[MK3] Stukanie na rozgrzanym silniku |
Autor |
Wiadomość |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 17:58 [MK3] Stukanie na rozgrzanym silniku
|
|
|
siemka, mam taki problem z fiestolotem iż mianowicie kiedy sie dobrze rozgrzeje silnik, o znaczy kiedy wskazówka jest na 1/2 pola "norm" czyli miedzy R a M to kiedy przyspieszam na wolnych obrotach to z silnika dobiega takie dziwne stukanie jakby to byly zawory ale nie dawno regulowalem je i luzy są wlasciwe.
pojawia sie to przy niskich obrotach, z racji ze nie mam obrotomierza to przykladowo pojawia sie na to na:
2 biegu przy 20kmh
3 biegu przy 30kmh
4 biegu przy 40kmh
na piatce juz nie sprawdzalem bo pęd powietrza zaglusza to, kiedy delikatnie dusze gaz i przyspieszam to tego nie slychac ale gdy wdusze tak do polowy gaz przy tej niskiej predkosci to dosc glosno to slychac, takie głuche stukanie jak w prawdziwym dieslu.
przy wyzszych obrotach niema tego problemu
przy zimnym silniku niema calkowicie tego problemu, pojawia sie dopiero te stukanie kiedy wskazowka przekroczy literke M na polu "norm"
co obstawiacie panowie? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:36
|
|
|
i może masz jeszcze mineralnym zalany? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:39
|
|
|
tak, a co to ma za znaczenie?
wkradł sie bląd
siemka, mam taki problem z fiestolotem iż mianowicie kiedy sie dobrze rozgrzeje silnik, o znaczy kiedy wskazówka jest na 1/3 pola "norm" czyli miedzy R a M to kiedy przyspieszam na wolnych obrotach to z silnika dobiega takie dziwne stukanie jakby to byly zawory ale nie dawno regulowalem je i luzy są wlasciwe. |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:59
|
|
|
No takie że jak teraz jest zimno to mineralny olej jest gęsty i świetnie wypełnia wszelkie luzy niwelując je,,, jak się rozgrzej to wypływa z tego,,, i zaczyna się klekotanie,,, jak w swoim starym silniku miałem resztki panewek to jak był zimny to chodził jak złoto, jak był ciepły to klekotał ze plomby wypadały,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:01
|
|
|
tylko ze te klekotanie pojawia sie TYLKO jak jest dobrze rozgrzany, conajmniej 1/3 pola norm
tak mysle moze to panewki albo spalanie stukowe, wogole gdzie fofik ma czujnik spalania stukowego?
jezdze na 95pb |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:25
|
|
|
1,1? Nie ma takiego czujnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:28
|
|
|
Fiesty nie mają czujnika spalania stukowego, a przynajmniej nie w tych silnikach. Ja bym właśnie obstawiał że to któraś panewka daje znać że jej koniec jest bliski... Aha i taka moja mała rada: nie wrzucaj wysokich biegów przy niskich prędkościach, bo potem jak chcesz przyspieszyć to idą ogromne przeciążenia na korbowody i właśnie panewki. Silniki nie lubią za wysokich obrotów, ale za niskich też nie. |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:54
|
|
|
wogole nie jezdzij na postoju zagrzej silnik przygazuj i przy schodzeniu z obrotow bedzie słychac charakterystyczne puk puk puk to sa na pewno panewki i nie "KONCZA SIE" tylko juz sie kturas skonczyła |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 06:43
|
|
|
kuba87 napisał/a: | wogole nie jezdzij na postoju zagrzej silnik przygazuj i przy schodzeniu z obrotow bedzie słychac charakterystyczne puk puk puk to sa na pewno panewki i nie "KONCZA SIE" tylko juz sie kturas skonczyła |
sprawdze to |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
bimladentoja [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:12
|
|
|
ta chyba na korbowodowych przy tłoku tylko cały czas by stukał,przy luzach na innych by ciśnienia oleju nie było |
Ostatnio zmieniony przez bimladentoja 21 Sty 2010, 01:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 07:20
|
|
|
nic takiego nie slychac przy schodzeniu z obrotow na rozgrzanym silniku |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 22:31
|
|
|
Nawet jak przyspieszasz to stuka zawsze z tą samą częstotliwością? Jeżeli tak to stuka elektrozawór oparów par paliwa - jest on uruchamiany po nagrzaniu się silnika i stuka sobie przez około 10 min, ale tylko podczas przyspieszania, potem przechodzi w tryb pojedynczego stuknięcia podczas naciśnięcia pedału gazu. Najlepiej odłączyć wtyczkę od niego (jest umiejscowiony w komorze silnika po prawej stronie pod filtrem powietrza - ma kształt cylindryczny i wychodzą z nie go 2 kabeli oraz wężyki) i jak przestanie stukać to masz winowajcę. Według mnie to na 100% ten elektrozawór, miałem identyczne objawy zanim go nie odłączyłem. |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 22:52
|
|
|
jak przyspieszam na lonych obrotach z tym zeby wywolac ten dzwiek to musze mocniej depnąć gaz tak do polowy, przy obrotach około 1500-2500 niewiem dokladnie bo nie mam obrotomierza, ale jest to przy predkosciach jakie podalem powyzej.
