Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, czujnik temperatury silnika, mk3, temperatura silnika, termostat

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:41
[MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody
Autor Wiadomość
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:22   

dało by radę jakąś fotkę wstawić? i jak rozpoznać czy ten czujnik jest walnięty ? jak bym go odłączył (a był by sprawny) to silnik by zaczoł wariować tak ?
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:26   

poszukaj fotki na forum albo zajrzyj pod maskę - jest tam tylko jeden taki czujnik :)
żeby sprawdzić co i jak, wypadałoby pomierzyć mu rezystancję, ale konkretnych wartości dla różnych temperatur nie znam.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:31   

hmm... pomierzyć mogę ale włąśnie jaką bedzie miał rezystancja jak jest uwalony a jaką ma dobry chyba ze jak bezie uwalony to wogóle przejścia nie bedzie
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:34   

bidżej napisał/a:
co do gaźnika, to nie mam pojęcia czy ten drugi występuje
Na schemacie układu zapłonowego występuje,,, ale w aucie nigdy nie przyjrzałem się,,,

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 23:38 ]
m-c-ool, czujnik nie jest strasznie drogi ale nie jest tez tani, coś koło 70 zeta,,, ja w podobnych sytuacjach zalecam wymianę, choćby miała być sprawny na sprawny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Lut 2010, 23:40   

no bo według tego co przeczytałem na forum to problemem mojego wozu moze być albo cpp albo włąsnie ten czujnik , gdyż dopóki samochód jest zimny bardzo łątwo gaśnie szczegulnie na biegu jałowym i na wolnych obrotach
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lut 2010, 00:26   

no to zacznij od reanimacji CPP - wsio jest w temacie podwieszonym w elektryce :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30 Mar 2010, 01:08   

bidżej napisał/a:
sterownik wydłuża po prostu czasy wtrysku paliwa, a czujnik który za to odpowiada to ten wkręcony od dołu w kolektor dolotowy
jestes pewny ze ten czujnik odpowiada tylko za "ssanie" a potem jak silnik jest cieply to juz niema wplywu na nic? Ja dosc dlugo walcze z zamulaniem- dawniej tylko na zimnym...teraz tez na cieplym ale duzo mniejsze objawy. Jedyne co mi zostalo do wymiany to ten czujnik i ten od temp zasysanego powietrza. Kupilem juz go nawet ale z inna wtyczka i musze wymienic/oddac. Jesli odpowiada on tylko za to co piszesz to niema sensu wymieniac.

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 01:50 ]
znalazlem cos takiego
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. [7] Do pomiaru cieczy używa się
Czujnik temperatury płynu chłodzącego...

termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do centralki sterującej. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w celu wzbogacenia mieszanki. Sygnał ten jest także wykorzystywany do korygowania kąta wyprzedzenia zapłonu, wzbogacania mieszanki przy powtórnym uruchomieniu silnika, wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu, odcinania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem, ustawienia przepustnicy przy uruchamianiu silnika. W razie uszkodzenia czujnika centralka przyjmuje stałą wartość temperatury równą 90 st C. Do uruchomienia zimnego silnika wykorzystywany jest odczyt z czujnika temperatury zasysanego powietrza
oraz
Czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest to czujnik termistorowy zmieniający swą rezystancję w zależności od temperatury. Zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje konieczność zmiany dawkowania paliwa. Przy niskich temperaturach czas wtrysku jest wydłużany przez co mieszanka jest wzbogacana. W razie uszkodzenia tego czujnika dalsza jazda jest możliwa, gdyż centralka podstawia wartość zastępczą = 20 °C.
z tego wynika, ze ten czujnik podaje tez dane przy normalnej temp silnika - 90 stopni wiec jesli jest walniety i pokazuje zbyt niska temp to moze bedzie to przyczyna dolegliwosci mojej fiesty. Czujnik temp powietrza tez moze cos takiego powodowac.
Niech wypowie sie ktos madrzejszy :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Mar 2010, 08:45   

kenczorf napisał/a:
jestes pewny ze ten czujnik odpowiada tylko za "ssanie" a potem jak silnik jest cieply to juz niema wplywu na nic?
Ten czujnik działa w trybie ciągłym i ma wpływ na wszystko w czym jest brana pod uwagę temperatura silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Mar 2010, 09:03   

kenczorf, nigdzie nie napisałem że czujnik działa tylko jak silnik jest zimny - tak jak pisze JoeMix, on pracuje w trybie ciągłym.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Sie 2010, 16:35   

Witam!

