Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: diodalodz
11 Lut 2009, 22:10
[mk1]Wasz nowy koleś i jego Fiestka;)
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 06:26   

Roman - Wybór czy chłodnica z przodu czy z tyłu nie jest wcale taki prosty i jednoznaczny.

Pomijając rozkład mas o którym wspomniał Fordon zostaje jeszcze tendencja do zapowietrzania układu przy chłodnicy z przodu, ale mając chłodnicę z tyłu masz gorszy rozkład mas a do tego gorszy przepływ powietrza i dodatkowy piekarnik w środku.

Robota świetna, ale martwi mnie blak ramy przestrzennej z rur ( coś jak klatka w Wannie )

Sam piszesz, że kijowo się spawa grube kątowniki do cienkiego nadwozia. To się może wszystko po prostu giąć tyż za spawami (Tunel środkowy o którym wspomnieli chłopaki to nie tylko schowek na wydech i kable , ale element usztywniający całą karoserię . u Ciebie go nie ma. Pomyśl o klatce i to już teraz)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:06   

Luk - ściana grodziowa i tak będzie bez względu czy chłodnica z przodu, tyłu czy boku :yes:

Konrad - Z tą chłodnicą to kwestia przemyślenia co i jak.
Bardziej się skłaniam ku montażu jej z przodu i po drodze wpasowanie choćby małej nagrzewnicy na kabinę.
Więcej pracy przy tym i myślenia ale efekt może być lepszy :głowąwmur:

Żółw - klatka to podstawa - wiem już teraz, że mogłem właśnie od niej zacząć jednak spokojnie ona będzie w aucie zanim te zdąży pierwszy raz odpalić :yes:

Ogólnie trzeba przemyśleć co do czego spawać i jak łączyć ze sobą żeby była sztywna ale i lekka konstrukcja - zresztą gadaliśmy już o tym.

Dawaj swoje dumania na temat ramy, bo gadałem na ten temat z Jakubem i trzeba to skonfrontować :yes:

Tak czy siak dawać opinie i przemyślenia choćby z pozoru mało znaczące - nie jestem konstruktorem tylko w-fistą i każda uwaga nawet ta krytyczna w stosunku do mojej pracy przy Pasztecie jest pomocą przy jego budowie :)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:07   

Przygotowałem nieco dziwne foty z liniami gdzie powinny być rury, tak jak rozmawialiśmy, ale nie mogę ich wrzucić na imidższaka :(

daj maila to Ci je podeśle.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:13   

dawaj je na fotosik.pl ja na imidżżabę też nie mogę załadować a jak nie pójdzie to na PW masz mojego maila
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:17   

dałęm Ci na priv
daj je tutaj i napisz jak dalsze na fotosik dodać bo wiesz że gupi jezdem.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:26   

Radosna twórczość Żółwia - niech się dalej sam tłumaczy :-P







_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:39   

Wszystkie poniższe części wykonałbym z rur czarnych bezszfowych zimnociągnionych.

Fota pierwsza :
Kratownica na podłodze z rur z trapezem do mocowań przednich wahaczy i odciągami do góry wzdłóż słupków A i wewnętrznej części ściany grodziowej.
Na górze zdjęcia poprzeczka przy podszybiu.

Fotka druga:

Pałąk główny + tył kratownicy z poprzedniego zdjęcia oraz pałąk poziomy na zespół napędowy.

Fotka trzecia:

Widok z boku z zaznaczeniem dolnego i górnego pałąka na zespół napędowy. ( brakuje na niej zastrzałów do górnych mocowań amortyzatora i mocowań wahaczy przednich)

Fotka czwarta:

Widok ramy na zespół napędowy i tylni zawias , z tyłu pałąk główny.

Resztę belek potraktowałbym jako pomocnicze.

