MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ... |
Autor |
Wiadomość |
Artur200 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 10:31
|
|
|
cześć wszystkim.Czy macie coś na mk3 1.1 |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 23:28
|
|
|
Artur200 napisał/a: | cześć wszystkim.Czy macie coś na mk3 1.1 |
tak mamy swap na 1.8 16V 8) ;-) ,a tak na poważnie to przeczytaj od poczatku ten temat to bedziesz iwedzial o co chodzi
pozdro |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 20 Mar 2006, 00:04
|
|
|
Papa napisał/a: | To po co nazywają je Duratec - nadal są żeliwne czy może jednak aluminiowe ? |
z tego co sie orientuje to "duratec" to nazwa dohac-ów yamahy.
Obecnie po zakonczenuiu produkcji zeteck-ów wszystkie 16 V to rodzina duratec
jednowałkowce to endura |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Maj 2006, 00:51
|
|
|
Ostatnio wpadłem na pomysł aby zwiększyć przepływ powietrza przez przepływomierz - czyli aby usunąć z niego elementy zasłaniające prześwit. W moim modelu jest poprzeczny tunelik powietrzny przez który przepływa powietrze omiatające czujnik przepływu. Otóż odkręciłem blaszkę zakrywającą ten tunel i cały tunel po prosu wyciąłem piłką. Pozostał tylko metalowy tunelik biegnący wzdłuż przepływomierza, w którym jest czujnik. Myślę że uzyskałem w ten sposób dodatkowe 2cm kwadratowe prześwitu. Auto zbiera się lepiej, więc nie zaburzyłem tym dokładności przepływomierza. |
|
|
|
|
Iwo [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 21:04
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę ten Chodzi mi o jakieś zmiany w tym nieszczęsnym 1,3 60 KM z tym, że w Ka (wiem - ten sam silnik). Przeczytałem całość - szukałem po forum, ale nie znalazłem nic na temat zabawy głowicą w tym silniku. Z tego co wiem to to badziewie jest żeliwne. Dzwoniłem do firmy zajmującej się obróbką głowic żeby zapytać o możliwość powiększenia gniazd zaworowych i lekkiego jej zeszlifowania. W odpowiedzi usłyszałem "nie zrobimy tego w żeliwnej głowicy". I tym sposobem marzenia o ok 10KM niezbyt wysokim kosztem poszły w niepamięć :( Może komuś z Was jednak udał się taki zabieg ? Bo nie chce mi się wierzyć, że ten silnik jest aż tak nietuningowalny |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 21:21
|
|
|
Pogadaj z Pumą . CHłopaki z OBR-u bawili się w obróbki głowic - może tą także by sięzajęli ( bo chyba zdajesz sobie sprawę że to robota dla specjalistycznego warsztatu a nie temat na długie zimowe wieczory do własnoręcznego dłubania ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 00:38
|
|
|
Iwo dokładnie jak Żółw mowi pogadaj z Pumą ,ale ja Ci odrazu mowie zeby modzic silnik musisz miec go w stanie bdb - ja juz nie mam wiec odpuszczam... to co mam uzyskane w 1.3 i tak narazie moim zdaniem wystarcza jak na dupiate 1.3...
pozdro i zycze powodzenia zwiekszeniu mocy |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 07:02
|
|
|
Iwo napisał/a: | Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę ten Chodzi mi o jakieś zmiany w tym nieszczęsnym 1,3 60 KM z tym, że w Ka (wiem - ten sam silnik). Przeczytałem całość - szukałem po forum, ale nie znalazłem nic na temat zabawy głowicą w tym silniku. Z tego co wiem to to badziewie jest żeliwne. Dzwoniłem do firmy zajmującej się obróbką głowic żeby zapytać o możliwość powiększenia gniazd zaworowych i lekkiego jej zeszlifowania. W odpowiedzi usłyszałem "nie zrobimy tego w żeliwnej głowicy". I tym sposobem marzenia o ok 10KM niezbyt wysokim kosztem poszły w niepamięć :( Może komuś z Was jednak udał się taki zabieg ? Bo nie chce mi się wierzyć, że ten silnik jest aż tak nietuningowalny |
Wypolerować kanały w głowicy możesz sam bo zakłady obróbki się w to nie bawią. Powiekszenie gniazd zaworowych da się zrobić ale niewielkie, jeżeli potrzeba przesunąć prowadnice zaworów to już jest problem ( może ktoś to robi w Polsce ). Ja sprowadziłem nową głowicę ( do 1,3 innej marki z GB ) i podejrzewam, że w Polsce drożej by taka zabawa kosztowała.
