Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
4 Maj 2014, 19:15
Przeniesienie napędu : CTX przekładnia automatyczna
Autor Wiadomość
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2004, 19:31   

to jest bardzo niezdrowe dla skrzyni i wiele takich ruszen nie przezyje :?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Wrz 2004, 20:47   

Pawel napisał/a:
to jest bardzo niezdrowe dla skrzyni i wiele takich ruszen nie przezyje :?

Tak, jak w manualu to jest niezdrowe dla sprzegła i skrzyni... i wiele takich nieprzezyje... (moja żyje od 98 roku)... a lubie ostro jesciś siostry autem, zwłaszcza że jest tam 1,6...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 27 Wrz 2004, 17:54   

cos wam powiem ja zaczne od 1000 wcisne gaz i jade a auto ma za moment 4000 i ciągnie niema tu strat na mieszanie biegami i wciskanie sprzęgła na starcie opony czasmi też popiskują no ale to tylko 1.3
 
 
Kermitos
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 17:59   

Hmm. A mnie sie zdawalo ze zmiana biegu recznie w manualnej skrzyni odbywa sie szybciej niz zrobi to za nas automat 8) .
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 27 Wrz 2004, 19:04   

Kermitos napisał/a:
Hmm. A mnie sie zdawalo ze zmiana biegu recznie w manualnej skrzyni odbywa sie szybciej niz zrobi to za nas automat 8) .

To zależy od kierownika... Jedni szybciej inni wolniej od automata. Generalnie biegi trzeba umieć zmieniać....
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Wrz 2004, 19:25   

Łokmen napisał/a:
To zależy od kierownika... Jedni szybciej inni wolniej od automata. Generalnie biegi trzeba umieć zmieniać....

Racja... to sam się tyczy automatu... takim samochodem trzeba umieć jeśdzić... tak jak po kursie na prawko, umiesz posuwać manualem, i jak spotkasz kogoś kto umie szybko i wodpowiednim momęcie zmieniac biegi... to zostanie daleko w tyle nawet z lepciejszym autem... to samo saię tyczy auitomata... jak wsiądzie laik i ruszy to np. już przy 2,5 tyś będzie miał 2... a jak ktoś umie to na 1 biegu dociągnie do 6 tyś i skrzynia mu biegu nie zrzuci... podobnie z przyśmieszeniem... automacikiem przy predkości 90km na godzinie posuwając na 4, można zdedukowac w ułamek sekundy do 2 biegu i rura do przodu...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kermitos
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 19:37   

No wszystko sie zgadza, ale chodzi mi o to kiedy ktos dobry zmienia biegi i ktos dobrze jezdzacy automatem nim jedzie, to chyba ten z manuala szybciej zmieni bieg niz automat temu drugiemu?
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 27 Wrz 2004, 19:43   

Kermitos napisał/a:
No wszystko sie zgadza, ale chodzi mi o to kiedy ktos dobry zmienia biegi i ktos dobrze jezdzacy automatem nim jedzie, to chyba ten z manuala szybciej zmieni bieg niz automat temu drugiemu?

Heh, teoretycznie manual powinien być górą.....
_________________
 
 
 
Kermitos
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 19:45   

Łokmen napisał/a:

Heh, teoretycznie manual powinien być górą.....


No i wszystko jasne :lol:
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 09:51   

Teortetycznie...Stare automaty rzeczywiscie wolniej się przełączały, ale te nowsze już dorównuje niejednemu "dobremu" kierowcy w manualu
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2004, 16:30   

Wogóle automat szybciej zmiania biegi, problem jesi innej natur... silnik... kiedy ty musis wcisnąc sprzegło zmianić bieg i puścić sprzęgło, jak jesteś uparty zrobisz to na tym samym położeniu pedału gazu... a silnik straci na obrotach pod przymusem cięzaru ayta... to automat, wystarczy tylko ze właczając jedno sprzegło wyłączy drugie (ułamek sekundy) to niestety mimo wolnie odejmie trochę gazu i silnik straci na obrotach... Nowsze automaty gdzie mamy opcje typu "Sport" nie mają faktyczne tego problemu... ale i na starsze jest rada... Minie się ogólnie automaty podobają i nie mam z nimi problemów... (mułowata jazda, bark dynamiki itp)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 28 Wrz 2004, 19:06   

