Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Stukanie na rozgrzanym silniku
Autor Wiadomość
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 18 Sty 2010, 17:58   [MK3] Stukanie na rozgrzanym silniku

siemka, mam taki problem z fiestolotem iż mianowicie kiedy sie dobrze rozgrzeje silnik, o znaczy kiedy wskazówka jest na 1/2 pola "norm" czyli miedzy R a M to kiedy przyspieszam na wolnych obrotach to z silnika dobiega takie dziwne stukanie jakby to byly zawory ale nie dawno regulowalem je i luzy są wlasciwe.

pojawia sie to przy niskich obrotach, z racji ze nie mam obrotomierza to przykladowo pojawia sie na to na:
2 biegu przy 20kmh
3 biegu przy 30kmh
4 biegu przy 40kmh

na piatce juz nie sprawdzalem bo pęd powietrza zaglusza to, kiedy delikatnie dusze gaz i przyspieszam to tego nie slychac ale gdy wdusze tak do polowy gaz przy tej niskiej predkosci to dosc glosno to slychac, takie głuche stukanie jak w prawdziwym dieslu.

przy wyzszych obrotach niema tego problemu

przy zimnym silniku niema calkowicie tego problemu, pojawia sie dopiero te stukanie kiedy wskazowka przekroczy literke M na polu "norm"

co obstawiacie panowie?
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:36   

i może masz jeszcze mineralnym zalany?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:39   

tak, a co to ma za znaczenie?

wkradł sie bląd
siemka, mam taki problem z fiestolotem iż mianowicie kiedy sie dobrze rozgrzeje silnik, o znaczy kiedy wskazówka jest na 1/3 pola "norm" czyli miedzy R a M to kiedy przyspieszam na wolnych obrotach to z silnika dobiega takie dziwne stukanie jakby to byly zawory ale nie dawno regulowalem je i luzy są wlasciwe.
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:59   

No takie że jak teraz jest zimno to mineralny olej jest gęsty i świetnie wypełnia wszelkie luzy niwelując je,,, jak się rozgrzej to wypływa z tego,,, i zaczyna się klekotanie,,, jak w swoim starym silniku miałem resztki panewek to jak był zimny to chodził jak złoto, jak był ciepły to klekotał ze plomby wypadały,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:01   

tylko ze te klekotanie pojawia sie TYLKO jak jest dobrze rozgrzany, conajmniej 1/3 pola norm

tak mysle moze to panewki albo spalanie stukowe, wogole gdzie fofik ma czujnik spalania stukowego?
jezdze na 95pb
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:25   

1,1? Nie ma takiego czujnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:28   

Fiesty nie mają czujnika spalania stukowego, a przynajmniej nie w tych silnikach. Ja bym właśnie obstawiał że to któraś panewka daje znać że jej koniec jest bliski... Aha i taka moja mała rada: nie wrzucaj wysokich biegów przy niskich prędkościach, bo potem jak chcesz przyspieszyć to idą ogromne przeciążenia na korbowody i właśnie panewki. Silniki nie lubią za wysokich obrotów, ale za niskich też nie.
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:54   

wogole nie jezdzij na postoju zagrzej silnik przygazuj i przy schodzeniu z obrotow bedzie słychac charakterystyczne puk puk puk to sa na pewno panewki i nie "KONCZA SIE" tylko juz sie kturas skonczyła
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 19 Sty 2010, 06:43   

kuba87 napisał/a:
wogole nie jezdzij na postoju zagrzej silnik przygazuj i przy schodzeniu z obrotow bedzie słychac charakterystyczne puk puk puk to sa na pewno panewki i nie "KONCZA SIE" tylko juz sie kturas skonczyła

sprawdze to :rotfl:
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
bimladentoja
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2010, 23:12   

ta chyba na korbowodowych przy tłoku tylko cały czas by stukał,przy luzach na innych by ciśnienia oleju nie było
Ostatnio zmieniony przez bimladentoja 21 Sty 2010, 01:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 20 Sty 2010, 07:20   

nic takiego nie slychac przy schodzeniu z obrotow na rozgrzanym silniku
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Sty 2010, 22:31   