Jak już chcesz się bawić z głowicą to pomyśl też o wałku i paru innych rzeczach - ale to już osobny temat. |
|
|
|
|
Iwo [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 19:51
|
|
|
Generalnie wychodzi na to, że gra nie warta świeczki... No nic - na razie będę kończył wnętrze a może później wrócę do tematu silnika |
|
|
|
|
oriczek [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 20:39
|
|
|
hej! mam MK IV , `97r. 1.3 silnik. jak mam sprawdzić ile ma koników mój gonzales? |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 20:42
|
|
|
hamownia |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 20:44
|
|
|
oriczek napisał/a: | hej! mam MK IV , `97r. 1.3 silnik. jak mam sprawdzić ile ma koników mój gonzales? |
Jak to ile ma koni....
MALO |
|
|
|
|
oriczek [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 20:52
|
|
|
mało to każdy wie i na pewno nie wiecej niż Twój sa dwie wersje silnika 1.3. jedna ma 50km i druga 60km. nie wiem jak sprawdzić , a co to hamownia to tez nie wiem |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 20:59
|
|
|
jesli to tak naprawde mazda 121 to na 99% masz 60 kucy, od i co |
|
|
|
|
oriczek [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 21:09
|
|
|
mam 4 furtki wiec mogło by się tak wydawać ,ale mam mieszane uczucia... i dlatego chce sie upewnic dla własnej ciekawości... |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 02:03
|
|
|
oriczek napisał/a: | sa dwie wersje silnika 1.3. jedna ma 50km i druga 60km. nie wiem jak sprawdzić , a co to hamownia to tez nie wiem |
w prosty sposób ...na poczatek proponuje przeczytac od poczatku temat w którym postanowiłes zabrac głos ....a co do "hamownia" wpisz w google zobaczysz co wyskoczy |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Przem1987
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 22:06
|
|
|
musze przyznac ze sposob kolegi WESTA daje efekty, Dzis usunalem ten plastik ktory ograniczal pelne otwarcie przepustnicy. Samo go usuniecie dalo widoczne efekty, Mam jeszcze pytanko do Kolegi! Czy naciagal on jeszcze linke, bo ja nie rozbieralem nic, tylko usunalem ten plastik. Widze wyraznie jak wcisnie ktos pedal do spodu ze linka jest bardziej zaciagniecia, niz przed usunieciem ogranicznika. Ale nadal nie jestem pewny czy przepustnica teraz jest wpelni otwarta bo nieczego nie demontowalem. czy warto zdemontowac rure zeby upewnic sie ze przepustnica wpelni sie otwiera? jak bylo w przypadku kolegi? naciagal kolega jeszcze linke? |
_________________ fiesta 1.3 mkIV 1997 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 22:35
|
|
|
Kurde ale żeś suchara odkopał .
Z drugiej strony po to trzymamy stare watki więc dla Ciebie za to że chciało Ci się poszukać i odkopaćstary a nie zakładałeś .
Co do sprawdzenai czy przepustnica się max otwiera - prosta sprawa - wsadźkogośza kierownicę i niech na zgaszonym silniku wciśnie max pedał gazu - a ty w tym czasie zobacz ręcznie czy kołyska na której jest linka gazu da się dalej przesunąć ( czyli przepustnica otworzyć ) jeżeli nie - problem z głowy .
Z mojej strony dodam tylko żebyś zrobił reset komputera po takich zabiegach tak aby mógł on sie ustawić do nowego parametru
Pozdrawiam ( przywracasz wiarę w sens moderowania tego bajzlu ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
MARCINEK__0
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 170 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 22:45
|
|
|
A czy w mk3 1.1 jest cos takiego tez???:) Pytam z czystej ciekawosci |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 22:50
|
|
|
nie ma |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|