Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zamknięty przez: van
21 Gru 2016, 21:16
mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry"
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 23 Maj 2011, 23:04   

mefis_radom napisał/a:
Hmmm a tak sie zastanawiam, czemu nie dałes po prostu oryginalnej pompy oleju z td z chłodnicą i wyjściem na olejenie turbiny.


brak miejsca - podstawka wychodziła wprost w listwę kierowniczą i dałem podstawkę ze zwykłego diesla.....ale o tym było na wcześniejszej stronie.
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do popychacza - sprawdzaj czy nie wybije dziury w uszczelnieniu ( zaślepce ) miałem tak z niewyjętym popychaczem od pompy paliwa w CVH )


No zobaczę jak odpalę co się będzie działo.....ale puki korba bokiem nie wyjdzie to średnio mam ochotę wałekrozrządu wywalać żeby się dokopać do popychacza.

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Trójnik wygląda solidnie i skąś znam ten patent


heh....jak zwykle home made i pomysł Żółwiowy :yes:


Żółwik Tuptuś napisał/a:
eżlei chodzi o pompę hamulcową - zobaczysz , czy będzie lepiej , ale moim zdaniem powinno .


Mam taką nadzieję, że będzie lepiej i że wzmocnienie grodziowej zda egzamin

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Część ludzi pewnie dostanie zawału czytając posty Romana i oglądając foty , ale ja widzę i wiem , że jest wszystko oki


eeee...co chcesz od zdjęć?? Ciesz się, że przetarłem brudną szmatą obiektyw w telefonie i coś widać :)
Ogólnie to zleciał mi prawie cały dzień na tych elementach,ale uwierzcie mi,że wsadzenie pompy hamulcowej z całkowicie innego auta do tego bez wspomagania to jest trochę rzeźby i wydaje mi się, że solidnie to jest zrobione, a że nie wygląda profesjonalnie.....to mnie wali :yes:

Aha nie napisałem, że trzpień do pompy przerobiłem ze starego(skróciłem i zaokrągliłem czubek a między pedałem a pompą zostawiłem minimalny luz coby pompa się dobrze odpowietrzyła.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Maj 2011, 23:21   

Roman, - jesteś jedną z osób , które wierzą , że jak Żółw mówi , że cośco wygląda na robotę na jeden dzień , będzie trwało dwa tygodnie , to tak będzie .

Inni się tego dopiero uczą :)

ps: objedź komorę czarnym matem :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 23 Maj 2011, 23:28   

podoba mi sie to :hihihi:
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 30 Maj 2011, 17:52   

Mały gift dla Brązowej(prawdopodobnie) :)











_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Maj 2011, 17:59   

Większa :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Maj 2011, 18:04   

albo w lepszym stanie :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 30 Maj 2011, 18:07   

Parzych napisał/a:
Większa :?:

kuba87 napisał/a:
albo w lepszym stanie :P

Panowie.. Po prostu DRUGA :rotfl:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 30 Maj 2011, 21:14   

T3?
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 30 Maj 2011, 21:52   

Turbina prawdopodobnie z Fiata Ducato 2.5 lub 2.8. Większa niż moja, stan jest nieznany. Wirnik ma luz minimalny ruszając prawo/lewo, ale w osi poziomej jest ok. Luz jest podobny jak w mojej a moja jest sprawna więc i ta powinna(darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy :yes: )

Co ciekawe nie ma na niej oznaczeń nawet do jakiej marki samochodu, jest tylko jakiś kod i napis garret.

Narazie poleży troszkę aż ogarnę ten silnik co mam i ewentualnie jeśli mocy będzie mało( :rotfl: ) to wrzucę tą i w najgorszym przypadku przerzucę się na wyścigi równoległe(może się okazać, że moc maksymalna i użyteczny moment będzie na samej górze).


