Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
(R)S 1800 Second Life |
Autor |
Wiadomość |
dawidek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Dawid
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 100 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 01:36 (R)S 1800 Second Life
|
|
|
Chyba nadszedł czas przedstawić mój projekt (R)S Second Life . Wiem, że fotki przeciekały i niektórzy już widzieli, ale oficjalnie robię to teraz dlaczego tu? Bo Żółw zaprosił mnie do zaprezentowania auta właśnie w tym dziale i tak też robię.
Może na zachętę jedna dzisiejsza fotka
Kilka słów na temat auta:
Fiesta S 1.8 16V 105 KM rocznik 93 takim wyjechało z fabryki
Auto znalazł i kupił Mariusz – klubowicz anjko któremu z tego miejsca pragnę za wszystko gorąco podziękować, gdyby nie on te auto nie dostałoby drugiego życia.
Wyglądało ono wtedy mniej więcej tak:
Jak widać nie zachwycało, wydawałoby się, że nadaje się tylko na żyletki
Jednak Mariusz kupił ją za śmieszną kasę celem odrestaurowania i jak widać cel został osiągnięty. Jako mechanik zajął się przywróceniem sprawności mechanicznej, ogarnięciem pierwszych potrzeb auta. I tak podczas reanimacji hamulców wyleciał pseudo abs, wymieniona została też tylna belka niestety na taką bez staba, nowe tylne amortyzatory, rozrząd, olej, filtry, przednia szyba pęknięta (a szkoda bo podgrzewana była) Nadszedł także czas na odzyskanie koni zabranych przez fabrykę. Zakupiony został silnik z wersji 130KM który miał być cały przeszczepiony. Jednak ten z S’ki wyglądał jeszcze bardzo dobrze dlatego zostały wymienione same zabawki: wałki, przepustnica, komp.
Zaczęło jednak brakować czasu na dokończenie projektu, pojawiła się perspektywa sprzedaży.. i tu pojawiam się ja.. Właściciel srebrnej strzały fiesty 1.3.. nadarza się okazja spełnienia jakiegoś marzenia.. posiadania rs1800, świadomy tego w jakim stanie jest auto i ile trzeba jeszcze zrobić przejmuję od Mariusza auto z mocnym postanowieniem doprowadzenia projektu do końca.
Auto odebrałem i nawet nie zajeżdżam nim do domu tylko prosto na warsztat blacharski do znajomego blacharza lakiernika…Pierwsze oględziny i Adam mówi „Spoko, zrobi się”
Reperaturka wlewu i nadkola
, nowy błotnik
i lakierowanie.
Niespodzianki jednak czyhały blisko… ukazały się podczas czyszczenia.
Wychodzi, że blacha w aucie była już robiona.. prawy bok został kiedyś przeorany.. wymienione drzwi i blacharka zrobiona na „odpieprz”
Auto zostało obspawane wszędzie gdzie tego wymagało.
Małe porównanie:
Auto dostało poszerzenia z pakietu XR2i które wymagały trochę reanimacji i rzeźby przy zamontowaniu. Wyszpachlowane i wyszlifowane pod podkład
Podkład.. typowo Żółwiowy ;-)
Oraz zostaje polakierowane całe prócz dachu - po polerce nie odbiega od nowego lakieru.
W międzyczasie ściągam z Niemiec nowe lampy MHW na tył oraz klubowe ramki
Pierwsza fotka po malowaniu:
Tak więc blacharka załatwiona wracamy do przywrócenia świetności mechaniki i wnętrza.
Pierwsza wizyta w garażu u Mariusza 12H pracy i wymienione: 1 amortyzator, 4 sprężyny niebieskie eibach, łożysko koła, łącznik stabilizatora, gumy stabilizatora, drążek kierowniczy, końcówka drążka, termostat, nagrzewnica i jest reanimowana elektryka.
Wyjazd z garażu i… zupełnie inne auto, zaczyna jeździć nie wydając przy tym bliżej niezidentyfikowanych dźwięków zewsząd dochodzących, zaczyna też kleić się do drogi jak należy. (R)S’ka dostała także ode mnie komplet wypoczynkowy Recaro z RST, kierownicę oraz boczki z podłokietnikami od RS1800, w zeszłym tygodniu przednie kierunki przyciemniane, a w dniu dzisiejszym buty letnie 15” z oponami 195/45/15 i obecnie wygląda tak
Warto dodać, że ten "remoncik" trwał ok 4 miesiące, a teraz przejechałem nim już ok 10 tys km i sprawuje się bardzo dobrze.
