Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 17:17
[Ogólny] Jakie oleje używamy / Fiesty MK1 - MK7
Autor Wiadomość
Robert 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Gru 2014
Posty: 28
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 12 Lut 2015, 11:22   

Czym zalewacie swoje Fiesty, oryginalnie zalana Fiesta jest Castrolem, raz już zalałem Castrolem Magnatec Professional A5 5W 30 teraz wymiana i się zastanawiam, czy znowu kupić ten sam czy kupić Castrol Magnatec A5 5W 30 jest tańszy o przeszło 50 zł, specyfikacja ta sama, różnią się tylko kolorem i to że Professional jest jeszcze więcej razy filtrowany i idzie bezpośrednio do silników w fabryce [/list]
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 25 Lut 2015, 23:25   


Robert
, jak chcesz coś z wyższej półki jakościowej, to warto rozważyć Millers Oils XF Longlife Eco 5W30 (cena orientacyjnie jakieś 165zł za 5L).
Podobna półka to Valvoline SynPower FE 5W30 (cena ok 170 zł za 5L), chociaż dużo osób twierdzi, że Millers jest jednak lepszy.
Bardziej budżetowo (znacznie taniej) - Texaco Havoline Energy Ford 5W30 - ok. 105 zł za 5L.

Sam przy ostatniej wymianie wlałem Millersa (tego XF) i nie żałuję, ale ja mam inny (starszy) silnik - 1,3. Chociaż Texaco kusi dobrą ceną i może wleję następnym razem. W innym aucie (Mazda MX-5 NA 1.6) mam Texaco Havoline Extra 10W40 (kosztuje poniżej 90zł za 5L) i też daje radę. Miałem ten 10W40 nawet w mojej Fieście przez 10tys km - też było ok, chociaż wg Forda nie powinno się do tego silnika używać takiego oleju.

Filtr oleju jest też bardzo ważny, aby był dobrej jakości - ja stosuję obecnie MANN. Wcześniej oryginał FoMoCo. Ceny podobne.

Jak jeździłem na Fordowskim oleju 5W30 (robi go Castrol), to po 3-4tys od wymiany już zaczynały dzwonić zawory przy przyspieszaniu. Na Texaco 10W40 tego nie było, na Millersie obecnie też tego nie ma.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2015, 14:02   

tbone001 napisał/a:
Jak jeździłem na Fordowskim oleju 5W30 (robi go Castrol), to po 3-4tys od wymiany już zaczynały dzwonić zawory przy przyspieszaniu.

Bo, pszę pana, ten olej to g**no jakich mało. Zalanie tego do dwóch Ducato, które jeździły z pełną paką (jak to Ducato :D ) w krótkim czasie zaowocowało remontami silników. Jak się jeździ jak niedzielniak, to ten olej może się nada, ale jak ktoś jeździ normalnie (lub, nie daj, dynamicznie), to zalewając taki olej tak naprawdę morduje powoli swój silnik.

Leję lata Shella (Helix Ultra Diesel) 5W40, rok jeździłem na innym oleju (trzymający normy Forda 5W30), teraz wracam z powrotem na "40" (wolę ciut gęstszy olej, tym bardziej że "modzę"). Mimo, że auto dostaje ode mnie srogie baty, a silnik zbiera nieludzkie cięgi, to nic złego się nie dzieje. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 5 Mar 2015, 15:55   

Dobra marka to również Amsoil.
Polecam tą stronkę: http://www.zmienolej.pl/
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2015, 14:35   

oleje forda 5w30 produkowane przez castrola do specyficznych silnikow forda. posiadaja one wyjatkowo niskie lepkosci cst. nizsze niz oleje z normami LL-01FE. zalanie takiego oleju z lepkoscią cst w 100oC ponizej 10 do nieodpowiedniego silnika, skutkuje zarżnieciem silnika w sposob naturalny poniewaz olej ten ma mala zawartosc bazy syntetycznej i nie zawiera zadnych dodatkow takich jak np syntetyczny molibden przy mid sapsach. oleje 5w40 hc czy to shell 5w40 czy total energy 9000 czy valvoline 5w40, maja lepkosci dochodzace do 15cst. dzwonienie na castrolu ford 5w30 jest naturalne lepkosc w temp 40 wynosi jakies 50cst! dla przykladu 5w40 totala 9000 energy ma ~90. co moge polecic? oleje fuchs i ravenol. ewentualnie valvoline. shell 5w40 i total energy 9000 sprawdza sie w starszych silnikach forda z gazem oraz w dieslach. odradzam millersa przy zagazowanym silniku siarczy się jak kazdy olej i wymaga wymian co 10 tys km
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 8 Mar 2015, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Mar 2015, 14:53   

