Skrzynia mk6 |
Autor |
Wiadomość |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 11 Sty 2020, 18:48
|
|
|
Powtórzę jeszcze raz praktyka to jedno teoria to drugie. W życiu na oczy nie widziałeś zdjętej skrzyni biegów, już nie wspomnę o jakiejkolwiek podstawowej elementarnej wiedzy nt mechaniki samochodowej i działania poszczególnych elementów. Działanie wedle zasady nie wiem ale wypowiem się. Zwraca ci się uwagę to napinacz się jak guma w starych gaciach. Od tej pory każdy bzdurny post jest zgłaszany do administracji aż dostaniesz permanentnego bana pisania w działach mechanicznych. Przypomina mi to sytuację z poprzednich for gdzie też cię tam ludzie szorowali za każdą bzdurę bo mieli serdecznie dość pisania farmazonów nie trzymajacych się kupy. Czytać potrafię myśleć również. I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 11 Sty 2020, 19:02
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Powtórzę jeszcze raz praktyka to jedno teoria to drugie. |
No jasne. Na ograniczeniu do 50, jedziesz 100, bo wg swojej praktyki tyle można?
Cytat: |
Od tej pory każdy bzdurny post jest zgłaszany do administracji aż dostaniesz permanentnego bana pisania w działach mechanicznych. |
Ależ zgłaszaj sobie cokolwiek chcesz.
Cytat: | I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać |
Pamiętaj tylko że grożenie drugiej osobie to nie jest dobry pomysł, niezależnie kto ma rację. |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 11:41
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać |
Pewny jestes ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 13:51
|
|
|
Bobofrut, nie chcesz nie czytaj, ale zabraniać pisać to tu nikomu nie będziesz
slawomirro, a ty przestań prowokować, możesz w pewnym momencie odpuścić tutaj nie odpuściłeś |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 19:59
|
|
|
Rzucanie słów bez pokrycia to trochę słaby manewr, ale rozumiem rozgoryczenie.
slawomirro - byłeś już kiedyś proszony, żebyś się nie wypowiadał, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Byłeś proszony na forum. Byłeś proszony w pw. Ile można? Nie wiem, acz niebezpiecznie zbliżasz się do poziomu, który w naprawdę wielu miejscach byłby już traktowany jak trollowanie, a za to niejednokrotnie lecą spore bany. Zastanów się trochę nad sobą, bo jeśli ten trend będzie kontynuowany, to będę pierwszą osobą, która za takie zachowanie będzie Ci wlepiać warny skutkujące brak możliwości pisania. Informuję tu, jawnie i szczerze w wątku, żeby inni z moderacji/administracji widzieli - tak Panowie, to nie jest ani 1, ani 2 raz. W nieskończoność machać ręką nie można, zwłaszcza jak ktoś ma takie podejście. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 20:12
|
|
|
a ja dodam, że wyciągałem auta:
1) stojące rok w krzakach
2) stojące miesiąc w krzakach
3) stojące nieokreśloną ilość czasu w krzakach
4) stojące w jeziorach
5) stojące w innych zbiornikach wodnych
I nigdy nic takiego ze sprzęgłem się nie działo. Ba, nawet robiłem sprzęgło w aucie pływającym pod wodą i w miejscu styku zamach<>tarcza<>docisk nie było rdzy. Wszystko się ładnie wyciera podczas pracy. Natomaist reszta na około - jak najbardziej miała ślady ciężkiej przeszłości. Fun fact - tylko jedno łożysko w kole padło. Reszta okazała się wystarczająco wytrzymała ;-P
AFAIK to problemy z równością powierzchni (obojętnie po której stronie tarczy) powodowały głównie poszarpywania przy ruszaniu, a nie dziwne dźwięki. |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 20:56
|
|
|
Puff napisał/a: | slawomirro - byłeś już kiedyś proszony, żebyś się nie wypowiadał, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Byłeś proszony na forum. Byłeś proszony w pw. Ile można?
...
jak ktoś ma takie podejście... |
Nie ma najmniejszego problemu. Nigdy nie logowałem się tu w celach towarzyskich, ani dla zabawy, bo naprawdę w życiu mam inne zajęcia. Celem moim była tu pomoc innym użytkownikom Fiest i wykorzystanie materiałów, które mam i pomoc na czym się znam.
Jak grupowo uważacie, że nie znam się, przeszkadzam, narzucam się swoim zdaniem i osobą, to naprawdę w żaden sposób nie zrobi mi różnicy jak sobie odpuszczę pisanie na forum.
Jak kogoś gdzieś kiedyś i jakoś uraziłem, przepraszam. |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:28
|
|
|
slawomirro napisał/a: |
Jak kogoś gdzieś kiedyś i jakoś uraziłem, przepraszam. |
Tu nie chodzi o przepraszanie i to, że kogoś uraziłeś.
Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. Niestety często rzucasz jakąś dziwną teorią nie popartą absolutnie niczym którą uznajesz za słuszną i prawdziwą. Wtedy jak ktoś poda Ci argumenty, że jest inaczej to nie potrafisz odpuścić, zrozumieć tylko idziesz w zaparte ze swoją "racją". Rozkręca się gównoburza i efekty dalej znasz.
