Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 12:07
[MK4] Obroty 3000 lub 5000 na luzie + głośno wyje
Autor Wiadomość
Krams 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 1
Skąd: Śrem
Wysłany: 17 Mar 2014, 23:15   [MK4] Obroty 3000 lub 5000 na luzie + głośno wyje

Witam,
silnik 1.25 zetec

Od jakiegoś czasu podczas jazdy czasami na luzie np. podczas zmiany biegów obroty nie spadały tylko trzymały się w miejscu, tak samo było na luzie podczas stania w miejscu kiedy dodałem gazu obroty spadły dopiero po chwili.
Pewnego dnia zgasiłem auto po ok. 5 minutach ponownie odpaliłem i obrorty wzrosły na 3000 jak lekko nacisnąłem pedał gazu trzymały się na 5000 dodatkowo silnik strasznie nietyopwo i głośno buczy.
Jako że mam instalację gazową nie sekwencyjną kilka razy strzelił mi gaz więc przypuszczam, że może jest jakaś niewielka dziurka w kolektorze ssącym ? Tyle że wtedy raczej gasłby.
Myślę że może być to krokowiec ale on około 1,5 roku temu był wymieniany, a teraz gdy odłączyłem wtyczkę od niego cały czas silnik zachowywał się tak samo, czyli trzyma strasznie wysokie obroty i wyje
Ma ktoś może jakieś pomysły ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Mar 2014, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Mar 2014, 03:26   

Popsikaj jakimś plakiem w okolice dolotu, żeby wyeliminować lewe powietrze. Obstawiałbym, albo przycinającą się przepustnicę, albo wieszający się/brudny krokowy.
 
 
maxim_wawa 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Imię: Kamil
Wiek: 43
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 17
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 18 Mar 2014, 08:23   

może byc walnięta uszczelka kolektora ssącego lub dziurawy wężyk podcisnienia
_________________
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANIE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
WWW.AKDECOR.PL
 
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Mar 2014, 11:28   

Wiele tematów na tym forum dotyczy tego problemu.

Między innymi ten, w którym jest mój wpis
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#586919

Czy ktoś w to wierzy czy nie.
U mnie problem pojawia się przeważnie raz w roku w okolicach wiosny.
Biorę wtedy specyfik do czyszczenia silnika.
Spryskuje na maxa po całości i wycieram ręcznikami papierowymi.
Jest to idiotyczne ale w moim przypadku skuteczne.

Koszt nie jest duży ok 20 zł, jeśli zabieg nie unormuje obrotów to przynajmniej będzie czysty silnik. :ok:
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Lip 2014, 06:44   MK4 1,25 16V szalejące obroty

Odgrzeję kotleta, bo to chyba najbliżej tego co dzieje się w mojej nowonabytej fieścinie (z razji koloru została ochrzczona "burakiem").

Czytałem też to:
- http://www.fiestaklubpols...ighlight=obroty
- http://www.fiestaklubpols...ighlight=obroty

Otóż wyczyściłem już "krokowca", czyli jak to się zwie, nie wiem dlaczego, regulator biegu jałowego.

A auto zachowuje się tak:
- zimne odpalam, obroty idą na około 1500 i tak chwilkę trzyma, potem grzeje się lekko, to opadają powoli i powiedzmy stabilizują się na 1000 lub ciut ponad wskazówka.
- przegazówka i odpuszczenie pedału - obroty spadają płynnie do około 1400. Chwila zatrzymania wskazówki i opada do tego 1000 powiedzmy.
Jaja zaczynają się podczas jazdy i schodzenia z obrotów:
- hamowanie silnikiem jak dla mnie jest bardzo słabe, no ale to mały silnik, to może tak musi być.
- po wrzuceniu na luz obroty lecą w kosmos do ok. 1500-3000, tak chwilę trzyma i potem spadają jak opisane wyżej. Przed czyszczeniem krokowca leciały ciut wyżej i wolne obroty trzymał na poziomie 1300 powiedzmy.
- i dalej, po przegazówce na postoju już ok, tylko to zatrzymanie w okolicy 1400.

Węże podciśnień obadane, wyglądają całe i zdrowe. Przepustnica czyściutka, domyka się.

W planie mam obadać czujnik położenia przepustnicy. Czy jego się jakos ustawia?

I czytam o jakimś durnym czujniku sprzęgła... i mi ręce opadają przy tej nowoczesności. Po kiego wała silnikowi wiedzieć, czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie? Masakra jakaś.

Ogólnie dodam, że silnik ciągnie jak wściekły, ma moc, pracuje równo, nie słychać wypadających zapłonów, nie ma "dziur" w gazie, ciągnie bez czkawki. Tylko te obroty szalejące.

