|
[MK7] 1.6 Ti-VCT /120KM Titanium |
Autor |
Wiadomość |
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 22:56
|
|
|
bidżej napisał/a: | Cytat: | dyngs (zielona strzalka zapalajaca sie w optymalnym momencie) wskazujacy na zmiane biegu na wyzszy | za ten wynalazek przyebaubym w zęby temu projektancinie co to wymyślił... miałem okazję jeździć Corsą z tym "dyngsem" i doprowadzał mnie on do białej gorączki. Jak jadę na trójce z 4krmp, to znaczy że chcę jechać na trójce z 4krpm, a nie na czwórce albo piątce - nie jestem debilem, żeby mi mówić kiedy mam zmienić bieg... |
Ja też to mam , ale jeszcze nie zdarzyło mi się żeby ta strzałka się zaświeciła , w instrukcji pisze że trzeba dłuższy czas jechać na wysokich obrotach , to wtedy ta strzałka się zaświeci , będę musiał to spraktykować . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
pooley
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Okolice W-wy
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 23:16
|
|
|
U mojej żony świeci się to zawsze, bez względu na styl jazdy, a teraz ona jeździ spokojnie jeszcze, bo nawet pierwszego tysiąca nie zrobiła, wiec nie piłuje silnika. Aczkolwiek jej to już chyba nie przeszkadza
Pojawił się natomiast kolejny problem... pukająca klimatyzacja (przynajmniej serwis tak twierdzi). Objawia się to metalicznym stukiem przy prawym przednim nadkolu. Siedząc w środku trochę to słychać, wiec mi się moja lepsza połówka nerwi ze jej puka, pojechała do serwisu, przeładowali jej czynnik w klimatyzacji i bez zmian, nadal puka... najwyraźniej to jakiś zawór, ale co to do cholery jest... to nie wiem. Jak zajrzałem pod maskę, i nagle stuknęło, to się normalnie wystraszyłem Cholera wie co to, ale sadze ze moja żona tak łatwo nie przepuści Brzmiało to jak jakiś elektromagnetyczny zawór, bo podźwięk metaliczny i dosyć gwałtowny. |
_________________ [MK7] Fiesta 1.6 120KM | Titanium | Ink Blue Fiat Bravo Sport 2.0 MJet |
|
|
|
|
mahony [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lis 2010, 20:47
|
|
|
I u nas jest zielona lampka daje o sobie znaki. Jak narazie mogę powiedzieć o niej tyle -jedna wielka ściema. Dlaczego? A no dlatego, że:
1. włacza się nader szybko = podążając za strzałką - stoimy niemal w miejscu, czyli nie da się jeździć ekonomicznie wg wskazań producenta
2. aktualne spalanie średnie po przebiegu całkowitym ~500 km wynosi ~10 l/100km,
3. pretensji o to większe spalanie mieć niby nie można bo - patrz pkt 1.
4. O tym, że silnik powienien się dotrzeć wiemy, ale z drugiej strony jak zapewnia sprzedawa - fordy sprzedają dotarte o czym świadczyć ma fakt braku konieczności wykonania przeglądu po 1000 km.
Mój stary poczciwy golfik IV 1,6 2003 - spalał 8 lt po mieście..., był absolutnie bezawaryjny, kosztował 3x mniej.....
Czekam aż spalanie spadnie.
PS. no i jeszcze na drugiej predkości wentylatorkowi nawiewu powietrze coś przeszkadza w bezszelestnej pracy. Na trzeciej cichnie.. |
|
|
|
|
pooley
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Okolice W-wy
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 15:21
|
|
|
Co do docierania, to z tego co mi coś świta, że gdzieś jest napisane w instrukcji zeby przez pierwsze 1500km jeździć spokojniej, wiec silniki może są wstępnie dotarte, ale najwyraźniej nie do końca
Co do spalania, to żonka jeździ w godzinach szczytu, więc trochę w korkach stoi (trasa Piaseczno-Warszawa, ale jeździ przez Konstancin) i pali jej jakieś 8.6l/100km (przejechane ok. 1300-1400km), wiec nie jest chyba źle, zazwyczaj się stosując do upierdliwej zielonej strzałki, chyba że jest potrzeba się zawinąć szybciej Tak wiec jak na wieczna jazdę w korkach chyba nie jest źle, tym bardziej ze to 120KM. Wcześniej jeździła stara Vectra B, ta jej paliła 11 litrów, wiec nie narzeka teraz
No i nawet znalazłem to o docieraniu samochodu w instrukcji
|
_________________ [MK7] Fiesta 1.6 120KM | Titanium | Ink Blue Fiat Bravo Sport 2.0 MJet |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|