Tyle z mojej strony. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:53
|
|
|
bobson napisał/a: |
Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. Niestety często rzucasz jakąś dziwną teorią nie popartą absolutnie niczym którą uznajesz za słuszną i prawdziwą. Wtedy jak ktoś poda Ci argumenty, że jest inaczej to nie potrafisz odpuścić, zrozumieć tylko idziesz w zaparte ze swoją "racją". Rozkręca się gównoburza i efekty dalej znasz.
. |
Masz rację, konkrety nie bzdury.
Niektóre tematy pomijam, bo są mi obce (np lpg, diesle) to się nie udzielam, czytam, ale się nie wypowiadam. W tym temacie też bym się nie udzielał, bo na skrzyniach biegów wiele się nie znam. Odezwałem się, bo mam wg mnie unikatowe materiały nt temat i zostałem przez Was "zjedzony" bo nikt z Was o tym nie słyszał. Nie mogąc pokazać online dokumentu z góry zostałem skazany na przegraną, w grupie siła.
Przy okazji pojawiła się się sprawa rdzy. Pewnie jest jak piszecie, z drugiej strony stałem sobie i patrzyłem jak mechanik u mnie w aucie sprzęgło wymieniał, moje było w nalocie, on mówił, że takie przecieranie z nalotu to norma i przy każdej wymianie tak robi. Byłem, wiedziałem, ale nie mam jak tego poprzeć, więc znów w grupie siła i wychodzi że gadam bzdury.
Wydawało mi się, że forum to też miejsce na dzielenie się swoimi różnymi doświadczeniami jeśli są różne, ale widać źle myślałem. |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 22:25
|
|
|
bobson napisał/a: | Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. |
W pełni popieram. Dodam tylko że znam przypadek kiedy ktoś gdzieś przeczytał takie złote porady na innym forum i skończyło się to grubym remontem silnika. To ja poleciłem koledze Wirus by zgłosił się do bobsona, tym bardziej że jeździłem tym autem i wiem że ze skrzynią nie jest za ciekawie. Moje rozgoryczenie jest tym większe, że dostałem osta, bo często i gęsto zwracałem uwagę na takie dyrdymały bo nie trawię jak ktoś coś gdzieś podchwyci, nie zweryfikuje informacji i powiela je dalej. |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 15 Sty 2020, 00:03
|
|
|
Slawomirro - otrzymałem materiały, dzięki.
Tak jak mówiłem, materiały są dostępne na necie. Nie koniecznie po polsku ale po angielsku już je przeglądałem.
Masz rację, faktycznie po 2010 zmienili przesuwkę 5 biegu o czym pisałem wcześniej.
Zmodyfikowana sprężyna poprawia wbijanie wstecznego biegu jednak tu chodzi tylko o moment podczas szybkiej próby wbicia biegu po wciśnięciu sprzęgła. Faktycznie wtedy ta przesuwka przytrzyma wałek i zniweluje zgrzytanie przy wbijaniu wstecznego. Ogólnie jest to bardzo prosta i sprytna modyfikacja (w/w przesuwka i sprężyna).
Niestety dalej nie rozwiązuje to problemu oporu przy wbijaniu wstecznego - trzeba wtedy przepiąć na inny bieg aby wałki się obróciły. Tego nie da się zniwelować bez bardzo poważnej zmiany.
Jeśli zmodyfikowali skrzynie w 2010 to trafiła ona do wszystkich modeli z iB5 bez wyjątku.
Co do numerów skrzyń itd - ostatnia literka definiuje rewizje danego modelu skrzyni. Im wyższa literka tym świeższa rocznikowo skrzynia.
Przykładem jest np skrzynia z Pumy na wodzikach. Jej ostatnia rewizja o literze H (roczniki 2000/2001 do końca produkcji) pozwalają na montaż biegów z tej Pumy do nowszych skrzyń na linkach, np do MK6.
Tak zwane IB5+ zastosowane w ST150 to tylko i wyłącznie większe 1 łożysko wałka atakującego . |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sty 2020, 21:51
|
|
|
W skrzyni biegów jeżyk siedzi
Biedny wzdycha gdy to widzi
Gdy oleju w środku ni ma
To łożysko szybko znika
Było lato, przy szła zima
Na jeżyka zimno czycha
Zrobił kupę i go ni ma.
Jeżyk to magnes w skrzyni, tak go nazywam
Taka mała wena na wierszyk mnie naszła
Tak na prawdę to niezły ambaras tam został dopuszczony, patrząc po fotach ciężko będzie z doprowadzeniem tej skrzyni z tym przełożeniem głównym do ładu, łożyska na dyfrze to pikuś, ale tam jest wytarty wałek wyjściowy, ale to już Bobson oceni w jakim jest stanie, nieźle |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 11 Lut 2020, 09:43
|
|
|
ja już miałem nawet okazję potestować w sobotę, bardzo ciekawa alternatywa do tego silnika. Wcześniej, moim zdaniem, główne przełożenie było nieco przykrótkie |
|
|
|
|
|