Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 18 Lis 2013, 17:10   

Jako, że jestem w sumie świeżo po zakupie to dorzucę kilka uwag od siebie.

Marcinowaty wspomniał coś o dwumasie w dieslu, pamiętajcie, że 1.0 Ecoboost też ma dwumasę i jeszcze kilka innych bardzo dziwnych wynalazków.

Auto szukałem dla żony i postanowiłem sobie, że kupie to co ona wybierze. Odrzuciłem tylko Fiata i Alfę oraz Citroena i Peugeota, a także VW :)
Pojeździliśmy wieloma autami i część z nich była bardzo fajna. Dobrze jeździło się Swiftem czy Mazdą 2 (czyli praktycznie Fiesta).
Tak się jednak złożyło, że ostatnim autem, które pojechaliśmy przetestować była Fiesta. Po jeździe testowej nie było już wątpliwości co do wyboru :) Żona wsiadła i ... powiedziała, że nie wysiada już z tego auta. Po prostu Fiesta była jak szyta na miarę. Zawieszenie, dynamika, wspomaganie, sprzęgło i skrzynia. Powiedziała, że tylko to albo wcale :) Wszystko działało idealnie.
Do tej pory mieliśmy Tigrę 1.6. Żona jest przyzwyczajona do pewnego poziomu mocy i dynamiki jazdy. Inne auta nie były złe ale albo nie tak chodzące sprzęgło albo wspomaganie albo jeszcze coś innego. Tutaj wszystko było zaje fajne. Sprzęgło bierze od dołu, wspomaganie działa odpowiednio. Skrzynia biegów bardzo precyzyjna (tylko brak blokady wstecznego to jakiś żart). Zawieszenie wprost idealne, takie jak lubię, w miarę sztywne i pewne. Kierowca ma poczucie integracji z autem.
Egzemplarz testowy był z silnikiem 1.0 100KM. Postanowiłem sprawdzić coś wolnossącego (diesel odpadał bo żona robi krótkie przebiegi po mieście). Jechałem z silnikiem 1.4 96KM i załamałem się. Niby prawie 100KM ale tym nie dało się jechać. Cała frajda z jazdy zniknęła. Nawet nie chcę myśleć jak jeździ 1.25.
Pomimo moich ogromnych obaw przed tym dziwnym 3 cylindrowym silnikiem, jego turbina, dwumasą, żeliwnym blokiem i !! paskiem pływającym w oleju postanowiłem zaryzykować :) Dokupiłem tylko 5 letnią gwarancję. Nie chciałem 125KM bo 100 moim zdaniem w zupełności wystarcza (jechałem z 4 osobami i zero różnicy), a wydaje mi się, że jak mniejsza turbina to dłużej silnik wytrzyma. Na dodatek w 125KM jest system Start-Stop, który moim zdaniem w silnikach nie hybrydowych to jest totalne nieporozumienie.
Ja tam cenie sobie indywidualność auta i jego lepsze wyposażenie. Takie funkcjonalne dodatki jak elektroniczny kluczyk, podgrzewana przednia szyba (tylko w Fieście) czy podgrzewane fotele (brak np. w Yarisie) były dodatkowym wielkim i bardzo istotnym plusem.
Powiem wam tak, dawno już żadne autko nie dało mi tyle radości z jazdy. Właściwości jezdne po prostu super, no i ten dźwięk silnika podczas jazdy - dzięki temu pomrukowi w kabinie nie trzeba już radia :) Owszem na wolnych obrotach jak się maskę podniesie to silniczek brzmi śmiesznie ale podczas jazdy w kabinie jest bardzo miło.
I nie jest tak, że przesiadłem się z malucha i dlatego się zachwycam. Miałem już różne auta ale to jest na serio wyjątkowe :)
Choć mimo wszystko trzeba go trzymać na wyższych obrotach bo poniżej 2k odczuwalne są lekkie wibracje silnika na kierownicy.
Byle by się tylko nic nie psuło.

