Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje
Autor Wiadomość
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 26 Cze 2011, 13:44   

Fordon - co do P2R znam rzecz. Natomiast same kolki- nie jestem do konca przekonany. Znicze ok, nie topia sie, tyle ze wewnatrz masz ta sama temperature co w przypadku np znicza szklanego. Dlaczego- z uwagi na to samo zrodlo ciepla. Przypadek gdy jest inaczej, to gdy material jest lepszym przewodnikiem, czyli slabszym izolatorem, z u wagi na roznice temp wewnatrz i na zewnatrz. Masz racje - pomiar IAT rozwiazuje sprawe, tyle ze trzeba bylo zbadac odczyty dwoch czujnikow najlepiej by miec jasnosc -tuz przed glowica oraz oczywiscie na wlocie dolotu.
_________________
HyHy:)
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29 Cze 2011, 01:19   

TomeX500 napisał/a:
wyszło 110hp na zworce ustawionej na Pb95 i 103hp na zworce Pb98
gdzie jest zworka do przestawiania liczby oktanow?

A co do obudowy przeplywki to z zeteca 1.6 - napewno w MDO a nie wiem jak w esiaku tez jest taka duza. Chyba, ze ktos wczesniej akurat taka wsadzil do modelu ktory widzialem
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Cze 2011, 09:58   

U mnie jest przy lewym nadkolu (po stronie kierowcy) nad akumulatorem, białe gniazdo z zapętloną wtyczką.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29 Cze 2011, 20:03   

TomeX500, mam takie cos. Biala kostka na dwa piny. Do tego jest wtyczka polaczona kabelkiem czyli taka zworka. Ale z tego co szukam info to podaja, ze to jest na 91 i 95 oktanow a nie na 95 i 98. No i nie wiem w ktorym polozeniu jest jakie ustawienie
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Cze 2011, 20:05   

po mojemu to też jest 91/95 (czy tam 8x/95) :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 29 Cze 2011, 20:49   

jak coś to duże przepływki których potrzebujecie żeby oddławić silnik posiadają (z tego co ja widziałem) :
Mondeo MK1/MK2 1,6 1,8 2,0 1.8TD
Scorpio MK2 all 16V
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Cze 2011, 22:15   

bidżej napisał/a:
po mojemu to też jest 91/95 (czy tam 8x/95) :fox:


Żeby nie wprowadzać dalej w błąd - macie rację, można wlewać 91 oktanów po wyjęciu zworki i wiąże się to z osłabieniem silnika.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Cze 2011, 23:02   

No wlasnie dla tego nic juz nie pisalem ze przelaczenie z 95 na 98 oktan zaowocowalo spadkiem mocy... a powinno byc analogicznie odwrotnie co do kalorycznosci paliwa jak i ustawienia zaplonu...
_________________

 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Cze 2011, 23:49   

To zależy, po prostu 95 jest najbardziej optymalne, 98 spala się czyściej, ale jest mniejsza eksplozja, przez co mniejsza moc - tak pokrótce. Wielu uważa, że im więcej oktanów, tym większa moc, a to bzdura. Oczywiście mowa o seryjnym silniku.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Cze 2011, 23:51   

Cytat:
To zależy, po prostu 95 jest najbardziej optymalne, 98 spala się czyściej, ale jest mniejsza eksplozja, przez co mniejsza moc - tak pokrótce
bardzo pokrętna i raczej nic nie warta teoria tak delikatnie określając :hihihi:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Cze 2011, 23:57   

Przytoczyłbym linka do stosownego eksperymentu przeprowadzonego przez wiarygodną instytucję, ale niestety jakiś czas temu o tym czytałem i nie zbieram takich rzeczy :P W każdym bądź razie - do podłubanego ostro auta z podwyższonym stopniem kompresji, gdzie przy 95 występowałoby spalanie stukowe jest sens lać 98+, bo generalnie po to jest to paliwo, jest mniej podatne na stukowe i nic więcej. Leje się to do mocniejszych aut, stąd to przekonanie, że paliwo samo w sobie jest bardziej wybuchowe, a jest dokładnie na odwrót.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Cze 2011, 01:30   

Paliwo nie ma byc wybuchowe lecz kaloryczne jak juz wyzej napisalem... bo bedzie efekt jak w dieslu, gdzie slychac efekt sypania gwozdzi po silniku...
Przy seryjnej mapie paliwa a przestawionym odpowiednio zaplonie wlanie paliwa 98 da juz odpowiedni efekt... i to nie chodzi o samo doprzezanie i silniki atmosferyczne lecz i doladowane...
_________________