Dalsze plany to na pewno poprawienie hamulców oraz zrobienie wydechu i wypadałoby shamować auto
Wybaczcie, że się tak rozpisałem i zdaję sobie sprawę iż jest tu mało tuningu więc jeśli ktoś uzna, że trzeba przenieść to proszę to zrobić |
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 01:59
|
|
|
hehe ..pierwszy jestem ...czemu tu a nie u mnie
dawidek..co tu gadac ...świetna fiesta ..zreszta z tak dobrymi przyprawami danie misi byc smaczne ...narobiłes sie ..bo trudno uznac ze miałes doskonała baze . ciesze sie ze sa jeszcze inni popieprzency którzy modyfikuja Xr-Rs pozostajac blisko orginału .
dawidek masz moje pełne błogosławienstwo ..piekna jest .
pokaz srodek i silnik ..musi byc jakis haczyk ..no jest ..tył mógłby byc jeszce nizej ...hyba 45-50 byłoby najlepszym rozwiazaniem ...sam tez mam w Rs eibachy i tez jestem nie do konca zadowolony ...do zobaczeniu w poznaniu ..mam nadzieję |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 06:24
|
|
|
miła odmiana po tym czymś na widok którego Mafios mógł powiedzieć jedynie : " cotototo jest ? "
Dawidek - Takie słowa z ust Loy-a to prawdziwy komplement ( ja doczekałem się jedynie powściągliwego : " no widać że żeś to sam skłądał i się uczył )
Widzisz - mówisz że w aucie jest niewiele tuningu mechanicznego . niby tak . Ale zaprosiłem Cię tutaj z Twoim projektem , aby ukazać ludziom właściwą ( jedyną słuszną ) drogę do tuningu mechanicznego auta w bądź co bądź podeszłym już wieku . Majpierw robimy remont blacharski i wzmacniamy budę , później odzyskujemy utracone przez lata konie , dopiero na końcu zabieramy się za dokładanie nowych . Wiesz może to dziwnie zabrzmi , ale popatrz na klubową flote ikserek o średniej mocy w okolicach 70 KM które mająbyć tabunami uturbiane , albo przerabiane z biegu na 150 KMwolnossaki . Moim zdaniem zbudowałeś kapitalnąbazę wyjściową do dalszego wzmacniania , a potwierdzają to foty remontu , oraz potwierdzi wizyta na hamowni .
Dawaj foty z kolejnych modów ( shamuj auto - będziemy mieli punkt odniesienia ) . Jeżłei bedziesz chciał robić wydech to daj znak na forum - myślę że znajdzie się tu ktoś kto pomoże .
ps : pomyśl o tym o czym rozmawialiśmy - mapowaniu kompa ( myślę że da to wymierne efekty , tym bardziej po przejściu ze 105 na 130 KM , tam nadal jest nie rozgryziony przez nas zagadek ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 07:29
|
|
|
co by tu powiedżeć.
jest piękna, naprawde piękna, gratuluje zapału w dożeniu do celu.
Jak by na to nie spojżeść jest po Tuningu mechanicznym, bo po zmianie z 105 na 130KM wiec birąc te drobne poprawki mechaniczne oraz niesamowicie piekne nadwozie i sensowne podejście czyli najpierw naprawa a później myślimy o tuningu awansem trafiasz do aleji (choć pewnei znajdą sie maruderzy - ale to załatwmy tak jak z Oplem V6 ).
osobiście polecam zacznij teraz od shamowania auta zeby ocenic co masz na dzień dzisiejkszy pod maska. Tak jak ŻÓłw napisał są rózne kontrowersje zwiazane z ta przekałdka i im wiecej osób bedzie to robić i opisze co dokłądnei zmieniło a i jaki był faktyczny efeklty tym szybciej znajdziermy dokłądną odpowiedź na pytanie:
Jak przerobić 105KM na 130KM??
