Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK8] Fiesta ST Performance Blue
Autor Wiadomość
Phercan 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Dołączył: 30 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Cze 2019, 23:02   

Bardzo możliwe, że to byłem. Często jestem w tych okolicach, dzisiaj również i chyba nawet o tej porze.

Mały update:
Niedługo wybieram się na odpoczynek nad jezioro, więc zabiorę ze sobą lewarek, kilka kluczy i myślę, że wtedy znajdę czas w końcu na pomalowanie zacisków oraz zamontowanie nowej poduszki.

Dodatkowo przyszła dziś dość okazała, 30sto kilogramowana paczka :D


A w środku pełny układ Millteka - szkoda, że nie mają jeszcze dedykowanego downpipe'u. Aczkolwiek całkiem dobrze rozwiązali sprawę przejścia z oryginalnej średnicy 2,5" na 2,76" więc nie będzie problemu z dołożeniem w przyszłości.



Montaż będzie coś w okolicach 11 lub 12 lipca.



Gorzej z intercoolerem, dedykowanego nie ma, a na customowy będę musiał czekać do +/- jesieni. Staram się cały czas coś innego znaleźć również poza Warszawą.

ALE! DOBRE WIEŚCI! :D
Pojawił się short shifter :jupi:
Tzn. na razie jest w przedsprzedaży, ale i tak już srebrniki zdążyły pójść w świat :)

PS. No i mała zmiana wyszła, zamiast filtra cząstka trwałych nie będzie rury z tłumikiem, po prostu krótki przelot :D w tym aucie docelowo na pierwszym miejscu ma być frajda, komfort gdzieś tam na 3, może 7 miejscu :) od relaksu są inne auta
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Cze 2019, 06:19   

a intercooler taki z mk7 nie podejdzie? Na zdjęciach wyglądają podobnie...
 
 
Phercan 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Dołączył: 30 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Cze 2019, 20:34   

Niestety nie wiem, na ślepo ryzykować nie chcę, a nie uważam się za osobę aż tak obeznaną w tej kwestii, by samemu wybierać.

PS. W niedziele jest kolejna edycja Śniadanie & Gablota na Powiślu, ktoś się wybiera?
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Cze 2019, 21:13   

Wystarczy obejrzac nowy seryjny z mk7 i mk8. Jak rozstawy sa te same to pozostaje wymiar rdzenia i pewnie pasuje (to jest prawie identyczna budowa). Niezły zamiennik do mk7 na allegro kosztuje 1600pln a można sciagnac za około 1000pln. Gdyby pasował do mk8 budową (a powinien) to wydolnosciowo na pewno ogarnie temat(wydolnoscciowo jest zapas do 350KM). Kwestia zainteresowania. Szukajac do siebie zamiennika patrzyłem na mk8 i wydaje sie bardzo blisko wiec temat wart rozważenia.
 
 
Gerrah 

Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 3 Lip 2019, 14:35   

Lcfr napisał/a:
Niezły zamiennik do mk7 na allegro kosztuje 1600pln a można sciagnac za około 1000pln. Gdyby pasował do mk8 budową (a powinien) to wydolnosciowo na pewno ogarnie temat(wydolnoscciowo jest zapas do 350KM).

Możesz pokazać który? Za IC do FiST Mk7, który uciągnie 350 KM i nie rozleci się od pierwszego lepszego kamyczka? Nie widziałem tańszych niż 2000-2500 zł. W takiej cenie jak piszesz znalazłem tylko do ~250 KM.
 
 
Phercan 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Dołączył: 30 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lip 2019, 22:59   

@Lcfr
Możliwe, że masz rację. Szukałem jakichś rysunków technicznych, informacji na temat oryginalnego intercoolera, ale niestety nic nie znalazłem. Na szczęście już nie muszę szukać :)

Airtec wypuścił dedykowany intercooler dla ST Mk8, na dzień dzisiejszy po przeliczeniu razem z przesyłką wyjdzie około 2 100 zł. Także jak tylko będę wracał do Warszawy, to składam zamówienie i pod koniec lipca pewnie pojawi się w aucie.

