Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:41 |
[MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:22
|
|
|
dało by radę jakąś fotkę wstawić? i jak rozpoznać czy ten czujnik jest walnięty ? jak bym go odłączył (a był by sprawny) to silnik by zaczoł wariować tak ? |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:26
|
|
|
poszukaj fotki na forum albo zajrzyj pod maskę - jest tam tylko jeden taki czujnik
żeby sprawdzić co i jak, wypadałoby pomierzyć mu rezystancję, ale konkretnych wartości dla różnych temperatur nie znam. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:31
|
|
|
hmm... pomierzyć mogę ale włąśnie jaką bedzie miał rezystancja jak jest uwalony a jaką ma dobry chyba ze jak bezie uwalony to wogóle przejścia nie bedzie |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:34
|
|
|
bidżej napisał/a: | co do gaźnika, to nie mam pojęcia czy ten drugi występuje | Na schemacie układu zapłonowego występuje,,, ale w aucie nigdy nie przyjrzałem się,,,
[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 23:38 ]
m-c-ool, czujnik nie jest strasznie drogi ale nie jest tez tani, coś koło 70 zeta,,, ja w podobnych sytuacjach zalecam wymianę, choćby miała być sprawny na sprawny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:40
|
|
|
no bo według tego co przeczytałem na forum to problemem mojego wozu moze być albo cpp albo włąsnie ten czujnik , gdyż dopóki samochód jest zimny bardzo łątwo gaśnie szczegulnie na biegu jałowym i na wolnych obrotach |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Lut 2010, 00:26
|
|
|
no to zacznij od reanimacji CPP - wsio jest w temacie podwieszonym w elektryce |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 01:08
|
|
|
bidżej napisał/a: | sterownik wydłuża po prostu czasy wtrysku paliwa, a czujnik który za to odpowiada to ten wkręcony od dołu w kolektor dolotowy | jestes pewny ze ten czujnik odpowiada tylko za "ssanie" a potem jak silnik jest cieply to juz niema wplywu na nic? Ja dosc dlugo walcze z zamulaniem- dawniej tylko na zimnym...teraz tez na cieplym ale duzo mniejsze objawy. Jedyne co mi zostalo do wymiany to ten czujnik i ten od temp zasysanego powietrza. Kupilem juz go nawet ale z inna wtyczka i musze wymienic/oddac. Jesli odpowiada on tylko za to co piszesz to niema sensu wymieniac.
[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 01:50 ]
znalazlem cos takiego
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. [7] Do pomiaru cieczy używa się
Czujnik temperatury płynu chłodzącego...
termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do centralki sterującej. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w celu wzbogacenia mieszanki. Sygnał ten jest także wykorzystywany do korygowania kąta wyprzedzenia zapłonu, wzbogacania mieszanki przy powtórnym uruchomieniu silnika, wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu, odcinania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem, ustawienia przepustnicy przy uruchamianiu silnika. W razie uszkodzenia czujnika centralka przyjmuje stałą wartość temperatury równą 90 st C. Do uruchomienia zimnego silnika wykorzystywany jest odczyt z czujnika temperatury zasysanego powietrza
oraz
Czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest to czujnik termistorowy zmieniający swą rezystancję w zależności od temperatury. Zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje konieczność zmiany dawkowania paliwa. Przy niskich temperaturach czas wtrysku jest wydłużany przez co mieszanka jest wzbogacana. W razie uszkodzenia tego czujnika dalsza jazda jest możliwa, gdyż centralka podstawia wartość zastępczą = 20 °C.
z tego wynika, ze ten czujnik podaje tez dane przy normalnej temp silnika - 90 stopni wiec jesli jest walniety i pokazuje zbyt niska temp to moze bedzie to przyczyna dolegliwosci mojej fiesty. Czujnik temp powietrza tez moze cos takiego powodowac.
Niech wypowie sie ktos madrzejszy |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 08:45
|
|
|
kenczorf napisał/a: | jestes pewny ze ten czujnik odpowiada tylko za "ssanie" a potem jak silnik jest cieply to juz niema wplywu na nic? | Ten czujnik działa w trybie ciągłym i ma wpływ na wszystko w czym jest brana pod uwagę temperatura silnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 09:03
|
|
|
kenczorf, nigdzie nie napisałem że czujnik działa tylko jak silnik jest zimny - tak jak pisze JoeMix, on pracuje w trybie ciągłym. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29 Sie 2010, 16:35
|
|
|
Witam!
