|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 1 Maj 2006, 22:27 |
Turbo , Uturbienie benzyny , CVH |
Autor |
Wiadomość |
szyna [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Wrz 2005, 17:27 Turbo , Uturbienie benzyny , CVH
|
|
|
zastanawiam sie czy do silnika 1,6 EFI mozna dolzyc turbine i jesli tak to gdzie mozna ja nabyc no i oczywiscie w jakich granicach cenowy to wszystko by wygladalo?? |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006, 19:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 5 Wrz 2005, 12:07
|
|
|
Junior napisał/a: | MELLOW ma racje po hu... przerabiac kupic albo silnik 2 albo cała fieche a nie robić wiejski tuning a puzniej same posty mnieć swoje na dziale MECHANIKA bo wiecznie bedzie się cuś muliło |
Po co, po to zeby była zabawa w czasie robienia auta
A teraz na temat bo mysle ze cos mam do powiedzenia:
1) po pierwsze jaka to wersia tego 1,6 EFI, 103 czy 110KM??
2) faktycznie potrzeba Ci kolektora wydechowego, turbiny chłodnicy i IC. (Chłodnice i IC ma Gienek na sprzedaż a ja mam kolektor pod T2 orginał z fiesty).
3) potrzebujesz jeszcze mapsensor i czujnik jeden do kolektora ssącego.
Generalnie da sie to zrobic, i ja uważam że bez odpreżania ten silnik wytrzyma 0,5 bara moze 0,6 bez żadnych problemów i bez szkody na żywotnosc.
Wiesz ale żeby uturbiac silnik najpierw musisz miec go w idealnym stanie technicznym a potem Turbo.
Wszelakie informacje udziele jesli bedzie potrzeba na PW.
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Wrz 2005, 10:36
|
|
|
Kolego Szyna to co napisałes jest kolejnym aspektem zabawy przy autach ale zapamietaj jedna rzecz:
"Jesli nawet uturbisz, zrobisz kosmiczną moc jak na xr2i to i tak znajdzie sie ktos bardziej szalony, szybszy i odjedzie ciebie ze świateł czy też na torze, Pamietaj Trzeba byc Pokornym!!"
A życze powodzenia w planach i jak cos to pytaj chcetnie pomogę. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Wrz 2005, 09:54
|
|
|
Paszczak napisał/a: | Gebal napisał/a: | ile koni wyjdzie w 104 konnej xr2i po uturbieniu m/w ??
bo tez coś o tym myślałem |
W przypadku samochodów turbo ciężko wskazać granicę "ile wyjdzie" Dawniej gdy
formuła 1 była napędzana silnikami 1,5 Turbo na kwalifikację wyciągano nawet 1000KM!!!(na chwilę)
Można wskazać bezpieczną dla silnika granice (do normalnego użytkowania) w przypadku twojej xr2-ki myślę ze jest to 140-150KM |
Ja mysle ze bez odpreżania, po zmapowaniu bedzie napewno jakies 140KM i ponad 200Nm.
wiec sie zgodze z przedmówcą.
Może byc wiecej (ale lepiej założyc mniej i byc zaskoczonym 8) ), przykład:
Mam kumpla który pracował w firmie Forti w wawie i mieli tam swego czasu Forda Fokusa 1,8 16V 115Km (chyba seria), dali mu Turbo odpowiednik T02 plus IC i zmapowali, doładowanie było 0,5 Bara ponieważ silnik był nie odpreżony (9,6:1 - czy jakos tak, wkażdym razie podobnie do xr2i), po shamowaniu wyszło, i tu uwaga, 237,5KM. Wiec te 140 KM jest możliwe bez wiekszych przeszkód. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|