Pawełos666 napisał/a:
do nieodpowiedniego silnika



A skad ja mam wiedzieć, czy moj silnik jest nieodpowiedni? Testowałem 5w30 fordowski w d4d z toyoty, 1.6 z opla oraz 1.9tdi z vw - wszystkie jeszcze żyją :P A mój zetec chodził najgłośniej na takim oleju.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2015, 17:34   

do diesli to glownie 5w30 z lepkosciami tam powiedzmy 60-65 do 11-12 (temp. od 40 do 100oC). jak sie nie wie co lac to lepiej jak sie wlewa wlasnie 5w40 tak jak kolega wyzej leje. lub 0w40 bo w 100oC ma lepkosc 13-14 a w 40 ma lepkosc kapke wyzsza niz oleje 5w30. 0w40 w temp 40oC ma wieksza lepkosc niz olej 5w30. natomiast jak temp spadnie do -30 to sprawa lepkosci ma sie odwrotnie. dlatego na 0w40 mozna bardziej katowac silnik niz powiedzmy na 5w30. tutaj ford wykonal specjalny olej 5w30 z niespotykanymi na codzien w olejach 5w30 lepkosciami. stad te problemy. tak samo jakby wlac sobie olej LL-01FE (fuel economy) do sportowego silnika zalozmy np BMW M5, czy jakiejś nawet alfy romeo gdzie sie leje 10w60 np, a w takich olejach sa lepkosci 150-160cst w 40oC i ponad 20 jak olej uzyskuje 100oC. ten od forda 5w30 by zarznal taki silnik po jakimś czasie. co innego oleje full syntetyczne 0w30 LL-01FE nie bez powodu litr kosztuje 50-60zl :hihihi: dobre do bujania scislo pasowanymi malolitrazowymi niewysilonymi benzynkami, ktore sie niezbyt grzeja, tutaj moge dac przyklad jakiegos silnika benzynowego BMW z grupy silników N... (nowszee silniki benzynowe sie tak nie grzeja)
czy powiedzmy VW/AUDI Group do diesla zasilanego układem pompowtryskiwaczy (PD) wymagających normy VW 506 01/506 00 /503 00. Ma to sens bo olej szybciej doplywa o 60%, dla turbin tez idealna sprawa... No ale jeszcze trzeba wiedziec gdzie to wlać. :)

tak samo to:
http://msdspds.castrol.co...XE-8JEPC4_0.pdf

lepkosc 9,5 w 100oC i 53 w 40oC
nie dziwmy się wiec, ze silnik zarzniety i wszystko dzwoni jak na goracym silniku z klepiąca hydrauliką
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Mar 2015, 18:11   

czyli odpowiedz na moje pytanie to: jak nie dzwoni na rozgrzanym, to można śmigać? :P
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2015, 18:33   

na cieplym silniku wiele olejow powoduje dzwonienie silnika na wolnych, bo lepkosc oleju spada
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Mar 2015, 22:50   

Pawełos666 - taka prośba na przyszłość, bo widać masz więcej do powiedzenia niż przeciętny user - weźże rozbij tekst trochę, poużywaj dużych liter, przecinków i znaków specjalnych (°), bo takie posty są jak owoc granatu - treściwe, ale ich "konsumpcja" przyprawia o ból głowy... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2015, 23:39   

wszedlem na forum po dluzszej przerwie :) posiadam tez jeszcze fieste uwaga ponad 26 letnia przy ktorej od 10 lat nic nie robie, auto jezdzi codziennie :twisted: . zobaczylem, ze piszecie o olejach millersa. zainwestujcie lepiej w fuchsa lub ravenola niemieckiego wszystkie automaty teraz na tym smigaja. maja rozmach w przekladniowych i dobra oferte cenowa bardzo sie oplaca. to w zupelnosci wystarczy do tych aut no i jest tam rozlewane procz 5w40. dobierajcie oleje zgodnie z katalogami online i zgodnie z wymaganymi normami forda, to wszystko bedzie ok. ja osobiscie stosuje tani olej 5w40 energy 9000 totala, uzywam tanich filtrow sct germany. na takim oleju mam pewnosc lepkosc w 40oC to cst na poziomie 89 przy 100oC lepkosc 14,7cst. ten olej mi sie sprawdza auto z lpg, lubi sie grzac...i nie bierze go wogole. w innych autach stosuje millersa 0w40 oraz fuchsa 0w40, 0w30, amsoila 5w40. co do filtrow stosujcie przy nowszysch autach, to co stosuja najlepsze niemieckie marki czyli mann i knecht(mahle). mann robia w czechach wtedy na pudelkach nie ma napisu evotop. reszte filtrow mann robi sie w de i wtedy a pudelku jest napis evotop. knecht czasem wychodzi taniej przy niektorych autach a jakosciowo jest to to samo (austria)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Artuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Mar 2015, 19:41   

