Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Nie odbija przedni hamulec - gorąca felga.
Autor Wiadomość
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 19 Kwi 2019, 23:11   Nie odbija przedni hamulec - gorąca felga.

Prawy przedni zacisk nie luzuje klocków hamulcowych w 100%. Jak wcisnę hamulec na pochyłej drodze. To puści dopiero po 2-5 sekundach. Ale nie do końca. Klocki trą na tyle po tarczy, że po kilku kilometrach nie da się dotknąć felgi. Wszystko jest wyczyszczone i przesmarowane. Na dodatek niepokojące jest to, iż aby wcisnąć tłoczek potrzeba ściągacza do łożysk i długiej grzechotki. W lewym zacisku tłoczek wciskam małym ściskiem do drewna. A w lewym muszę użyć bardzo dużej siły aby go wcisnąć tym ściągaczem. Na dodatek jest bardzo dziwne zachowanie. Aby go wcisnąć muszę wykonać pół obrotu grzechotką. Poczekać kilka sekund i tak w kółko. Tak jak by ciśnienie gdzieś trzymało tłoczek, po czym puszczało? Jak chcę od razu za jednym razem wcisnąć tłoczek. Nie da rady. Muszę czekać kilka sekund, aż coś puści w układzie? Co to może być? Tłok jak z fabryki pod osłoną przeciwpyłową. Na rolkach hamuje równo: lewa i prawa strona. Już wykończyłem 2 komplety klocków i 1 tarczę.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Kwi 2019, 23:23   

przewód elastyczny
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2019, 19:22   

kuba87 napisał/a:
przewód elastyczny
Od tego zacząć,,, kosztuje grosze, wymienić na obu stronach, odpowietrzyć i pewnie będzie śmigać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Kwi 2019, 21:38   

Wygląda na elastyczny przewód hamulcowy. Charakterystyczne dla tego objawu jest, że jak wywierasz nacisk na tłoczek hamulcowy jego ruch następuje po kilku sekundach.
Profil Facebook
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 11 Maj 2019, 12:00   

Jednak wydaje się, iż coś jest nie tak z tłokiem. Pod osłoną jest jak z fabryki. Brak wżerów itp. Po kilkunastu razach wypchania tłoka maksymalnie w zacisku i jego ponownym wciśnięciu. Przesmarowaniu specjalnym smarem. Problem na jakiś czas ustąpił. Jednak po przejechaniu ok. 400km. Problem znowu się pojawił, ale ciut inny. Jak koło zimne: hamulec odbija. Jak koło bardzo gorące: hamulec odbija po czasie. Jak wystygnie to znowu prawidłowo puszcza hamulec. Przewodu elastycznego na razie nie ruszałem. Nie da się odkręcić tylnych odpowietrzników.

Jak odkręcę przewód elastyczny przedni. To zapowietrzą się tylne hamulce? I jest jeszcze jeden problem. W zbiorniku mam płyn koloru zielonego? Można go zmieszać z dot4? Ze względu na tylne odpowietrzniki, brak możliwości wymianu płynu w całym układzie....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Maj 2019, 21:57   

Tłoczek jak się blokuje to się blokuje, a przewód jak szlag trafi to w jedną stronę przepuszcza płyn idealnie a w drugą prawie wcale dlatego hamulec odpuszcza po pewnym czasie,,, jak będziesz miał zablokowane koło to trąć lekko odpowietrznik, jak puści, to przewód bo trzyma ciśnienie przy tłoku, jak nie to jednak tłok się blokuje,,, jak rozbierzesz to zapowietrzysz koło które rozbierzesz, chyba ze zleci Ci płyn ze zbiorniczka i pompy to wtedy koło które jest na sekcji lub przy pechu cały układ,,,