Szkoda tylko, że nie było wyboru kolorystyki wnętrza. Coś np. jak ze zdjęcia Shikaka ze srebrnymi elementami zamiast tego czarnego pianinka.
Swoją drogą miejscami jest dysonans między bardzo fajnymi elementami wnętrza (Titanium X) jak fotele, kierownica (bardzo gruba :) ), ręczny czy gałka zmiany biegów, a tandetnym plastikiem podłokietnika, schowka i innych.
Auto jest robione w Kolonii.

Trochę też dziwi mnie niewiedza na temat różnego rodzaju czujników. Ta kulka z przodu jest oczywiście od automatycznej klimy, a jak jest manualna to po prostu nie ma tam w środku czujnika i tyle. Automatyczne światła oraz wycieraczki mają czujniki przy lusterku wstecznym w całym tym ustrojstwie naklejonym na szybie. Tam również znajduje się czujnik tego badziewnego systemu do zapobiegania kolizjom. Wszystkie wersje mają system HSA - ruszanie na wzniesieniach.
No i uczciwie napisze, że nie bardzo jestem w stanie zrozumieć chęć zagazowania tak małego autka z takimi małymi silnikami. Ja rozumiem wielki silnik z USA 3 czy nawet 5 litrów. Ale takie maleństwo ? Ile kosztuje porządna instalacja ? Ile trzeba zrobić żeby się to zwróciło ? Sorry dla mnie zero sensu.

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Lis 2013, 17:33   

To tylko testować. Czas pokaże :-P
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 18 Lis 2013, 17:59   

FFDriver napisał/a:
żeliwnym blokiem i !!


w sumie uznałbym to za plus :)
_________________

 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 18 Lis 2013, 18:20   

TSRules napisał/a:
w sumie uznałbym to za plus

Ale ja nie pisałem, że to minus :) Ford ze swojej strony bardzo zachwala to rozwiązanie :)

BTW ciekawi mnie to, że auta dostępne w Polsce nieco odbiegają od specyfikacji z katalogu.
Np. mam inny rozmiar opon niż w katalogu (już o tym pisałem) - 195/50/16 zamiast 195/45/16 co osobiście uznaje na plus.
Tylne czujniki cofania umiejscowione są w jednej linii, czyli te na rogach są na części lakierowanej, a te na środku na tej czarnej zderzaka. Natomiast w katalogu na zdjęciu środkowe czujniki są wyżej na tej lakierowanej części zderzaka.
Ciekawe jakie są jeszcze inne różnice, które nie są tak widoczne na pierwszy rzut oka w autach na Polskę :) ?

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 18 Lis 2013, 18:44   

Marcinowaty napisał/a:
Diesel to znowu te filtry, dwumasówki i inny badzie

widze ,ze lekcji nie odrobiłeś :yes: Moj kopciuch nie ma fabrycznie DPF i dwumasy.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Lis 2013, 19:46   

Szczęściarz :jupi: :jupi: :jupi:
A od którego roku produkcji zaczeli te pierdoły wkładać do fiesty?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 18 Lis 2013, 22:30   

DKZ nie montują od 2006 a co do DPF to trzeba szukać wersji z Euro4 :ok:
pzdr
p.s.Mowię o wersji 1,6 ,nie wiem jak jest w 1,4 :bezradny:
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Qnik 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Lis 2013, 00:55   

FFDriver napisał/a:
TSRules napisał/a:
w sumie uznałbym to za plus

.
Tylne czujniki cofania umiejscowione są w jednej linii, czyli te na rogach są na części lakierowanej, a te na środku na tej czarnej zderzaka. Natomiast w katalogu na zdjęciu środkowe czujniki są wyżej na tej lakierowanej części zderzaka.



