[MK3] Ford Fiesta 1.4S |
Autor |
Wiadomość |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Sie 2019, 22:27
|
|
|
No i wszystko jasne skąd to żarzenie kontroli ładowania. Padał alternator do tego stopnia, że dzisiaj samochód zaniemógł. Chwilę pojechał na aku, a zaraz padł totalnie. Przynajmniej problem namierzony i wiadomo w jakim kierunku działać. Nie wiem skąd tylko optymistyczne wizje mechanika, że ładowanie było prawidłowe i nic nie ginie. Ale teraz jak na dłoni widoczny feler. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Sie 2019, 10:37
|
|
|
I cała dyskusja w psu dupę... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Sie 2019, 19:57
|
|
|
zrób zdjęcie tego alternatora, jeśli jest taki sam jak w xr2i to wywal go w cholerę i poszukaj jakiegoś pasującego z escorta np |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2019, 23:14
|
|
|
kuba87, Gdzież bym śmiał wyrzucać. Zostanie po prostu kompleksowo zregenerowany. Wszystko zostaje w oryginale, to są właśnie te smaczki początkowych egzemplarzy MK3 |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Sie 2019, 19:18
|
|
|
wywal, ja miałem jeden nowy, i dwie używki, wszystkie albo padły całkiem, albo żarzyła się kontrolka |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Sie 2019, 21:01
|
|
|
Przecież to się regeneruje i działa latami. Wiem co mówię, w drugiej Fieście działa mi już 5 lat po takim zabiegu i nic nie wskazuje by miało się to zmienić. Słowo klucz - zależy kto to robi i jakich materiałów używa przy takim zabiegu. |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Gru 2019, 02:37
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie. Nareszcie w Fieście zagościły kolejne poprawki jakże skutecznie poprawiające właściwości jezdne. Sporo elementów miało już swoje lata, a niektóre śmiem twierdzić że były od nowości. Lewy wahacz był zdeformowany, miał totalnie wybite tuleje podobnie jak prawy. Sfatygowane były także sworznie wahacza. Oczywiście interwencji wymagały także łączniki stabilizatora oraz jego gumy. Luz na układzie kierowniczym spowodowany był także przez zużyte końcówki drążków kierowniczych jak również wyeksploatowanym krzyżakiem przekładni kierowniczej. Niektóre elementy trzeba było ostrzej potraktować przy demontażu. Ale z każdą godziną luz w zawieszeniu zanikał, a efekt finalny jest fenomenalny. Zero luzów ! Piękna, precyzyjna, cicha praca układu kierowniczego jak i zawieszenia. A wszystko to na oryginalnych elementach, często już ostatnich dostępnych w naszym kraju jak kompletne wahacze różniące się minimalnie od typowych wersji MK3. Kompleksowej regeneracji został poddany alternator. Nic się nie żarzy, nie gubi napięcia. Ładowanie prawidłowe. Skorygowano na sam koniec ustawienie aparatu zapłonowego, który wymagał minimalnej regulacji po wykonanym remoncie kapitalnym silnika. Pozostaje jeszcze wykonać zbieżność, ale czekam z tym chwilę aż ułoży się wszystko na nowym zawieszeniu. Więcej za czas jakiś. Póki co kilka fotek z przeprowadzonych prac: |
Ostatnio zmieniony przez SCHWARZ 1.4S 8 Gru 2019, 02:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Gru 2019, 02:56
|
|
|
|
|
|
|
|
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 253 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Gru 2019, 12:40
|
|
|
Jako, że czuwam nad pracami odrestaurowywania 1.4S i jest problem z umieszczeniem zdjęć przez właściciela dodaję je z mojego profilu:
Kilka pierwszych zdjęć ukazuje jak sfatygowane były to już elementy. W końcu niektóre miały 30 lat i niejedną twardszą przygodę na drodze. |
_________________ Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
|
|
|
|
|
Dawidoff4
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Dawid
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Rakoniewice
|
Wysłany: 5 Sty 2020, 20:57
|
|
|
Piękna Fiesta, aż samemu mnie korciło żeby ją kupić |
_________________ były Fiesty (5x MK3, 3x MK4, 1x MK5) i Puma
był Citroen Saxo
był Fiat 126P
był Nissan Micra K11 SuperS
był VW Polo 6N2 GTI
był Seat Arosa
jest Kia Ceed II Kombi
|
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sty 2020, 21:31
|
|
|
Dawidoff4, Dzięki wielkie! Piękna to ona dopiero będzie, ale już teraz robi się zarys czegoś wartościowego. Niestety, obecnie zima wydłuża ten proces. |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 11:30
|
|
|