Wiem, że wygląda to jak sen pijanego wariata, ale zajęcia z fotoszopa mam w przyszłym życiu.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:59   

Roman - zrób opis na R&R Team - ze startami.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:30   

Coś wynika z tych zdjęć <8>
Podobnie planowałem zrobić tylko zostawić kształtowniki, które idą przy progach i z przodu.

Kuba uważa, że nie trzeba ich wymieniać na rury tylko do nich spawać wszystko tak jak pisałeś <???>
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:37   

Nie twierdzę że nie ma racji.

Ale Twierdzę, że rama przestrzenna powinna być wykonana z takich samych elementów.

Ta sama odporność na zginanie.

Ta sama podatność na spawanie.

i wogóle jakoś tak ładniej to będzie :)

ps: dyskutujemy o 10 metrach rury o wartości 50 zł - nie przeginaj ;)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:00   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie twierdzę że nie ma racji.

Ale Twierdzę, że rama przestrzenna powinna być wykonana z takich samych elementów.

Ta sama odporność na zginanie.

Ta sama podatność na spawanie.

i wogóle jakoś tak ładniej to będzie


No masz rację nie da się ukryć.

Teraz mam pytanie jak zrobię w ten sposób, że dam wszędzie rury to jak połączyć później rury idące w górę - pałąk główny, przy słupkach A z podłogą(kratownicą) normalnie trzeba dać płytki do podłogi o określonej powierzchni przyspawać je do podłogi i potem przykręcić i spawać do płytek rury.

Tutaj nie byłoby w ogóle sensu i możliwości zrobienia czegoś takiego(tylko spawać rury ze sobą bez żadnych płytek) a jak to się będzie miało później do badania bk na temat połączeń klatki?? ktoś ma taką wiedzę??

Żółwik Tuptuś napisał/a:
ps: dyskutujemy o 10 metrach rury o wartości 50 zł - nie przeginaj ;)


nie chodzi tutaj o cenę materiału tylko o to, że jednak ileś pracy zrobione i trzeba teraz to wyciąć i dać nowe z rur a ja z reguły leń jestem :-P
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:22   

Nie leń jesteś tylko Konstruktor.

I dobrze wiesz, że czasem trzeba coś przeprojektować, tym bardziej w tak nowatorskiej konstrukcji (to się po prostu nie może udać za pierwszym razem)

Co do połączeń z rurami idącymi w górę, to tak jak piszesz - dajesz spawane bez żadnych podkładek.

Co do BT - mk1 z silnikiem od motocykla przejdzie chyba tylko w Czechach i na YTP i to bez względu w jakiej to będzie konfiguracji.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:36   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
(to się po prostu nie może udać za pierwszym razem)


zebałem - wszystko robiłem na trzeźwo i to był błąd :|

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do BT - mk1 z silnikiem od motocykla przejdzie chyba tylko w Czechach i na YTP i to bez względu w jakiej to będzie konfiguracji.


W sumie racja :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Kwi 2012, 14:02   

Co do tych profili w podlodze to powiedzialem romanowi zeby zostawil bo to jest dosc wytrzymale i nienajbrzydsze. Reszte niech robi z rur. A powiedzialem tak bo z kosztami to jednak torche inaczej wyglada. Zolw odkad ty kupowales rury na klatke to zeny troche sie zmienily. 12m rury bezszwowej zimnociagnionej to teraz dobre 200zl przy srednicy 40mmx2mm scianka. Wiec niech zostawi dol w profilach - i tak czyms to zakryje jak bedzie podloge wspawywal a konstrukcje do gory niech jedzie juz z rurek. Bardziej mnie draznia te ochydne ksztaltowniki wokol silnika. Cale bym to wycial i zrobil trzymanie silnika idace od klatki z rurek.