jest to niezbyt regularne stukanie, takie jakby zawory w dieslu np w starym mercedesie "beczka" mial takie charakterystyczne gluche nie regularne stukanie
podobnie jest u mnie z tym ze pojawia sie to tylko na niskich obrotach i tylko na dobrze rozgrzanym silniku |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 09:00
|
|
|
To w takim razie jest to na 1000% ten elektrozawór - odłącz go na próbę, a zobaczysz, że stukanie ustanie, miałem to samo. Sprwdzenie jest banalne - odpinasz tylko tą wtyczkę o której pisałem i jedziesz delektując sie brakiem tego stukania. Usterka jest banalna, a zarazem nie tak łatwa do odkrycia. Zawór znajdziesz bez problemu bo wisi sobie po prawej stronie pod obudową filtra - wygląda jak taki okrągły kondensator. |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 16:10
|
|
|
tylko ze te stukanie jest zawsze tylko na rozgrzanym, czy jezdze 10 minut na rozgrzanym czy dwie godziny to ten dzwiek zawsze jest
ale dzieki sprawdze ten elektrozawór |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 19:06
|
|
|
To akurat może nie mieć znaczenia, gdyż tym zaworem steruje ECEIV w zależności od warunków pracy silnika, w innych markach czasem stuka luk terkocze już non stop po rozgrzaniu silnika, w mojej fieścinie stukało i po ok. 10 min przechodziło w pojedynczy stuk, ale i tak obstawiam ten zawór, bo charakterystyczne jest to że zaczyna stukać po całkowitym rozgrzaniu silnika i dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu podczas przyspieszania (jak silnik jest pod większym obciążeniem). Lepiej sprawdzić najpierw ten elektrozawór zanim się zacznie cokolwiek wymieniać. Jak go odepniesz to daj znać czy pomogło. |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 10:12
|
|
|
po prawej stronie nic takiego nie znalazlem, jedynie to ksztaltem po prawej stronie odpowiada mi silniczek krokowy ale przeca niebede go odłączać
zdjąłem patelnie i pięć minut sie patrzyłem cale okolice silniczka krokowego przejrzane, chyba ze chodzi o prawa strone silnika czyli moją lewą
niech ktos wstawi foto gdzie to jest |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 10:47
|
|
|
Dokładnie tak po prawej auta, ale po lewej stronie silnika jak podniesiesz maskę, obok zbiornika płynu chłodzącego jest ta wtyczka. |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:57
|
|
|
odłączyłem wtyczke od tego "cylinderka" ktory wyglada jak kondensator (ok, 5cm dlugosci oraz 2cm srednicy) do ktorego prowadza dwa węzyki
rozgrzalem auto do odopwiedniej temp i jest to samo identyczne objawy jak wczesniej
czy cos sie stanie jak bede tak jezdzic na odlaczonym? po co on wogole jest? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 19:37
|
|
|
chłopie litości - skoro nie to to wiadomo że panewki nie wiem po jaką cholere chcesz to odłączac, jak dla mnie to możesz nawet koła powykręcać z samochodu i tak ci to nie pomoże ani nie zaszkodzi |
_________________
|
|
|
|
|
|