Witam ponownie. Fiesta S ma się dobrze, znacznie lepiej jeździ dzięki nowym elementom zawieszenia. Silnik pomału się dociera po remoncie kapitalnym. Nie miałem jeszcze zbyt dużo okazji by pojeździć. Za około 500km zostanie zlany obecny olej półsyntetyczny 10W40 i zastąpiony pełnym syntetykiem zalecanym przez Forda. Po czasie okazauje się także konieczne wyregulowanie gaźnika. Było coś kręcone by zatuszować kiepską kondycję silnika. Obecnie ma za niskie obroty jałowe i przy nagłym wciśnięciu gazu do końca zwolnioną reakcję poprzedzoną zaksztuszeniem. Niepoprawny jest też układ wydechowy ( zastosowany z wersji 1.0 na gaźniku! ). Końcowy wydech już nabyłem ale szukam wciąż środkowego. Jak nie znajdę to zostanie dorobiony przez manufakturę. Poza tym szukam zderzaka tylniego by ładnie się to komponowało. Ten obecny to jakoś polski wyblakły badziew. Białą listwę zderzaka już zdobyłem i to w oryginale. Pomału do celu finalnego. Niestety obecnie walczę z drugą moją Fiestą która zaniemogła.[URL=][/URL] |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 12:58
|
|
|
Zastosuj wydech z xr2i i po problemie |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 13:34
|
|
|
Peedro, Chciałbym jak najbardziej to możliwe odwzorować oryginał. Mam dwa wydechy końcowe - ostatnio nabyty do 1.4 oraz wcześniej zakupiony do 1.6S. Ten drugi jest większej średnicy i zdaje się, że tej samej jaka była w XR2i. Bo gołym okiem widać różnicę w ich średnicy. Może kiedyś zdecyduję się na montaż grubszych rur. Póki co jednak wizja oryginału przemawia do mnie najbardziej |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 20:39
|
|
|
Hmm, wolałbym już "oryginał" z 1,6 aniżeli dorabiane przez firmę pod 1,4 ale to moje zdanie. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 21:20
|
|
|
Znam firmę która robi wydechy lepsze niż nawet w oryginale wychodziły. Także będę wiedzieć co zrobić gdy nie dostanę nowego OE. Mój cel to złożenie samochodu jak najbliżej oryginału. Zadanie trudne lecz nie niemożliwe. To nie Ford T I tak już dużo trudu sobie zadałem np. z zawieszeniem. Ale jestem dumny z tego, że samochód coraz bardziej przypomina pełnowartościową Fiestę z początku serii. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 22:11
|
|
|
myślę że lepszym rozwiązaniem będzie założenie całego wydechu od xr2i 110, razem z kolektorem i dwururką, od oryginału odróżni tylko wprawne oko, a większa średnica zostanie zrekompensowana przyjemnym dźwiękiem jeśli zrobisz odpowiednią końcówkę |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 23:12
|
|
|
Mi nie chodzi o doznania akustyczne ani osiągi. Samochód ma być taki jaki zjechał z taśmy produkcyjnej. Nic mnie tak nie uraduje jak zapewnienie, że będzie w najdrobniejszym detalu odtworzony. Nie wyczyn poskładać to z różnych modeli Fiest. |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Cze 2020, 11:06
|
|
|
Kolejne prace przy S-ce. Regulacja gaźnika, wymiana przewodu gumowego od zasilania paliwa (stary pękł i sączyła się benzyna), nowy zestaw oryginalnych przewodów zapłonowych (swego czasu jedyny który był do kupienia w kraju), oraz naprawienie wtyczki od aparatu zapłonowego. Strojenie gaźnika postanowiłem zrobić samodzielnie wg książki WKŁ. Jest poprawa aczkolwiek jeszcze czeka mnie drobiazgowa korekta.[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL] |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 114 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Lip 2021, 19:26
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie. Cały czas staram się wnosić kolejne poprawki do mojej Fiesty. Nie zawsze mam natomiast czas by z każdym drobiazgiem raportować na forum. Co udało się przez ten czas zrobić? W końcu skompletowałem cały układ wydechowy. Okazała się też konieczna wymiana rury kolektorowej (cały układ był od gaźnikowej odmiany 1.0, a więc dużo cieńszy). Poza tym Fiesta jeździ już na prostych i świeżych felgach. W międzyczasie poddał się i tak już stary akumulator. Został zastąpiony nowym obsługowym z dostępem do cel. Z tych drobiazgów to zostały wymienione niektóre elementy wnętrza na odpowiedniki w lepszej kondycji. Kolejne zaplanowane prace to wymiana sprzęgła bo te już kulawo działa i emituje zbyteczne dźwięki i na pewno przednie hamulce. Oczywiście powyższe elementy będą oryginalne i już czekają na montaże.
[URL][/URL] |
Ostatnio zmieniony przez SCHWARZ 1.4S 11 Lip 2021, 19:44, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|