Turbinka z fiesty natomiast zacznie (może) zasilać inny autek w moim dorobku :devil:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Maj 2011, 00:30   

Podaj ozanczenie jej moze byc nawet na PW... i na muszlach powinny byc nabite A/R zimnej i cieplej strony... :)
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 31 Maj 2011, 22:45   

xi 1454iTB2509 99431083
466974--10

A/R48(zimna strona)
A/R 49(gorąca strona)

Teraz można rozszyfrować;)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2011, 22:50   

dla mnie to totalna chinszczyzna ;/
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Maj 2011, 23:12   

T25 garetta :D kur$#a ale to bedzie sie napedzac... przy takim A/R to masakra, boost ustawiaj na mbc bo beda jaja... zluzowac musisz najpierw WG tak zeby byl domkniety delikatnie a reszte przez mbc... jak nie przesadzisz i dasz z niej 0,7 bara to bedzie ciekawie juz w porownaniu z T2...
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Cze 2011, 23:54   

Fordon napisał/a:
T25 garetta kur$#a ale to bedzie sie napedzac... przy takim A/R to masakra, boost ustawiaj na mbc bo beda jaja... zluzowac musisz najpierw WG tak zeby byl domkniety delikatnie a reszte przez mbc... jak nie przesadzisz i dasz z niej 0,7 bara to bedzie ciekawie juz w porownaniu z T2...


Czyli ta turbinka może pasować do tego silnika w sensie "sensownej podmiany"??

Znaczy czy to po zamontowaniu będzie się nadawało do jazdy normalnej czy będzie miało moc tylko przy submaksymalnych i maksymalnych obrotach silnika??

(Kurcze chyba mogę zadać sobie te pytania samemu sobie a nie dostanę odpowiedzi dopuki tego nie zrobię... :| )
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Cze 2011, 00:50   

Moze byc ciekawie ale to i tak i tak musisz to zainstalowac zeby sie przekonac...
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 20 Cze 2011, 21:04   

Po dłuższej przerwie znów sie wybrałem do domu aby pogrzebać przy brązowej.

Zamysł był prosty - czwartek i piątek wolny na dokończenie szczegółów i w sobotę na zlot.......

Życie zweryfikowało moje plany i po ciągłej walce z czasem i kolejnymi "kwiatkami" przy ogarnianiu wszystkiego fizycznie zabrakło siły, koncentracji, doświadczenia, rąk do pracy - po prostu zabrakło czasu aby wsiąść i przyjechać do BEdnar :|

Co gorsza Brązowa dalej stoi w garażu nie ukończona ;-(

Po kolei.....

W czwartek od rana zabrałem sie za uzbrajanie silnika i kilku innych rzeczy. Wpadło orurowanie IC, aku za siedzeniem pasażera, dolot, ogarnięcie choinki z elektryką tylnych świateł, kierunków itd. Późnym popołudniem chciałem się wkulać na kanał.

Po długim kręceniu silnik odpalił jednak kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła :|

Podmiana czujnika na inny nie skutkowała, instalacja sprawna(sprawdzana dzieki pomysłowi Laskosza) i dzień się skończył po 22 z kiepską miną :|

W piątek od rana kilka konsultacji z Żółwiem i rozbieranie pompy oleju(może przycięty fiiltr oleju czy coś w pompie.....wyciąganie czyszczenie, nowy filtr składanie, odpalanie - kontrolka świeci.....

Dopiero teraz wpadłem na pomysł zaślepionego przeze mnie otworu od vacum pompy i zostawionego popychacza tam :zalamka:

znalazłem starą głowicę z 1.8 D wyciągam popychacz i już wiem, że popychacz, który zostawiłem ucięty blokował kanał olejowy idący do czujnika ciśnienia.

No to dalej, rozkręcanie klawiatury, zrzucanie wałka, wyciąganie popychacza(był aż przyssany) i składanie z powrotem.
Przy przykręcaniu wałka(delikatnie) usłyszałem tylko "bzdręk"......wałek szlak trafił :edi:
(Michał stwierdził, że mógłbym już na nim za długo nie pojeździć - nie wiem). Po tym już nawet nie miałem siły przeklinać - KUWAA.

Zrezygnowanie przegrało z chęcią walki i po 20min już przekopywałem stertę silników na złomie w pobliskiej miejscowości. Jakie było moje ucieszenie gdy zobaczyłem silnik wraz ze skrzynią z escorta 1.8 tD...porównywalne tylko z załamaniem jak zobaczyłem tam pęknięty wałek <wow>

Dalsze poszukiwania i przerzucenie 5 silników - w tym jeden ze Scorpio 2000 :) znalazłem 1.6D - nie zastanawiając się czy wałek będzie taki sam rozkręciłem i do domu :)

Krzywki te same, wszystko ok oprócz braku wycięcia na klin(w 1.8 kółko mocowane śrubą ale pasowane na klin a w 1,6 bez), znów konsultacja z Żółwiem i podsumowanie o niczym do stracenia bosch w dłoń i po 5 minutach rowek nacięty - zakładanie wałka juz bez problemów, rozrząd skręcony, odpalanie i......brak kompresji - patrzę na wydechowych wszystkich 0 luzu.

