Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:50 |
[MK1] Kolejny dzień mija |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Mar 2006, 21:52 [MK1] Kolejny dzień mija
|
|
|
Kolejny dzień mija
Pierwszy post w tej telenoweli był krótką notką o ulepieniu przedniej rozpórki.
W chwili gdy piszę te słowa jest prawie siedem lat później (szesnaście lat od kiedy prowadzę mody Wanny) , temat ma ponad osiemdziesiąt stron, ponad tysiąc sześćset postów i ponad sto pięćdziesiąt tysięcy wyświetleń ( dane z 5.12.2012)
Zatem idąc za słowami Qzyna :" To jest FKP - tutaj dzielimy się wiedzą"
poniżej przedstawiam spis treści do wątku o modyfikacjach mk1 by Żółw, tak abyście mogli z niego korzystać (pomysł zaczerpnięty od DemptD-a):
str. 01: Rozpórka przednich kielichów.
str. 01: Stabilizator tył.
str. 01: Sportowa kierownica.
str. 01: Stabilizator przód.
str. 02: Zasilanie paliwem Monowtrysk Opel Astra / Moduł zapłonowy VW Golf.
str. 02: Stabilizator silnika górny.
str. 02: Przeniesienie akumulatora do bagażnika + wyłącznik główny prądu.
str. 03: Chłodnica oleju mk1/CVH
str. 03: MK1 Turbo
str. 03: MK1 RS Turbo
str. 04: Historia powstania turbo mk1.
str. 05: Dostosowanie komory silnikowej mk1, oraz osprzętu do CVH Turbo
str. 08: Poszerzenia błotników
str. 09: Dopasowanie przedniego pasa i atrapy pod intercoolera i wiatraka przed chłodnicą.
str. 10: Kolejne malowanie w czarny matt.
str. 12: Osłona termiczna stożkowego filtra powietrza.
str. 12: Zasilanie LPG w RS Turbo
str. 12: Montaż zaworu upustowego (Blowoff) w RS Turbo
str. 12: Wanna i Kobiety
str. 13: Przeróbka skrzynki bezpieczników w mk1 na nowy typ z 21. bezpiecznikami.
str. 14: Elektryczna pompa paliwa w baku mk1
str. 15: Coilovers w mk1
str. 15: Manual Boost Controler w mk1 RST
str. 15: Górny stabilizator silnika.
str. 16:Coilovers - krok po kroku - jak założyć.
str. 17: Przednie tarcze hamulcowe i klocki z fiesty mk3
str. 19: 4 eliminacja YTParty
str. 21: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
str. 21: Dorabianie uszczelek RSTurbo
str. 21: Bandaż termiczny wydechu w RSTurbo
str. 21: 5 YTParty (3 miejsce w klasie 120 - 160 KM)
str. 22: trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z elektrycznym napinaczem.
str. 22: Przegrody w baku mk1/2 do zamontowanie elektrycznej pompy paliwa.
str. 23: MK1 na felgach 15 cali.
str. 25: 6 YTParty.
str. 26: kubełki Bimarco C w mk1
str. 26: wybebeszanie wnętrza.
str. 26: Surge Tank w mk1
str. 27: hamulce tarczowe na tył
str. 28: cd.
str. 29: przewody hamulcowe w stalowym oplocie.
str. 29: negatywy na przednich kołach.
str. 30: remont podłogi.
str. 30: dodatkowe zegary
str. 31: wysokociśnieniowy układ paliwowy
str. 31: mikser LPG do Turbo.
str. 32: akumulator za siedzeniem.
str. 32: centralny wyłącznik prądu.
str. 32: regulator ciśnienia hamowania tylnej osi.
str. 34: podpórka nóg dla pilota.
str. 35: obudowa pomp paliwa.
str. 36: Adaptacja T2 z escorta 1.8TD do muszli od FRST
str. 37: Adaptacja puszki filtra powietrza z FRST do mk1
str. 37: Mocowanie pasów szelkowych w oryginalnych miejscach tylnych pasów.
str. 37: Dodatkowa poduszka pod skrzynią pięciobiegową w mk1
str. 39: Szpera z ERST w skrzyni czterobiegowej w mk1.
