[MK7] Tuning silnika 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 22:42
|
|
|
Z tego w jaki sposób piszesz wychodzi, że masz manual. Więc niema fizycznej mozliwości, żeby ściagnięcie kagańca z silnika zmieniło przełożenia w skrzyni. Chłopy musieliby CI wsadzić inna skrynię, albo rozebrać Twoja i pozmieniać przełożenia....
Chyba jedyna opcja do ślizgające się sprzęgło...ale to byś raczej wyłapał. Dodajesz gazu, obroty rosną szybko a auto powoli przyspiesza |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 22:56
|
|
|
To tak nie mam, wprawdzie teraz po chipowaniu obroty rosną szybciej ale to dla tego że przy chipowaniu podkrecili też aby było czuć na pedale gazu zmiany, 2 dni temu przed zmianą softu obroty rosły normalnie a auto też normalnie przyspieszało. |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 23:42
|
|
|
jak to czytam to sie zalamuje, Ty tak na powaznie czy trolujesz? podkrecili by bylo czuc na pedalu zmiany? wtf? :O co podkrecili?
Chłopy zapewne wgrali Ci soft od wersji bez kagańca i może, dodam może dopieścili soft pod twój egzemplarz. Tyle.
Nie wiem jak jest w tych fiestach ale dawniej takie ograniczenia robiło się np blokując pełne otwarcie przepustnicy czy tam pełnego wciśniecia pedału gazu. Jeśli u Ciebie była taka mechaniczna blokada, a oni mówili Ci coś o pedale gazu to zapewne ściagneli taka blokade nie ruszajać w ogóle tematu komputera. Wcisneli Ci ściemę o chipsach i zgarneli kasę jak za zboże. Po tym jak piszes widać, że masz o tym małe pojęcie to Ci mogli naopowiadać mnóstwo głupot
Jeśli sprzęgło nie ślizga to niema możliwości, a przynamniej nic mi do głowy teraz nie przychodzi, żeby przy tej samej prędkości były inne obroty bez ruszania skrzyni biegów. Może Ci podmienili zaraz po tym jak odblokowali pedał gazu a kase policzyli sobie za przekładke skrzyni |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Sie 2019, 08:31
|
|
|
No to też o tym piszę apropis modyfikacja softu:
Kwestia tylko oprogramowania nic innego nie trzeba modyfikować aby zrobić z 60KM docelowo 80KM (kwestia chipowania 800 zł. z hamownią) i uzyskujecie 80KM
cytując inną wypowiedz na forum:
auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM)
do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne"
powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat.
auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę.
Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem.
Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !.
Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko !
Sumując:
Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi)
do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach.
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM. |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Sie 2019, 11:40
|
|
|
To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23 Sie 2019, 20:39
|
|
|
kenczorf napisał/a: | To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe |
W nowych sterownikach są mapy pedału gazu tzw "driver wish". Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać - tak jakby gaz był wciśnięty mocniej. To jest urok przepustnic DBW.
Co do wydłużenia biegów po chipie to totalny absurd |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Sie 2019, 20:51
|
|
|
bobson napisał/a: | kenczorf napisał/a: | To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe |
W nowych sterownikach są mapy pedału gazu tzw "driver wish". Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać - tak jakby gaz był wciśnięty mocniej. To jest urok przepustnic DBW.
|
No i właśnie o tym pisałem że się da softem, i najczęściej chipując układają tak program podkręcają aby było czuć już na pedale gazu że chipowanie było zrobione co nawet opisuje na swoich filmikach Miłośnicy czterech kółek w odcinakach o czipowaniu. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Sie 2019, 23:16
|
|
|
bobson, w nowych, od 20 lat przynajmniej |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sie 2019, 21:29
|
|
|
bobson napisał/a: | Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać | Auto nie będzie mocniej przyspieszać, będzie się tylko tak wydawać kierowcy, bo oryginalnie pedał wciśnięty w połowie to połowa uchylenia a do podłogi to max lub prawie max (własnie ten zablokowany) a sztuczka polega na tym że po modyfikacji wystarczy nie wiem, 1/4 wciśnięcia pedału by przepustnica otworzyła się na pół gwizdka,,, dlatego osoba w takim aucie myśli ze silnik jest dużo mocniejszy i zrywniejszy bo te same osiągi co wcześniej uzyskuje przy mniejszym wciśnięciu pedału gazu, a wciśnięcie jak wcześniej daje wyższe wartości niż kiedyś,,, a tak naprawdę te kilka odblokowanych koni pojawia się tylko jak dasz do podłogi,,, przemex napisał/a: | Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo | Nie wiem na jakiej zasadzie,,, ale czuję ze jest wręcz odwrotnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Sie 2019, 21:48
