Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: endura, gasniecie, mk4

[MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła
Autor Wiadomość
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 17 Lut 2011, 15:31   

U mnie jest tak samo.
Sprawdziłem połączenie z VSS ale za kostką wchodzi w wiązkę i nie widać żadnych uszkodzeń.
Czasem jak silnik nie zgaśnie przy wciskaniu sprzęgła to obroty falują tak w zakresie 600-1200. Tak jak pisałem wcześnie podmieniałem już krokowiec ale ze szrotu. Tylko ja mam 1,25 może to typowe dla wszystkich silników?

Wymieniałem też czujnik temperatury na nowy i nic nie pomogło a koputer nie pokazuje żadnych błędów.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Lut 2011, 17:38   

krystianzal napisał/a:
Tylko ja mam 1,25 może to typowe dla wszystkich silników?

gaśnięcie i falowanie nie jest typowe i ten typ tak nie ma jak jest wszystko w porządku, sprawdziłbym wszystkie wężyki czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, łącznie z tym po kolektorem ssącym (pod baranem), przeczyść porządnie swojego swojego krokowego. Ogólnie dalej nie sprawdziłeś czy masz przejście pomiędzy kostką do vss'a a pinem przy kompie, na kostce od vss'a powinno być jeszcze zasilanie (+12V i masa).
Jak nie wyjaśnisz pewnych rzeczy to będziesz szukał przyczyny do usranej śmierci i tak się z tym bujał.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 17 Lut 2011, 19:53   

No i dzisiaj sie wyjaśniło. Miałem podjechać i obadać jakie kody wyświetla licznik, ale się spóźniłem. Chłopaki pojechali fiestą na kompa (bo sami nie maja kabla do Forda) i pokazało im że jest błąd CPP. Skasowali błąd i fiesta odżyła! Błąd się wziął z tąd że gościu który wymieniał rozrząd miał tez wymienić olej z filtrem i filtr powietrza, odpiął akumulator i nie wiedzieć czemu rozpiął kabel od CPP (ponoć podczas wymiany filtra pow) i zapomniał go podłączyć. Odpalił tak silnik i komp załapał błąd. Gościu zorientował się że coś nie tak i podłączył CPP z powrotem, ale błąd został. Mówiac krótko żadne resety pózniej nie pomagały, dopiero na diagnostyce skasowali błąd CPP (który nie wrócił) i silnik pracuje jak trzeba. Swoją drogą był tylko bład CPP i żadnego innego :) . W życiu bym nie przypuszczał że komp w mk4 jest taki pamiętliwy...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Lut 2011, 20:09   

eeee jakoś dziwne mi się to wydaję, to nie vw żeby miał pamiętać, ja u siebie różne kombinacje robiłem z odpinaniem różnych czujników i po podpięciu wszystko wracało do normy. Chyba, że masz już kompa z mk5 i tam już coś nowego namieszali...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 17 Lut 2011, 20:21   

Mi też się dziwne wydaje, ale nic nie robili, tylko skasowali błędy i wszystko wróciło do normy. I próbowałem ją na różne sposoby i jest ok. Nie wiem jaki jest komp (w ogóle połowy rzeczy nie wiem, bo nic się nie zgadza model/rocznik), bo jeszcze aż tak jej nie rozbierałem (za zimno) ale jak będzie ciepło to poznam każdą śrubkę (jak w swoich mk3).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 22 Lut 2011, 14:19   

Jak się sprawdza takie połączenie? który to piny przy kompie?

Silnik krokowy ten co mam też był czyszczony. Wszystkie przewody wyglądają dobrze.

Wczoraj jeszcze raz przejechałem się Fiestą (auto żony) i może dokładniej opiszę objawy:
Odpalam auto silnik ładnie pracuje. Po około 2 minutach jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i samochód gaśnie. Jedyne, co można robić aby uniknąć zgaśnięcia to jak najpóźniej nacisnąć sprzęgło ale i tak nie zawsze to skutkuje. Jeżeli samochód nie zgaśnie to obroty falują w zakresie 1100-600. Taka sytuacja utrzymuje się do nagrzania auta do "N" na wskaźniku temperatury.

Nadal nie wiem jak sprawdzić czujnik prędkości pojazdu, ale bardziej podejrzewam krokowca, więc jak ktoś jest z Łodzi i posiada ten sam silnik to bardzo proszę o pomoc
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Lut 2011, 16:44   

vss - pin b16/b31 lub 58 - mam dwa różne schematy i nie wiem, który jest poprawny, ale prawdopodobnie sygnał z vss będzie na pinie 58.

Z drugiej strony jak masz takie problemy tylko na zimnym silniku to tak czy inaczej sprawdziłbym czujnik temperatury (jaką ma rezystancję na zimnym i ciepłym silniku), może jest uwalony mimo braku błędu w kompie.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:42   

czujnik temperatury wymieniłem na początku (chyba szary). Elektronik ze mnie żaden może napisałbyś mi dokładniej jak sprawdzić VSS
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Lut 2011, 20:04   

krystianzal napisał/a:
Elektronik ze mnie żaden może napisałbyś mi dokładniej jak sprawdzić VSS

podczas toczenia się powinien generować sygnał prostokątny, na zmianę 0V i 12V (albo 5V nie pamiętam już), im szybciej się samochód porusza tym większa częstotliwość, powyżej 40km/h jak podłączysz jakąś diodę z rezystorem to już nie zobaczysz migotania tylko świecenie
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 22 Lut 2011, 20:11   

krystianzal, odepnij ten vss i zobaczysz czy bedzie różnica. Można go odpiąć w kostce bezpieczników pod maską chyba 1 kostka od góry z lewej strony
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 24 Lut 2011, 14:50   