FFDriver

Bo czujniki masz dołożone nie w fabryce a w salonie forda, mam tak samo w mondeo, w salonach BIG Autohandel (tam kupowany był Focus), oraz w Gołębiewskim (stąd Mondeo) pracownicy mówili, że dokładają takie rzeczy jak: czujniki parkowania, autoalarmy, blokady skrzyni, zestawy głośnomówiące u siebie. Ale jak klient się uprze to mogą zamówić auto już z takim wyposażeniem fabrycznym.
_________________
Moja mk5
 
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 21 Lis 2013, 11:46   

FFDriver napisał/a:
Jako, że jestem w sumie świeżo po zakupie to dorzucę kilka uwag od siebie.

Marcinowaty wspomniał coś o dwumasie w dieslu, pamiętajcie, że 1.0 Ecoboost też ma dwumasę i jeszcze kilka innych bardzo dziwnych wynalazków.

Auto szukałem dla żony i postanowiłem sobie, że kupie to co ona wybierze. Odrzuciłem tylko Fiata i Alfę oraz Citroena i Peugeota, a także VW :)
Pojeździliśmy wieloma autami i część z nich była bardzo fajna. Dobrze jeździło się Swiftem czy Mazdą 2 (czyli praktycznie Fiesta).
Tak się jednak złożyło, że ostatnim autem, które pojechaliśmy przetestować była Fiesta. Po jeździe testowej nie było już wątpliwości co do wyboru :) Żona wsiadła i ... powiedziała, że nie wysiada już z tego auta. Po prostu Fiesta była jak szyta na miarę. Zawieszenie, dynamika, wspomaganie, sprzęgło i skrzynia. Powiedziała, że tylko to albo wcale :) Wszystko działało idealnie.
Do tej pory mieliśmy Tigrę 1.6. Żona jest przyzwyczajona do pewnego poziomu mocy i dynamiki jazdy. Inne auta nie były złe ale albo nie tak chodzące sprzęgło albo wspomaganie albo jeszcze coś innego. Tutaj wszystko było zaje fajne. Sprzęgło bierze od dołu, wspomaganie działa odpowiednio. Skrzynia biegów bardzo precyzyjna (tylko brak blokady wstecznego to jakiś żart). Zawieszenie wprost idealne, takie jak lubię, w miarę sztywne i pewne. Kierowca ma poczucie integracji z autem.
Egzemplarz testowy był z silnikiem 1.0 100KM. Postanowiłem sprawdzić coś wolnossącego (diesel odpadał bo żona robi krótkie przebiegi po mieście). Jechałem z silnikiem 1.4 96KM i załamałem się. Niby prawie 100KM ale tym nie dało się jechać. Cała frajda z jazdy zniknęła. Nawet nie chcę myśleć jak jeździ 1.25.
Pomimo moich ogromnych obaw przed tym dziwnym 3 cylindrowym silnikiem, jego turbina, dwumasą, żeliwnym blokiem i !! paskiem pływającym w oleju postanowiłem zaryzykować :) Dokupiłem tylko 5 letnią gwarancję. Nie chciałem 125KM bo 100 moim zdaniem w zupełności wystarcza (jechałem z 4 osobami i zero różnicy), a wydaje mi się, że jak mniejsza turbina to dłużej silnik wytrzyma. Na dodatek w 125KM jest system Start-Stop, który moim zdaniem w silnikach nie hybrydowych to jest totalne nieporozumienie.
Ja tam cenie sobie indywidualność auta i jego lepsze wyposażenie. Takie funkcjonalne dodatki jak elektroniczny kluczyk, podgrzewana przednia szyba (tylko w Fieście) czy podgrzewane fotele (brak np. w Yarisie) były dodatkowym wielkim i bardzo istotnym plusem.
Powiem wam tak, dawno już żadne autko nie dało mi tyle radości z jazdy. Właściwości jezdne po prostu super, no i ten dźwięk silnika podczas jazdy - dzięki temu pomrukowi w kabinie nie trzeba już radia :) Owszem na wolnych obrotach jak się maskę podniesie to silniczek brzmi śmiesznie ale podczas jazdy w kabinie jest bardzo miło.
I nie jest tak, że przesiadłem się z malucha i dlatego się zachwycam. Miałem już różne auta ale to jest na serio wyjątkowe :)
Choć mimo wszystko trzeba go trzymać na wyższych obrotach bo poniżej 2k odczuwalne są lekkie wibracje silnika na kierownicy.
Byle by się tylko nic nie psuło.

