[MK7] Przycisk ESP |
Autor |
Wiadomość |
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 6 Sty 2015, 14:38
|
|
|
Dziwne, bo jednak jest coś, co może nie tyle przyhamowuje buksujące podczas przyspieszania koła, ale ogranicza obroty silnika - miga wówczas kontrolka ESP. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 7 Sty 2015, 14:08
|
|
|
Przeoczyłem jakoś; w każdym razie jest i działa.
edyta
Dopiero teraz mogłem spokojne przeczytać linka.
Dotąd wydawało mi się, że o sprawach związanych z MK7 piszemy w dziale MK7. Pewnie dlatego przeoczyłem |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Mar 2015, 19:52
|
|
|
Krzyk napisał/a: | A czy taka kombinacja przycisków:
ESP OFF / pusto / Czujniki parkowania
jest dostępna do przed liftu i da radę ją plug&play podłączyć ? |
Fabrycznie nie występuje ale można zmontować z dwóch bez większego problemu .
Fajnie opisali to na angielskim forum: http://www.fordownersclub...16-tdci/page-12
Sam zresztą zmontowałem dwa takie przyciski, jednego mogę się pozbyć jakby ktoś był zainteresowany . |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 15 Mar 2015, 11:02
|
|
|
Ło kurde czyli da się zrobić to co ja chciałem. Tylko trzeba podłubać trochę.
marcin1311 napisał/a: | Sam zresztą zmontowałem dwa takie przyciski, jednego mogę się pozbyć jakby ktoś był zainteresowany |
To znaczy co dokładnie masz i ile chcesz ?? |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 14:05
|
|
|
Mam ESP z PT, co do szczegółów to już na pw . Ale jak masz np. samą kontrolkę wyłączenia poduszki pasażera to można i ja dołożyć do tego kompletu. Jeśli takowa znajduje się w samochodzie, przy jej odłączeniu pojawi się błąd w kompie i zapali kontrolka od airbag'u na zegarach. |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 26 Mar 2015, 10:56
|
|
|
Dzięki koledze marcin1311 wszedłem w posiadanie mojego wymarzonego przycisku czyli ESP- puste - PT.
Tak to wygląda:
Rozebrałem całą konsolę środkową co nie było łatwe bo jednak w polifcie są pewne różnice w budowie i choć pooglądałem filmiki na youtubie jak rozbiera się przedlifta to trochę po omacku działałem ale udało się nic nie zepsuć
Niestety moja radość nie trwałą długo
Płytka drukowana ma kompletnie inną konstrukcję w przedlifcie i polifcie i inny układ pinów
Nie wiem co robić
Wypadało by kupić przycisk ESP do polifta i próbować zmontować płytkę. Ale przycisk musiałbym kupić w ASO bo nie dorwę z drugiej ręki przycisku do po FL, więc cena może mnie zabić no i chyba za słaby jestem na to aby samemu zmontować taką płytkę bo raczej w polifcie bez lutowania się nie obejdzie A na koniec może się okazać, że i tak nie zadziała bo np. nie ma u mnie w ogóle wyprowadzonych odpowiednich przewodów
Szkoda bo już byłem tak blisko.
Tak się teraz zastanawiam czy z tempomatem, który chce dołożyć nie będzie też jakiś jaj z różnicami przed i po FL Generalnie kupa |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Mar 2015, 15:28
|
|
|
Zrób uczciwe zdjęcie tych płytek drukowanych, bo na zoomie 200% g...uzik widać. Może się uda przeanalizować co gdzie idzie i jak to spiąć. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Mar 2015, 17:36
|
|
|
FFDriver napisał/a: | Nie wiem co robić |
Widzę że Twoją płytkę też da się przerobić do wyłącznika ESP bez większego problemu. Włożysz ją do mojego przełącznika.
Zrób dobre zdjęcia to rozrysuję co i gdzie trzeba wlutować.
