Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dym, hcs, mk3, uszczelniacze zaworow, zuzycie oleju

[MK3] Dymi na niebiesko po uruchomieniu.
Autor Wiadomość
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 16 Sty 2011, 21:39   

dymienie z bagnetu to ewidentna wina pierscieni
a że dmucha w korka wlewu oleju, to beznadziejna kompresja - bo niby co ma robić kompresję skoro olej spływa (spalanie 1l na 20km)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 16 Sty 2011, 22:05   

Czy to możliwe żeby przez same pierścienie tyle oleju ubywało? <wow>
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 16 Sty 2011, 22:16   

Ślązak23, możliwe możliwe :-) dlatego wymieniam
_________________
 
 
 
przemekprzem3 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Sty 2011, 20:34   

Ślązak... uważam, że błędem było montowanie pierścieni nadwymiarowych w Twoim silniku. Tutaj nie były wykonywane szlify, a silnik złożony na starych tłokach. Tylko pierścienie o wymiarze nominalnym wchodzą w grę. Daj znać jak wypadł ten test olejowy :)
 
 
MG
[Usunięty]

Wysłany: 21 Sty 2011, 15:01   

Witam. Moja Fiesta (mk3 1.8D) zaczęła strasznie dymić na niebiesko, zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Proszę o poradę co może być przyczyną. Wymieniłem ostatnio termostat bo się zablokował, może przez przegrzanie silnika padły uszczelniacze zaworów..czy może raczej pierścienie są do wymiany lub uszczelka głowicy.. Powiem też, że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego, zaraz po odpaleniu ( nawet zimnego silnika ) pojawi się ten niebieski ( biały ) dym, z racji że silnik jest zimny raczej nie jest to para od gorącego płynu.. Pozdrawiam :)
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 21 Sty 2011, 15:03   

to jaki ten dym? biały czy niebieski? bo biały to uszczelka pod głowicą (i ubywa też wody przy tym)
 
 
MG
[Usunięty]

Wysłany: 21 Sty 2011, 16:07   

Dym ze zbiorniczka jest biały bo i troche płynu chlodniczegu ubywa...ale nie wiem czy to nie z powodu napelniania sie systemu chłodzenia po wymianie termostatu. A dym z rury wydechowej jest niebieski..
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 21 Sty 2011, 17:20   

MG napisał/a:
Dym ze zbiorniczka jest biały bo i troche płynu chlodniczegu ubywa

Ze zbiorniczka nie ma prawa nic dymić.
Najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą.

Przy wymianie niech mechanik sprawdzi czy nie ma majonezu w oleju.
Jeśli tak, to należy przy wymianie uszczelki przepłukać silnik i wymienić również olej.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Sty 2011, 17:24   

Cytat:
Ze zbiorniczka nie ma prawa nic dymić.

Chyba że to tylko paruje, a nie dymi..
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 21 Sty 2011, 17:31   

madek
Fakt. Para może się wydobywać analogicznie do czajnika.

Jednak IMHO rokowania dla tego silnika już nie są najlepsze.
Przegrzany motorek to już nie to. Wszystko zaczyna lecieć w dużym tempie,
aż zamieni się w pożeracza oleju dysponującego ułamkiem mocy znamionowej.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 25 Sty 2011, 19:01   

Witam
Zrobiłem eksperyment z olejem i nic nie ubywa. Oddałem samochód do tego samego mechanika co wymieniał pierścienie, on rozebrał znowu silnik i zalał tłoki naftą. Mechanik twierdzi że nafty nie ubywa. Widziałem rozebrany silnik przy nim i te zalane tłoki i wygląda na to, że rzeczywiście jest tak jak mówi. Mechanik jednak nie wie, czy to wina głowicy. Dziwna rzecz bo olej wygląda jakby silnik przejechał tysiące kilometrów na nim, a świece masakra, tyle nagaru na nich ( wymieniane 1,5 miesiąca temu). Ponadto we wszystkich kolektorach olej. Mechanik jeszcze sprawdził szczelność tej głowicy i mówi że jest szczelna, jednak tłumaczył, że jeśli zawory pracują to wtedy olej może ubywać pomimo że "na sucho" głowica jest szczelna :) Wszystko byłoby w porządku, gdyby ten mechanik sam zajął się głowicą bo wtedy odpowiadałby za to, ale skoro ja sam głowicę woziłem do innego fachowca to teraz muszę zapłacić jeszcze raz za to że ściągnął głowicę i z powrotem ją założy i do tego oczywiście koszt uszczelki pod głowicą... Co sądzicie o tym ? Proszę o jakąś poradę co teraz robić.
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 25 Sty 2011, 19:10   

Ten mechanik zrobił coś nie mieszczące się w żadnej specyfikacji warsztatowej.
Do silnika z nominalnymi cylindrami i tłokami założył nadwymiarowe pierścienie, które dodatkowo zniszczył szlifując na zamkach. To kolosalny bład i powinien na własny koszt wymienić pierścienie na nowe oraz zwrócić Ci kasę za wszystko.
Gdyby miał jakiekolwiek opory przed takim załatwieniem sprawy wystarczy zwrócić się do biegłego po opinię. Oczywiście poinformuj go, że koszt tej opinii będzie Ci musiał zwrócić.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 25 Sty 2011, 19:26   

TomQ napisał/a:
Ten mechanik zrobił coś nie mieszczące się w żadnej specyfikacji warsztatowej.
Gdyby miał jakiekolwiek opory przed takim załatwieniem sprawy wystarczy zwrócić się do biegłego po opinię. Oczywiście poinformuj go, że koszt tej opinii będzie Ci musiał zwrócić.