Zrób żeby było ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to wtedy się nie zapowietrzy, można wywiercić dziurę jak w feldze i założyć wentyl i podłączyć do zapasu, a można nadmuchać balon lub lateksowa rękawiczkę i nałożyć na zbiornik zamiast zakrętki/korka,,, wtedy jak zaczniesz rozkręcać węże, to ciśnienie będzie pchało cały czas płyn i się nie zapowietrzy (byle w zbiorniczku płyn się nie skończył),,, jak odkręcisz przewód to będzie stale sączył się płyn, zakręcasz nowy, po jakimś czasie zacznie wylatywać na końcu, trzeba zatkać, potem wkręcasz w zacisk, jak odkręcisz odpowietrznik to znowu Ci przepchnie, i przy odrobinie szczęścia (lub wprawy) nawet nie trzeba będzie odpowietrzać układu,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 5 Cze 2019, 16:02   

Po popuszczeniu odpowietrznika, tłok można cofnąć bez żadnego problemu. Problemem okazał się przewód elastyczny. Po odkręceniu nie da się go przedmuchać. Całkowite zasklepienie w miejscu okucia. Z jednej jak i drugiej strony. Ponadto po przecięciu średnica prześwitu była może z 1mm. A w okolicach okucia rozwarstwiony.

Ale...

Po założeniu nowego przewodu. Wymianie płynu, odpowietrzeniu. Poskładaniu wszystkiego jak należy. Jednak ta strona wyraźniej grzeje się od drugiej. Nie wiem może się teraz muszą klocki dotrzeć od nowa.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Cze 2019, 23:22   

Jak zacisk się blokował to wydaje mi się że wypadało by teraz zrobić remont całości bo wszystkie gumy w nim pracowały w bardzo niesprzyjających okolicznościach,,, no i z racji ze hamulce pracują w parze i dopuszczalny jest tylko % różnicy w sile, to reperować wypadało by obie strony na raz, dlatego ze teraz z jednej masz nowy przód elastyczny który jest sztywny, a z drugiej taki już zużyty który tak naprawdę nie wiadomo jak pracuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Cze 2019, 12:49   

Jak robić remont hamulców to od razu z dwóch stron, podobnie jak zawieszenie... zawsze wyjdzie że te świeżo zregenerowane elementy będą działać lepiej od tych pozostawionych starych na drugiej stronie. Przerabiałem to kiedyś i zawsze na stanowisku wychodziła różnica sił hamowania a na drodze frustracja że nadal nie działa to poprawnie.
Profil Facebook
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 11 Cze 2019, 12:02   



Najlepsze jest to, że na tak niedrożnym przewodzie. Była równa siła hamowania na rolkach. W porównaniu do sprawnej drugiej strony.
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Cze 2019, 13:43   

słabo to wygląda.... wiek robi swoje... może inwestycja w przewody w oplocie przy okazji wymiany?
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 11 Cze 2019, 13:55   

A pytanie odnośnie mocowania przewodu do kolumny. U mnie nic takiego nie ma. Oryginalny przewód miał 47cm długości. I był tak ułożony, że nie dotykał karoserii ani kolumny. Niestety kupić taki nie ma szans. Nowy krótszy o kilka centymetrów. Zwykły goły. I nie da się go tak ułożyć, aby niczego nie dotykał. Przełożyłem tą sprężynę i te zabezpieczenia ze starego przewodu. Ale i tak nie jest tak jak powinno być. W fiestach w ogóle były jakieś zaczepy/mocowania przewodu hamulcowego?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2019, 00:03   

Cytat:
Najlepsze jest to, że na tak niedrożnym przewodzie. Była równa siła hamowania na rolkach.
Bo to działa tak ze jak naciskasz to dobrze płyn idzie, problem jest tylko z powrotem,,,
murgrabia napisał/a:
A pytanie odnośnie mocowania przewodu do kolumny
Czasem jest czasem nie ma,,, pojeździj jeden dzień, zrzuć koło i będziesz widział co się dzieje, jak chcesz, kup plastikowy peszel i włóż w niego przewód, najpierw zacznie się ścierać osłonka,,, jak potrzebujesz podprowadzić przewód to z grubego drutu mocowanie zrobisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK3] przedni hamulec problem
santana Mechanika 1 18 Lut 2010, 18:12
JoeMix
Brak nowych postów Manetka nie odbija?
powwkST Elektryka ogólna 4 25 Gru 2017, 22:26
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.