Gratuluje auta i czekam na nastepne upDate oraz do zobaczenai w Poznaniu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 08:38
|
|
|
Piękne Auto. Smakowe. |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 08:54
|
|
|
Poszedłeś chyba najlpeszą możliwą drogą Efekt jest poprostu porażający. Praca, czas i pieniondzory włożone w tą rskę mogę Cię zapewnić opłaciły się w 100%
Jak już koledzy wyżej wspomnieli za takie podejście do swojej fiestki nalezy Ci się medal. Wygląda wspaniale i nie wątpię, że rownie dobrze jeździ. Teraz tylko pozostaje życzyć Ci zapału w dalszych pracach i obyś nigdy nie zboczyl z drogi którą teraz idziesz
Gratulacje |
_________________
 |
|
|
|
 |
tajmus

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 10:20
|
|
|
masz u mnie skrzyneczke piwa za ta robote ale to i tak malo... wskrzeszona przed nieunikniona smiercia latawica o skrypcie XR zostaje uratowana i to w jaki sposob gratki gratki Dawid... a co ogolnie to chlopaki juz wczesniej powiedzieli to nie ma sensu sie znow powtarzac... wiec wiesz jakie jest tez moje zdanie...
Mam jeszcze pare pytanek i prosb:
- w jaki sposob mocowales poszerzenia??
- jakich srodkow uzyles do zabezpieczenia w miejsach z ruda??
- zrob jeszcze pare fotek wnetrza bo bardzo mnie to ciekawi...
z gory dzieki
Ps... dla wtajemniczonych: dobrze ze pojawil sie ten projekt bo jakos odreagowalem po pewnym temacie z tuningu stylistycznego (naszczescie juz zamkniety)
POZDRO ALL |
_________________ Ballada
and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności> |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 10:30
|
|
|
no wkoncu pokazales ta machine wyglada rewelacja !! miło ogladac autko w takim stanie wsrod tylu zajechanych ikserek, chcialbym aby moja tez doczekala sie takiego wyspawania budy, bo przyda jej sie to
bedzie godnie zdobic tor w pozaniu
ps: a mialem ja kupic na zyletki, dobrze ze tego nie zrobilem |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 12:55
|
|
|
fajna rska i fajne felunie, czy to alessio?.
kolejna odratowana fiesta
jak mi Loy powiedzial w sobote, xrki idą w cene. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 14:54
|
|
|
nie bede sie rozpisywał... jest po prostu pięknie
gratuluje i oby wiecej takich ludzi jak Ty i tak odrestaurowanych Fiest w klubie. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
dawidek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Dawid
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 100 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 15:42
|
|
|
Dziękuję wszystkim za słowa uznania jest to najlepsza nagroda za taką pracę.
Jeśli chodzi o wnętrze to wygląda mniej więcej tak:
Tak naprawdę zabawki do tego projektu zacząłem zbierać bardzo dawno.. np. komplet Recaro pochodzi z fiesty Intrudera ;-) który jeździł ze mną w poprzedniej fieście już.
Będę polował jeszcze na boczki z RST bo te co mam są trochę sfatygowane już.
tajmus poszerzenia są przymocowane już na amen.. przykręcane, w wielu miejscach nitowane, było częściowo niekompletne. Pod nimi oczywiście zostało wszystko wyczyszczone i zakonserwowane i psiknięte barankiem. Szczeliny zostały wypełnione tak, że teraz poszerzenia są zintegrowane z karoserią, zostało to zrobione po to, żeby nie dostała się tam woda. Zostało to wypełnione nie szpachlem lecz masą która nie twardnieje tak jak szpachel i nie powinna pękać - na razie się sprawdza.
stafcio szczerze to nie wiem dokładnie co to za felgi nabyłem je jeszcze do poprzedniej fiesty dosyć okazyjnie, teraz zostały odświeżone |
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 15:49
|
|
|
wersja turbo w zetecu super gdzie masz moje kierunki ? bys zalozyl do niej i bedzie kontrastowo wygladac z moim padlem |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
dawidek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Dawid
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 100 Skąd: Babimost
|
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 15:58
|
|
|
Panowie - można by fajną fotke do kalendarza przyszłorocznego pstryknąć na zlocie . TAki kontrast jak mówi Mafia . Fiesta Dawidka i Mafii obok siebie . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 21:23
|
|
|
widzę, że nie tylko ja zbieram i chomikuje graty... ) tylko nie ma wlotów powietrza z boku... ale ładna jest, ładna... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 21:38
|
|
|
Patrzac na fotki z remontu poczulem sie przez chwile jakbym na swoja fieste patrzal Moja jeszcze czeka na lakier... kasy brak.
