Przesunięty przez: diodalodz 11 Lut 2009, 22:10 |
[mk1]Wasz nowy koleś i jego Fiestka;) |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 06:26
|
|
|
Roman - Wybór czy chłodnica z przodu czy z tyłu nie jest wcale taki prosty i jednoznaczny.
Pomijając rozkład mas o którym wspomniał Fordon zostaje jeszcze tendencja do zapowietrzania układu przy chłodnicy z przodu, ale mając chłodnicę z tyłu masz gorszy rozkład mas a do tego gorszy przepływ powietrza i dodatkowy piekarnik w środku.
Robota świetna, ale martwi mnie blak ramy przestrzennej z rur ( coś jak klatka w Wannie )
Sam piszesz, że kijowo się spawa grube kątowniki do cienkiego nadwozia. To się może wszystko po prostu giąć tyż za spawami (Tunel środkowy o którym wspomnieli chłopaki to nie tylko schowek na wydech i kable , ale element usztywniający całą karoserię . u Ciebie go nie ma. Pomyśl o klatce i to już teraz) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:06
|
|
|
Luk - ściana grodziowa i tak będzie bez względu czy chłodnica z przodu, tyłu czy boku
Konrad - Z tą chłodnicą to kwestia przemyślenia co i jak.
Bardziej się skłaniam ku montażu jej z przodu i po drodze wpasowanie choćby małej nagrzewnicy na kabinę.
Więcej pracy przy tym i myślenia ale efekt może być lepszy
Żółw - klatka to podstawa - wiem już teraz, że mogłem właśnie od niej zacząć jednak spokojnie ona będzie w aucie zanim te zdąży pierwszy raz odpalić
Ogólnie trzeba przemyśleć co do czego spawać i jak łączyć ze sobą żeby była sztywna ale i lekka konstrukcja - zresztą gadaliśmy już o tym.
Dawaj swoje dumania na temat ramy, bo gadałem na ten temat z Jakubem i trzeba to skonfrontować
Tak czy siak dawać opinie i przemyślenia choćby z pozoru mało znaczące - nie jestem konstruktorem tylko w-fistą i każda uwaga nawet ta krytyczna w stosunku do mojej pracy przy Pasztecie jest pomocą przy jego budowie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:07
|
|
|
Przygotowałem nieco dziwne foty z liniami gdzie powinny być rury, tak jak rozmawialiśmy, ale nie mogę ich wrzucić na imidższaka :(
daj maila to Ci je podeśle. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:13
|
|
|
dawaj je na fotosik.pl ja na imidżżabę też nie mogę załadować a jak nie pójdzie to na PW masz mojego maila |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:17
|
|
|
dałęm Ci na priv
daj je tutaj i napisz jak dalsze na fotosik dodać bo wiesz że gupi jezdem. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:26
|
|
|
Radosna twórczość Żółwia - niech się dalej sam tłumaczy
|
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:39
|
|
|
Wszystkie poniższe części wykonałbym z rur czarnych bezszfowych zimnociągnionych.
Fota pierwsza :
Kratownica na podłodze z rur z trapezem do mocowań przednich wahaczy i odciągami do góry wzdłóż słupków A i wewnętrznej części ściany grodziowej.
Na górze zdjęcia poprzeczka przy podszybiu.
Fotka druga:
Pałąk główny + tył kratownicy z poprzedniego zdjęcia oraz pałąk poziomy na zespół napędowy.
Fotka trzecia:
Widok z boku z zaznaczeniem dolnego i górnego pałąka na zespół napędowy. ( brakuje na niej zastrzałów do górnych mocowań amortyzatora i mocowań wahaczy przednich)
Fotka czwarta:
Widok ramy na zespół napędowy i tylni zawias , z tyłu pałąk główny.
Resztę belek potraktowałbym jako pomocnicze.
Wiem, że wygląda to jak sen pijanego wariata, ale zajęcia z fotoszopa mam w przyszłym życiu. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:59
|
|
|
Roman - zrób opis na R&R Team - ze startami. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:30
|
|
|
Coś wynika z tych zdjęć
Podobnie planowałem zrobić tylko zostawić kształtowniki, które idą przy progach i z przodu.
Kuba uważa, że nie trzeba ich wymieniać na rury tylko do nich spawać wszystko tak jak pisałeś |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:37
|
|
|
Nie twierdzę że nie ma racji.
Ale Twierdzę, że rama przestrzenna powinna być wykonana z takich samych elementów.
Ta sama odporność na zginanie.
Ta sama podatność na spawanie.
i wogóle jakoś tak ładniej to będzie
ps: dyskutujemy o 10 metrach rury o wartości 50 zł - nie przeginaj |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:00
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Nie twierdzę że nie ma racji.
Ale Twierdzę, że rama przestrzenna powinna być wykonana z takich samych elementów.
Ta sama odporność na zginanie.
Ta sama podatność na spawanie.
i wogóle jakoś tak ładniej to będzie
|
No masz rację nie da się ukryć.
Teraz mam pytanie jak zrobię w ten sposób, że dam wszędzie rury to jak połączyć później rury idące w górę - pałąk główny, przy słupkach A z podłogą(kratownicą) normalnie trzeba dać płytki do podłogi o określonej powierzchni przyspawać je do podłogi i potem przykręcić i spawać do płytek rury.
Tutaj nie byłoby w ogóle sensu i możliwości zrobienia czegoś takiego(tylko spawać rury ze sobą bez żadnych płytek) a jak to się będzie miało później do badania bk na temat połączeń klatki?? ktoś ma taką wiedzę??
