Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
5 Sty 2010, 19:22
[MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Sty 2010, 19:34   

maciek172 napisał/a:
bidżej napisał/a:
szpecu14 napisał/a:
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę
po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił.


głupoty gadasz kolego. Mapy w oryginalnym ECU nie mają na tyle rezerw żeby podać o tyle większą dawkę. Więc tak czy tak 1.3 z elektroniką 1.1 nie jest dobrze zaopatrywane w paliwo,a co za tym idzie masz do d*** AFR. I nikt mi nie wmówi, że swap z 1.1 na 1.3 samego słupka to dobre rozwiązanie :yyy:

Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie.

Checsz podebatowac o tej kwestii z AFR-em ?? poskladalem taka "hybryde" 1.1 z 1.3 i o dziwo sprawdzalismy to auto z MK4 z 1.3 Endura czyli EFI i na kazdym biegu oraz przy kazdej predkosci odjezdzalem od MK4 jak dziecku, tez tak myslalem ze bedzie zaubogo a tu patrz niespodziana oba auta maja prawie identyczne wartosci AFR-u wachania od 13,7 do 14,4 na pelnym ogniu dla MK3 oraz 13,5 do 14,2 dla MK4... Zajebiste jest to iz 1.1 oraz 1.3 w MK3 jezdzi na identycznej mapie paliwa oraz zaplonu...
_________________

 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sty 2010, 19:45   

:-)

wracajac do teorii fordona czemu RS1800 smiga lepiej na kompie od ski 105 konnej :)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Sty 2010, 19:48   

Mafios napisał/a:
:-)

wracajac do teorii fordona czemu RS1800 smiga lepiej na kompie od ski 105 konnej :)

Bo masz inne mapy i charakterystyke ukladu zaplonowego jak i paliwowego, tak samo jest z 1.6 16V... zauwaz na wykresach jak wskakuje Nm przy ECU 1.6 16V oraz ten sam silnik przy ECU z 1.8 115KM czy tez 105KM :) to zupelnie inne mapy.

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 20:54 ]
Z reszta co za problem zwiekszyc dawki zetecu czy HCS-ie ??
http://www.youtube.com/watch?v=nCBAruKpcHU
_________________

 
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 4 Sty 2010, 14:59   

Fordon to wytłumacz mi dlaczego silnik 1.3 na swoim osprzęcie z elektryką z 1.1 chodzi mułowato a co do tego słupka to jak może jechać 1.3 na osprzęcie z 1.1 tak samo jak 1.3 na swoim sprzęcie nie rozumiem tego przecież osprzęt z 1.1 daje mniejszą dawkę paliwa ni osprzęt z 1.3 więc jak 1.3 z osprzętem z 1.1 może uciekać 1.3 normalny mk4 musiał by być cięższy od mk3 hyba że to mk3 miało 1.3 50 konny wtedy jest to możliwe bo inaczej tego nie widzę[/u]
_________________

 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 4 Sty 2010, 15:35   

szpecu14, wydajnosc wtryskiwacza jest taka sama, takie samo ciśnienie. Osprzęt z 1.3 jest taki sam jak z 1.1 ... większa moc jesz uzyskana z większej pojemności. Sam będę miał 1.3 na osprzęcie z 1.1(kolektor ssacy i wydechowy i cała elektronika z 1.1).
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Sty 2010, 15:39   

Wlasnie ze nie daje mniejszej dawki paliwa tylko sama przepustnica oraz podstawka pod nia jest mniejsza w 1.1 niz w 1.3. Samo dawkowanie to jedno, dalej prawidlowe ustawienie luzow zaworowych, danie puszki filtra z 1.3 tez maja znaczenie. Jeszcze inna sprawa jest uklad podcisnieniowy ktory czesto niestety na wych wezykach zaciaga lewe powietrze albo poprostu sa te wezyki zatkane...
Ostatnia sprawa to sonda oraz prawidlowe dzialanie zarowno jej jak i jej grzalek, oraz kalpka w dolocie, tarczy ze jest zablokowana na zaciaganie cieplego powietrza i bedzie mul bagienny.
_________________

 
 
 
maciek172
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2010, 16:26   

[quote="Fordon"]
maciek172 napisał/a:
bidżej napisał/a:


Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie.

Checsz podebatowac o tej kwestii z AFR-em ?? poskladalem taka "hybryde" 1.1 z 1.3 i o dziwo sprawdzalismy to auto z MK4 z 1.3 Endura czyli EFI i na kazdym biegu oraz przy kazdej predkosci odjezdzalem od MK4 jak dziecku, tez tak myslalem ze bedzie zaubogo a tu patrz niespodziana oba auta maja prawie identyczne wartosci AFR-u wachania od 13,7 do 14,4 na pelnym ogniu dla MK3 oraz 13,5 do 14,2 dla MK4... Zajebiste jest to iz 1.1 oraz 1.3 w MK3 jezdzi na identycznej mapie paliwa oraz zaplonu...


to jak wytłumaczysz mi fakt,że po zmianie wiązki silnika i kompa auto jeździ o niebo lepiej? :fox:

skoro jeżdżą na identycznych mapach,to czemu oba silniki nie wyjeżdzają z fabryki na tych samych kompach?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Sty 2010, 16:47   

