Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Jakie to silniki: 1,4 96KM oraz 1,4 90KM?
Autor Wiadomość
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2015, 10:58   Jakie to silniki: 1,4 96KM oraz 1,4 90KM?

Witajcie koledzy.

Chciałem się dowiedzieć kilku rzeczy dot następujących silników: 1,4 96KM (Fiesta MK7 2013) oraz 1,4 90KM (B-max 2012).

1. Jaki system wtrysku paliwa one posiadają : wielopunkt/bezpośredni itp
2. Jak jest z regulacją luzów zaworowych.


Pytania te zadaję pod kontem gazowania silnika, słyszałem już masę sprzecznych informacji że wolę się zapytać na forum u ludzi którzy się znają.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Lut 2015, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Lut 2015, 13:58   

radzę poszukać czegoś w stylu instrukcja obsługi pojazdu bądź książkę serwisową typu Haynes.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 10 Lut 2015, 14:17   

@porosty

1. MPI

2. Płytki co 160 tyś.

W Niemczech mk7 1,4i była/jest oferowana z fabrycznym? gazem. Różnica taka, że interwał kontroli/regulacji luzów zaworowych wynosi 60 tyś. km.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Lut 2015, 14:35   

te 60tys to i tak nieźle. W focusach 1.6 (znanych jako "nie do gazu") na forach zalecają kontrole co 30tys, żeby nic się nie stało silnikowi.
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2015, 15:28   

Koledzy i tu dziwna sprawa:
System forda moj silnik 1.4 96 widzi jako 90 konny
Mechanik forda mówi że mam w obu silnikach hydrauliczną regulację luzów
Na dodatek niby w obu mam bezpośredni wtrysk.... Dziwne bo widzę listwę z wtryskami... Ale może tak jest. Zatem pytanie czy da się go zagazować...
Nadnienię iż wolę się Was dopytać zanim zapytam gazownika :-)
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 10 Lut 2015, 18:32   

Gdzie ten mechanik urzęduje? Napisz, będę przynajmniej wiedział gdzie nie jechać :)

Tu sobie popatrz.

Popatrz na 3lata/60tyś. I z tymi płytkami też nie kłamię ;)

Edycja

Po upływie gwarancji jestem zdecydowany na montaż instalacji lpg. Chyba, że cena gazu w stosunku do benzyny zmieni się w taki sposób iż nie będzie to opłacalne.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2015, 18:52   

Ford na Kamińskiego PGD.
Generalnie jestem zadowolony ale nic się nie działo ale męczy mnie fakt iż na fakturze a co za tym idzie w dowodzie rej mam 1.4 96 kucyków-72kw a w systemie forda po vinie mam 90km.
Ojciec ma taki sam silnik w B-Maxie i ma 90km-66kw.
W końcu nie wiem jaki mam silnik.
Idzie to jakoś obiektywnie sprawdzić/potwierdzić? Mogą kiedyś być z tego problemy np przy gwarancji/szkodzie...
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 10 Lut 2015, 19:06   

To mnie zmartwiłeś, u nich kupowałem auto, ale cóż ślubu nie braliśmy, a gdyby nawet........

Co prawda kiedy byłem na serwisie po roku nie tyle mechanik, co człowiek, który przyjmował auto, sprawiał wrażenie kompetentnego.

B-max ma faktycznie mniejszą moc, a w fieście skąd się to bierze? Może sobie ktoś ułatwił? Przy lpg podają moc 68 kW/92,5 KM.

Hehe sprawdziłem swój vin w etisie i.................. też jest 90 koni, a w DR i homologacji 96 :)
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2015, 19:20   

I to jest ciekawe ale nie powinno być w systemie różnic.
 
 
armo 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Sanok
Wysłany: 16 Mar 2015, 13:08   Mk7

Hehehe widzę, że nie tylko ja mam taki problem ;) u mnie w papierach jest 96KM, a na etisford po wpisaniu numeru Vin pokazuje 90KM. Przeglądałem plan obsługi swojej fiesty na etis, ale powiem szczerze, że nic nie znalazłem na temat kiedy należy dokonać ewentualnej kontroli/regulacji luzów zaworowych, oraz kiedy należy wymienić filtr paliwa. Jeżeli ktoś posiada takowe dane to proszę napisać. Z góry wielkie dzięki :)

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 13:23 ]
armo napisał/a:
Hehehe widzę, że nie tylko ja mam taki problem ;) u mnie w papierach jest 96KM, a na etisford po wpisaniu numeru Vin pokazuje 90KM. Przeglądałem plan obsługi swojej fiesty na etis, ale powiem szczerze, że nic nie znalazłem na temat kiedy należy dokonać ewentualnej kontroli/regulacji luzów zaworowych, oraz kiedy należy wymienić filtr paliwa. Jeżeli ktoś posiada takowe dane to proszę napisać. Z góry wielkie dzięki :)


Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa
_________________
Armo
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Kwi 2015, 12:00   Re: Mk7

armo napisał/a:
Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa


a znalazłeś ten filtr paliwa w aucie bo ja nie, a jest tylko "filterek" przy pompie, dla tego nie masz podane przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa bo go tam nie ma.
_________________

 
 
mehacz 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Kosina
Wysłany: 17 Kwi 2015, 10:31   

Wczoraj byłem w ASO i też mi powiedzieli że mam 90 koni a przy zakupie w ofercie było 96. czy może ktoś wytłumaczyć o co chodzi ? Dodam, że auto jest kupione 3 miesiące temu w ASO z teoretycznie silnikiem 1,4 duratec 96KM.
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Kwi 2015, 22:31   

jak kupujesz auto to dostajesz homologację i w niej wyszczególnione jest u mnie pisze że jest 1.4 96PS w etisie jest błąd i większość go powiela.
_________________

 
 
armo 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Sanok
Wysłany: 21 Kwi 2015, 14:09   Re: Mk7

srs napisał/a:
armo napisał/a:
Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa


a znalazłeś ten filtr paliwa w aucie bo ja nie, a jest tylko "filterek" przy pompie, dla tego nie masz podane przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa bo go tam nie ma.


Faktycznie nie ma filtr paliwa tylko jest "filterek" przy pompie i teraz sie zastanawiam czyścić to jakoś, rozbierać czy nic z tym nie robić????
_________________
Armo
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 21 Kwi 2015, 14:44   

nic nie robic
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Informacje o zlocie oraz lista zapisów
trzeci VI Jesienny Zlot & III Eliminacja Youngtimerparty / 1-2.09.2012 / Tor Poznań 98 31 Sie 2012, 08:42
trzeci
Brak nowych postów Fiesta mk3 - jakie tam były silniki
i jak to rozpoznać
radxcell Mechanika silnika 2 16 Lut 2017, 09:14
DemptD
Brak nowych postów Jakie Oleje Fiesta Mk7 1.6 tdci 90km 2008r pomocy
astin Mechanika silnika 1 29 Paź 2019, 19:20
damianisko5
Brak nowych postów 1.3 - jakie tarcze oraz klocki
adam199018 Mechanika ogólna 17 27 Lis 2018, 17:14
tomcio
Brak nowych postów Alufelgi 17 jakie ET oraz opony
Adrian60731 Mechanika ogólna 2 11 Mar 2020, 16:00
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.