Wymiana paska rozrządu w EcoBoost 1,0 l. |
Autor |
Wiadomość |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 4 Paź 2021, 00:23 Wymiana paska rozrządu w EcoBoost 1,0 l.
|
|
|
Siema,
auto żony ma 8,5 roku i przebieg 58 kkm. W tym silniku rozrząd zmienia się po 10 latach lub 240 kkm. Chcę zrobić to szybciej, tzn. w lutym 2022 r, czyli po 9 latach. Wymieniał ktoś z was? Jaki był koszt za komplet, tzn. z pompą płynu itd? |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Paź 2021, 12:44
|
|
|
zwykły warsztat raczej dobrze tego nie zrobi, chyba że będzie mechanik który pracował kiedyś w ASO i zna się na rzeczy, natomiast w ASO niecałe 4 tys. |
|
|
|
|
Creep
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 68 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Lis 2021, 16:45
|
|
|
Sam rozrząd to koszt ok 600 zł, Ale zaczynają się schody jeśli chodzi o wymianę mało kto wie jak to poprawnie zrobić. Pamiętaj aby kupić również podkładki cierne pod koło pasowe bo owe koło zakręca się kluczem "wzmacniacz momentu obrotowego" Większość warsztatów zakręca je udarem |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 1 Lut 2022, 04:20
|
|
|
W ASO forda cena waha się od 3,8 kzł do 4,3 kzł, natomiast zwykły warsztat mechaniczny chce 4,5 kzł. Trzeba się będzie zastanowić, czy warto wymienić ten rozrząd, skoro to ok. 1/4 wartości auta . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 13 Paź 2022, 21:49
|
|
|
Auto odebrane od mechanika (zwykły warsztat, nie ASO). Dziesiąty rok eksploatacji; przebieg: 66 kkm. Wymieniono: oba paski pracujące w oleju; pompę płynu chłodzącego; napinacz; uszczelki; płyn chłodzący; olej 5W20 i jego filtr oraz pasek alternatora. Koszt: równo 2500 zł. Paski pracujące w oleju były w dobrym stanie - nie było zagrożenia pęknięcia. Nawet się nie łuszczył. Pasek alternatora miał już delikatne spękania. Napinacz lekko hałasował. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Jacoo
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 23 Skąd: ldz
|
Wysłany: 17 Lut 2024, 15:01
|
|
|
Gdzie robiłeś? Bez problemów od wymiany? |
_________________ Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.