Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 13 Kwi 2016, 15:29   Układ chłodzenia

Witam, pisze do Was z takim problemem, wczoraj zapaliła mi się kontrolka temperatury, sprawdziłem okazało się że w zbiorniczku płynu nawet nie widać, płyn zalewany był jakieś 2-3 miesiące temu, co mogło się stać? Pozdrawiam
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Kwi 2016, 16:16   Układ chłodzenia

Szukaj po wężach ,czy nie ma jakiegoś pęknięcia,obejrzyj złączki węży, przejrzyj zbiorniczek, nagrzewnice. Gdzieś musi uciekać jak go nie ma w zbiorniczku. Sprawdź "korki" na bloku silnika, może któryś jest dziurawy. (z korkami to nie jestem pewien , ale miałem tak kiedyś w opelu i płyn znikał.)
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 13 Kwi 2016, 16:56   Układ chłodzenia

Poszukam po tych wężach czy nie ma wycieku, możliwe że uszczelka pod głowicą walnęła i płyn chłodniczy do silnika wciąga?
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Kwi 2016, 19:04   Układ chłodzenia

A oleju ci nie przybylo?
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 13 Kwi 2016, 19:22   Układ chłodzenia

sprawdzałem olej to w normie, tylko nie wiem czemu jest taki czarny, chociaż był wymieniany 1000km temu, nie jestem jakimś ekspertem, więc proszę o wyrozumiałość, sprawdzałem przewody to raczej przecieków nie ma
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Kwi 2016, 19:48   Układ chłodzenia

O olej się nie martw. Jakbyś wlał i przejechał 100km, to prawdopodobnie byłby już czarny jak smoła. Taka specyfika klekotów.

Co do samego płynu i jego ubytku...
1) Sprawdzić węże, co jasne. Ale nie tylko "ładnie wygląda", ale organoleptycznie. Nie wiem jak dokładnie idą węże za silnikiem, ale jeśli podobnie jak w turboklekocie, to jest szansa, że wąż wychodzący z głowicy i idący w stronę zaworu nagrzewnicy, trafił szlag.
2) Patrzeć czy auto nie zostawia plam - istnieje szansa, że nie zostawi śladów pod sobą, a to może wskazywać na:
2a) bardzo małą dziurkę, którą płyn leci jak w układzie jest ciśnienie
2b) poszła uszczelka pod głowicą i płyn leci w cylindry (nie musi się mieszać z olejem), a na to będzie wskazywała na pewno twardość węży (jak silnik się trochę zagrzeje, to będą cholernie twarde, a jeśli płyn uzupełnisz do stanu, to może nim rzygać spod korka zbiorniczka wyrównawczego)
2c) płyn wycieka przy/z nagrzewnicy, a że masz dziury w podłodze i zepsuty węch, to nie masz mokro pod nogami, a w aucie nie śmierdzi :D

Może to być jeszcze coś "magicznie" innego, ale szanse na to są znikome. Węże kosztują grosze, gorzej jak to uszczelka, w najlepszym wypadku koszta pójdą w setki złotych.

Ważne ile tego płynu ubywa. Trzeba zalać, nagrzewnicę na max, żeby zalać cały układ, przejechać kawałek na pełnym gazie, żeby dobrze odpowietrzyć, dać ostygnąć i potem na chłodnym uzupełnić (jeśli trzeba) do stanu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 13 Kwi 2016, 22:10   Układ chłodzenia

Będę starał się analizować wszystko co napisałeś, oby to jakaś nie droga sprawa, bo ja to uszczelka to słabo bedzie, ale dzięki za pomoc ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Kwi 2016, 22:16   Układ chłodzenia

Jeśli to uszczelka, to informacyjnie (żeby nie było, że straszę) wyjścia są dwa:
-poskładanie na nowej uszczelce i modlenie się, żeby było ok (koszt zależny od warsztatu, ale powiedziałbym, że koło 2 stów wezmą jak nic za robotę)
-wysłanie głowicy do speców, żeby wykonali planowanie i sprawdzenie przy okazji i późniejsze poskładanie na, rzecz jasna, nowej uszczelce (dolicz między 150 a 300zł za planowanie + sprawdzenie)

Wbrew obiegowej opinii powinno się głowicę w tym silniku planować po zdjęciu (przechodziłem przez to, nie wierz na słowo jak mechanik gada, że "a, nie trzeba, będzie dobrze". Nie, nie będzie. Chyba, że Ci to da na papierze i w razie czego kolejne zrzucanie/zakładanie + uszczelkę bierze na siebie i nie zapłacisz ani grosza, to wtedy ok. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 14 Kwi 2016, 20:09   Układ chłodzenia

Zalałem dzisiaj żeby w normie było, z tego co zobaczyłem to jest w okolicach silnika troche mokro, od dołu patrzyłem też to są jakieś ślady wycieków, nie duże, ale myślę że może coś być na rzeczy, myślę że nie obędzie się bez oceny mechanika, bo tak to ciężko jest mi coś powiedzieć, skąd dokładnie są wycieki, dodam jeszcze że przeleciałem się troche i zauważyłem że silnik był dosyć nagrzany, chłodnica zimna i wentylator się nie ruszał. Nie wiem czy to może być jakiś trop, ale tyle zauważyłem oprócz wycieków. Dzięki za wasze wszystkie rady
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Kwi 2016, 23:34   Układ chłodzenia