str. 39: Fotki na temat: "jak poznać czy w skrzyni jest szpera?"
str. 39: Rurowy kolektor wydechowy bardzo home made.
str. 40: Regulacja wałka rozrządu w CVH przy pomocy regulowanego koła rozrządu.
str. 44: Motocyklowe gaźniki Mikuni w CVH
str. 46: Motocyklowe gaźniki Mikuni w CVH poprawka
str. 51: Poprawka blachy (która z kolei ??)
str. 52: Klatka bezpieczeństwa wg. załącznika J
str. 56: DeCarbon w fieście mk1
str. 57: Kolejne malowanie BlackMatt
str. 58: Podstawki do lewarowania auta z klatką
str. 59: Drążek Panharda z regulowaną długością (do obniżonego zawieszenia)
str. 59: Compomotive 13` - by Puma
str. 61: Długie szpilki do mocowania kół zamiast śrub w mk1
str. 62: Podwójny stabilizator z tyłu w mk1
str. 63: Mikuni Solex dwa podwójne gaźniki w CVH na osprzęcie Dbilasa
str. 65: CVH LowBudget (któreś z kolei)
str. 66: Stara vs Nowa głowica w CVH. (Serca vs Hemi)
str. 68: Wanna i Kobieta.
str. 69: Dodatkowe oświetlenie w mk1
str. 69: Stareeeee foty (jeszcze analogowe)
str. 70: Trening Bednary 2012 (Goha)
str. 70: "Nocka" debiut (pilot/nawigator Rkalitka)
str. 70: "Barbórka" Tor Kielce.
str. 71: Superoes Kielce
str. 75: Kolejny nocnik
str. 76: CVH Maxi by Qzyn
str. 77: Naprawa silnika w dużym pokoju by Puma&Żółw
str. 78: Naprawa regulowanego koła rozrządu CVH
str. 78: Mechaniczne kasowacze luzu w CVH montaż i regulacja
str. 82: Kolejny dzień mija...
CDN
Poniżej oryginalna treść pierwszego posta:
Heh . Pochwale sie( a jak ) - dzis dokończyłęm taki oto sobie wynalazek :
jest on troche niewyraźny na tych fotkach , ale pod maskąchromik wygląda fajowo . ( no i jest to pierwsza rozpórka którązbudowałęm sćiśle wg prawideł budowania rozpórek ;-) ) .
zrobiłem sobie jeszcze zegarke w chromowanej obudowie , ale nie wiem gdzie go zamontować :[/b] |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Sty 2013, 18:42, w całości zmieniany 91 razy |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14 Mar 2006, 22:24
|
|
|
hmmm wygląda mi to normalnie nie łatwiej zamiast tego U co się przykręca do kielicha to znaleźć jakąś mk1 na złomie i wyciąć kawałęk góru z kielicha i z tego robić mocowanie?
Oczywiście to takie pytanie laika ;-)
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Mar 2006, 22:37
|
|
|
Laskosz napisał/a: | hmmm wygląda mi to normalnie nie łatwiej zamiast tego U co się przykręca do kielicha to znaleźć jakąś mk1 na złomie i wyciąć kawałęk góru z kielicha i z tego robić mocowanie?
Oczywiście to takie pytanie laika ;-)
Pozdro |
Laiku - spróbuj - podobno wsadzenie CVH do mk1 to tez kaszka z mleczkiem ...