CTX to bezstopniowa przekladnia to melex tu niema zmiany biegu jak zrobic to spokojnie to autko nigdy nie zmieni biegu tylko poprostu jedzie od 0-do max ten brak dynamiki to raczej braki w szarpaniu przy zmianie biegu i wyższe obroty w stosunku do widoku za oknem manual a automat to calkiem inne odczucia na manualu wbijasz 1 i gaz a automat gaz a on 1 a fiesta to nie subaru
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2004, 20:55   

Owszem, ja nie mówię tu o CTX bo to specyficzna skrzynka, tylko ogólnie o automacie... a ctx... hmm... można na tym samym pżełożeniu jechać mająć 1,5 tyś 3 tyś i 4,5 tyś obrotów silnika...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 28 Wrz 2004, 22:17   

joe ja już to wiem dlamnie osobiscie to byl koszmar po manualu mam to niecaly rok i zaczyna mi sie to podobać ps. co ztwoim forum i mje pytanie masz moze jakies info o oleju do ctx bo hipol to chyba nie to co on lubi a w katalogach to tylko ford
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Wrz 2004, 07:13   

Moje forum się instaluje... wczoraj ruszył SQL dopiero... może dzisiaj skonfiguruje skrypty... a co do oleju w skrzyni to tez ci moge podac tylko specyfikacje: ESP-M2C 166-H... patrze o wiedze że w mk2 i mk3 używali tego samego oleju, a dodatkowo w ksiązce od mk3 jest nazwa DrexonII... ale podejrzewam ze bedzie to standartowy olej ATF do przekłądni automatycznych... ważny jest tylko kolor... np. ja w siebie (ale nie w fieście) mam czerwony,,, i jak byłem bo potrzebowałem uzupełnić stan, to w sklepie mi powiedzieli że oleje ATF róznych marek sie mieszają dobrze... ważne jest tylko zeby były takego samego koloru... więc wytarłem bagnet w białą chustaeczke i wyszło że jest chyba czerwony... więc najlepiej w sklepie podaj specyfikacje i w katalogach ci powinni znaleść inny olej... jak nie to ja się sputam u siebie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 29 Wrz 2004, 15:39   

ten hipol to jest atf i czerwony ale niepokoi mnie to ze w katalogach olei innych producetow niema zamiennikow tylko specyfikacja forda lub cześć zamienna ford czy to aby niejest troszke co innego?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Wrz 2004, 21:32   

Jak ATF czerwony to chyba standart... w sumie CTX poza przekłądną na pasku stalowym nie odbiega os standartowego automatu... więc czuję że olej bedzie taki sam, ale podpytam specjaliste :-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 29 Wrz 2004, 21:44   

dzięki czekam :wink:
 
 
bodzio813
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2009, 20:59   

Mam 1.119 gaźnik w automacie 91r, podczas jazdy nie czuje jak się zmieniają biegi,pali około 13lna 100km.zastanawiam się nad zamianą na manualną,tu znowu problem bo nie wiem co potrzebne żeby autko jeździło?czy z 1.125 będzie pasowała skrzynia i inne części?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2009, 21:29   

bodzio813 napisał/a:
podczas jazdy nie czuje jak się zmieniają biegi,pali około 13lna 100km.
To jest właśnie najpiękniejsze w CTXie, że nie szarpie i nie czujesz jak się zmieniają biegi.... a dużo pali po pewnie nie umiesz jeździć i masz pedał w podłodze, choć i tak auto wolno jedzie :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z automatyczna skrzynia CTX
zottek Mechanika silnika 0 16 Lis 2016, 16:08
zottek
Brak nowych postów [MK3] Automatyczna skrzynia (CTX)
Wszystko o Automacie czyli (CTX). Porady, informacje, problemy itp...
Nesor Mechanika silnika 6 4 Gru 2013, 14:48
vegetagt
Brak nowych postów automatyczna skrzynia CTX łozysko?
Nesor Mechanika ogólna 13 2 Lut 2019, 20:58
Nesor
Brak nowych postów Przeniesienie napędu : sprzęgło
PUCIO Mechanika 2 4 Lis 2005, 16:22
Gość
Brak nowych postów Przeniesienie napędu : wyciek ze skrzyni
Gość Mechanika 16 22 Gru 2005, 22:40
Bongo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.