Szkoda tylko, że nie było wyboru kolorystyki wnętrza. Coś np. jak ze zdjęcia Shikaka ze srebrnymi elementami zamiast tego czarnego pianinka.
Swoją drogą miejscami jest dysonans między bardzo fajnymi elementami wnętrza (Titanium X) jak fotele, kierownica (bardzo gruba :) ), ręczny czy gałka zmiany biegów, a tandetnym plastikiem podłokietnika, schowka i innych.
Auto jest robione w Kolonii.

Trochę też dziwi mnie niewiedza na temat różnego rodzaju czujników. Ta kulka z przodu jest oczywiście od automatycznej klimy, a jak jest manualna to po prostu nie ma tam w środku czujnika i tyle. Automatyczne światła oraz wycieraczki mają czujniki przy lusterku wstecznym w całym tym ustrojstwie naklejonym na szybie. Tam również znajduje się czujnik tego badziewnego systemu do zapobiegania kolizjom. Wszystkie wersje mają system HSA - ruszanie na wzniesieniach.
No i uczciwie napisze, że nie bardzo jestem w stanie zrozumieć chęć zagazowania tak małego autka z takimi małymi silnikami. Ja rozumiem wielki silnik z USA 3 czy nawet 5 litrów. Ale takie maleństwo ? Ile kosztuje porządna instalacja ? Ile trzeba zrobić żeby się to zwróciło ? Sorry dla mnie zero sensu.

Pozdrawiam
FFDriver


Co do gazu sprawa jest bardzo prosta, jeździsz za 50% ceny czy silnik ma 1l czy 3l.
Po co mam wydawać 600zł na paliwo miesięcznie jak moge wydać 300zł bez żadnej różnicy w osiągach czy jeździe. Teraz miałem auto z LPG IV gen., przez 4lata zero kłopotów czy dodatkowych kosztów z tego tytułu (jedynie 62zł więcej przy przeglądzie rej.), a tankowanie niezależnie od cen zawsze w okolicach 50% ceny Pb. Naprawdę dobra instalacja gotowa z ogólnopolską gwarancją, nie żaden składak na STAGu, to koszt do 3000zł przy 4 cyl.

Co do żeliwnego słupka to ma tez spore wady: nagrzewa się w innym tempie niż pozostałe elementy aluminiowe, powstają duże naprężenia co z biegiem lat może powodować pęknięcia.

Pytanie:

Jakie opony są homologowane we Fiescie przy 15'?
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 21 Lis 2013, 21:25   

Qnik napisał/a:
Bo czujniki masz dołożone nie w fabryce a w salonie forda


No widzisz nie kolego :) Wszystko mam fabryczne poza alarmem.
To jest cały system z kamerą cofania. Nic nie było dokładane.
Jest więcej różnic między katalogiem, a rzeczywistością. Pytanie czy pozmieniali coś i dokumentacja nie nadąża czy na Polske po prostu trochę inaczej auto wygląda :)

shikaka napisał/a:
Jakie opony są homologowane we Fiescie przy 15'?


Widzisz problem polega na tym, że katalog i instrukcja to jedno, a rzeczywistość drugie. Jak już pisałem katalog oraz specyfikacja na stronie podaje, że powinienem mieć opony 195/45R16, a mam 195/50R16 i tak jest wpisane w homologacji.
Bez wątpienia przed liftem na 15 było 195/50. Natomiast teraz wszystko wskazuje na to, że na 15 masz 195/55 i takie na zimę założyłem. W instrukcji natomiast występują 3 rozmiary dla 15 195/50, 195/55 oraz 195/60.

Co do gazu no to jak pisałem wszystko kwestia ile robi się km rocznie.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 22 Lis 2013, 08:51   

Dzięki za rozmiary.