Pozdro |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5671 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Mar 2006, 00:18
|
|
|
Hm no nie bardzo niestety to zda egzamin taka podładka z kielicha . A to dlatego że bedzie sie miedzy nią a kielichem trzymać woda i wzrasta ryzyko korozji pozatym całe siły i tak opieraja sie na śrubach i jest to siła ścinająca która jest ogromna dla pręta i szerokiej podkładki . |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 15 Mar 2006, 00:24
|
|
|
hehe . i dlatego śróby 10.9 są tam jaknajbardziej wskazane |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 08:36
|
|
|
hmmmm... tak sobie mysle... żółwik a dalbyś rade zbudować rozpurke do mojej RST ???? |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 09:05
|
|
|
Jak to mawiał towarzysz Lenin : " NIe ma rzeczy niemożliwych , są tylko jeszcze niezbadane "
Oprzesz sprawe o bufet w ZG to pogadamy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 10:05
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Jak to mawiał towarzysz Lenin : " NIe ma rzeczy niemożliwych , są tylko jeszcze niezbadane "
Oprzesz sprawe o bufet w ZG to pogadamy |
no BAAA że opre hehehehehe :-D |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Maj 2006, 11:53
|
|
|
u kumpla w warsztacie wystawał zza szafy taki pręt . po bliższych oględzinach okazało sie iż jest to tylny stabilizator który zakupiłem kiedys do mojej fiesty ( co zreszta szeroko reklamowałem na forum i odgrażałem sieżę go w końcu założę ) wczoraj stało sie . Po dniu pracy tylna belka zaczęła być stabilizowana :
fotka bez stabilizatora czyli szpachel , baranek natryskowy trochę rdzy i dziurek ( nawet niewiecie jak trudno zrobićfotkę tak żeby jak najmniej dziur było widać ) :
fotki mocowań stabilizatora o które kiedyś prosił MikeB4 ( sorry że tak długo musiałęśczekać ) uwaga duże foto . co dziwne te elementy są przykręcane do budy a nie spawane ( jakby ktos potrzebował wymiary niech da znak - pomierzę bo sam musiałem jedno reanimować )
http://czarnymatowy.w.interia.pl/s2.jpg
http://czarnymatowy.w.interia.pl/s3.jpg
Stabilizator przykręcony do belki ( przez tuleje metalowo gumowąz odpowiednim odsadzeniem coby nie stukał )
Tutaj cała lewa strona ( jeszcze na starych tulejach i gumach ) - musiałem dać dłuższe śruby mocujące amortyzator - a ponieważmusiały być to wytrzymałościówki dałem śruby mocujące głowicęod jakiegos GM ( te były pod ręką )
Mocowanei do budy i belki z prawej strony - całę mocowaneim do belki musiałem wyrzeźbić gdyż stare rozsypało sie w rękach - łącznik stabilizatora powinien byc w pozycji obciążenia pionowo ( jeżeli jest inaczej tzn że stabilizator jest źle umocowany do budy )
Poza tym na fotce widać że tuleja łącznika idąca do belki musi miećdłuższy el metalowy aby stabilizator nie opierał sie o belkę
Co do dodatkowych czynności to dodam że po wstępnym zamocowaniu musiałem wszystko zdjąć i dorobić nowe gumy ( zarówno do lączników jak i do mocowania ) gdyżstare rozpadały sie w rękah , dodatkowo dałęm także duże podkłądki pod śruby mocowań w bagażniku ( 5 cm średnicy ) które wkródce obspawam tak aby podłoga byłą w tym miejscu wzmocniona ( przeciwdziałąćto będzie pracy podłogi podczas uginania stabilizatora )
Kolega zapytał mnie czy będe wywalał drążek Panharda więc uprzedzam podobne pytania tutaj - w zawiasie mk1/2 stabilizator nie spełni funkcji drążka czyli nie utrzyma tylnej belki na swoim miejscu jeżeli chodzi o ruch na boki auta , on stabilizuje belkętylko w pozycji góra dół i zmniejsza przechył , za utrzymanie belki na boki nadal odpowiada Panhard ( sprawa umowna bo czasami wydaje mi sie że belka trzyma sie na przewodach i to dosyćdługich ) czyli po założeniu stabilizatora Panhard zostaje .
