|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
silnik krokowy czy czujnik przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 10:52
|
|
|
jeszcze raz siedziałem przy samochodziku i oto co zauważyłem :
- bez i z czujmniekiem samochód pracuje tak samo (do 400 i po sekundzie do 1100)
- po odłaczniu silnika krokowego ... silnik pracuje poprawnie (po puszczeniu gazy na 1100 sztywno)
wszystko to robilem bez jakich mierników, ale z tego co zrobiłem wygląda ze padł nie czujnik a silnik krokowy padł. Czy moje spostrzezenia sa słuszne, czy przyczyna jest jeszcze gdzieś indziej ?? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 11:00
|
|
|
powiem tak, że nie wiem.
ja długi czas walczyłem z obrotami, ale miałem zawsze wyższe. ok 1300-1500. regulacja na elektromagnesie (nie ma u mnie krokowego) nic nie dawała. na jakieś cztery metry może. zmieniłem kable, śswiece, filtry i nic. okazało się że wałek był do dupy. w twoim wypadku inaczej. masz za niskie. skoro po odlączeniu krokowego nic się nie zmienia to na moje oko czujnik do wywalenia.
czy zmiany w obrotach po przygazowaniu były jakieś? |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 11:06
|
|
|
nic nie zmienia sie po odłaczeniu czyjnika połozenia przepustnicy (czerwony potencjometr) czyli po przygazowaniu, opada na 400obrotów i po chwilce idzie na poprawne 1100, natomiast po odłaczeniu silnika krokowego, po przygazowaniu schodzi na prawidłowe 1100 bez opóźnien, a wygląda wszystko tak, jakby silnik miał za duże opóznenie w podniesieniu obrotów (siłowniczek wysówa sie po okolo 1-1,5s i wszystko jest oki)
i własnie dlatego zgłupiałem, bo nei wiem co wymianic silnik czy czujnik |
|
|
|
|
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 11:52
|
|
|
Jeszcze raz
coccolino napisał/a: | Najbardziej podejrzany jest silniczek krokowy. On to właśnie reguluje wychylenie przepustnicy w czasie rozruchu i na biegu jałowym. |
|
|
|
|
|
magmike
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 19 Mar 2005 Posty: 18 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 15:29
|
|
|
coccolino napisał/a: | Jeszcze raz
coccolino napisał/a: | Najbardziej podejrzany jest silniczek krokowy. On to właśnie reguluje wychylenie przepustnicy w czasie rozruchu i na biegu jałowym. |
|
On reguluje i sie odpowiednio wysuwa, ale mając sygnał z kompa do którego wchodzą sygnały innych czujników być może błędne. AeRJotowi proponuję zrobić test diagnostyczny. |
_________________ Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3 |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 19:59
|
|
|
znalazłem sposób odczytu, znalazłem błedy, ale mam pytanko, by odczytać kody można wykozystac zwykły próbnik v12? Czy w ten sposób odczytam błedy czy tylko puszę prąd na kompa i go sfejcze?? Jesli sie da, to próbnik mam wsadzic w pin 1 a kabelek do plusa czy do budy? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|