Witam.
Coś jest z tym Totalem. Zalałem 10W40. Mi zjadł go teraz po
wymianie delikatnie szacując 30 proc. mniej niż poprzedniego standardowych olei. Jedynie nieco mniej wciagał Valvo 5w i 10W40 lub takie z normą C3. Też patrzałem na lepkości. Wygląda rownież na to że jest bardziej oryginalny wg nalepki. Na dotyk jest jekiś bardzo śliski/tlusty. Zawory pracuja nieco ciszej. No i w charakterystyce jest napisane że jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami uszczelnień. Sklad wg msds ma t
eż nieco bardziej skomplikowany. Jest to bliźniak Elfa ale czy to to samo...
_________________
Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 14 Mar 2015, 23:52   

te starsze silniki to na wszystkim jeżdżą, tylko czasami zaglądać i kontrolować, a tak to jeździć i tyle w zasadzie :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Mar 2015, 12:34   

juz Ci mowie czemu Ci zjadlo totala poniewaz jego lepkosc do 40oC jest bardzo niska...gdy pierscienie nie zlapia temp wtedy go zjada... na cieplym nie. to samo jest z 5w40 totalem i shellem ktore sa wyjatkowo plynne do -45oC
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Artuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwi 2015, 01:08   

Pawełos666
No właśnie nie. 10w40 Totala ma wyjatkowo wysoką (ok. 100 ) lepkosć w 40oC jak na półsyntetyki ( taki nietyp coś jak Synergie Motula) i wysoką również w 100oC (ok. 14,8).
Nie sądzę aby te odchyłki od standardowej lepkośći miały jakiś wpływ ( jeżdziłem również na 5w50 Mobila który ma o wiele wyższe lepkośći i nie zmniejszyło to konsumpcji). Zrobiłem tą wymianę trochę nie "naukowo" bo razem ze zmianą typu filtra z Motorcrafta na Manna. Pojawiła się również zmiana w jedzeniu oleju zależnie od trybu jazdy - w mieście przy częstej jeżdzie na zimno je więcej , w trasie mniej. Wcześniej jadł tu i tu tak samo dużo.
Dla ścisłości, ogólnie wciąga mi go mniej niż poprzednich "eksperymentów"

Pozdrawiam
_________________
Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Kwi 2015, 10:05   

hehe owszem ale taki total 5w40 do 40oC nie ma duzej lepkosci cst, nie poprawiaj mnie bo siedze w tym temacie dość grubo :)
w silnikach z wieksza iloscia cylindrów roznica jest jeszcze wieksza...w braniu oliwy,
a jeszcze lekko pasowanych, luznych z jakich niektore konstrukcje slyną to juz calkiem

w Polsce zaczelo sie stosowanie tego totala na mase (tani i dobry) i automatycznie pojawily sie pytania, miliony osob pytaja czemu im bierze totala przy v6, v8, r6 (w zime jak kreca silniki niedogrzane!!!)
pali tego 5w40 energy totala, a nawet 10w40, bo maja niska lepkosc do 40oC w porownaniu do innych 5w40 oraz 10w40 (total jest super plynny w niskich ujemnych temp)
5w50 ma niewiele wyzsza lepkosc niz 5w40 w 40oC, i prawie taka samą jak 10w40, ale to nie ma znaczenia
znaczenie ma kiedy silnik jest zimny wtedy nie zgarnia oleju oraz wtedy kiedy zaczyna sie spalać w temp powyzej 200-230 (ale to przy ostrej jezdzie i raczej jest znikome, nie ma wplywu, tak jak krecenie na zimnym)

Artuch napisał/a:
Pojawiła się również zmiana w jedzeniu oleju zależnie od trybu jazdy - w mieście przy częstej jeżdzie na zimno je więcej , w trasie mniej.


tu masz 100% racji, o czym pisalem wyzej

zgoda totala 10w40 bardzo nie powinno łykać. wciaga w tych, ktore sa juz naprawde mega luzne, nie maja uszczelniaczy lub pierscieni
za to energy 5w40 totala wciagaja luzne silniki audi i rzedówki luznopasowane i wtedy pobory są duże (na zimno lyka). te oleje jakos szczegolnie nie odparowują, po prostu niska lepkosc i plynnosc od -45 robi swoje

tak jak dla shella 5w40 (tez jest mega plynny prosze sobie sprawdzic w -30), to jest prawie tak samo jak dla 5w30. 0w40 natomiast w 40oC bedzie mial mniejsza lepkosc niz 5w40 o 15-20cst i wieksza niz 5w30 o 10-15cst, za to w ujemnych temp ale bardzo niskich bedzie bardziej plynny