 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Cze 2011, 10:59   

Eh no nie rozumiesz, mówię o 15-20 letnim niedłubanym silniku, raz lejesz 95, raz 98 i nic nie zmieniasz, jeśli jest to nowoczesny silnik to zniweluje stukowe, ale taki fiestowy zetec chyba by sobie z tym nie poradził. Wszak wycinek z gazety, ale podobny, choć bardziej profi artykuł czytałem opublikowany bodajże przez pzmot: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

A co do "wybuchowości", to kaloryczność po prostu sprawia, że paliwo się lepiej spala, więc już nie bądź taki "techniczny". Zresztą jak chcecie gadać o paliwach, to załóżcie sobie inny topic.

Prosiłbym moda o usunięcie wszystkich postów oprócz pierwszego i podwieszenie, chyba że temat "nie spełnia norm" czy coś...
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2011, 12:27   

no ja też ni rozumiem. bo niby czemu standardowy, niedłubany zetec musiałby sobie radzić ze spalaniem stukowym po zalaniu 98 zamiast 95 albo na odwrót? :9:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Cze 2011, 12:41   

Chodzi mi o to, że nowszy silnik sam dostosuje się do paliwa, może mieć jakieś korzyści z zalania 98 - ot co. Zetec niby sprytny silnik, ale nie jestem pewny, czy przy 98 wykryłby BRAK stukowego i cokolwiek by z tego wywnioskował, byłaby mniejsza moc i tyle. Możecie już skończyć łapać mnie za słówka i nie spamować nie na temat?
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Cze 2011, 23:45   

TomeX500 napisał/a:
Zetec niby sprytny silnik, ale nie jestem pewny, czy przy 98 wykryłby BRAK stukowego


A czy przypadkiem spalanie stukowe nie jest szkodliwe dla silnika ?? I czy przypadkiem fabryka nie konstruuje silnika tak aby to spalanie nie występowało ?? Seryjny silnik raczej nie musi wykrywać spalania stukowego bo jest zaprojektowany tak aby paliwo nie "stukało". Dopiero przy tuningu istnieje ryzyko wystąpienia spalania stukowego ... więc Bidżej według mnie ma rację, no ale ja tam się nie znam :-P
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lip 2011, 00:36   

Oczywiście masz pełno racji, ale żeby móc choć liznąć ten temat to każdy z nas musiałby napisać książkę, a nie jednego posta. To nie jest temat o tym czy 95 jest lepsze od 98, nie o stukowym, nie o dolotach czy o innych rzeczach, tylko to jest faq na temat montażu większej przepływki. Póki co mamy free-for-all. Brawo :brawo:
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lip 2011, 10:01   

po to je forum. przynajmniej wiadomo, że samo tylko założenie innej przepływki da niewiele. proste.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lip 2011, 10:53   

Dlatego napisałem na końcu tego faq, że polecam to wraz z innymi modami. Z kolejnych postów nic konstruktywnego nie wynika. Proste.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lip 2011, 12:08   

bidżej napisał/a:
niby czemu standardowy, niedłubany zetec musiałby sobie radzić ze spalaniem stukowym po zalaniu 98 zamiast 95 albo na odwrót?
98 jest bardziej odporna na spalanie sutkowe niż 95, jeśli do silnika przystosowanego na 95 zalejemy 98 to raczej niewiele nam to da chyba ze ruszymy zapłon w lepciejsze miejsce,,, i wtedy na 98 będzie Ok, ale jak wrócimy do 95 to będzie stukać,,, chyba ze znowu wprowadzimy zmiany do silnika,,, (po to w starszych jednostkach jest zwora dostosowująca zapłon z 95 do paliwa o niższej liczbie oktanowej (91 czy 92)

BTW całej tej przepływki, czy przepływomierz nie działa tak ze element wrażliwy na temperaturę jest owiewany przez przelatujące powietrze, więcej powietrza przelatuje, jak lepiej chłodzony itp, i na tej zasadzie jest obliczane ile tego powietrze przeleciało,,, czyli przekładając "elektronikę" z obudowy A do obudowy B, która jest inna konstrukcyjnie nie powodujemy czasem że cały pomiar jest do bani?!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Kawały i inne dowcipy...
Bez obrazków i filmików...
Zhang Hyde-Park 1040 5 Wrz 2018, 14:03
diska
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów spalanie stukowe co to?
ocb?
stafcio Mechanika 18 20 Cze 2008, 14:14
Krawiec
Brak nowych postów Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej
krzysztof_0 Mechanika 43 22 Paź 2004, 18:19
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.