Masz tam na liczniku wskazówkę temperatury silnika? Bo to, że silnik się nie dogrzewa może być zarówno przyczyną jak i skutkiem w tej sytuacji. Generalnie termostat byłby do sprawdzenia w tym momencie. Wymianę sam ogarniesz, a część kosztuje u Forda koło 60zł (zamienników nie polecam, są ledwie odrobinę tańsze, bo koło 40zł, a już sam ich wygląd jest zupełnie inny niż oryginału)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 15 Kwi 2016, 13:11   Układ chłodzenia

niestety ale nie mam wskazówki temperatury
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Kwi 2016, 13:22   Układ chłodzenia

Ale licznik elektroniczny masz. Odpal tryb serwisowy i przeklikaj do 12 pozycji (przeskakujące między sobą "C" i "P"). Jeśli dobrze pamiętam, to "C" wskazuje wartość temperatury płynu chłodniczego w stopniach Celsjusza.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 15 Kwi 2016, 18:05   Układ chłodzenia

a termostat wchodzi w silnik tak? bo dzisiaj byłem u kolegi na kanale to wycieka właśnie stamtąd, i to by wyjaśniało chyba wszystko, bo wentylator się nie włącza wcale, jak się mylę, to nakieruj mnie jakoś gdzie się znajduje termostat

Dodano po 1 godzinie 38 sekundach:
jeszcze druga sprawa w sprawie rozrządu ile mniej więcej bedzie kosztował kompletny?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Kwi 2016, 18:16   Układ chłodzenia

stypek napisał/a:
a termostat wchodzi w silnik tak?

No niejako.

Na lewo i w dół od szczytu bagnetu masz wyjście termostatu. Odkręcasz 3 śruby "dziesiątki" i masz dostęp. Zawczasu spuść trochę środka chłodniczego i opróżnij zbiorniczek wyrównawczy, bo będzie się tam sporo z tego lało.

stypek napisał/a:
jeszcze druga sprawa w sprawie rozrządu ile mniej więcej bedzie kosztował kompletny?

Pasek + rolki + pompa to wydatek rzędu 300-500zł. Zależy jakie części i ile rolek będzie się nadawało do wymiany przy okazji zrzucania rozrządu (mowa o pasku osprzętu i jego rolkach).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 16 Kwi 2016, 00:35   Układ chłodzenia

Wielkie dzięki ;) Puff a termostat odpowiada za wentylator chłodnicy? Bo wcale się nie załącza, nawet jak chłodnica złapie już temperature
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Kwi 2016, 06:55   Układ chłodzenia

Niezbyt. Nawet jakby był zepsuty (cały czas zamknięty), to wentylator i tak powinien się załączyć po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez silnik
(po prostu jego praca szłaby na marne). A temperatura jest mierzona czujnikiem wkręconym w silnik. Miej jednak świadomość, że to diesel, do tego niewysilony. Łatwo się go (normalnie) zagrzać nie da, a zmusić go do włączenia wentylatora poza sezonem letnim, jest jeszcze ciężej. Nawet przy zatkanych 2 kanałach wodnych (z 4), nie da się przegrać silnika podczas jazdy po mieście (przy założeniu, że układ chłodzenia jest chociaż względnie sprawny).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 16 Kwi 2016, 10:01   Układ chłodzenia

Rozumiem czyli wentylator może być sprawny, tylko po prostu nie łapie tej wskazanej temperatury do jego włączenia, a duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to normalna sprawa tak? jak chłodzi to wytwarza się ciśnienie? Z tego co widziałem to obudowa termostatu jest przykręcona pod ukosem nie wiem dlaczego i spod tej obudowy cieknie właśnie, możliwe że termostat jest sprawny tylko płyn wycieka właśnie przez to że obudowa jest przykręcona tak dziwnie?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Kwi 2016, 10:22   Układ chłodzenia

Może, nie musi. Wszystko by trzeba było sprawdzić po kolei. Natomiast jak leci Ci z obudowy termostatu to masz ewidentnie coś zepsute, logika każe wskazać termostat właśnie.

Duże ciśnienie się wytwarza, bo rośnie temperatura, a układ generalnie należy rozpatrywać jako zamknięty. :P

Wylot z silnika jest tak przykręcony, bo tak są węże poprowadzone. On powierzchnią przylega na płasko, po prostu wylot ma skierowany w stronę lampy po stronie kierowcy. Jak chcesz, żeby Ci ktoś powiedział coś więcej, to zdjęcia wrzuć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stypek 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: 16 Kwi 2016, 14:54   Układ chłodzenia

dzisiaj może uda mi się zrobić jakieś sensowne zdjęcia i ocenisz

Dodano po 4 godzinach 30 minutach 8 sekundach:
Tak to wygląda
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów układ chłodzenia
Tomasz1701 Mechanika ogólna 0 28 Wrz 2016, 22:27
Tomasz1701
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Układ chłodzenia
Marcinus Elektryka 4 24 Maj 2006, 22:52
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Układ chłodzenia
michal.sc02 Mechanika 10 21 Sie 2009, 17:47
michal.sc02
Brak nowych postów układ chłodzenia w mk3
.mat. Mechanika ogólna 2 9 Lut 2005, 17:40
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.