[MK3] Ford Fiesta 1.3 92' - projekt "reanimacja" |
Autor |
Wiadomość |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25 Mar 2013, 14:56
|
|
|
Tommy napisał/a: | Poza tym patrząc na stan podłogi bagażnika pojawia się pytanie czy będzie je w ogóle do czego przyspawać... |
Właśnie tył nawet nie jest najgorszy (jeśli chodzi o podłużnice).
Z przodu jest największa lipa, ale tam jeszcze jest do czego spawać.
A że koszt przekroczy wartość auta to pewne, bo wartość jest niemal zerowa
Tak jak mówiłem, to nie ma być auto na lata, ale ma się jeszcze parę miesięcy potoczyć po drodze I było by miło jakby do tego czasu miało wciąż przegląd |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 26 Mar 2013, 09:22
|
|
|
dobrze Ci tu radzą , piszesz ze leczysz to po łebkach świadomie to miej tez świadomość ze na kjs nie jest to bezpiecznie (piszesz ze chcesz tym zrobic pare kajtkow)... buda to złom z tym nie ma dyskusji... |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26 Mar 2013, 09:56
|
|
|
Buda złom, dlatego na pewno bym się nie pchał na te kajtki gdzie jest jakiś niesamowity wyryp W końcu są i takie, które są rozgrywane głównie na asfalcie, tam się to nie powinno połamać |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18 Kwi 2013, 19:13
|
|
|
Chłodnica i hamulce ogarnięte, przegląd też zaliczony
Jeszcze trochę fieścina pojeździ. |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24 Kwi 2013, 17:45
|
|
|
Aktualne foty, czyli brzydula w całej okazałości
"profi" uszczelniona chłodnica :E
Silniczek
I podłużnica :(
Mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany za wielkość fotek |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 24 Kwi 2013, 18:56
|
|
|
STax napisał/a: | Mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany za wielkość fotek |
Może tak być, cza było miniaturki wrzucić, bo się długo ładuje. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 8 Maj 2013, 08:20
|
|
|
Wczoraj, jakieś 50m od domu stoję sobie na światłach, wciskam hamulec i słyszę, że coś trzeszczy. No to wcisnąłem mocniej, coś syknęło i pedał wpadł w podłogę
Doturlałem się jakoś pod blok, wspomagając się ręcznym (na jedno koło ) wysiadam i oglądam - z tyłu cieknie płyn
Dziś to rozbiorę, ale z tego co widzę, to najwyraźniej poszedł przewód elastyczny przy lewym tylnym kole.
//edit
Rozebrałem dziś tylne koło. Faktycznie, pękł przewód elastyczny, zamówiłem nowy.
Oprócz tego postanowiłem sprawdzić dlaczego nie ma ręcznego w tym kole.
Po zdjęciu bębna zdębiałem.
Ktoś ZASPAWAŁ samoregulator na szczęce w pozycji maksymalnie ściśniętej (tak jak do zakładania bębna).
Nie wiem co kierowało tym człowiekiem...
Na szczęście Tomex500 dał radę zeszlifować ten spaw i szczęka nadaje się do ponownego montażu.
Prawdopodobnie w sobotę poskładam wszystko do kupy.
//edit 2
Wszystko poskładane i jeździ, choć nie obyło się bez problemów...
Stary przewód miał kołnierzyk, za który wsuwa się taką spinkę do mocowania z jednej strony spłaszczony, nowy ma cały okrągły, więc nie przeszedł przez otwór w blaszkach mocujących...
Później objechał mi odpowietrznik w jednym kole (ostatecznie spiłowany na mniejszy klucz).
No ale już jeździ, ręczny fajnie trzyma i to na oba koła.
Do tego wczoraj naprawiłem zapalniczkę |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29 Maj 2013, 13:31
|
|
|
Fiesta jeździ coraz lepiej, poza problemami z rozrusznikiem i prawdopodobnie gubieniem masy.
Postanowiłem też w końcu zagłuszyć dziurawy tłumik
http://www.youtube.com/watch?v=wmVMAWdKcfU |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
haker12329

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 35 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 2 Cze 2013, 14:37
|
|
|
STax, a ta podziurawiona patelnia tak jak na zdjęciach powyżej daje ci coś ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Cze 2013, 18:24
|
|
|
Tak, ciut lepiej idzie na wyższych obrotach (tak +/- powyżej 3000rpm).