Żółwik Tuptuś napisał/a: | ps: dyskutujemy o 10 metrach rury o wartości 50 zł - nie przeginaj |
nie chodzi tutaj o cenę materiału tylko o to, że jednak ileś pracy zrobione i trzeba teraz to wyciąć i dać nowe z rur a ja z reguły leń jestem |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:22
|
|
|
Nie leń jesteś tylko Konstruktor.
I dobrze wiesz, że czasem trzeba coś przeprojektować, tym bardziej w tak nowatorskiej konstrukcji (to się po prostu nie może udać za pierwszym razem)
Co do połączeń z rurami idącymi w górę, to tak jak piszesz - dajesz spawane bez żadnych podkładek.
Co do BT - mk1 z silnikiem od motocykla przejdzie chyba tylko w Czechach i na YTP i to bez względu w jakiej to będzie konfiguracji. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:36
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | (to się po prostu nie może udać za pierwszym razem) |
zebałem - wszystko robiłem na trzeźwo i to był błąd
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Co do BT - mk1 z silnikiem od motocykla przejdzie chyba tylko w Czechach i na YTP i to bez względu w jakiej to będzie konfiguracji.
|
W sumie racja |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 14:02
|
|
|
Co do tych profili w podlodze to powiedzialem romanowi zeby zostawil bo to jest dosc wytrzymale i nienajbrzydsze. Reszte niech robi z rur. A powiedzialem tak bo z kosztami to jednak torche inaczej wyglada. Zolw odkad ty kupowales rury na klatke to zeny troche sie zmienily. 12m rury bezszwowej zimnociagnionej to teraz dobre 200zl przy srednicy 40mmx2mm scianka. Wiec niech zostawi dol w profilach - i tak czyms to zakryje jak bedzie podloge wspawywal a konstrukcje do gory niech jedzie juz z rurek. Bardziej mnie draznia te ochydne ksztaltowniki wokol silnika. Cale bym to wycial i zrobil trzymanie silnika idace od klatki z rurek.
A co do twojego szkicu Zolw to jest calkiem fajny i logiczny. Tylko nie wiem kto mu te rurki tak powygina jak na twoim rysunku |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 20:17
|
|
|
Qzyn napisał/a: |
A co do twojego szkicu Zolw to jest calkiem fajny i logiczny. Tylko nie wiem kto mu te rurki tak powygina jak na twoim rysunku |
Czeeeepiasz się
Miałem katar, sraczkę i czkwakę jak to rysowałem
A tak na serio - w pierwszej rozmowie odnośnie rany przestrzennej powiedziałem Romanowi, żeby się z Tobą skontaktował odnośnie moich wypocin bo to Ty mu odpowiesz jak zbudować auto konstrukcyjnie przypominające Formułę a nie klatkę bezpieczeństwa.
Dyskusja odnośnie materiałów użytych na ramę podstawową przedziału pasażerskiego nie ma sensu.
W reszcie się zgadzamy i to jest ważne (i ocalające dla mnie ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 21:31
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | W reszcie się zgadzamy i to jest ważne (i ocalające dla mnie ) |
Ej no daj spokój - od tego jest forum żeby gadać co się podoba a co nie i podpowiadać - ja jestem skłonny do przyznania się, że popełniam błędy i coś zeebie czasami(kurde często mi się zdarza ) ale dlatego, że mnie naprostujecie na właściwą drogę lub podpowiecie co jak zrobić a co zostawić przez to projekt ma szansę zadziałać za jakiś czas i się obronić na torze a to jest najważniejsze
PS: ale fakt, że ciężko jest się mi przyznać o jakimś bublu co zrobiłem i to przełknąć - chyba jak każdemu - ale dlatego te forum różni się od każdego innego gdzie każdy każdemu w dupę wchodzi a nic nie podpowie nic nie wnosi do tematu
W FKP można liczyć na pomoc merytoryczną, praktyczną i jak trzeba to dostać kopa w dupę za głupie posunięcia |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 23:39
|
|
|
Romek, pewnie już to słyszałeś, ale nie myli się ten kto nic nie robi.
Ja dzielnie kibicuję i jestem ciekaw zachowania auta na torze |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 01:37
|
|
|
Dla mnie jest to za wysoki poziom "umiejetnosci" na moja inteligencje... wiec sie nie wpierdzielam w temat... jedynie co pozostaje pozazdroscic takiego odzewu ze strony ludzi obcykanych w temacie skladania "ruraka".... |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 23:14
|
|
|
Lecimy dalej.
Byłem w Sobotę w domu to i zrobiłem kilka rzeczy w Pasztecie
Kilka gratów do zawieszenia - łożyska, sworznie, przegub, poduszki
Poskładałem przednie zawieszenie i dokończyłem tyl. Powycinałem wstępnie nadkola - jeszcze będę musiał poprawić i wyciąć wyżej.
To już jest prawie ostateczna wysokość na jakiej będzie stał Pasztet.
Oczywiście opony do wymiany na niski profil a całość jeszcze usiądzie gdy dojdzie reszta części
Tutaj jeszcze dalsze wycinanie poszycia - z drugiej strony to samo - po klatce pewnie wezmę się za przód, bo już też wisi tam kupę rdzy
Puki co całość nie jest zbyt ciężka - tył sam podnoszę bez większego wysiłku
Dalej zbieram kasę na rury i kompletuję resztę gratów.
Będę potrzebował przedni pas - może być stary, pordzewiały, używany no i atrapę chłodnicy i deskę rozdzielczą - jak ktoś chciałby się ze mną podzielić nimi to będę wdzięczny |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 23:38
|
|
|
na moje tak moze zostać |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|