Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje
Autor Wiadomość
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lip 2011, 12:25   

Jest! W końcu głos rozsądku!

Z przepływką jest tak jak mówisz, ale co do elektroniki to nie wiem dokładnie czym się różni 1.8 od 2.0, powinno się różnic zakresem pomiarowym, ale nie widziałem jeszcze opinii ludzi którzy próbowali odpalić to na czujniku z 2.0. W pewnym poradniku czytamy:

"A free-flowed exhaust and removal of the catalytic converter, as well as the fitting of the Mass AirFlow sensor (MAF) from a 2.0L engine (which has a larger internal diameter than the 1800 MAF) will give good mid-range gains(...)"

Nie piszą nic o przekładaniu bebechów, tylko o całej przepływce. U nas panuje przekonanie, że na elektronice z 2.0 będzie źle chodzić, aczkolwiek sam tego nie próbowałem.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Lip 2011, 14:24   

Tak czytam i normalnie nie moge... skad w starym silniku seryjnym chcecie wziasc spalanie stukowe ?? chyba z dupy wyjdzie... No ludzie karwa nawet jak go doprezycie to bez hardkorowej mapy paliwa i przestawiania zaplonu stuki nie wyjda tak od jak grzyby po deszczu.
Tak samo w silnikach turbo, po to sa one odprezone zeby takowe zjawisko sie nie pojawilo na seryjnych nastawach...
Spalanie detonacyjne oberwie wam polki na tlokach jak sie przesadzi...
macie spalanie stukowe.
http://www.youtube.com/watch?v=OKVcX-Za03E
Joe ogolnie przeplywomierze dzialaja tak samo, zakres napiecia na wejsciu i wyjsciu jest taki sam dla wszystkich typow w fordzie, roznica jest miedzy ukladem EEC IV a EEC V, roznia sie tylko sygnalem bo zmienili wiazke i trzeba jeden pin przemiecniac, w momencie gdzie przekladamy miedzy danymi typami elektryki. bez tego auto bedzie sie zachowywac tak jak by mialo uwalona przeplywke.... to sa przeplywki typu hot wire i im wiecej powietrza idzie tym liniowo zwieksza sie napiecie na drucikach do 5,1V max.
_________________

 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 4 Lip 2011, 21:56   

Eeeej ale normalne 98 nie da nic ani w modzonym ani nie w modzonym silniku. Po prostu nie bedzie spalania stukowego przy pewnych granicznych sytuacjach... Da cos np VPower Racing- dlaczego- bo 98 spala sie wolniej, a VPower ma dodatek przyspieszajacy spalanie, w zwiazku z czym nie ma spadku mocy jak w przypadku normalnej 98, a niewielki wzrost w stosunku do 95. Fordon- przytkaj wtrysk/uszkodz plastikowa nasadke...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Lip 2011, 23:08   

a1topgear napisał/a:
Fordon- przytkaj wtrysk/uszkodz plastikowa nasadke...

Ale przytaczasz przyklad gdzie poziom IQ musial by zejsc do poziomu srednio rozwinietego szympansa.
W przypadku naszego zaglebia seryjnych zetec-ow jest to poprostu nie wykonalne i nie dla tego tez na zeszloroczny zlot robilem paliwo specjalnie pod seryjna mape gdzie bylo OK bez stukow a po zapieciu SMT6 i wyprzedzeniu zaplonow i zubozeniu dawki na dole robily sie jaja...
Reszte sam juz dopisales wiec nie mam nic wiecej do dodania...
_________________

 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 5 Lip 2011, 00:17   

Nie no, nie o poziom zglebienia Zetecow mi chodziło(zreszta raczej nie bilbym w ta strone- troche to ogarniasz:P), a raczej o stan niektórych z Naszych silników... Sie zdarza i tyle:) - Boschy 701 z peknieta nasadka, urwana dysza to mam chyba ze dwa sety, a ludzie na tym w burbowozach jezdzili;)
_________________
HyHy:)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Lip 2011, 20:09   

dość,

temat jest o obudowie MAF-u a nie o paliwie. Nie chce mi się sprzątać wiec kiedyś podziele, posprzątam i w ogóle, a teraz zamykam i podwieszam.

A jesli chodzi o kilka rzeczy:

1) maf z 2,0 ma inne parametry pomiarowe (oporność czy zakres pracy) a jest on taki sam jak było w mk3,5 czyli Futura i RS1800 z 2 ostatnich lat produkcji (elektronika z wbudowanym edisem w ECU). dlatego do starszych wersji trzeba podmieniac sam czujnik.

2) plastikowy kolektor to nie przedewszystkim kwestia jego materiału i ciepłoty ale lepszego przepływu i tu tkwi zysk mocy. Nota bene seria zetec ma uszczelke teflonową miedzy głowice a kolektor ssący wiec temperatura jest obniżona przez samego producenta. Inną sprawą jest możliwość puszczenia dolotu obok silnika.

3) żeby zrobić stukowe wystarczy pierdzielnąc głowe o sporą wartość i nie skorygować zapłonu, jesli nie masz tej możliwości troche uratujesz paliwem o większej ilości oktanów ale jak przesadziłeś to i ono nie pomoże - tylko strojenie.

a teraz Pozdrawiam

BTW: fajnie opisana sama zmiana przepływki - co więcej ona coś tam daje, ile to by trzeba shamowac auto na obu obudowach. osobiście sądze ze da 1-2KM 2-3Nm.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 12 Lip 2011, 09:01   Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje

Część wydzielona z tematu:

http://www.fiestaklubpols...p=595870#595870

Zapraszam do dyskusji tu
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
rex 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 21
Skąd: wawa
Wysłany: 12 Lip 2011, 10:17   

Ja testowalem rozne przeplywki. Najlepszym rozwiazaniem byloby wsadzic przeplywke w rure np fi60 ale wtedy nie szlo tego wogole wystroic. Skończylem na przeplywce ze scorpio 2.0 dohc
_________________
Escort RST
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Kawały i inne dowcipy...
Bez obrazków i filmików...
Zhang Hyde-Park 1040 5 Wrz 2018, 14:03
diska
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów spalanie stukowe co to?
ocb?
stafcio Mechanika 18 20 Cze 2008, 14:14
Krawiec
Brak nowych postów Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej
krzysztof_0 Mechanika 43 22 Paź 2004, 18:19
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.