Nawet jak przyspieszasz to stuka zawsze z tą samą częstotliwością? Jeżeli tak to stuka elektrozawór oparów par paliwa - jest on uruchamiany po nagrzaniu się silnika i stuka sobie przez około 10 min, ale tylko podczas przyspieszania, potem przechodzi w tryb pojedynczego stuknięcia podczas naciśnięcia pedału gazu. Najlepiej odłączyć wtyczkę od niego (jest umiejscowiony w komorze silnika po prawej stronie pod filtrem powietrza - ma kształt cylindryczny i wychodzą z nie go 2 kabeli oraz wężyki) i jak przestanie stukać to masz winowajcę. Według mnie to na 100% ten elektrozawór, miałem identyczne objawy zanim go nie odłączyłem.
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 20 Sty 2010, 22:52   

jak przyspieszam na lonych obrotach z tym zeby wywolac ten dzwiek to musze mocniej depnąć gaz tak do polowy, przy obrotach około 1500-2500 niewiem dokladnie bo nie mam obrotomierza, ale jest to przy predkosciach jakie podalem powyzej.

jest to niezbyt regularne stukanie, takie jakby zawory w dieslu np w starym mercedesie "beczka" mial takie charakterystyczne gluche nie regularne stukanie

podobnie jest u mnie z tym ze pojawia sie to tylko na niskich obrotach i tylko na dobrze rozgrzanym silniku
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Sty 2010, 09:00   

To w takim razie jest to na 1000% ten elektrozawór - odłącz go na próbę, a zobaczysz, że stukanie ustanie, miałem to samo. Sprwdzenie jest banalne - odpinasz tylko tą wtyczkę o której pisałem i jedziesz delektując sie brakiem tego stukania. Usterka jest banalna, a zarazem nie tak łatwa do odkrycia. Zawór znajdziesz bez problemu bo wisi sobie po prawej stronie pod obudową filtra - wygląda jak taki okrągły kondensator.
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 21 Sty 2010, 16:10   

tylko ze te stukanie jest zawsze tylko na rozgrzanym, czy jezdze 10 minut na rozgrzanym czy dwie godziny to ten dzwiek zawsze jest

ale dzieki sprawdze ten elektrozawór :ok:
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Sty 2010, 19:06   

To akurat może nie mieć znaczenia, gdyż tym zaworem steruje ECEIV w zależności od warunków pracy silnika, w innych markach czasem stuka luk terkocze już non stop po rozgrzaniu silnika, w mojej fieścinie stukało i po ok. 10 min przechodziło w pojedynczy stuk, ale i tak obstawiam ten zawór, bo charakterystyczne jest to że zaczyna stukać po całkowitym rozgrzaniu silnika i dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu podczas przyspieszania (jak silnik jest pod większym obciążeniem). Lepiej sprawdzić najpierw ten elektrozawór zanim się zacznie cokolwiek wymieniać. Jak go odepniesz to daj znać czy pomogło.
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 23 Sty 2010, 10:12   

po prawej stronie nic takiego nie znalazlem, jedynie to ksztaltem po prawej stronie odpowiada mi silniczek krokowy ale przeca niebede go odłączać :rotfl:
zdjąłem patelnie i pięć minut sie patrzyłem cale okolice silniczka krokowego przejrzane, chyba ze chodzi o prawa strone silnika czyli moją lewą
niech ktos wstawi foto gdzie to jest
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sty 2010, 10:47   

Dokładnie tak po prawej auta, ale po lewej stronie silnika jak podniesiesz maskę, obok zbiornika płynu chłodzącego jest ta wtyczka.
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:57   

odłączyłem wtyczke od tego "cylinderka" ktory wyglada jak kondensator (ok, 5cm dlugosci oraz 2cm srednicy) do ktorego prowadza dwa węzyki

rozgrzalem auto do odopwiedniej temp i jest to samo identyczne objawy jak wczesniej ;-(

czy cos sie stanie jak bede tak jezdzic na odlaczonym? po co on wogole jest?
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 25 Sty 2010, 19:37   

chłopie litości - skoro nie to to wiadomo że panewki nie wiem po jaką cholere chcesz to odłączac, jak dla mnie to możesz nawet koła powykręcać z samochodu i tak ci to nie pomoże ani nie zaszkodzi
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.