Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:40
Biszkopty : początki TM na FKP
Autor Wiadomość
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Paź 2005, 20:01   Biszkopty : początki TM na FKP

Witam! Od dłuższego czasu przymieżam się na swapa, bądz dołożenie turbiny i intercoolera od esiego TD90km. Z tego co się dowiadywałem od dwuch źródeł:
1. Handlarz części do forda, który kupe silników fordowskich rozkręcał na części, twierdzi że silniki są takie same, identyczne, tylko jeden jest bez turbiny a drugi z.
2. Znajomy z serwisu forda: Co chwile zmieniał zdanie, najpierw mówił, żę będzie trzeba przeżucić tłoki i korbowody. Potem dodał jeszcze że skrzynie biegów, bo ta moja niewytrzyma. A na samym końcu to dobił mnie do końca i powiedział że wszystko trzeba wymienicz, może zostać tylko blok silnika... że cały silnik od esiego turbo jest wzmocniony...taki jakiś on niezdecydowany...
No i niewiem teraz sam, może wy mi w tym pomożecie. Może macie jakieś książki serwisowe, albo dane techniczne tycvh silników z jakich materiałów są wykonane, czy coś... albo sami mieliście do czynienia z takową przeróbką.
Początkowo bardzo chciałem robić swapa na benzynke, niepowiem dalej mam taką skłonność, naszczęście jeszcze do swapa bardzo daleko, jakieś 3 miesiące od dzisaj zaczynam działać znowu od nowa z wizerunkiem zewnętrznym auta:P To będzie już jego 3 wcielenie:P Po zrobieniu kilku zmian i lakierce pokażę fotki, tzn jakoś za 2 miesiące.

PS. Co do uturbienia tego silnika, główne zapytanie kieruje do kolegi PUMY on się na tym bawi na codzień :D
Z tego co wiem taki znacny plan ma równierz Fordon, ale robi swapa z focusa 90km, ale chyba to ten sam silnik co w esim, ale niejestem aż tak szalony jak on :P 130km chce Fordon osiągnąć :D Mi styknie 90KM potem do 100KM mam zamiar dociągnąć, wymieniając intercooler na większy, spolerować wnętrze silnika, filtr srożkowy, i przerobienie wydechu, myślicie że zmiany takowe dadzą mi przyrost aż z 90 na 100KM
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 5 Kwi 2009, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 10 Paź 2005, 23:20   Re: Jak to wkońcu jest z tymi silnikami diesla?

Ad 1 całkiem możliwe ze są takie same bloki a reszta to cąłkiem inna bajka
Ad 2 polerka+stożek+wydek nic ci nie da bo diesel to nie benzyna
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Paź 2005, 06:49   

Czyli od poczatku... masz silnik diesla 1.8(MK3) i chyba MK4 tez miala taki... te same silniki co unas byly tez w essim i orionie... roznice miedzu tymi 3 ma autami to: roznica zwrotnic i przegobow zewnetrznych (orion i essi to samo maja) fiesta jjest wezsza na rozstawie...stad roznice...
Dale byly silniki 1.8TD i chyba jeszcze Endura nimi sie az tak nie intersuje... pozniej byly silniki Di, ktore to weszly pod koniec produkcji essiego a na poczatek foki... nastepnie doszlo do malej "modernizacji" silnika ktory dalej nazywal sie juz TDDi i posiadal pompe Bosch V37 a poprzednik Bosch V30... w TDDi zostal tez dodany "modul" sterujacy silnikiem (jak to dokladnie jest jeszcze nie wiem... :D ) a co do budowy tych 4 odmian to jest ten sam silnik posiadajacy ten sam blok silnika... praktycznie identyczna glowice... za to inne tloki, korby, zawory, oraz wtryski... (silnik odprezony) w serii turbo znajdujace sie w tym silniku pompuje 1 bar... aha skrzynia biegow sie niezmienila(niby ;) )... a jesli chodzi o mocowanie silnika czemu w MK5 lapa jest z przodu auta a w MK3 z tylu odpowiedz jest prosta... zamontowano w miejscu lapy(MK3) pompe wspomagania... :D :devil:

Ale sie rozpisalem... Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Paź 2005, 11:44   