Naczytałem się o wolno nagrzewającym się silniku i temperaturze na wskaźniku nie dochodzącej do 'M' w napisie NORM oraz ciepłym wężu chłodnicy. Wymontowałem dzisiaj mój termostat i okazało się, że zimny nie jest szczelnie domknięty. Ok milimetrowa szparka na całym obwodzie, co pozwala przedostawać się sporej ilości płynu. Poza tym gdy go gotowałem to otwierał się normalnie. Jutro wyruszę po nowy termostat no i zobaczymy, czy będzie zauważalna różnica w nagrzewaniu silnika.

edit. Po wymianie roznice widac od razu. Po kilku minutach jazdy temperatura dochodzi pomiedzy O i R potem termostat się otwiera i wskazówka oscyluje na R. Ciekawe czy spalanie troszeczkę spadnie :-P
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Sie 2010, 22:41   

rwiezel napisał/a:
Ciekawe czy spalanie troszeczkę spadnie :-P
cudów sią nie spodziewaj, ale powinno się poprawić, dodatkowo cieplej w kabinie i lepsza praca silnika.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
sebakoz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10 Wrz 2010, 23:27   

rwiezel napisał/a:
Wymontowałem dzisiaj mój termostat i okazało się, że zimny nie jest szczelnie domknięty. Ok milimetrowa szparka na całym obwodzie, co pozwala przedostawać się sporej ilości płynu.


mozesz pokazac jakas fotke ? ja wymienilem termostat z czujnikiem i wskazowka podnosi sie powyzej napisu NORM. teraz to mam saune w aucie aby nie przegrzac
_________________
moja laska nebieskia
http://www.fiestaklubpols...p=511823#511823

 
 
 
Batiuch
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2010, 11:25   

Witam ja mam problem z wiatrakiem mianowicie włącza i wyłącza się nie zależnie od temperatury.W którym miejscu znajduje się wyłącznik wiatraka ford courier 1,8D 96r w obudowie wiatraka nie ma.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2010, 13:03   

Batiuch, u Ciebie już chyba komputer steruje wentylatorem chłodnicy, dlatego na obudowie termostatu nic nie ma,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
rafalrufi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Rafał
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Kutno
Wysłany: 23 Lis 2010, 11:25   kolor czujnika od temp na desce

jakiego koloru powinien byc czujnik w xr2i 1.6 110km mam czerwony i w poprzednim silniku tez był czerwony ale na desce pardzo slabo sie podnosi termastat wymieniamy i kolejne pytanie czy czujnik temperatury do komputera ten wkrecany od spodu kolektora jak bedzie uwalony to spalanie moze drastycznie wzrosnąć ? i jak go sprawdzic czy działa bo kupowac nowy jak sie okaze ze stary dobry to nie usmiecha mi sie z gory dzięki
_________________
[Mk3] 1.1 50km było
[Mk3] xr2i 110km czerwona była
[Mk3] xr2i 104km czarna była
Mk1 XM 3.0 V6 jest
MK5 escort cabrio jest
MK6 escort RS2000 rajdówka
Nie ważne jest to czym jeździsz tylko to jak ty jeździsz...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2010, 11:34   

rafalrufi napisał/a:
czy czujnik temperatury do komputera ten wkrecany od spodu kolektora jak bedzie uwalony to spalanie moze drastycznie wzrosnąć ?
Tak,, tak, może,,,
rafalrufi napisał/a:
i jak go sprawdzic czy działa
Chyba lepiej kupić nowy jak masz podejrzenie do czujnika,,, sprawdzisz, wkręcając czujnik w kubek zrobiony z grubej aluminiowej blachy,,, grzejąc wodę w kubku porównujesz wskazania czujnik mierzone dobrym miernikiem z odpowiednią tabelą gdzie masz podane zadane wartości przy pewnych temperaturach,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:55   

Nie dawno wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, który notabene był czysty nie zasrany glutami z uszczlniaczy i polepszaczy. Wymieniłem sprawny termostat na nowy. Po długim grzaniu i odpowietrzeniu wszystko niby ok, ale tylko raz od tamtej pory widziałem wskazówkę temp na prawidłowym poziomie. Nagrzewnica fajnie i w miarę szybko grzeje, płynu nie ubywa, układ szczelny i odpowietrzony i w czasie normalnej jazdy wskazówka wchodzi na zakres norm (początkowy) i tak zostaje, a w aucie tropiki. Pałowanie na Kubalonke w Wiśle też na liczniku nie zrobiło wrażenia. Czy to wina czujnika? :)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:06   

Możliwe że czujnik , a możliwe że jeśli kupiłeś nie oryginalny termostat to będzie źle działał
_________________

 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:10   

TSRules napisał/a:
Możliwe że czujnik , a możliwe że jeśli kupiłeś nie oryginalny termostat to będzie źle działał
Podkreślę, że poprzedni termostat też wyglądał na sprawny - wyglądał bo nie mam czasu na zabawy z czajnikami :) Mam wrażenie, że na tym starym termostacie wskazówka jeszcze niżej wchodziła na zakres norm. Wsadziłem Verneta który parametrami miał pasować do kosiary.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:18   

JOHNY, wymień czujnik, do 1.1 bodajże zielony kolor.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.