Osobiscie uzywam sprawdzonych olejów Fuchs'a glownie 0w40 (juz na PAO IV) - http://allegro.pl/fuchs-0...5215058544.html
tańszy niz Millers oraz Amsoil (tam gdzie mozna uzyc zamiast, norme AMG spelnia takze zle nie jest :) )

przy normach C3 uzywam sprawdzonego tanszego 5w30 gt1 pro xtl (bardzo niska lepkosc dla wiekszosci nowych diesli z dpf dla silników CDI TDI i innych diesli), przy nowoczesnych silnikach 0w30 (tylko dla normy LL-01FE to juz najszybciej doplywa), Amsoila 5w40 (czerwona nalepka, mocno wysilone silniki) i Millersy XF oraz EE (nano drive) wszystko zgodnie z katalogiem i normami aut, od czasu do czasu Moly'iego. Zlego slowa nie powiem o motulach X-Clean i +
W słabszych starszych autach oraz silnikach 4T nawet ogrodniczych używam Totala 5w40 i nigdy sie nie zawiodlem na jego smarowaniu ogladając czesci z silników aut i innego sprzetu. Leje go rowniez do fiesty CVH ponad 5lat

zdrowa fiestka CVH totala 5w40 energy 9000 ani 10w40 7000 quartz nie bierze wiecej niz (zeby nie sklamac, bo kazdy spala to tak max 250-300ml na 10kkm, choc tego nie widac bardzo na bagnecie) mam silnik 26 letni od 11 lat jezdzony na gazie, dosc wysoko krecony i jezdzony na malych dystansach (HCS i Endura to już nie to...)

sorry za brak znakow inter..., chwilowo brak czasu :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Artuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwi 2015, 15:01   

No właśnie ja piszę o Totalu 10w40 ze starszej serii jeszcze nie Energy która ma wyższe lepkości . Celowo nie kupowałem tej nowej serii.
_________________
Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl)
 
 
okoniowaty 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: autowrzuta.pl
Wysłany: 13 Kwi 2015, 10:27   Jaki olej do 1,8 TDDI

Witam

Jaki jest dobry olej do tych silników fordowskich, słyszałem, że tylko 5w 30 specjalny do fordów czy to prawda?? Bo jak dla mnie to dziwne i wydaje mi się bujdą. Jakim mogę ją zalać. I czy dostęp do filtra oleju oraz do korka spustu oleju to skomplikowana sprawa, dam radę położyć się pod nią (oczywiście podniesioną na lewarku) spuścić olej i wymienić filtr??
_________________
Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
Stan pkt.
6
Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Kwi 2015, 15:31   

5W30 lub 5W40 jest ok. Mam >230k km i ciągle jeżdżę na pełnym syntetyku (obecnie 5W40 Shella). Nic złego się nie dzieje. Ten "specjalny fordowski" z ich nalepką to gówno jakich mało. Jak chcesz autem dłużej pojeździć, to tego nie lej.

Korek raczej nie problem, filtr też nie, choć dojście jest "takie sobie". No i bez opaski na filtr możesz mieć problem go ściągnąć. Jak dla mnie szkoda oszczędzać 10zł, za które zazwyczaj w warsztacie to zrobią. Ryzykujesz, że się upaćkasz, marnujesz czas, do tego pytanie - co zrobić z olejem? Nie możesz go sobie wylać do studzienki, a warsztat nie ma obowiązku przyjąć Twojego oleju.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
okoniowaty 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: autowrzuta.pl
Wysłany: 14 Kwi 2015, 08:42   

A jak bym go zalał 10W 30 - 40 mineralnym?? Problem polega na tym, że . . . dość sporo km temu prawdopodobnie był olej wymieniany i nie ma naklejki jaki olej był wlany - nie wiem co mam z tym fantem zrobić po pierwsze już go jest trochę mało podejrzewam że gdzieś troszkę kapie i jak mi "grzebali" przy silniku mogło troszkę się wylać. Nie wiem co będzie najlepsze w tym wypadku dla silnika jednocześnie ekonomiczne - ekonomiczne chodzi mi o to że może już nie ma potrzeby lać czegoś więcej niż mineralny bo i tak w niczym już nie pomoże. I ile do fiesty wchodzi oleju??
_________________
Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
Stan pkt.
6
Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 10:52
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: [S] Oleje i chemia MOTUL, Shell, Valvoline
Zapraszam Kunickiego 90, Lublin lub WYSYŁKA !!!
Drupi Sprzedam 31 2 Mar 2014, 22:28
Drupi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.