|
Przesunięty przez: trzeci 22 Mar 2014, 16:11 |
[MK4] FAQ - Wymiana maglownicy |
Autor |
Wiadomość |
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 8 Lut 2014, 21:05 [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
|
|
|
Witam.
Jako że jestem świeżo po wymianie maglownicy, postanowiłem opisać krok po kroku, jak przygotować się do tej operacji i co po kolei robić.
Oto szczegółowy plan działania:
1. Rozbrajamy krzyżak kolumny kierownicy, w tym celu wykręcamy śrubę 10 oznaczoną na zdjęciu jako nr "1" oraz śrubę 13 nr "2" i wyciągamy ten bolczyk w który była wkręcona:
Nie ciągnijcie za kierownice (jak radzą niektórzy, bo to nic nie da) i zablokujcie kierownice żeby się nie obracała, żeby nie zerwać taśmy poduszki,
2. Następnie luzujemy śruby od kół i podnosimy autko, po obu stronach podkładamy kobyłki lub pieńki żeby auto było jak najwyżej,
3. Ściągamy koła,
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora po obu stronach,
5. Odkręcamy i wyciągamy końcówki drążków kierowniczych,
6. Odpinamy dolne sworznie wahaczy,
7. Rozłączamy przewody od wspomagania i nie męczymy się żeby zrobić to przy maglu, lepszy dostęp mamy na lewej podłużnicy, takie dwie rurki z nakrętkami
8. Następnie wchodzimy pod auto i odkręcamy poduchę od skrzyni biegów, a dokładnie tą śrubę:
9. Przed rozłączeniem drążków zmiany biegów radze zaznaczyć sobie punkty, żeby uniknąć problemów z regulacją
10. Odkręcamy teraz saneczki, na zdjęciu zaznaczyłem które śruby należy odkręcić. Wahacze zostawiamy nie musimy ich demontować
11. Tłumika nie odkręcamy niech pozostanie będzie nam trzymał sanki,
12. Po opuszczeniu sanek odkręcamy stabilizator ułatwi to nam dostęp do śrub mocujących magiel do sanek,
13. Następnie możemy odkręcić mocowanie przewodów do lewej łapy sanek (niedaleko tych nakrętek które rozkręcaliśmy żeby rozłączyć przewody od płynu),
14. Ostrożnie wyciągamy magiel od strony kierowcy pomagając sobie manewrami sankami.
Montaż w odwrotnej kolejności i można sobie pomóc przy podnoszeniu sanek naszym lewarkiem samochodowym:)
O odpowietrzeniu pisał nie będę bo to raczej każdy zna, radze tylko przepłukać układ czyli cienki przewód od zbiorniczka do płynu odczepiamy i wpuszczamy do jakiejś butelki, w zbiorniczku zaślepiamy otwór ten cienki i zalewamy świeżym płynem. Odpalamy na 2sek i gasimy, po czym dolewamy płyn i powtarzamy czynność aż pójdzie czysty płyn.
I gdyby ktoś miał problem z poluzowaniem śrub kontrujących końcówki drążków, radze je porządnie rozgrzać palnikiem gazowym:) pozdro i mam nadzieje że się komuś przyda. Całość operacji to 6 godzin. |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 9 Lut 2014, 01:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
keiner
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 3 Skąd: internet
|
Wysłany: 10 Maj 2019, 22:44
|
|
|
Witam. Czy ktoś wie jak podłączone są przewody ciśnieniowe do maglownicy.Gdzie podłączyć przewód idący z pompy. Czy możliwa jest pomyłka ? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|