A co do twojego szkicu Zolw to jest calkiem fajny i logiczny. Tylko nie wiem kto mu te rurki tak powygina jak na twoim rysunku :rotfl:
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Kwi 2012, 20:17   

Qzyn napisał/a:


A co do twojego szkicu Zolw to jest calkiem fajny i logiczny. Tylko nie wiem kto mu te rurki tak powygina jak na twoim rysunku :rotfl:


Czeeeepiasz się :cojest:

Miałem katar, sraczkę i czkwakę jak to rysowałem :)

A tak na serio - w pierwszej rozmowie odnośnie rany przestrzennej powiedziałem Romanowi, żeby się z Tobą skontaktował odnośnie moich wypocin bo to Ty mu odpowiesz jak zbudować auto konstrukcyjnie przypominające Formułę a nie klatkę bezpieczeństwa.

Dyskusja odnośnie materiałów użytych na ramę podstawową przedziału pasażerskiego nie ma sensu.

W reszcie się zgadzamy i to jest ważne (i ocalające dla mnie :yes: )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 19 Kwi 2012, 21:31   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
W reszcie się zgadzamy i to jest ważne (i ocalające dla mnie )


Ej no daj spokój - od tego jest forum żeby gadać co się podoba a co nie i podpowiadać - ja jestem skłonny do przyznania się, że popełniam błędy i coś zeebie czasami(kurde często mi się zdarza :| ) ale dlatego, że mnie naprostujecie na właściwą drogę lub podpowiecie co jak zrobić a co zostawić przez to projekt ma szansę zadziałać za jakiś czas i się obronić na torze a to jest najważniejsze :yes:

PS: ale fakt, że ciężko jest się mi przyznać o jakimś bublu co zrobiłem i to przełknąć - chyba jak każdemu - ale dlatego te forum różni się od każdego innego gdzie każdy każdemu w dupę wchodzi a nic nie podpowie nic nie wnosi do tematu

W FKP można liczyć na pomoc merytoryczną, praktyczną i jak trzeba to dostać kopa w dupę za głupie posunięcia :ok:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Kwi 2012, 23:39   

Romek, pewnie już to słyszałeś, ale nie myli się ten kto nic nie robi.

Ja dzielnie kibicuję i jestem ciekaw zachowania auta na torze
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Kwi 2012, 01:37   

Dla mnie jest to za wysoki poziom "umiejetnosci" na moja inteligencje... wiec sie nie wpierdzielam w temat... jedynie co pozostaje pozazdroscic takiego odzewu ze strony ludzi obcykanych w temacie skladania "ruraka".... :ok:
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 10 Cze 2012, 23:14   

Lecimy dalej.

Byłem w Sobotę w domu to i zrobiłem kilka rzeczy w Pasztecie :yes:

Kilka gratów do zawieszenia - łożyska, sworznie, przegub, poduszki



Poskładałem przednie zawieszenie i dokończyłem tyl. Powycinałem wstępnie nadkola - jeszcze będę musiał poprawić i wyciąć wyżej.
To już jest prawie ostateczna wysokość na jakiej będzie stał Pasztet.
Oczywiście opony do wymiany na niski profil a całość jeszcze usiądzie gdy dojdzie reszta części







Tutaj jeszcze dalsze wycinanie poszycia - z drugiej strony to samo - po klatce pewnie wezmę się za przód, bo już też wisi tam kupę rdzy :|



Puki co całość nie jest zbyt ciężka - tył sam podnoszę bez większego wysiłku :9:

Dalej zbieram kasę na rury i kompletuję resztę gratów.
Będę potrzebował przedni pas - może być stary, pordzewiały, używany no i atrapę chłodnicy i deskę rozdzielczą - jak ktoś chciałby się ze mną podzielić nimi to będę wdzięczny :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 10 Cze 2012, 23:38   

:ok: na moje tak moze zostać <8>
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zanim założysz TUTAJ nowy wątek przeczytaj to koniecznie !!
I ZASTOSUJ SIĘ !!!! REGULAMIN
trzeci Nasze auta 0 8 Cze 2008, 12:12
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.