Naczytałem się o wolno nagrzewającym się silniku i temperaturze na wskaźniku nie dochodzącej do 'M' w napisie NORM oraz ciepłym wężu chłodnicy. Wymontowałem dzisiaj mój termostat i okazało się, że zimny nie jest szczelnie domknięty. Ok milimetrowa szparka na całym obwodzie, co pozwala przedostawać się sporej ilości płynu. Poza tym gdy go gotowałem to otwierał się normalnie. Jutro wyruszę po nowy termostat no i zobaczymy, czy będzie zauważalna różnica w nagrzewaniu silnika.
edit. Po wymianie roznice widac od razu. Po kilku minutach jazdy temperatura dochodzi pomiedzy O i R potem termostat się otwiera i wskazówka oscyluje na R. Ciekawe czy spalanie troszeczkę spadnie |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 22:41
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Ciekawe czy spalanie troszeczkę spadnie | cudów sią nie spodziewaj, ale powinno się poprawić, dodatkowo cieplej w kabinie i lepsza praca silnika. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
sebakoz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 23:27
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Wymontowałem dzisiaj mój termostat i okazało się, że zimny nie jest szczelnie domknięty. Ok milimetrowa szparka na całym obwodzie, co pozwala przedostawać się sporej ilości płynu. |
mozesz pokazac jakas fotke ? ja wymienilem termostat z czujnikiem i wskazowka podnosi sie powyzej napisu NORM. teraz to mam saune w aucie aby nie przegrzac |
_________________ moja laska nebieskia
http://www.fiestaklubpols...p=511823#511823
|
|
|
|
|
Batiuch [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 11:25
|
|
|
Witam ja mam problem z wiatrakiem mianowicie włącza i wyłącza się nie zależnie od temperatury.W którym miejscu znajduje się wyłącznik wiatraka ford courier 1,8D 96r w obudowie wiatraka nie ma. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 13:03
|
|
|
Batiuch, u Ciebie już chyba komputer steruje wentylatorem chłodnicy, dlatego na obudowie termostatu nic nie ma,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
rafalrufi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Rafał
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 23 Lis 2010, 11:25 kolor czujnika od temp na desce
|
|
|
jakiego koloru powinien byc czujnik w xr2i 1.6 110km mam czerwony i w poprzednim silniku tez był czerwony ale na desce pardzo slabo sie podnosi termastat wymieniamy i kolejne pytanie czy czujnik temperatury do komputera ten wkrecany od spodu kolektora jak bedzie uwalony to spalanie moze drastycznie wzrosnąć ? i jak go sprawdzic czy działa bo kupowac nowy jak sie okaze ze stary dobry to nie usmiecha mi sie z gory dzięki |
_________________ [Mk3] 1.1 50km było
[Mk3] xr2i 110km czerwona była
[Mk3] xr2i 104km czarna była
Mk1 XM 3.0 V6 jest
MK5 escort cabrio jest
MK6 escort RS2000 rajdówka
Nie ważne jest to czym jeździsz tylko to jak ty jeździsz... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lis 2010, 11:34
|
|
|
rafalrufi napisał/a: | czy czujnik temperatury do komputera ten wkrecany od spodu kolektora jak bedzie uwalony to spalanie moze drastycznie wzrosnąć ? | Tak,, tak, może,,, rafalrufi napisał/a: | i jak go sprawdzic czy działa | Chyba lepiej kupić nowy jak masz podejrzenie do czujnika,,, sprawdzisz, wkręcając czujnik w kubek zrobiony z grubej aluminiowej blachy,,, grzejąc wodę w kubku porównujesz wskazania czujnik mierzone dobrym miernikiem z odpowiednią tabelą gdzie masz podane zadane wartości przy pewnych temperaturach,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
JOHNY
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:55
|
|
|
Nie dawno wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, który notabene był czysty nie zasrany glutami z uszczlniaczy i polepszaczy. Wymieniłem sprawny termostat na nowy. Po długim grzaniu i odpowietrzeniu wszystko niby ok, ale tylko raz od tamtej pory widziałem wskazówkę temp na prawidłowym poziomie. Nagrzewnica fajnie i w miarę szybko grzeje, płynu nie ubywa, układ szczelny i odpowietrzony i w czasie normalnej jazdy wskazówka wchodzi na zakres norm (początkowy) i tak zostaje, a w aucie tropiki. Pałowanie na Kubalonke w Wiśle też na liczniku nie zrobiło wrażenia. Czy to wina czujnika? |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:06
|
|
|
Możliwe że czujnik , a możliwe że jeśli kupiłeś nie oryginalny termostat to będzie źle działał |
_________________
|
|
|
|
|
JOHNY
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:10
|
|
|
TSRules napisał/a: | Możliwe że czujnik , a możliwe że jeśli kupiłeś nie oryginalny termostat to będzie źle działał | Podkreślę, że poprzedni termostat też wyglądał na sprawny - wyglądał bo nie mam czasu na zabawy z czajnikami Mam wrażenie, że na tym starym termostacie wskazówka jeszcze niżej wchodziła na zakres norm. Wsadziłem Verneta który parametrami miał pasować do kosiary. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:18
|
|
|
JOHNY, wymień czujnik, do 1.1 bodajże zielony kolor. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|