Ja robię ok. 10000km rocznie

Generalnie przy sekwencyjnej instalacji i samochodzie na dłuższy czas zawsze się opłaca, no chyba, że ktoś robi po 3000km rocznie to wtedy można się zastanowić, choć zazwyczaj wtedy trzyma się taki samochód długo.
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 22 Lis 2013, 11:35   

FFDriver napisał/a:
Qnik napisał/a:
Bo czujniki masz dołożone nie w fabryce a w salonie forda


No widzisz nie kolego :) Wszystko mam fabryczne poza alarmem.
To jest cały system z kamerą cofania. Nic nie było dokładane.
Jest więcej różnic między katalogiem, a rzeczywistością. Pytanie czy pozmieniali coś i dokumentacja nie nadąża czy na Polske po prostu trochę inaczej auto wygląda :)

shikaka napisał/a:
Jakie opony są homologowane we Fiescie przy 15'?


Widzisz problem polega na tym, że katalog i instrukcja to jedno, a rzeczywistość drugie. Jak już pisałem katalog oraz specyfikacja na stronie podaje, że powinienem mieć opony 195/45R16, a mam 195/50R16 i tak jest wpisane w homologacji.
Bez wątpienia przed liftem na 15 było 195/50. Natomiast teraz wszystko wskazuje na to, że na 15 masz 195/55 i takie na zimę założyłem. W instrukcji natomiast występują 3 rozmiary dla 15 195/50, 195/55 oraz 195/60.

Co do gazu no to jak pisałem wszystko kwestia ile robi się km rocznie.

Pozdrawiam
FFDriver

Rozkodować vin i wszystko będzie jasne.Jesli masz na wykazie to fabryczne.Co do rozmiaru kółek to nie sądze aby przed liftem i po były jakies roznice w zawieszeniu (podwoziu).Ciekawe czemu tak podają.?
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 23 Lis 2013, 20:40   

artax napisał/a:
Rozkodować vin i wszystko będzie jasne.Jesli masz na wykazie to fabryczne.Co do rozmiaru kółek to nie sądze aby przed liftem i po były jakies roznice w zawieszeniu (podwoziu).Ciekawe czemu tak podają.?


Już to sprawdzałem i wszystko jest tak jak było zamówione :)
Inaczej bym się awanturował :)
W zawieszeniu raczej nie było nic kombinowane. Zmieniły się tylko wzory felg i co ciekawe jakoś inaczej osadzone w nich są nakrętki. Nie do końca jest to dla mnie jasne ale w tych nowych nakrętki jakoś tak bardziej wystają, a w tych starych (przed liftem) siedzą głęboko jakby w takim dodatkowym wyżłobieniu.
Co do wymiarów opon to fajnie widać wszystko jak wejdzie się na stronę forda potem w serwis/akcesoria/katalog online/fiesta/koła. Jak wybierzemy felgę 15" do przedlifta to jest tam w opisie, że felga jest do 10/2012 i do opony 195/50, a jak się wybierze felge montowaną w polifcie (2 modele) to podane jest, że do opony 195/55.
W przypadku 16" przy nowych felgach podane są 2 wymiary opon 195/45 oraz 194/50.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Kubuch 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 56
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Lis 2013, 20:49   

Nie wiem co tam w katalogach siedzi ale moja Fiesta była fabrycznie na 195/50/15 ;)
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 27 Lis 2013, 09:42   

Pomyślałem o ciekawym gadzecie http://www.alibaba.com/pr..._navigator.html

Może ktoś używa?

Ciekawe jak to jest podpinane. P&P czy trzeba odstawiać druta?
 