Cena nowego faktycznie prawie zabija |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26 Mar 2015, 18:16
|
|
|
skad pomysl, ze nie kupisz tego w uzywce? juz wiele poliftow skonczylo swoj zywot
tylko to taka pierdoła, że mało kto wystawia - trzeba podzwonić |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 26 Mar 2015, 19:39
|
|
|
MisiekT napisał/a: | skad pomysl, ze nie kupisz tego w uzywce? |
Przede wszystkim dlatego, że w poliftach wyłącznik ESP był bardzo rzadko montowany, a większość handlarzy nie ma pojęcia co sprzedaje i nikt mi gwarancji nie da, a zewnętrznie one się niczym nie różnią.
marcin1311 napisał/a: | Widzę że Twoją płytkę też da się przerobić do wyłącznika ESP bez większego problemu. |
No też tak myślę, tylko co da lepsze zdjęcie tylko mojej płytki? Nie jest potrzebna płytka z polifta z działającym ESP? Jak sobie pomyślę o ponownym rozbieraniu całości to mnie ciarki przechodzą Ale jeśli to ma sens to mogę to zrobić.
Nurtuje mnie jednak inne pytanie.
W wersji przed FL w teorii nie było problemu bo nie było systemu ASS i zawsze w przycisku na pierwszej pozycji było ESP, na ostatniej PT i ewentualnie w środku kontrolka poduszki. W polifcie sprawa jest bardziej skomplikowana. Na lewej pozycji może być ASS lub ESP. To oznacza, że wiązka poprowadzona do przycisku może mieć różne opcje. Może się okazać, że np. u mnie pomimo, że nie mam systemu ASS to wiązka jest właśnie od tego systemu, a nie od ESP. Czyż nie ? A wtedy wszystko na marne :(
Ale jest sposób żeby to sprawdzić. Musiałbym odpowiednie 2 piny z przycisku do przedlifta połączyć z wtyczką u mnie w aucie i wtedy sprawdzić czy przycisk ESP zadziała. Jeśli tak to jest sens przerabiać moją płytkę.
Pytanie tylko, z którymi przewodami powinienem połączyć które piny i co się może stać (co mogę zepsuć) jeśli pójdzie coś nie tak
Jeśli i tak mam to rozebrać żeby fotki zrobić to mógłbym to sprawdzić od razu. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Mar 2015, 21:18
|
|
|
Na początek nic nie przepinaj ani nie przekładaj w kostce. Żeby sprawdzić czy to wogóle zadziała, wystarczy z mojej płytki przełożyć jeden pin. Da się to zrobić bez lutowania. Musisz wyjąć (wypchnąć z drugiej strony) jeden dowolny pin i wcisnąć go w trzecie wolne gniazdo od lewej strony Twojej płytki (zdjęcie p1.jpg). Jeśłi to zrobisz, złożysz przełącznik, podlączysz do kostki i mozesz sprawdzić czy zadziała. Brakowało w nim będzie co prawda diody od podświetlenia przełącznika i diody sygnalizacyjnej, ale jeśli tam gdzie trzeba masz doprowadzoną kabelkami komunikację z ESP przy przytrzymaniu dłuższym przycisku powinna się zaświecić czy tam pomrygać (nie pamiętam :( ) kontrolka na zegarach od ESP. Proponuję żeby ciągle nie rozbierać konsolki po wyjęciu przełącznika wywlec kostkę przez otwór na przełącznik na zewnątrz i tak testować.
I zrób fotę kostki z ilością i kolorami kabelków. |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 27 Mar 2015, 08:48
|
|
|
MisiekT napisał/a: | nie bądź takim pesymista - jak Ci zależy to zacznij poszukiwania i w końcu trafisz |
To nie pesymizm tylko bardzo dokładne przeanalizowanie sytuacji.
Przemyślałem to jeszcze raz i uważam, że na 90% u mnie tego się nie da zrobić.
