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 2 Cze 2013, 21:27   

a spalanie przy tym nie wzrosło ci ?
_________________

 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Cze 2013, 09:11   

Nie mierzyłem, bo jeszcze nigdy fiesty do pełna nie tankowałem, ale na logikę nie powinno, bo te dziury redukują tylko opory ssania, nie wpływają raczej na ilość podawanego paliwa.

BTW, ostatnie dźwięki dziurawego tłumika:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 3 Cze 2013, 13:39   

istnie jak WRC :-)
_________________

 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Lip 2013, 09:37   

Temat dawno nie aktualizowany, a trochę się działo ;-)

https://lh5.googleusercontent.com/-kjms-Bw7yLw/UZu9ysHXYBI/AAAAAAAACH4/YJuXF2YO2T8/s1024/DSC01765.JPG

I wymiana filtra powietrza. Różnica chyba zauważalna? ;)
https://lh6.googleusercontent.com/-NnSU2xBiCqQ/UZu9y7jblTI/AAAAAAAACIA/F-yHb-syZkg/s1024/DSC01764.JPG


Jako, że pierwsze kupione radio udało mi się spalić przy montażu :E nabyłem kolejne za równowartość 4-paka piwa czyli ~12zł :E

https://lh6.googleusercontent.com/-GnHvvS6h2QA/UZ5z0qBVqEI/AAAAAAAACLs/O6Cu7lAeltU/s1024/DSC01790.JPG

BTW zwróćcie uwagę na "oryginalną" markę ;)

https://lh4.googleusercontent.com/-59DXQJgehsk/UZ-a7GDMAxI/AAAAAAAACMI/Elkhx-YCh8U/s1024/DSC01802.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-52GlCZW5M6o/UZ-a7iNV0MI/AAAAAAAACMM/rZyRGm6rRLY/s1024/DSC01803.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-lxGQZcYm4i0/UZ-a6LX30LI/AAAAAAAACMA/mZ_F4itPyBo/s1024/DSC01804.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-LnqbJIgwaIk/UZ-bDebAVmI/AAAAAAAACMY/a28SdtQafuE/s1024/DSC01806.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-tFmKdl2hmw0/UZ-bEJ5xcQI/AAAAAAAACMg/ZqSindse10w/s1024/DSC01807.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-bjem43KoMpY/UZ-bE7YpsLI/AAAAAAAACMk/__5mbkt0Oyw/s1024/DSC01808.JPG

I tak to gra = > http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony :E

https://lh4.googleusercontent.com/-TdTNOILnk54/Uad3UV9vyAI/AAAAAAAAC-c/Y5pBp22yOWg/s1024/DSC01887.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-ccs2-d3ceO4/Uad3Uf--5FI/AAAAAAAAC-g/c7WM7dhIxJw/s1024/DSC01888.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-E1wHRfxHWhY/Uad3oGNZ5AI/AAAAAAAAC-8/_UBcAoCinmg/s1024/DSC01891.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-t5tcMootqys/Uad35aD8CJI/AAAAAAAAC_Q/Py13vi73bXA/s1024/DSC01894.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-S87XjIM9EvU/Uad4b-Z6h3I/AAAAAAAADAA/318BTcVFxIM/s1152/DSC01900.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-fc6hyHuD1ic/Uad5d7473vI/AAAAAAAADBg/u0WrQO4TcRc/s1152/DSC01922.JPG


Udało mi się uszczelnić w końcu tłumik (blacha, silikon, obejmy z drutu itd).
W końcu cisza w kabinie.
A tu ostatnie porykiwania z dziurą:
http://www.youtube.com/watch?v=MKUkPhWL6Q0


Wybił też pierwszy tysiąc kilometrów zrobionych fiestą ;)
Ostatnie 200km zrobione zostało w trasie. Obserwacje: po uszczelnieniu tłumika poza ciszą w kabinie auto dłużej ciągnie, tzn przedtem już przy ~3,5k rpm moment gwałtownie spadał, teraz jego spadek jest odczuwalny dopiero powyżej 4k rpm.
Przy jeździe w 3 osoby + pies + bagaż ;) osiągi są marne. O wyprzedzaniu można w zasadzie zapomnieć.
Co innego jak się jedzie samemu i bez bagażu. Do 80-90km/h przyspieszenie jest bardzo fajne, do 120km/h akceptowalne, natomiast powyżej tej prędkości to jest walka o każdy km/h :E Max póki co się rozpędziłem do 135km/h, ale trochę strach taką puszką tak latać ;) + Świst wiatru w uszczelkach :lol:
Za to da się wyprzedzać. Od 70-80km/h nawet na 5. biegu.
Ogólnie osiągi imho na poziomie punciaka 1.2 60.

Trzeba by jeszcze koła wyważyć, bo lewy przód trochę bije.