 
Kruszon 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 99
Skąd: SD
Wysłany: 27 Lis 2013, 16:25   

Tez kiedys o tym myslalem i jezeli by to fajnie dzialalo chetnie bym cos takiego zalozyl ;)
_________________
 
 
KFKF 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 1
Skąd: P-ce
Wysłany: 4 Gru 2013, 23:16   

Ja tam obawiałem się tych doładowanych silniczków. Jak wypowiadają się "eksperci" dopiero za 2/3 lata będzie można napisać coś o ich trwałości. Narazie to tylko reklamy i chwalenie sprzedawców a jak będzie po kilkudziesięciu tysiącach ?? Zobaczcie co się dzieje z silnikami z grupy VW (TSI).
Pomimo zachęt sprzedawcy wybrałem wolnossącą 1.4 mocno doposażoną, a za różnicę w cenie dołożyłem jeszcze spojler, ciemne szyby, nakładki na progi i felgi 16''.
Dla Żony wystarczy ten motor bo auto pokonuje dziennie 50 km i w dalszą trasę nie będzie jeździć.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 4 Gru 2013, 23:27   

KFKF napisał/a:
Jak wypowiadają się "eksperci" dopiero za 2/3 lata będzie można napisać coś o ich trwałości.

ciekawe co mówisz - ecoboosty we flotach maja już nabite po 200 i więcej tys. - i jakos nie ma z nimi problemów...
a porównanie z VW, gdzie auta wracaly na serwis jeszcze przed pierwszym tankowaniem, to nieporozumienie

uwielbiam to psioczenie na nowe silniki, jak ktoś najczęściej nawet tym nie jechal :-P
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 5 Gru 2013, 08:02   

MisiekT napisał/a:
KFKF napisał/a:
Jak wypowiadają się "eksperci" dopiero za 2/3 lata będzie można napisać coś o ich trwałości.

ciekawe co mówisz - ecoboosty we flotach maja już nabite po 200 i więcej tys. - i jakos nie ma z nimi problemów...
(...)
uwielbiam to psioczenie na nowe silniki, jak ktoś najczęściej nawet tym nie jechal :-P

Podpisuję się. Znajoma firma ma takie i jeżdżą. Nic się z nimi nie dzieje. Ja kupiłem, bo lubię nowości ;-). Na dodatek, tym bez turbiny mi się gorzej jeździło jakoś ;-) Mniej "fun-factor". W moim przypadku silnik dojdzie do magicznego przebiegu jeszcze na gwarancji, więc to nie mój problem co z nim będzie... a potem go wymienię na nowy :twisted: (pewnie tak polubię, że nie będę chciał, ale to inna historia).
 
 
Kris_Mas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: internet
Wysłany: 5 Gru 2013, 08:46   

Witam Szanownych forumowiczów. To będzie mój pierwszy post na forum dlatego chciałbym się przy okazji z wszystkimi przywitać.

Aktualnie planuję zakup pierwszej Fiesty prawdopodobnie będzie to nowa MK7 i prosiłbym Was o ocenę oferty jaką otrzymałem od jednego z dilerów w Polsce (rozsyłałem zapytania i ta oferta wydała mi się najciekawsza).

Zależało mi na silniku benzyna 1.4 wolnossący ponieważ większy to już dla mnie za duży wydatek a słabszy to znowu tak jak to już było wielokrotnie pisane na tym forum może być za mało.

A więc tak otrzymałem propozycję zakupu Fiesty 5d w wersji Trend + pakiet gold X metalik do tego easy driver 1, koło zapasowe, zimówki i alarm.

Cena proponowana przez dealera to ok 51k za rocznik 2013 auto bez przebiegu.

Problem w tym, że przeglądając forum natrafiłem na post osób kupujących bardzo podobne modele z rocznika 2013 i ceny wspominane oscylowały gdzieś w okolicach 45k.

Podpowiedzcie czy taka oferta jest warta rozważenia-może w tej cenie lepiej kupić coś większego? Pewnie za jakiś czas z żoną powiększymy rodzinkę i dojdzie potrzeba wożenia wózka itp. Ktoś ma doświadczenia z użytkowania Fiesty jako jedyne auto w rodzinie z małym dziedzkiem na pokładzie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] Przed zakupem Fiesty
AdiAFC Przed zakupem 0 25 Sty 2022, 12:10
AdiAFC
Brak nowych postów [MK7] ST Przed zakupem, kilka pytań
Jacques Przed zakupem 5 26 Sty 2021, 22:59
Jacques


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.