Ostatnio uszczelniłem też tłumik końcowy. Jest sporo ciszej podczas jazdy |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
haker12329

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 35 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 2 Cze 2013, 21:27
|
|
|
a spalanie przy tym nie wzrosło ci ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 09:11
|
|
|
Nie mierzyłem, bo jeszcze nigdy fiesty do pełna nie tankowałem, ale na logikę nie powinno, bo te dziury redukują tylko opory ssania, nie wpływają raczej na ilość podawanego paliwa.
BTW, ostatnie dźwięki dziurawego tłumika:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
haker12329

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 35 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 13:39
|
|
|
istnie jak WRC |
_________________
 |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 09:37
|
|
|
Temat dawno nie aktualizowany, a trochę się działo ;-)
https://lh5.googleusercontent.com/-kjms-Bw7yLw/UZu9ysHXYBI/AAAAAAAACH4/YJuXF2YO2T8/s1024/DSC01765.JPG
I wymiana filtra powietrza. Różnica chyba zauważalna?
https://lh6.googleusercontent.com/-NnSU2xBiCqQ/UZu9y7jblTI/AAAAAAAACIA/F-yHb-syZkg/s1024/DSC01764.JPG
Jako, że pierwsze kupione radio udało mi się spalić przy montażu :E nabyłem kolejne za równowartość 4-paka piwa czyli ~12zł :E
https://lh6.googleusercontent.com/-GnHvvS6h2QA/UZ5z0qBVqEI/AAAAAAAACLs/O6Cu7lAeltU/s1024/DSC01790.JPG
BTW zwróćcie uwagę na "oryginalną" markę
https://lh4.googleusercontent.com/-59DXQJgehsk/UZ-a7GDMAxI/AAAAAAAACMI/Elkhx-YCh8U/s1024/DSC01802.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-52GlCZW5M6o/UZ-a7iNV0MI/AAAAAAAACMM/rZyRGm6rRLY/s1024/DSC01803.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-lxGQZcYm4i0/UZ-a6LX30LI/AAAAAAAACMA/mZ_F4itPyBo/s1024/DSC01804.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-LnqbJIgwaIk/UZ-bDebAVmI/AAAAAAAACMY/a28SdtQafuE/s1024/DSC01806.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-tFmKdl2hmw0/UZ-bEJ5xcQI/AAAAAAAACMg/ZqSindse10w/s1024/DSC01807.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-bjem43KoMpY/UZ-bE7YpsLI/AAAAAAAACMk/__5mbkt0Oyw/s1024/DSC01808.JPG
I tak to gra = > http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony :E
https://lh4.googleusercontent.com/-TdTNOILnk54/Uad3UV9vyAI/AAAAAAAAC-c/Y5pBp22yOWg/s1024/DSC01887.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-ccs2-d3ceO4/Uad3Uf--5FI/AAAAAAAAC-g/c7WM7dhIxJw/s1024/DSC01888.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-E1wHRfxHWhY/Uad3oGNZ5AI/AAAAAAAAC-8/_UBcAoCinmg/s1024/DSC01891.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-t5tcMootqys/Uad35aD8CJI/AAAAAAAAC_Q/Py13vi73bXA/s1024/DSC01894.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-S87XjIM9EvU/Uad4b-Z6h3I/AAAAAAAADAA/318BTcVFxIM/s1152/DSC01900.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-fc6hyHuD1ic/Uad5d7473vI/AAAAAAAADBg/u0WrQO4TcRc/s1152/DSC01922.JPG
Udało mi się uszczelnić w końcu tłumik (blacha, silikon, obejmy z drutu itd).
W końcu cisza w kabinie.
A tu ostatnie porykiwania z dziurą:
http://www.youtube.com/watch?v=MKUkPhWL6Q0
Wybił też pierwszy tysiąc kilometrów zrobionych fiestą
Ostatnie 200km zrobione zostało w trasie. Obserwacje: po uszczelnieniu tłumika poza ciszą w kabinie auto dłużej ciągnie, tzn przedtem już przy ~3,5k rpm moment gwałtownie spadał, teraz jego spadek jest odczuwalny dopiero powyżej 4k rpm.
Przy jeździe w 3 osoby + pies + bagaż osiągi są marne. O wyprzedzaniu można w zasadzie zapomnieć.
Co innego jak się jedzie samemu i bez bagażu. Do 80-90km/h przyspieszenie jest bardzo fajne, do 120km/h akceptowalne, natomiast powyżej tej prędkości to jest walka o każdy km/h :E Max póki co się rozpędziłem do 135km/h, ale trochę strach taką puszką tak latać + Świst wiatru w uszczelkach :lol:
Za to da się wyprzedzać. Od 70-80km/h nawet na 5. biegu.
Ogólnie osiągi imho na poziomie punciaka 1.2 60.
Trzeba by jeszcze koła wyważyć, bo lewy przód trochę bije.