Było:
https://lh6.googleusercontent.com/-ljRh7ZVSN8U/UcUyyzwNLVI/AAAAAAAADKA/SHCkSfEUxaM/s720/IMAGE00370.jpg

Potem:

https://lh3.googleusercontent.com/-xCoXgppkNUc/UcrnUnKOlkI/AAAAAAAADKo/eV4qT-1PE2w/s720/IMAGE00373.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-HBRuzLsgMJI/UcrnVLs-GvI/AAAAAAAADKs/wtyIqdWQcws/s720/IMAGE00372.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-0JpDt8ch8F0/UcrnVG1Qa0I/AAAAAAAADKw/AH2ABKgpm9s/s720/IMAGE00374.jpg


Tadam :P

https://lh6.googleusercontent.com/-KOX1Ks9ri5U/UcwLaWLw14I/AAAAAAAADLQ/LMw8V7Mdsnk/s720/IMAGE00379.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-trjDNjFSAsc/UcwLa2xCmJI/AAAAAAAADLU/H528u5vmSvs/s720/IMAGE00380.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-XnWw3JIKAYk/UcwLdZYPD5I/AAAAAAAADLg/dFt0GDNwJi0/s720/IMAGE00381.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-4N0tpsnl6jc/UcwLeB9NgdI/AAAAAAAADLw/-BuoxSxfd6w/s720/IMAGE00382.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-pnV-p5wwZ8Y/UcwLecQ642I/AAAAAAAADLs/OTrmUvme-zk/s720/IMAGE00383.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-b4XfUL6iE7g/UcwLfiWeLdI/AAAAAAAADL4/ZJAZGc2pdjE/s720/IMAGE00384.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-9hDBrdqoiwU/UcwLgQnRpkI/AAAAAAAADMA/bUvolBe7hn0/s720/IMAGE00385.jpg


Zimą okolice wlewu wyglądały tak:

https://lh4.googleusercontent.com/-HZ3SRzfixVo/UPh3bEITDUI/AAAAAAAABNY/qMobKmupSDQ/s720/IMAGE00184.jpg

Teraz było już gorzej, postanowiłem się więc za to wziąć.


Zacząłem zrzucać szpachlę...
https://lh3.googleusercontent.com/-P2rLgvuX50Q/UdGlN7ZupxI/AAAAAAAADMY/KGoWasONkIw/s720/IMAGE00388.jpg


Okazało się, że zaszpachlowany był praktycznie cały lewy tylny błotnik. Ten kto to robił, był chyba jeszcze gorszym specjalistą niż ja, bo nakładał szpachlę na 3-4mm grubo na całej powierzchni, nawet na stary lakier...

https://lh4.googleusercontent.com/-es9n3f9G1zI/UdGlNxs3HJI/AAAAAAAADMk/Odt74UcV0vM/s720/IMAGE00389.jpg


Tu już po przejechaniu papierem ściernym i odrdzewiaczem

https://lh6.googleusercontent.com/-UAilVnujGks/UdGlNxPBVcI/AAAAAAAADMg/DS9jz3GoMWk/s720/IMAGE00390.jpg


Na tym tle, moje szpachlowanie tylnego pasa sprzed paru miesięcy uważam, że trzyma się całkiem nieźle ;)
https://lh5.googleusercontent.com/-v7ntKVHHFwc/UdGlPHgzsiI/AAAAAAAADMw/_phrumWDj0I/s720/IMAGE00391.jpg

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2 Lip 2013, 13:32   

Gdzie kupisz reperaturkę?

Bo właśnie się zastanawiam czy spawać nadkole czy naprawiać (mata szklana i troszeczkę szpachli, u mnie dziur nie ma, ciekawe jak się zeszlifuje ale wygląda na pokryte rdzą tylko :D (nadkole mk4)
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Lip 2013, 16:20   

Reperaturki nie będę kupował - koszt zakupu i wstawienia zupełnie nieopłacalny. Będę łatał włóknem i szpachlą, żeby to jakoś wyglądało jeszcze przez rok czy dwa.
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Lip 2013, 21:22   

A ja swoją chciałem na złom oddać....
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Lip 2013, 10:25   

STax, jest dobrym rzemieślnikiem :hihihi:

haker12329, ja również zainspirowany modem staxa (+ przestudiowane forum fiesty u angoli) postanowiłem przenicować patelnię. Dziurki dookoła puszki (wypalone małą lutownicą oporową).

Efekt: moim zdaniem spalanie nie wzrosło (a jeżeli już to minimalnie), poprawiła się dynamika w zakresie od 3-4K (czuć że przyspiesza), no i przy otwartej przepustnicy buczy jakbyś miał stożek :ok:
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 14 Sie 2013, 07:43   

Fiest a jeździ i ma się dobrze, ale na dniach będzie do sprzedania.
Ostatnio wymieniłem chłodnicę, co skończyło problemy z uciekaniem płynu i z przegrzewaniem.
Tu różnica między starą a nową:
https://lh6.googleusercontent.com/-VItdAIIDS8Y/Ugj5JaaoUOI/AAAAAAAAEiw/nEXPDLM7-x4/s1024/P8120931.JPG

A tak fiesta wygląda dziś:
https://picasaweb.google.com/103606323375407589477/22Lipca2013?authkey=Gv1sRgCJ-c4vThm4b4Qw
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.