Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zerwana linka zamka pokrywy silnika - jak otworzyć?
Autor Wiadomość
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Cze 2020, 15:14   Zerwana linka zamka pokrywy silnika - jak otworzyć?

Witam,

szukam sposobu na otwarcie pokrywy silnika w Fieście MKVI po zapewne zerwaniu linki (przy dźwigni jest, ale brak napięcia na niej...).

Cały dzień czytałem w internecie o różnych metodach (ale niestety były już nieaktualne zdjęcia), przez 2 godziny próbowałem coś zrobić i bez rezultatu. Pomiędzy pokrywą silnika, a plastikową osłoną chłodnicy praktycznie w ogóle nie ma miejsca. Muszę bardzo mocno ciągnąć pokrywę do góry, aby w ogóle wcisnąć tam śrubokręt... I nie jestem pewien, czy przy takim właśnie ciągnięciu, ten zaczep od klapy zbytnio nie ciągnie haka zamka do góry i go przez to nie blokuje... (tzn trudno go przesunąć, gdy jest na niego przyłożona siła)

Jeśli w ogóle prawidłowo próbuję to zrobić - na zdjęciu poniżej zaznaczyłem hak, który próbowałem zsunąć z zaczepu klapy. Ten większy hak jest odciągany za pomocą dźwigni pod maską, więc z nim chyba potem nie będzie już problemu?

Proszę o pomoc.

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2020, 21:54   

Gdzie się linka zerwała, jak gdzieś po drodze to kwestia dobrania się do niej i pociągnięcia, jak przy zamku to bezinwazyjnie i bezszkodowa trudno będzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Cze 2020, 21:08   

JoeMix napisał/a:
Gdzie się linka zerwała, jak gdzieś po drodze to kwestia dobrania się do niej i pociągnięcia, jak przy zamku to bezinwazyjnie i bezszkodowa trudno będzie,,,


A właśnie, że nie, bardzo łatwo i w moment.
 
 
Vendeur 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 04 Cze 2020
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Cze 2020, 14:59   

Zatem, gdy nie jesteśmy w stanie otworzyć klapy silnika z powodu zerwania lub wyciągnięcia się linki, albo uszkodzenia dźwigni, lub z innych podobnych powodów, trzeba się do tego zabrać od spodu auta. Najlepiej na kanale lub podnośniku, w ostateczności najechać kołami na jakiś krawężnik lub przygotować jakieś "schodki" dla przednich kół... Gdybym nie miał kanału, to pewnie bym się szybko poddał, bo nie do końca wiedziałem, jak to zrobić. Ale z moim opisem i zdjęciami, zajmuje to dosłownie kilka sekund.

Potrzebny będzie też jakiś sztywny pręt/wkrętak o długości minimum 40 cm (ja użyłem taniego wkrętaka 40cm z Castoramy). Możliwe, że da się zmieści dłoń i wsunąć ją dostatecznie głęboko, aby poradzić sobie jakimś standardowej długości wkrętaki, ale nie chciało mi się już sprawdzać i babrać.

Zdjęcie 1 pokazuje w jaki sposób wkrętak (zaznaczony na zielono) ma być od spodu zamka wsuwany: czyli przy lewej krawędzi zamka, pod kątem około 45 stopni, potem przechodzi przy sprężynie (na siłę, sprężyna lekko się podda) i następnie pchamy dalej aż dojdzie do cyngla zaznaczonego czerwoną strzałką, w którym powinna być końcówka linki. Ten cyngiel przytrzymuje kolejny cyngiel. Jeśli go popchniemy, natychmiast drugi cyngiel, który trzyma zaczep klapy odskakuje, klapa się podnosi i wysuwa się wajcha do pociągnięcia i ostatecznego otwarcia klapy. :)

U mnie linka zeszła, jest poniżej i doskonale widać, jak się wyciągnęła na długości - dlatego spadła (włożyłem ją spowrotem a z boku na tym cynglu zaciągnąłem plastikową opaskę, aby uniemożliwić ponowne przesuwanie się linki).

Na koniec warto popsikać na cały zamek jakimś WD40 lub innym penetratorem oraz potem skropić olejem, aby całość przeczyścić i przesmarować.

Zdjęcie 2 pokazuje ujęcie spod samochodu, jak to dokładnie zrobiłem.



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.