Było:
https://lh6.googleusercontent.com/-ljRh7ZVSN8U/UcUyyzwNLVI/AAAAAAAADKA/SHCkSfEUxaM/s720/IMAGE00370.jpg
Potem:
https://lh3.googleusercontent.com/-xCoXgppkNUc/UcrnUnKOlkI/AAAAAAAADKo/eV4qT-1PE2w/s720/IMAGE00373.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-HBRuzLsgMJI/UcrnVLs-GvI/AAAAAAAADKs/wtyIqdWQcws/s720/IMAGE00372.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-0JpDt8ch8F0/UcrnVG1Qa0I/AAAAAAAADKw/AH2ABKgpm9s/s720/IMAGE00374.jpg
Tadam
https://lh6.googleusercontent.com/-KOX1Ks9ri5U/UcwLaWLw14I/AAAAAAAADLQ/LMw8V7Mdsnk/s720/IMAGE00379.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-trjDNjFSAsc/UcwLa2xCmJI/AAAAAAAADLU/H528u5vmSvs/s720/IMAGE00380.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-XnWw3JIKAYk/UcwLdZYPD5I/AAAAAAAADLg/dFt0GDNwJi0/s720/IMAGE00381.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-4N0tpsnl6jc/UcwLeB9NgdI/AAAAAAAADLw/-BuoxSxfd6w/s720/IMAGE00382.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-pnV-p5wwZ8Y/UcwLecQ642I/AAAAAAAADLs/OTrmUvme-zk/s720/IMAGE00383.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-b4XfUL6iE7g/UcwLfiWeLdI/AAAAAAAADL4/ZJAZGc2pdjE/s720/IMAGE00384.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-9hDBrdqoiwU/UcwLgQnRpkI/AAAAAAAADMA/bUvolBe7hn0/s720/IMAGE00385.jpg
Zimą okolice wlewu wyglądały tak:
https://lh4.googleusercontent.com/-HZ3SRzfixVo/UPh3bEITDUI/AAAAAAAABNY/qMobKmupSDQ/s720/IMAGE00184.jpg
Teraz było już gorzej, postanowiłem się więc za to wziąć.
Zacząłem zrzucać szpachlę...
https://lh3.googleusercontent.com/-P2rLgvuX50Q/UdGlN7ZupxI/AAAAAAAADMY/KGoWasONkIw/s720/IMAGE00388.jpg
Okazało się, że zaszpachlowany był praktycznie cały lewy tylny błotnik. Ten kto to robił, był chyba jeszcze gorszym specjalistą niż ja, bo nakładał szpachlę na 3-4mm grubo na całej powierzchni, nawet na stary lakier...
https://lh4.googleusercontent.com/-es9n3f9G1zI/UdGlNxs3HJI/AAAAAAAADMk/Odt74UcV0vM/s720/IMAGE00389.jpg
Tu już po przejechaniu papierem ściernym i odrdzewiaczem
https://lh6.googleusercontent.com/-UAilVnujGks/UdGlNxPBVcI/AAAAAAAADMg/DS9jz3GoMWk/s720/IMAGE00390.jpg
Na tym tle, moje szpachlowanie tylnego pasa sprzed paru miesięcy uważam, że trzyma się całkiem nieźle
https://lh5.googleusercontent.com/-v7ntKVHHFwc/UdGlPHgzsiI/AAAAAAAADMw/_phrumWDj0I/s720/IMAGE00391.jpg
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
wawrzyc

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 13:32
|
|
|
Gdzie kupisz reperaturkę?
Bo właśnie się zastanawiam czy spawać nadkole czy naprawiać (mata szklana i troszeczkę szpachli, u mnie dziur nie ma, ciekawe jak się zeszlifuje ale wygląda na pokryte rdzą tylko (nadkole mk4) |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 16:20
|
|
|
Reperaturki nie będę kupował - koszt zakupu i wstawienia zupełnie nieopłacalny. Będę łatał włóknem i szpachlą, żeby to jakoś wyglądało jeszcze przez rok czy dwa. |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Lip 2013, 10:25
|
|
|
STax, jest dobrym rzemieślnikiem
haker12329, ja również zainspirowany modem staxa (+ przestudiowane forum fiesty u angoli) postanowiłem przenicować patelnię. Dziurki dookoła puszki (wypalone małą lutownicą oporową).
Efekt: moim zdaniem spalanie nie wzrosło (a jeżeli już to minimalnie), poprawiła się dynamika w zakresie od 3-4K (czuć że przyspiesza), no i przy otwartej przepustnicy buczy jakbyś miał stożek |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
|