On się tego nie przestraszy, a żeby zasięgnąć opinii biegłego, to musiałbym się nieźle nakombinować, żeby takiego znaleźć i nieźle mu zapłacić. Nie wiadomo czy te pieniądze później odzyskałbym. Odwiedziłem ostatnio sporo mechaników w celu uzyskania na papierze co jest winą brania oleju w takich ilościach ( 1l/100km) i żaden z tych mechaników nie podjął się sprawdzenia. Druga sprawa to taka, że nie mam już pieniędzy, bo mam ważniejsze wydatki, a nie przypuszczałem ze koszt wymiany pierścieni będzie droższy niż 2000 zł :|
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 25 Sty 2011, 19:44   

Dajesz się robić w bambuko od samego początku i nadal nie potrafisz tupnąć.
OK, skoro tak chcesz.

Za 2000zł miałbyś ten silniczek zrobiony na nówkę, ale Ty nie chcesz.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 25 Sty 2011, 20:04   

TomQ napisał/a:
Dajesz się robić w bambuko od samego początku i nadal nie potrafisz tupnąć.
OK, skoro tak chcesz.

Za 2000zł miałbyś ten silniczek zrobiony na nówkę, ale Ty nie chcesz.


Dobrze TomQ. W takim razie do jakiego biegłego miałbym z tym pójść ? Kto mi teraz stwierdzi, że tam zostały założone pierścienie nadwymiarowe i że tak nie powinno być?
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 25 Sty 2011, 20:26   

40-014 Katowice
ul. Mariacka 12
tel./fax ( 032 ) 25 37 447

Godziny otwarcia:
Obsługa klienta: od poniedziałku do czwartku od 9:00 - 16:30
w piątek od 8:00 - 15:30

Umów się na rozmowę, Pokaż całą dokumentację [rachunki, f-ry, nagrania] i zapytaj jak Ci mogą pomóc.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 25 Sty 2011, 21:53   

Ślązak23, kolego... w Polsce jest tak, że w razie szkody firma ma udowodnić że klient kłamie...
zwróć się do jakiejś firm wyciągającej odszkodowania. wezmą 18-25% za fatygę od tego co ugrają. normalnie załóż sprawę w sądzie, ale przez taką firmę jeśłi się zgodzą. nie zapłacisz za założenie sprawy, czy koszta posądowe.
w tym kraju jest tak, że koszty za biegłego to ponosi firma udowadniając że to nie ona spaprała robotę. a tak się składa, że umowy nawet ustna jakoś wg KC obowiązują.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 31 Sty 2011, 05:57   

Juz nie miałem siły na zalewanie świecy.

Postanowiłem rozkręcić silnik. Zdemontowałem głowice i na pierwszym tłoku od lewej (tym w którym była ciągle zalewana świeca) był olej. Nawet spora ilość. Na gorze głowicy tam gdzie są zawory w 1 i 4 widać ze spalanie nie było dobre. Zawory dziwnie na czarno okopcone i te zawory w 1 tez zachlapane olejem. W 2 i 4 widoczny ładny piaskowy kolor co chyba oznacza ze ładnie pracują tłoki i spalanie jest odpowiednie.

Wyjąłem pierwszy tłok i teraz nie wiem jak ocenić stan pierścieni czy są zużyte i do wymiany.
Po czym to poznać??

Dodam ze ciśnienie na tłokach było takie same na wszystkich 9 MPa.

Gładzie na cylindrach są nie porysowane. Gładziutkie jak pupcia niemowlaka.

Czy muszę teraz wymieniać pierścienie na wszystkich tłokach czy zrobić to tylko na tym który pracował wadliwie. Czy jest jakaś możliwość aby olej dostawał sie komory spalania góra przez zawory? Dodam ze uszczelniacze wymieniałem wcześniej i to nie pomogło na zalewanie świecy.

Może trzonek któregoś z zaworów jest już wytarty tak mocno ze przepuszcza olej od strony klawiatury mimo tego ze uszczelniacze są nowe. Jaka średnice powinny mieć te trzonki zaworowe. Wiem tylko ze rożną (ssący i wydechowy) ale dokładnych wymiarów nie znam.

Dziwi mnie tylko to ze jeśli świeca nie paliła to i tak olej powinien być razem z paliwem wyrzucony z komory spalania do wydechu a u mnie na tłoku był olej.

Jakiej firmy pierścienie polecacie. Duzo tego jest a te najtańsze to podobno straszne dziadostwo i nie opłaca sie ich zakładać.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 31 Sty 2011, 19:15   

nie zrobisz tego sam... szkoda kasy i nerwów
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 31 Sty 2011, 19:43   

Powiedz mi jak wyciągnąłeś tłok bez wyciągnięcia silnika z komory silnika.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.