Dobra odpowiedzieliście mi na jedno, że przerabianie układu wydechowego, czy dodanie filtra stożkowego nic nieda... aż się zdziwiłem tę wypowiedzią myślałem że jednak coś da, chociażby zwiększy moment obrotowy. Ale nadal czekam na odpowiedz co do moejgo głównego zapytania odnośnie silnika od esiego i fiesty, ja kto wygląda.
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Paź 2005, 13:46   

silniki są identyczne wszyskto pasuje tylko silnik TD jest inaczej chłodzomny olejem ma więcej kanałów olejowych wychodzących na dno tłoka i i jest wzmacniany nie waro przerabiać naszych silników lepiej wsadzić sobie ten sam silnik od sierry 1,8TD i jest super super ja też kiedyś miałem ochote na małą przeróbkę tego silnika ale nie warto

dlatego jak mi padnie mój silnik a narazie sie na to niezapowiada to jade sobie do niemca i przywoże inny silnik 1,8Td z instalacją bo to też trzeba wyminić i będzie oki tak mi sie wydaje
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Paź 2005, 16:36   

Przerobienie ukladu wydechowego ale w profesionalny sposob daje efekt... Przszyklad Lupo VTG... A co do silnika fiesta essi to jest en sam silnika tylko fiesta ma puszke od filtra powietrza po lewej stronie a essi po prawej... nic wiecej ich nie rozni... :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 14 Paź 2005, 06:52   

Dajcie spokój z tym tuningiem diesla. W fordzie jest jeden silnik
którym można się tak bawić i możliwe że wejdzie do fiesty.
Potrzebne przeprogramowanie elektroniki i inne wałki rozrządu
do tego inne nastawy turbin i zestrojenie. Wszystko tak jak we
wtryskowej benzynie. Taki silnik jest w focusie TDCi. Jeszcze nie spotkałem
żeby ktoś to wkładał do fiesty.

Na naszą kasę najlepszym tuningiem diesla jest po prostu przekładka
do fiesty silnika 1,8 TDi od escorta. Jest tam wystarczająco już żeby się
pobawić . 180 Nm podejrzewam każdego usatysfakcjonuje.
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Paź 2005, 07:01   

Gieniu Mowisz o tym silniku...

To jest silnik 1.8 Di (tzw. TDi) wstawiany byl pod koniec pradukcji Essiego i na samym poczatku Foki... :devil: Wlasni to mam zamiar zaszczepic... a do silnika TDCI bede bral tylko Turbo... Ludziska z V-Tec stwierdzili ze przy przelozeniu tej turbinki podniesieniu cisnienia paliwa i malym Boxsie oraz zmianie IC wraz z orurowaniem mozna uzyskac okolo 140-150 KM :D

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 14 Paź 2005, 08:16   

Nie, Gieniu mówi O TDCI a ty pokazłaeś TDDI z foki!
dodatkowo te silniki maja pompe VP44 jak dobrze pamietam a nie VP37 jak ktos tutaj wspomniał!
Popieram Gienia wpełni!
poza tym silniki TDDI i TD z escorta sa inne moze blok jest ten sam ale napweno reszta jest inna! )nawet wizualnie to widac) wydaje mi sie jezeli ktos sie chce bawic w wymiane silnika w mk3 to raczej mu blizej do escorta niz do foxa! takie jest moja ocena!
co do wykrecenia 130 koni z 1,8 TDDI! to powiem tylko tyle marzenia to dobra rzecz!
silnik 1,8TDDI z intercooleraem aby spełniam normy Euro 3 i nie dymił maxymalnie moze zostac podkrecony do 102 koni powyzej tej wartości zaczyna dymić i leciec!
dla silnika 1,8 TDCI wartość fabryczna jest 115km a max moze byc 135!
dodatkowo miedzy silnikiami fiesty (tym co ja mam ) i tym co jest w foxusie jest róznica w turbosprężarce! sa inne!
i małe fotki
TDCI 1,8 100KM


TDCI 2,0 136 KM z Mondeo


oraz 1,6 TDCI (III generacji) z Focusa C-Maxa lub Focusa II


oraz coś co bardzo polecam 2,0 TDCI (III generacji) z Focusa C-Maxa lub Focusa II

lub 2,2 TDCI 155 km 400Nm z mondeo Titanium X! tego bardzo polecam!
Ostatnio zmieniony przez Garfield 14 Paź 2005, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Paź 2005, 08:35   

Cytat:
Na naszą kasę najlepszym tuningiem diesla jest po prostu przekładka
do fiesty silnika 1,8 TDi od escorta. Jest tam wystarczająco już żeby się
pobawić . 180 Nm podejrzewam każdego usatysfakcjonuje.