A Twoja furka widac, ze teraz jest zadbana i chwala Ci za to ze podjales sie roboty, ktora tutaj zaprezentowales Pelen szacunek i gratuluje auta |
_________________
 |
|
|
|
 |
kostek88wjcz

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 23:22
|
|
|
a i troche moich tajli we wnetrzu widze jeszcze raz super furka i zaloz najwyzej te kierunki tylko sciemnij lampy tak jak ci pisalem na gg |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 00:06
|
|
|
Hmm co by tu powiedzieć Ciesze się ze tak się to wszystko skończyło...
Tak sobie myślę że ta fiest jest jakaś "w czepku" wyprodukowana i tak naprawdę już dawno powinna nie istnieć. A dlaczego ??? .
Po pierwsze Darek miał ja na żyletki kupić jak wspominał wyżej ale byłem pierwszy hehe
Jak po nią pojechałem stała zaparkowana pod śmietnikiem było już całkiem ciemno od tygodnia padał deszcz w środku było trochę wody a właściciel podczas jazdy próbnej gasił fajki na podłodze.
W czasie tej jazdy dowiedziałem się w skrócie o jej historii między innymi że kiedyś jeździła dużo km ciągając przyczepkę, zdarty bok był efektem ucieczki przed policją, no i że przez ostatnie pół roku żona ów właściciela jeździła fiestą do pracy na zaciągniętym ręcznym gdyż nie było hamulców... Właściwie do dziś nie wiem dlaczego ją wogóle kupiłem hehe
Rano po obejrzeniu wszystkiego na spokojnie (prawie spokojnie) najchętniej bym ją oddał Wogole nie wiedziałem co z nią robić. była koncepcja ze posłuży jako dawca do mojej 1.4, i jeszcze kilka innych opcji ale że nie wiedziałam co silnik i osprzęt są warte bo nie dało się nią wogóle jeździć, po tygodniu zapadla decyzja. Przywracamy do żywych i wtedy się zobaczy...
Nie będę opisywał wszystkiego co był zrobione ponieważ po części napisał to Dawid w pierwszym poście, w każdym razie kosztowało to wszystko bardzoooo dużo pracy, wiele godzin spędzonych w warsztacie (wszystkie weekendy i każda wolna godzina) o kasie to już wogóle lepiej nie wspominać.Trwało to wszystko ze dwa miesiące.
Po przywróceniu fieście jako takiej sprawności technicznej okazało się że jej serduszko jeszcze całkiem ładnie i żwawo bije a jazda nią mimo tego że nie wygląda daje dużo frajdy (a zwłaszcza dlatego że nie wygląda, i mam tu na myśli miny ludzi jak wyprzedza ich poobijane z każdej strony coś )
Po euforii i zachwycie z osiągów (przesiadka z 1.4 monowtrysk ) fiesta znalazła się na kolejnej "krawędzi". Jeździła ale w dalszym ciągu nie wyglądała i świadomość tego ile jeszcze trzeba przy niej robić po prostu mnie przerosła. Głównie dlatego że jeśli idzie o blacharkę to mam kompletnie dwie lewe rączki i sam już bym nic więcej nie zrobił.
I wtedy właśnie fiesta kolejny raz zmieniła właściciela trafił się jej strasznie nakręcony (pozytywnie nakręcony ) Dawid hehe i uratował ją do końca
Co z tego wyszło sami widzicie... Czy było warto ehhhh
Ale zawsze zostaje satysfakcja z jednego odratowanego egzemplarza....
W każdym razie gratki dla Dawida że dokończył dzieła bo nie było łatwo
Ps Właśnie mam zamiar wysłać fotki fiesty w obecnym stanie do gościa od którego ja kupiłem ciekaw jestem jego reakcji hehe |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 00:37
|
|
|
anjko napisał/a: | Ps Właśnie mam zamiar wysłać fotki fiesty w obecnym stanie do gościa od którego ja kupiłem ciekaw jestem jego reakcji hehe |
Bezcenne! Tylko ze on tego nie zrozumie - pomysli na cholere ktos władował tyle kasy w 15 letniego trupa. No ale mine i tak bedzie miał niezłą...
A historia ciekawa. Szczesliwie w tym wszystkim ze silnik nie był w niej tak zajechany jak reszta, dzieki temu jej czesci nie jezdza dzis po drogach wielu miast w Polsce |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|