Wymiana rozrządu 1.8 16V |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2 Cze 2020, 20:49 Wymiana rozrządu 1.8 16V
|
|
|
Dzień dobry,
Zabieram się do odpalenia Fiesty na letni sezon i zdałem sobie sprawę, że minęło już 7 lat od ostatniej wymiany rozrządu. Założony był oryginał i przejechane jakieś 45tys. km. Pytanie, czy dobrze by było wymienić już rozrząd, czy można jeszcze trochę poczekać? Pytam, bo już mi się niezła sumka uzbierała na graty, a wiadomo, jak rozrząd to i pompa wody i uszczelniacz wału i uszczelka pokrywy i to i tamto, i znowu się okazuje, że 700-800zł trzeba wydać na graty, a budżet i tak już dawno przekroczony. Dodam jeszcze, że auto przez ostatnie 3 lata zrobiło może 400km. Niestety nie mogę się doszukać jaki interwał wymiany przewiduje Ford dla tego silnika. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Cze 2020, 21:39
|
|
|
dla świętego spokoju wymień, nawet jeśli kilometrów nie ma dużo to stan gumy i struktur wewnętrzych może być już na tyle zły że zerwie sią, lub zacznie gubić zęby |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Cze 2020, 22:45
|
|
|
ja mam rozrząd 9 lat i trzeci silnik jadę - a kilometrów to może 20tys zrobiłem. W tym raz wlazł mi jakis szczur czy inna mysz i pasek go przemielił, przeskakując o pare ząbków.
Z tego co wiem, to interwał wynosi 90tys km albo 5 lat.
Teraz robie reaktywacje fiesty i dla spokoju ducha zamówiłem właśnie sam pasek - bo rolki to sie u mnie nie nakręciły za dużo. Koszt 52zł za boscha. Taniej masz gatesa za 42. Contitech chyba niecałe 60zł.
Inna sprawa, ze moj motor nie jest jakiś super, więc jak strzeli to trudno |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2 Cze 2020, 22:53
|
|
|
W sumie wymiana samego paska to jest całkiem słuszna koncepcja |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Cze 2020, 02:33
|
|
|
U siebie miałem pasek który miał 12 lat i oto co z niego zostało. Na szczęście pękł przy próbie demontażu do remontu kapitalnego. A kilometrów nie miał dużo najechanych. Wiek zrobił swoje. I dlatego trzeba stosować się do dwóch wytycznych co pierwsze nastąpi: przebieg lub wiek.[URL][/URL] |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.