Poza tym:
- dzisiaj w końcu zamontowałem poduszkę od powerflex, jeszcze nie testowałem. Jutro dowiem się, jak bardzo wpłynie to na jazdę codzienną. Co do zmian w stosunku do jazdy bardziej sportowej to zapewne przetestuje to dopiero pod koniec przyszłego tygodnia jak sam się wybiorę gdzieś w trasę :)

- niedziele spędzę na spokojnie przy malowaniu zacisków,
- 12 lipca montaż wydechu! na to czekam póki co najbardziej :jupi:
- 13 lub 14 - montaż shortshiftera, myślę, że znajde te 15 minut :)
- a 29/30/31 intercooler oraz program od REVO, znalazłem dystrybutora w Polsce także może uda się to ogarnąć szybciej :)
 
 
Phercan 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Dołączył: 30 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lip 2019, 23:32   

Ok, kilka rzeczy zrobionych i przetestowanych:
1. Po wymianie poduszki jest spora różnica:
- bez systemu start-stop jazda autem byłaby niesamowicie uciążliwa, na postoju przenosi bardzo dużo wibracji do kabiny,
- czasami słychać trzęsące się, luźno położone rzeczy w aucie takie jak monety, klucze, ale ponad 1,5 tyś obrotów wszystko się ucisza,
+ dużo lepszy start od 0 km/h, wcześniej przy bardzo szybkiej jeździe, sporym problemem na normalnych polskich drogach było to, że auto lekko podskakiwało, koła zaczynały buksować, załączała się kontrola trakcji i odczuwalne było walnięcie, jakby wpadło się w całkiem sporą dziurę, teraz zostało to zlikwidowane i przy okazji w normalnych warunkach polepszył się dzięki temu czas od 0-100,
+ czasami na mniej równej drodze przy agresywnej jeździe zdarzały się problemy ze zmianą biegów, skrzynia zgrzytała, było trzeba wycofać drążek i wbić jeszcze raz, teraz ten problem ustąpił.
Podsumowując: jak ktoś auto chce na codzień i czasami coś przydusić gazem przy wyprzedzaniu niech nie montuje tego, osobiście zostawiam, bo zlikwidowało to najbardziej odczuwalne dla mnie bolączki tego modelu :)

2. Wymiana tulei stabilizatora: nie jestem fachowcem, nie jeżdżę po torze i szczerze mówiąc, różnicy nie odczułem.

3. Shortshifter zamontowany: bardzo duża różnica, mam ustawionego na 25% i osobiście jestem bardzo zadowolony, co prawda wymagało to chwili by się przyzwyczaić, ale na dzień dzisiejszy daje 10/10 :ok:

4. No i najważniejsze, wydech. Przypomnijmy: wszedł wydech marki Milltek zastępujący filtr cząstek trwałych rurą przelotową oraz tłumik końcowy. Auto aktualnie GRZMI :D z otwartą przepustnicą jest niesamowicie głośne, strzały brzmią jakby coś wybuchło w okolicy :ok: mimo to jazda w normalnym trybie, przy prędkości autostradowej, jest nadal znośna i myslę, że trasa do 300-400km nie byłaby zbyt męcząca.

Tak jak wcześniej, dla osób chcących to auto bardziej do normalnej codziennej jazdy polecam albo nie wyrzucać filtra, albo zastąpić go elementem z tłumikiem. Nie ukrywam, że będę chciał sprawdzić poziom głośności, bo póki co zdecydowanie jestem za odpuszczaniem gazu przy policji :ok:

Przy odpaleniu lub zgaszeniu auto lekko bulgocze, tak samo przy ruszaniu przez 1-2 sekundę, gdy spokojnie wkręca się w obroty - i tutaj serio przypomina mi ono moją starą Corvettę C3 z silnikiem V8 oraz stare muscle cary znajomych na przelocie. Byłem mocno zdziwiony tym, że taki mały 3 cylindrowy silnik może tak brzmieć.

A co się dzieje dalej? Tryb normalny jest głośny i basowy, natomiast sport/track z otwartą przepustnicą to już zupełnie inna historia - auto dosłownie grzmi, jakby mała burza się pod nią tworzyłą :D strzały są niesamowicie głośne i tutaj na pewno nie powinienem na tym trybie jeździć po 22, jak i pewnie w ogóle na drodze :D

No i chcąc nie chcąc po wyrzuceniu filtra muszę zacząć się przyzwyczaić do check engine powodowanym przez czujniki wykrywające różnicę ciśnienia, której aktualnie nie ma. Może znajdę kiedyś warsztat, który po odpowiednich modyfikacjach w programie to usunie, póki co poza świecącą lampką nic się CHYBA nie zmieniło.