|
|
|
[quote="JoeMix"] bobson napisał/a: | przemex napisał/a: | Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo | Nie wiem na jakiej zasadzie,,, ale czuję ze jest wręcz odwrotnie,,, |
To radzę ci jechać na trasie silnikiem 60konie, bo ja jeździłem wyprzedzanie to koszmar a może by powiedzieć ryzykowanie życia, aby wyprzedzić cieżarówkę trzeba się zbierać masę czasu nabrać predkości miec 10000% pewnosci że z przeciwka nic nie jedzie bo nie zdążysz wyprzedzić w końcu rozpocząć ten wyczyn po redukcji biegu, tak to jest wyczyn z taką moca silnika, to proces planowania niczym wydatki na nastepne wakacje a jak już wyprzedzisz jedziesz 10-15 minut i widzisz przed soba z daleka kolejną cieżarówkę lub autobus i myslisz sobie no kur...., z taką mocą to co najwyżej ciągniki wyprzedzałem tu mówię o bezpieczeństwie, chyba że ktoś lubi jechać za cieżarówką 80KM/h (w dozwolonych 90km/h) modląc się czy cieżarówka gdzieś nie zjedzie albo pojedzie w końcu inna trasą, bo bezpieczeństwo wyprzedzania z taką mocą to ruletka o życie, o tym myślałem... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2019, 07:20
|
|
|
Nie wiem, praktycznie całe życie miałem uogólniając 1,1, które najpierw miało 40 potem 55 czy 60 w mk3 własnie,,, jakoś problemów z wyprzedzaniem nie miałem,,, zawsze trzeba mieć pewność ze z przeciwka nic nie jedzie, zawsze chcąc bezpiecznie wyprzedzić trzeba zredukować bieg,,, mocniejszy silnik nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sie 2019, 10:30
|
|
|
Tez jeżdziłem kiedys maluchem ale tylko po mieście bałem się jechac na trase chyba z 20 koników tylko miał. |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 26 Sie 2019, 23:32
|
|
|
Pany setup 60>82 PS
Daje sprint do setki 18 s vs 14s
Wiec warto.
Auto jest odblokowane w górnej parti obrotów
Czuć że żyje
Coś o tym wiem |
_________________
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 26 Sie 2019, 23:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie wiem, praktycznie całe życie miałem uogólniając 1,1, które najpierw miało 40 potem 55 czy 60 w mk3 własnie,,, jakoś problemów z wyprzedzaniem nie miałem,,, zawsze trzeba mieć pewność ze z przeciwka nic nie jedzie, zawsze chcąc bezpiecznie wyprzedzić trzeba zredukować bieg,,, mocniejszy silnik nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów,,, |
No tak
Mocniejszy silnik jest bezpieczniejszy.
Daje pewność manewru i czasu wyprzedzania
Przy tych 60 km można tylko pomarzyć o dynamice.
Ev nie na darmo dała mk7 1,25 nazwę zuuffffff |
_________________
|
|
|
|
|
lukaszooo
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018 Posty: 105 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 26 Wrz 2019, 10:35
|
|
|
przemex napisał/a: | Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi.
|
Chłopie wcisneli ci kit i zerżneli z ciebie kasę. Najbezpieczniejszą i najbardziej sprawdzoną metodą jest stosowanie fabrycznych fordowskich softów, tobie powiedzieli że już mają zrobiony soft a w rzeczywistości to Ford go zrobił a oni zapisali..... Robienie hamowni po zapisie ori softu jest dodatkiem wizualnym aby klient chętniej zapłacił 800zł... 1400zł za nowsze roczniki to jest dopiero kosmos.
Napisz tu https://www.facebook.com/AutoMotUr/?ref=bookmarks
Za 800zł zrobi 3 fiesty bez oszukiwania że jest tunerem..... |
_________________ Tel. 511246350 |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Wrz 2019, 22:15
|
|
|
Czyli panowie w gratisie z czipsem
wymienili Ci skrzynie biegow ? |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 12 Paź 2019, 19:18
|
|
|
O matko ile.
Ja za zmianę mapy softa dałem 200 zł
I w gratisów odblokowany tip |
_________________
|
|
|
|
|
bauer311
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Basic
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 1 Skąd: pruszcz gdański
|
Wysłany: 3 Lut 2020, 21:30 zmiana mapy
|
|
|
Chcę zmienić mapę w fieście 1.25 z 60km na 82km, może kogoś polecacie? Najlepiej okolice pomorskiego? |
|
|
|
|
vvojtek
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 12 Lut 2020 Posty: 1 Skąd: 71
|
Wysłany: 12 Lut 2020, 12:45
|
|
|
podbijam pytaniem o Wrocław lub okolice |
|
|
|
|
|