Odpisywalem majac na mysli ten silnik...
A jesli jestes pewien co do tych 102KM to prosze ... http://forum.fordclubpols...kres-vt8058.htm ta foka ma 111KM i 246Nm :devil: i nadal da rade ja krecic... Sa spece od tego ... :lol:

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 14 Paź 2005, 08:46   

Skontaktuj sie z Piro właśnie i ci powie ile moze silnik wydolić!
tak mój błąd max 112 km! i 250km! natomiast jeszcze ci brakuje 18 koni!! szukaj szukaj moze znajdziesz....
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Paź 2005, 12:30   

Fordon takie zapytanie: silnik TD 90KM od esiego to to samo co Ty chcesz wsadzić do swojej maszynki?
Niestety silniczek TDDi jak i TDCi to wydatek ponad.... aż szkoda pisać kwotę :P więc raczej taki odpada, no chyba że się trafi w promocyjnej cenie ;) Ale niema szans

To jak to jest z tym układem wydechowym, warto bawić się w jakieś strumienice czy układ przelotowy czy też nie, czy nic poprostu to nieda 0KM więcej 0 momentu obrotowego więcej?
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Paź 2005, 13:15   

układ wydechowy odpada nic nieda. jak chcesz by chodził ci jak C-360 to przerabiaj układ wydechowy ale bedzie zalatywało wioską mówię ci to
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Paź 2005, 13:42   

C-360 :> co to?
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Paź 2005, 13:52   

Ciągnik C-360 :ok:
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Paź 2005, 16:06   

Garfield napisał/a:
Skontaktuj sie z Piro właśnie i ci powie ile moze silnik wydolić!
tak mój błąd max 112 km! i 250km! natomiast jeszcze ci brakuje 18 koni!! szukaj szukaj moze znajdziesz....

Juz cio odpowiadam... :P
Cytat:
Silnik sprawuje się b.dobrze, zero awarii. Olej 5w/40 i cacy. PRzebieg 65 tyś km. U mnie pochipowany i jest super bo mniej pali, a pod pedałem go czuć. Ciśnienie 1 bar to prawda i nie podnosi się go, ponieważ turbina ma stałą geometrię łopatek i nie da się za dużo podnieść, a poza tym duże jest prawdopodobieństwo, że się wysmarka. Pompa to VP 37. Z tego co mi Piro mówił, a on się na tym zna, to jest to dużo lepszy silnik od tdci, dużo lepsze możliwości modyfikacji, bez bólu głowy o trwałość (stara technologia). Tomek twierdził, że wymiana turbiny na tą z tdci powinna spowodować wzrost mocy do około 140-150 KM i 350Nm, bez dużego wpływy na zużycie i awaryjność silnika. Kwestia jest tego typu, czy w fieście wytrzymają pozostałe elementy (przeniesienie napędu, skrzynia, sprzęgło półosie itd.) W Foczce twierdził, że są pancerne i dadzą rade. Jak z Fiestą nie mam pojęcia.


pzdr

A teraz co jeszcze wynalazlem... :)
Cytat:
"Ford Focus 1.8 DI (90). Popularny silnik diesla nie należy do najmocniejszych. System wtryskowy oparty został o pompę Bosch V30 (jest to nowy model "taniej" pompy, bez sterowania przepływomierzem powietrza ale za to z ciśnieniem wtrysku do 1500 bar). Turbina o stałej geometrii jest sterowana całkowicie mechanicznie (znamionowe max. ciśnienie doładowania to 1.0 bar) Auto w wersji kombi potrzebuje prawie 14 sekund aby uzyskać "setkę". Setka ta pojawia się na liczniku o ponad dwie sekundy szybciej po zmianie programu (bez podnoszenia ciśnienia doładowania – co wymagałoby mechanicznej regulacji turbiny). Mocniejsze wersje chipa wymagają doładowania ok. 1.15 – 1.2 bar co owocuje mocą ok. 115 KM zamiast uzyskanych 105. Jednak modyfikację tą wykonujemy tylko w autach nie będących na gwarancji, gdyż mechaniczna zmiana ciśnienia doładowania jest łatwo wykrywalna w Fordach."