Postaram się znaleźć kiedyś czas i nagrać dźwięk, aczkolwiek mam do dyspozycji tylko telefon więc nie wiem jak to wyjdzie.



5. Intercooler niestety będzie trochę później, szacowany czas oczekiwania to 3 tygodnie :( stąd też program również się przesunie.
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lip 2019, 10:27   

Phercan napisał/a:
Ok, kilka rzeczy zrobionych i przetestowanych:
1. Po wymianie poduszki jest spora różnica:
- bez systemu start-stop jazda autem byłaby niesamowicie uciążliwa, na postoju przenosi bardzo dużo wibracji do kabiny,
- czasami słychać trzęsące się, luźno położone rzeczy w aucie takie jak monety, klucze, ale ponad 1,5 tyś obrotów wszystko się ucisza,
+ dużo lepszy start od 0 km/h, wcześniej przy bardzo szybkiej jeździe, sporym problemem na normalnych polskich drogach było to, że auto lekko podskakiwało, koła zaczynały buksować, załączała się kontrola trakcji i odczuwalne było walnięcie, jakby wpadło się w całkiem sporą dziurę, teraz zostało to zlikwidowane i przy okazji w normalnych warunkach polepszył się dzięki temu czas od 0-100,

Podobne info o pozytywach i negatywach zmianie tej poduszki znalazłem w sieci... Tak bywa z tymi wkładami twardymi. Ponieważ już miałem auta, które w ten sposób się zachowywały po utwardzeniu wielu poduszek i nie chciałem tego w daily zastosowałem patent kleju do szyb. Czyli kupiłem 2ga oryginalną poduszkę i zalałem klejem do szyb. Efekt jest taki, że jest lepszy start i mniej buksowania ale nie przenosi wszystkich wibracji do kabiny-jest sztywniej ale akceptowalnie (do pary można by zalać tą druga poduszkę pionową)... Ktoś powie, że to druciarskie rozwiązanie ja jednak zostanę przy swoim bo sprawdza się przez wiele km a o ekonomi tego rozwiązania nie będę już nawet wspominał. Ewentualnie i awaryjnie mam dalej swoja poduszkę, która mogę wstawic seryjną lub od nowa zalaną klejem a wymiana tego elementu to 20min roboty...

Co do wydechu to fajna sprawa...kusząca - sam ciągle rozkminiam millteka... ale ten poziom głośności na dłuższą metę jest nie do zaakceptowania dla mnie... za stary jestem chyba :)
 
 
Phercan 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Dołączył: 30 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Wrz 2019, 22:56   

Bardzo dawno nie było żadnych aktualizacji, a trochę się pozmieniało.


Tak jak wcześniej pisałem, pojawił się dedykowany intercooler od Airtec - zamówiony w pierwszej połowie lipca, a przyszedł pod koniec sierpnia


Pasuje w oryginalne mocowania, nie są wymagane żadne przeróbki, jest różnica w wielkości (Airtec jest 1.5x większy) i zdecydowana w wadze, oryginał jest głównie plastikowy - Airtec aluminiowy.


Dodatkowo smuklejsza rura między IC, a Turbo.
To:

Zamiast tego:


Tak auto prezentuje się po wymianie:


A poniżej wykres z hamowni tylko po zmianach mechanicznych, bez programu:


Na dniach będzie jeszcze jedna, bardzo ciekawa wiadomość odnośnie wprowadzonych zmian ;)

Chciałem nagrać dźwięk wydechu po zmianie, ale... sprzęt, który posiadam, nie daje rady :D Wycisza i wygłusza wszystko przy wyższych obrotach/strzałach, przez co brzmi to na nagraniu naprawdę okropnie :) Może coś z tego wrzucę w najbliższym czasie.

Poniżej bonus - 2 zdjęcia ze zlotu w Warszawie.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 14 Wrz 2019, 11:39   

Ile tam jest KM i Nm?
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Phercan 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Dołączył: 30 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Wrz 2019, 16:59   

Aktualnie 212,5KM oraz 305Nm, miniaturki powinny być też linkami do zdjęć w dużej rozdzielczości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.