Przesunięty przez: Puff 30 Sty 2015, 22:22 |
[Mk4] Zapowietrza się pompa wtryskowa 1.8D ENDURA-DE |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Lut 2015, 16:33
|
|
|
Nix2 napisał/a: | EDIT: A może to tłumaczyć tak: w zbiorniku paliwa panuje podciśnienie, które wysysa paliwo z pompy - czyli zbiornik ma niesprawne odpowietrzenie ? |
otwórz korek i potwierdź lub zaprzecz temu pomysłowi |
|
|
|
|
Nix2
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 31 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 7 Lut 2015, 19:26
|
|
|
Trop ze zbiornikiem sprawdzony - to nie to.
Chyba znalazłem winowajcę:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. Tak to wygląda,
a odpowiada za "trzymanie paliwa w pompie"
W środku widać mini filterek- siateczkę, natomiast chyba głębiej jest kulka ze sprężynką odpowiadająca za pracę zaworka. Ten mój zaworek jest otwarty, bo jak wlałem WD40 do środka śruby, to z małego otworka sączył się ten WD40.
Jeśli ktoś podpowie jak powinno się sprawdzić zaworek - to poproszę.
pzdr Nix |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 7 Lut 2015, 19:32
|
|
|
Nix2 napisał/a: | No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa. |
I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku.
Nix2 napisał/a: | Może króciec wlotowy pompy jest jakiś trefny? |
Możliwe.
Nix2 napisał/a: | A mogła się pompa zapowietrzyć przez króciec
powrotny paliwa ? |
Jest to również możliwe.
Nix2 napisał/a: | To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. |
Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Nix2
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 31 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 7 Lut 2015, 19:49
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Nix2 napisał/a: | No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa. |
I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku.
Nie bardzo rozumiem co Kolega ma na myśli. Była bańka i z bańki przewód do pompy. Paliwo "przeleciało" przez pompę i wylądowało w baku.
---
Nix2 napisał/a: | To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. |
Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe. |
To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303.
Rozumiem że miała niesprawny zaworek i trzeba było dać dodatkowy, zewnętrzny ??? Ale taki zaworek IMO to nie jest zwykły zaworek, bo pod konkretnym ciśnieniem on powinien "puszczać", a poniżej tego ciśnienia "trzymać"... no nie ?
To jaki zawór zastosowałeś zamiennie z oryginalnym w śrubie?
pzdr Nix |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 7 Lut 2015, 20:22
|
|
|
Nix2 napisał/a: | To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303. |
Z pewnościa nie taki. Takich śrub miałem tyle, ile pomp przewinęło się przez moje ręce - lucasy, bosche (fordowskie, vw). Nie dbałem o to czy tam zaworki trzymają, tylko czy śruba jest czysta i drożna. Zaworek mam od zawsze w gruszce ręcznej, i tam trzyma i spełnia swoją rolę. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Nix2
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 31 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 7 Lut 2015, 20:39
|
|
|
Hmm, ale mówimy o oryginalnym, bądź dołożonym samodzielnie zaworze zwrotnym na POWROCIE pompy, nie na zasilaniu przecież.
Na zasilaniu pompy też mam gruszkę z zaworkiem, ale to nic nie daje w moim przypadku.
pzdr Nix |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.