Oto na jakiej podstawie tak uważam.
Jak już pisałem przed FL była tylko jedna opcja czyli na pierwszej pozycji jeśli był to zawsze był przycisk ESP, a na ostatniej PT.
W wersji po FL to się całkowicie zmieniło !!
Na pierwszej pozycji po FL w benzynie zawsze jest ASS !!
ESP posiada tylko wersja Sport !! Wersja Sport to teraz tylko 2 silniki. Benzyna 125KM - zawsze jest z systemem ASS oraz diesel bez systemu ASS.
Sport w wersji benzynowej ma na pierwszej pozycji ASS, a ESP na ostatniej bo sporty nie posiadają systemu PT z powodu przedniego spoilera.
Tylko diesel prawdopodobnie posiada sam przycisk ESP ale na której pozycji ? Nie mam jak tego potwierdzić ale to bez znaczenia bo to diesel.
Zatem jak napisałem na pierwszej pozycji na bank mam wyprowadzone przewody do ASS (pomimo, że go nie mam). Natomiast ostatnia pozycja jest stosowana zamiennie z PT i ESP w zależności od wersji pojazdu.
Kolejna kwestia popierająca moją teorię to fakt, że w DE wersję 100KM również można zamówić z ASS. Wiedząc o tym jak uniwersalnie budowane są nasze fiesty to kolejny argument na poparcie mojej teorii.
Ostatni argument. Ja podłączyłem ten przycisk od przed FL to efekt był taki, że choć przycisk PT nie działał to jak włączałem wsteczny to na przycisku zapalała się kontrolka. Natomiast po wyłączeniu ESP nie było żadnej reakcji na przycisku, a przez analogie zakładam, że chociaż kontrola mogła się zapalić.
Dlatego taki, a nie inny mój wniosek. Ktoś spróbuje go podważyć ?
Czy jest jakikolwiek argument, że jest inaczej niż to opisałem ?
Bardzo wątpię Ale czekam na propozycje. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Mar 2015, 10:54
|
|
|
Jak weryfikuję zdjęcia Twojej płytki to wynika że przełącznik dla wersji po FL może mieć trzy przyciski. Co do funkcji to niestety nie wiem jakie mogą pełnić w FL. Wiemy że po prawej stronie masz PT. Jak pisałem wcześniej możesz dołożyć pin w trzecie wolne gniazdo (to jest od tego przełącznika po lewej stronie prawdopodobnie "ASS" jak piszesz). Ale na płytce znajdują się jeszcze pady po środku płytki i jest on podłączony do piątego gniazda od lewej strony. Tu tez możesz dołożyć pin. To jest jakieś pole w którym też może być przełącznik który tez może mieć jakąś funkcję. Teraz pytanie o konstrukcję gumek kontaktujących. Czy znajdują się również na środkowym polu?
Jeśli tak to wciśnij piny w te oba pola. Płytkę umieść w tylnej pokrywie przełącznika tej w którą wtykasz kostkę. Dołóż te gumki do płytki drukowanej i możesz testować poprzez naciśnięcie. Zasymulujesz działanie przycisku.
Oczywiście w kostce muszą być kabelki doprowadzone do tych przełożonych pinów.
Jeśli to nie zadziała to potrzebujemy schemat elektryczny i musimy szukać gdzie to dalej idzie. |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 27 Mar 2015, 13:18
|
|
|
No dobra czyli nie pozostaje nic innego jak tylko dołożyć 2 piny (3 i 5) i zrobić test.
Dzisiaj już mi się nie uda. Mam nadzieje, że znajdę czas jutro. Jak tylko wykonam test to zaraz wszystko opisze i wstawie lepsze fotki.
Mam tylko nadzieje, że dokładając te piny i wciskając przycisk niczego sobie nie spieprzę.
[ Dodano: Sob Mar 28, 2015 11:45 ]
Jestem po testach.
Niestety myślę, że ostatecznie potwierdziłem moją teorię
Zatem po kolei.