ps : Wrażenia z jazdy - pomimo tego że mam z tyłu dystanse ( 20 mm strona ) i twardy zawias z dobrymi gazowymi amorami po założeniu stabilizatora odczułem znaczną poprawę w prowadzeniu auta w zakrętach - jest ono stabilniejsze i jakby bardziej zwarte ( kto jeździł mk1 wie o czym mówie ) - jeżeli nznajdziecie cośtakiego to zakładajcie bo warto |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 17:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5671 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 01:18
|
|
|
widziałem na zywo i powiem tak bardzo elegancko . Zaczynam projektować w głowie rozwiązanie dla mojego auta Hm bede sie wzorować ale pewno bedzie nieco inna koncepcja |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 10:44
|
|
|
Ostatnio powalczyłem także nieco o połączenie kierowcy z autem i dzięki Herrkamowi moją starą dużą i nadającąsiepowoli do remontu kierownicę zastąpiłem niecoo mniejszą :
teraz niestety skończyła sie jazda z kierownicą prowadzoną prawym kolanem ( trzeba ją naprawdęmocno trzymaćzaby nie wyrwało z ręki ) ale za to ukł stał sieszybszy i precyzyjniejszy . Jedynąmodyfikacja przed założeniem było stoczenie o 4 mm naby od strony plastiku ( tarła o obudowę kolumny )
Porównanie starej i nowej :
oraz kokpit w całej okazałości :
ps : Wielkie dzieki dla Herrkama |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 17:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 11:12
|
|
|
Ładnie to wygląda. Powinieneś jeszcze jedną rzecz wymienić - zawartość czerwonej skrzynki na pełne :lol: |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 11:31
|
|
|
xr2fun napisał/a: | Powinieneś jeszcze jedną rzecz wymienić - zawartość czerwonej skrzynki na pełne :lol: |
Zadanie wykonane |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 20:31
|
|
|
Ale efektów na zdjęciach nie widać |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 20:53
|
|
|
Zółw pokaż zdjęcia przodu od spodu oczywiście |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Maj 2006, 22:04
|
|
|
xr2fun napisał/a: | Ale efektów na zdjęciach nie widać |
hehe wiesz to jest wspomagacz moich głyupich pomysłów odnośnie autka ( dziśdzieki tej skrzyneczce przybył mi stabilizator z przodu )
do niedawna moje mk1 pod spodem wyglądało tak :
W sumie niewielkie zmiany czyli rama pod zesp napędowy , obniżone mocowania drążków , wykrojenie na skrzynię i par einnych pierdół
Dziś jednak postanowiłęm dorzsucićnieco metalu do mojego autka - oto on :
Montarz stabilizatora przeniego ( i to z zuypełnie innego auta ) nastręcza sporo problemów - szerokość auta , mocowanie do budy , mocowanie do wachaczy , wydech , wybierak , najniższy punkt auta itp ,
Pierwsza przymiarka czy to wogóle da sie zrobic:
montarz zacząłem trochez dupy strony bo od mocowania drążka do wachaczy
aby złapaćodległości musiałem zaznaczyć sszerokość drążka i wyjaćoba wachacze z auta stojącego pod obciążeniem ( nie takie proste żeby nic sięnie poprzesuwało ale jest na to sposób )
Po zazanczeniu i wyjęciu wiercimy otwory ( o ściśle określonej średnicy w miejscach odpowiadających szerokości stabilizatora )
Następnie przygotowałem stabilizator do montarzu do moich wachaczy ( tulejki , dorabianie dystansów , przeróbka końcówek , troche toczenia , gwintowania itd )
Kolejnym krokiem jest zamontowanie spowrotem wachaczy i stabilizatora
teraz gdy stabilizator był na swoim miejscu wynikowo dorobiłem mocowania do budy ( w moim przypadku do ramy ) wykożystałem mocowania wycięte z oryginalnej belki
Ostatnie sprawdzenie czy aby nie jest za nisko :
i jużmożna wszystko zdjąćaby pomalować , zabezpieczyć i dorobićtuleje gumowe i poskładać spowrotem . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 18:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lehu8

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 48 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Maj 2006, 22:54
|
|
|
miły dla oka jest drążek skrętny z seicento pomyślimy nad tym 8)
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Maj 2006, 08:40
|
|
|
Laskosz napisał/a: | drążek skrętny z seicento |
pudło . ale próbuj dalej .
Co do jazdy to najsłabszym ogniwem stały sie amory ale stabilnośćw zakrętach sie znacznie poprawiła ( gokartowo sięzrobiło ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Maj 2006, 09:18
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Co do jazdy to najsłabszym ogniwem stały sie amory ale stabilnośćw zakrętach sie znacznie poprawiła ( gokartowo sięzrobiło ) |
zeby tylko buda wytrzymała i sie nie rozsypała podczas takiej jazdy gokartowej |
_________________
 |
|
|
|
 |
|