W domu i w najbliższych 40km miałem 8 płytek regulacyjnych do wyboru - wszystkie za grube :|

Kolejna konsultacja z Michałem i juz znów - "nie masz nic do stracenia" - więc bosch w dłoń i... czass krzesać iskry szlifując płytki od strony popychacza :boshe:

Po kolejnych dwóch godzinach i złożeniu wszystkiego odpalanie i....kontrolka ciśnienia świeci. :|

odkręcanie czujnika, podstawienie słoika, brachol patrzy, ja odpalam silnik, po dwóch sekundach pełen słoik oleju - no chyba ciśnienie jest :)
Szybkie nurkowanie do kanału - rura z grzejnika na wydech i pierwszy test na drodze.....

Brak geometrii, silnik z szalejącymi obrotami(wcześniej dawałem nowe uszczelki na booster), po wyłączeniu silnika i odczekaniu 10 minut kręcenie w cholere żeby odpalił i tak w koło :|

godzina 22 auto jeszcze bez blach, zderzaków, pasów, fotela itd i z nieodpalającym silnikiem :|

W Sobotę z rana ostatni akt desperacji aby złożyć i przyjechać zobaczyć Wasze zapyziałe mordeczki na zlocie i ogarnianie auta z zewnątrz do przeglądu, maska, zderzaki i wiele innych pierdółek. Koło 13 próba dojechania do stacji diagnostycznej.......silnik wchodzący samoczynnie na kosmiczne obroty, zero sterowności podyktowane totalnym rozstrojeniem zawieszenia po przekładce silnika a do tego diagnosta zamykający bramę przed nosem coś tam gadający, że już wysłał papiery z tego dnia i już nie podejdziemy do przeglądu. :placz:


To już koniec historii łatwego ogarnięcia kilku elementów przed zlotem i przyjechania nań.

Później już na spokojnie jeszcze wytargałem pompę wtryskową ze złomu(Prawdopodobny skutek nieodpalania i wysokich obrotów, szalejących) Po kilkunastominutowym postoju i odkręceniu rurek wtryskiwaczy ledwo z nich kapie przy kręceniu rozrusznikiem. Jutro pompy obie jadą do pompiarza na sprawdzenie.

Elaborat tutaj dałem niezły ale jeszcze macie jakieś foty:




Już obie pompy wytargane, wstępnie umyte


JEdna sekcja urwana w tej ze złomu - ale za darmo ją dostałem...


Widać trochę mocowanie chłodnicy co się Kostek pytał








Tak to wygląda w środku


A tak to wygląda z zewnątrz - choć tutaj się nie miało co zmienić.


Dla porównania wrzucam zdjęcie rozruszników - ten większy jest z escorta i kręci pięknie ale belkę trzeba wyciąć żeby się nie iskrzył dotykając przewodami o nią
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Cze 2011, 21:25   

Zioom - determinacji i siły do walki może Ci pozazdrościć naprawde niejeden z nas .

Głowa do góry , a tak jka Ci mówiłem , wałek pękł w najodpowiedniejszym momencie . 10 minut później i byś jeszcze zaworów szukał , albo i tłoków .

Ogarniaj to na spokojnie i do zobaczenia na YTParty :)

ps: Temat ten polecam wszystkim , którzy nie robili swapów a twierdzą , że to buła z masłem .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Cze 2011, 21:26   

Trzeba bylo pierd#@c wszystko w chooy juz w piatek i wsiadac w bydle co i przyjechac a nie zrywac sie zeby tylko zdarzyc... :yes:
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 20 Cze 2011, 21:30   

Nie przesadzaj Żółwiu - ja po prostu najlepszego mechanika straciłem i teraz sam muszę takie maniany odwalać :rotfl:

Konrad - masz Świętą rację - ale wiesz jak to jest z takimi burakami ze "Świ" jak ja - jak się bydle uprze to musi na własnej skórze się przekonać i nikt go nie przekona do logicznej normalnej decyzji :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Cze 2011, 21:35   

Rkalitka napisał/a:
jak się bydle uprze to musi na własnej skórze się przekonać i nikt go nie przekona do logicznej normalnej decyzji

jeszcze zmienisz zdanie
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 11:17
a1topgear
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.