Jestes tego pewien... http://www.vtg.pl/plupo.php
Cytat:
układ wydechowy odpada nic nieda. jak chcesz by chodził ci jak C-360 to przerabiaj układ wydechowy ale bedzie zalatywało wioską mówię ci to

Silnik TDDI z poczatku produkcji Foki wyglada tak...
Jedyne co rozni nasz silnik od tamtego to mocowanie lap... bo fkoa oraz Fiesta MK5 maja lape z przodu na widoku... a nie jak to jest w MK3 z tylu... jednak jak sie okazuje silnik ten to nadal ta sama konstrukcja co w MK3 i w miejscu mocowania lapy (MK3) jest pompa wspomagania ktora i tak i tak jest mi do niczego nie przydatna... :lol:
I chce wstawic wlasnie silnik TDDI :devil:
Any qestion's :?: :?: :?:
_________________

 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Paź 2005, 22:43   

Lakiera auta już się zbliża, a ja teraz mam kolejnego zonka... bo silnik będzie wstawiany po lakierce no i jest taki problem, gdzie wcisnąć intercoolera? Myślałem, żeby może bez pieprzenia wstawić go w zderzak fiesty mk4, oczywiście po drobnych przeróbkach.... ale gdzie wtedy rejestrację umieścić:>?? A może poprostu zmieści się w komore silnika
No i jeszcze jedno czy z silniczka 1.8 TD od esiego idzie coś więcej wycisnąć niż 90km co jest w seri?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Paź 2005, 14:35   

Piesek napisał/a:
No i jeszcze jedno czy z silniczka 1.8 TD od esiego idzie coś więcej wycisnąć niż 90km co jest w seri?

Z kazdego silnika da rade wykrecic kilka koni wiecej... ale tu juz zacznaja sie koszta... co to IC to juz twoja sprawa jak go umiescisz... :D
Ja mam plan na takie umieszczenie IC...

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Paź 2005, 18:12   

Piesek napisał/a:
Lakiera auta już się zbliża, a ja teraz mam kolejnego zonka... bo silnik będzie wstawiany po lakierce no i jest taki problem, gdzie wcisnąć intercoolera? Myślałem, żeby może bez pieprzenia wstawić go w zderzak fiesty mk4, oczywiście po drobnych przeróbkach.... ale gdzie wtedy rejestrację umieścić:>?? A może poprostu zmieści się w komore silnika
No i jeszcze jedno czy z silniczka 1.8 TD od esiego idzie coś więcej wycisnąć niż 90km co jest w seri?

a rejstracje mozesz spróbowac dac te kwadratową z boku zdeżaka taka jjak maja niektóre modele alfy - chociaz nie wiem jak by to wyglądało ;-)
 
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2005, 21:12   

Cytat:
Any qestion's

koszt tej modyfikaci przerosnie koszt twojego auta!

dla mnie to kompletny bezsens!

i takie pare dodatkowych informacji turbo jest inne w fiescie mk5 i w foce! co do pompy paliwa to jest to napweno Vp44 dodatkow jezeli ci sie uszkodz to masz przeroaban! wiem ile kosztuje nawet nie bede pisał! jeden kolega tu dobrze zauwazył jezeli chcesz miec samochód do wyscicgów to kup sobie TDCI a nie TDDI ! a TDCI sie nie opłaca! ale to twoja kasa! i ty z nia zrobisz co uwazasz za stosowne...
Powiem tylko tyle! ja tez miałem wielkie plany! ale nie wykonalem ich tylko dlatego ze uświadomilem sobie ze tyle kasy ile włoze w fieste przy modyfikacji nigdy nie odzyskam! wole odłozyc na lepszy samochód nowszy itp...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Bezpieczne zakupy w FKP
Program dla Sprzedających i Kupujących
trzeci Kupię 0 23 Wrz 2012, 19:44
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP w obiektywie WLKP :)
czyli powspominajmy razem
Żabcia Frakcja wielkopolska 4 22 Cze 2010, 21:32
Żabcia
Brak nowych postów Ogłoszenie: Bezpieczne zakupy w FKP
Program dla Sprzedających i Kupujących
trzeci Sprzedam 0 23 Wrz 2012, 19:39
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Wyniki z hamowań aut FKP
trzeci Tuning mechaniczny 97 21 Sie 2017, 23:24
modell1
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP Race & Rally Team
Informacje, zasady dołączenia, ...
trzeci Sport w FKP 23 2 Sty 2018, 19:45
PUCIO


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.