Oto zdjęcie wtyczki:
Aby mieć 100% pewność dołożyłem piny we wszystkie miejsca gdzie wyprowadzone są przewody. Zatem ostatecznie na płytce znalazło się 7 pinów.
Dokładnie sprawdziłem miernikiem ich styk z płytką.
Podłączyłem i ... dupa.
Zero reakcji na wciskanie przycisków
Na tym jak mniemam kończy się moja przygoda z przyciskiem ESP i rozwiewa to wszelkie wątpliwości o możliwości dołożenia przycisku ESP do wersji po FL.
Tak na wszelki wypadek porobiłem dokładniejsze fotki płytki.
Aby dokładniej było widać ścieżki zrobiłem też fotki z lampą.
Co mi pozostało? A no mogę sobie wstawić niepodłączony przycisk co najwyżej
[EDIT]
Tak cały czas myślę, no i wydaje mi się, że jest jeszcze jedna opcja.
Tylko bankowo potrzebowałbym pomocy.
Generalnie skoro nawet w wersji po FL istnieją wersje z przyciskiem ESP to znaczy, że fizycznie da się to zrobić. Wiązka jest. Tylko trzeba by przepiąć odpowiednie kabelki (te od systemu ASS, którego u mnie nie ma) w odpowiednim miejscu i tyle. Tylko trzeba by wiedzieć gdzie je wpiąć? |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 14:32
|
|
|
FFDriver napisał/a: | Generalnie skoro nawet w wersji po FL istnieją wersje z przyciskiem ESP to znaczy, że fizycznie da się to zrobić. Wiązka jest. Tylko trzeba by przepiąć odpowiednie kabelki (te od systemu ASS, którego u mnie nie ma) w odpowiednim miejscu i tyle. Tylko trzeba by wiedzieć gdzie je wpiąć? |
I do tego przydał by się dostęp do schematów elektrycznych Fiesty FL.
Może ktoś z kolegów na forum może wesprzeć? |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 18:10
|
|
|
marcin1311 napisał/a: | I do tego przydał by się dostęp do schematów elektrycznych Fiesty FL.
Może ktoś z kolegów na forum może wesprzeć? |
No na to chyba szans nie ma :( Raczej nie sądzę aby ktoś dysponował takimi schematami. Tutaj przydało by się mieć jakiegoś znajomego, rozgarniętego elektryka z ASO. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
marcin1311
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 18:23
|
|
|
Można jeszcze próbować sprawdzić po wiązce gdzie jaki kabel z kostki przełącznika dochodzi , cała trudność polega na tym że trzba pół deski wydłubać, lub przynajmniej konsolę tą którą wyjmowałeś + pewnie i radio :( .
[EDIT] chyba trafiłem na coś ciekawego co Cię może zainteresować.
jednak środkowy przycisk też był wykorzystywany i nie spotkałem się z takim przełącznikiem w wersjach przed liftingiem, bo po środku jeśli już była, to tylko kontrolka wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Jest taka sztuka na aledrogo .
Więc skoro występowało coś takiego to może i u Ciebie się uda się uruchomić. |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 19:36
|
|
|
Tak na szybko sprawdziłem allegro i nie znalazłem aukcji z tym przyciskiem. Możesz podać numer?
Ciekawe to jest. Trzeba by spytać sprzedającego od jakiego to dokładnie jest auta ale z tego co widzę to generalnie Ci sprzedający mają gównianą wiedzę o tym co sprzedają
Natomiast ten przycisk niewiele zmienia. Przecież dołożyłem piny na mojej płytce i sprawdziłem działanie obu nieobsadzonych przycisków i nie było żadnej reakcji.
Także trzeba by szukać gdzie lecą przewody ale to nadal mało bo trzeba by tak na prawdę rozebrać auto po FL z przyciskiem ESP i zobaczyć tam gdzie lecą przewody. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
|