Podmieniałem cały czujnik żadnej różnicy nie było.
Dobrze rozumiem że sygnał z VSS idzie przez jakiś przekaźnik czy bezpiecznik? Może tam szukać przyczyny gaśnięcia?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Lut 2011, 15:25   

krystianzal napisał/a:
Dobrze rozumiem że sygnał z VSS idzie przez jakiś przekaźnik czy bezpiecznik? Może tam szukać przyczyny gaśnięcia?

nie, idzie bezpośrednio do kompa.

krystianzal napisał/a:
czujnik temperatury wymieniłem na początku (chyba szary).

jeśli dobrze pamiętam to są dwa, jeden do kompa, drugi do wskaźnika.

Jak wygląda sytuacja przy ciepłym silniku?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 26 Lut 2011, 22:44   

Marcin napisał/a:
Jak wygląda sytuacja przy ciepłym silniku?


Przy rozgrzanym silniku wszysko jest dobrze. Ten czujnik temperatury który wymieniałem jest po prawej stronie silnika koło cewki zapłonu niewiem czy ten jest od wskaźnika czy kompa

Marcin napisał/a:
jak podłączysz jakąś diodę z rezystorem to już nie zobaczysz migotania tylko świecenie


Jaki powinien być ten rezystor? Przypominam że jestem zielony z elektroniki!!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lut 2011, 13:19   

Co do czujnika to nie jestem pewien, bo w tych schematach co posiadam nie mogę tego znaleźć. Rezystor możesz dać o wartości 1kOhm.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Petzik
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lut 2011, 13:06   

Witam,
Podepnę się pod temat żeby nie było potem ze nie szukam - mam 1.25 zetec 75 km z końca 98 roku (grudzień). Mam ten sam problem co tu opisany z tym że ja jestem KOMPLETNYM laikiem i nie mam pojecia gdzie szukac rzeczy przez was opisanych ;/ ja mam tak ze na zimnym silniku ssanie dziala i auto nie ma zadnych problemow, ssanie sie wylacza i przy wysprzeglaniu gasnie lub przygasa. Dam rade zrobic cokolwiek sam jak jestem upośledzony jesli chodzi o mechanike czy lepiej zaufac ze nasi wspaniali fachowcy dadza rade? Prosilbym o jakies wskazówki dla 50 letniej blondi CO JEST CO ;p
dzieki
Pozdrawiam
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Lut 2011, 13:41   

Petzik pierwsze bym sprawdził to właśnie vss, gdzie on jest to też było opisywane dziesiątki razy, w tym temacie również, na początek sprawdzenie złącza pod maską (przeczyszczenie styków, najlepiej popsikanie kontaktem-S), dobrze by było ewentualnie podmienić na inny. W Poznaniu ktoś by się znalazł z mk4 lub mk5, nie ważne jaki silnik - 15min roboty.
Ewentualnie możesz podskoczyć do mnie :-P
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Petzik
[Usunięty]

Wysłany: 6 Mar 2011, 14:01   

A więc trochę to trwało ale niestety w tygodniu nie mogę nic przy aucie robić ;/ Odłączyłem coś co wygląda jak VSS :) i efektu to nie dało żadnego. Auto nadal gaśnie ;/ Odłączyłem przy podłączonym akumulatorze jeśli to źle to mnie zastrzelcie ;/ Przypomniałem sobie jeden szczegół, a mianowicie zaczęło się to wraz z pierwszymi ujemnymi temp gdy moja kobieta pojechała na stacje żeby spr czy w chłodnicy czasem wody nie ma. Po wymianie tegoż zaczął się ten cyrk. Aaa i auto się jakby nie rozgrzewa tzn jak jest temp NORMAL to przed tym cyrkiem stało pionowo mniej więcej miedzy R a M ;) a teraz na O i dalej nie chce nawet w korkach etc. Ssanie tez b szybko się wyłącza. Może to niezwiązane brednie ale jak już mówiłem jestem laikiem i pisze to co mi się przypomni albo wydaje nie tak ;/
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 30 Mar 2011, 12:10   

Ja się poddałem!!!
Oddałem fieste do serwisu Forda. Dziś zadzwonili i powiedzieli że do wymiany jest zawór odpowietrzający skrzynię korbową.
Moje pytanie czy to może być to? Nikt nie podawał takiej diagnozy przy tych objawach.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Mar 2011, 13:04   

krystianzal napisał/a:
Dziś zadzwonili i powiedzieli że do wymiany jest zawór odpowietrzający skrzynię korbową.
Moje pytanie czy to może być to? Nikt nie podawał takiej diagnozy przy tych objawach.

jest to możliwe, sam zaworek dużo nie kosztuje, więc warto spróbować
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
krystianzal 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 13 Kwi 2011, 22:30   

Po wymianie zaworka odpowietrzającego skrzynię korbową ZERO różnicy jak gasł tak gaśnie. Po kolejnej reklamacji jedyne co serwis potrafi to odpiąć VSS ale wtedy gaśnie nawet przy rozgrzanym silniku.
Wszyscy rozkładają ręce. Może ktoś z forum pomoże!!!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła
Gość Mechanika 52 11 Lip 2012, 15:47
DewREW
Brak nowych postów [MK4] Zmiana dźwięku pracy silnika po wciśnięciu sprzęgła
GRZESIEK877 Mechanika 11 24 Sty 2010, 22:21
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.