No patrz nie zauwazylem zeby auto latalo lepiej po mimo zmiany instalacji silnika az do kompa wraz z samym ECU, zadnej roznicy nie szlo odczuc....
Kompy sa inentyczne, jedyna roznica to kwestia PATS-a i jego obwodu, no dobra moze map sensora, bo fabryczny w swapowanej 1.1 byl rozwalony i dalem ten co mi pozostal z 1.3.
Fiesta swapowana jest z 91r a dawca byla fiesta 1995r.
Takie samo pytanie mozna skierowac w strone zetecowego ECU, gdzie widac przy kazdorazowej zmianie ECU roznice w charakterystyce pracy jednostki oraz jej podatnosci na wkrecanie po obrotach... silnik jeden a 3 rozne ECU i tam owszem zarowno samemu idzie odczuc roznice oraz hamownia obciazeniowa pokazuje rozna wartosci dla roznych ECU.W przypadku 1.1 i 1.3 Ford podaje tylko jeden typ elektroniki tj map paliwa i zaplonu.
_________________

 
 
 
gilmaly1 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Sty 2010, 21:06   

jeszcze raz powtarzam,silnik 1,3 gażnikowy.Po zmianie kolektora ssącego i zaslepieniu otworu po pompie(w gaźnikowym była mechaniczna)zamiana trwała jakies 3-4 godz.Reszta pozostała tak jak w 1.1.Moja jest z 95 r.Auto odpaliło od kopnięcia i tak jest do dziś.Na spocie w w-wie bardzo pozytywnie oceniono kulturę pracy tego motoru.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2010, 21:29   

Gaźnik to inna bajka bo tam nie ma elektroniki, ale 1,1 i 1,3 to toćka w toćke to samo,,, maciek172 jesteś w mniejszości i to dużej, bo chyba pierwszy któremu 1,3 nie śmiga na osprzęcie z 1,1
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gilmaly1 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Sty 2010, 21:37   

Dla swapu nie ma to żadnego znaczenia,a nawet nieco lepszy pomysł ponieważ w gaznikowym jest trochę inny wałek rozrządu co dale parę koników więcej.
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 5 Sty 2010, 15:10   

jak moc jest uzyskana na na powiększeniu pojemności to i dawka musi być większa
a co do osprzętu silnika 1.3 to po co go zamieniać na ten z 1.1 jak jest taki sam wtryskiwacz kostki wszystkie pasują, to więc po co
i jeszcze raz się spytam dlaczego mój 1.3 na osprzęcie z 1.3 i elektryce z 1.1 jest mułowaty przecież to jest to sam niczym się nie różni tak jak to Wy twierdzicie wyjaśnicie mi to
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:00   

Może osprzęt i elektrykę z 1,1 masz walniętą,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Sty 2010, 19:07   

szpecu14, napisalem wyzej przepustnica w 1.1 jest mniejsza niz w 1.3... ile razy mozna to powtarzac??
_________________

 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 6 Sty 2010, 18:38   

Pozwolicie panowie że się wtrące trochę coby nie zakładać kolejnego tematu...

Fordon napisał/a:
przepustnica w 1.1 jest mniejsza niz w 1.3...

Czy w takim układzie jakby pokombinować w druga stronę (przepustnica z całym zespołem wtryskowym z 1.3) to dałoby to jakąś odczuwalną poprawę charakterystyki? O ile w ogóle mm się te przepustnice różnią?
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Sty 2010, 19:14   

Czy to cos da to ciezko mi powiedziec, a sama roznica jest kolo 10mm, moze troche wiecej ale nie mierzylem tego co do mm, jest to bardzo widoczne jak postawi sie oba wtryski kolo siebie.
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2010, 22:19   

Qniu napisał/a:
Czy w takim układzie jakby pokombinować w druga stronę (przepustnica z całym zespołem wtryskowym z 1.3) to dałoby to jakąś odczuwalną poprawę charakterystyki?
Jak wielką przepustnice i wtrysk być nie podstawił to i tak na cykl pracy silnik zaciągnie 1,1 litra mieszanki,,, (tak w dużym uproszczeniu)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 6 Sty 2010, 23:11   

No tak, ale chodzi mi o to żeby mu to zaciąganie nieco ułatwić :) A z tego co się orientuję to wstawianie większej przepustnicy jest dość często praktykowane w celu polepszenia parametrów auta (nawet chyba na tym forum o tym czytałem, ale nie dotyczyło to HCS-a). Tylko zastanawiam się czy w przypadku kosiarki taka operacja w ogóle dałaby jakiś efekt i czy ewentualnie większa przepustnica nie byłaby dławiona przez inne elementy (np. różnica w średnicy tej rury do puszki filtra). Ewentualnie czy byłby sens połączyć to jeszcze np. z wałkiem rozrządu od 1,3.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2010, 23:59   

wybaczcie ale poprawić dynamikę 1.1 i 1.3 może tylko lot ze Śnieżki . Pojęcie odczuwania prędkości i mułowatości tych jednostek to fikcja . Bierz pod uwagę że wtrysk po 200 tyś km ma już luzy i zawsze daje bogatszą mieszankę w tym samym czasie . Więc i to 1,3 się wypasie jakoś . Równie dobrze komp mógł pracować w trybie awaryjnym , albo mógł być słaby mapsensor . Dlatego przekładka elektroniki przyniosła kokosy . Ohv to wspaniała konstrukcja tylko paliwożerna i mało dynamiczna + od czasów mk3 nietrwała . Nawet nafta lotnicza nic nie da tej konstrukcji . Mimo to lubię ten klekot :)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Sty 2010, 00:04   

diodalodz napisał/a:
Mimo to lubię ten klekot
otóż to! :D
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.