Aha, na pewno nie dostaje dużej dawki paliwa, bo po ponownym wrzuceniu biegu, nie ciągnie mocno. Leciutkie naciśnięcie hamulca starczy, żeby zatrzymac auto.

Prędkościomierz ok, obrotomierz ok.

Wymieniłem też termostat, choć stary wydaje się dobry (gotowanie w garnku na kuchence). Może czujnik temperatury? Bo pewno silnik też dostaje sygnał o temperaturze. Tylko że na faktycznie zimnym bez przesady, żeby wywalac obroty na 3000.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie. A ten silnik da się pod kompa jakiegoś podpiąć?
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 29 Lip 2014, 09:00   

czyszczenie krokowca pomaga na godzinę lub na pół roku, nie ma reguły, czasami trzeba wymienić i tyle
wyczyściłbym-sprawdził wtyczki krokowego,CPP, VSS to wszystko jest na forum lub przez google wystarczy przeszukać
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Lip 2014, 09:14   

TSRules, a gdzie siedzi VSS?

CPP dziś pewno wyjmę i obrobię.

Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury.
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Lip 2014, 09:35   

Czujnik temperatury obrotów Ci nie podnosi. VSS jest w skrzyni biegów.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Lip 2014, 09:43   

Freeman, ok, poszukam w skrzyni więc. Dzięki.

Cytat:

Czujnik temperatury obrotów Ci nie podnosi.

A skąd więc ECU ma info, że silnik zimny i żeby zwiększyć dawkę paliwa, bo na pewno tak się to dzieje, że na zimny daje wyższą dawkę paliwa=wyższe obroty.
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Lip 2014, 12:13   

Iwan napisał/a:
A skąd więc ECU ma info, że silnik zimny i żeby zwiększyć dawkę paliwa, bo na pewno tak się to dzieje, że na zimny daje wyższą dawkę paliwa=wyższe obroty.
Ok. pod tym względem wpływa, ale nie podnosi do 3000. Nie pamiętam jak to było z fiestą, ale obecne galaxy z fordowskim silnikiem 2.3 na ssaniu podnosi do 1500.

VSS znajduje się w miejscu, w które wchodzi kabelek do obrotomierza.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Lip 2014, 18:31   

Freeman napisał/a:
VSS znajduje się w miejscu, w które wchodzi kabelek do obrotomierza

chyba prędkościomierza :-P ale to nie wina vss'a

ja bym szukał nieszczelności w dolocie, szczególnie przejrzeć przewody gumowe odmy i zaworek na bloku.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Lip 2014, 07:24   

No to tak, poruszałem kostką od CPP, nawet zdjąłem CPP i założyłem ponownie. Nie ma on jednak "cyknięcia" na końcu, jak to np. jest z CPP w volvo 940, z czym miałem do czynienia. Wtedy idzie fajnie wyregulować działanie CPP (w volvo jest to tylko czujnik krańcowego położenia przepustnicy, nie wiem jak tu).
Poruszałem kostką od VSS.

Węże odmy wyglądają na w miarę zdrowe.

Aha, zrobiłem nowy kawałek kabla od (chyba) czujnika położenia wałka rozrządu (w głowicy z przodu silnika od strony grodzi), bo odcinek idący przez pokrywę zaworów miał stwardniałą i miejscami wykruszoną izolację.

Efekt jest. Obroty na postroju spadają teraz bardzoiej płynnie, zatrzymanie wskazówki jest w okolicy 1200 bardziej i schodzi szybciej nieco do poziomu lekko poniżej 1000.
Jazdy próbnej nie było, bo w planie było rozgrzebanie ręcznego i spożyłem sobie przy pracy piwko.
Dziś jazdę zrobię po pracy, zobaczymy jak zejdzie z obrotów po puszczeniu auta na luz.

Aha, małe odejście od tematu, ale wymieniłem termostat (stary wydaje się być ok) i na postoju wskazówka temp. nie wchodzi nawen na N (w napisie NORMAL). Dziwne, może walnięty czujnik temperatury? Gdzie w tym aucie zwykle jest wskazówka jak osiąga temp. roboczą?
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Lip 2014, 15:36   

Iwan napisał/a:
nie wchodzi nawen na N (w napisie NORMAL). Dziwne, może walnięty czujnik temperatury? Gdzie w tym aucie zwykle jest wskazówka jak osiąga temp. roboczą?


ja wymieniłem czujnik i termostat na oryginał i wszystko bardzo dobrze od kilku sezonów, temp powinien przy tej pogodzie po kilku kilasach
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Lip 2014, 06:55   

TSRules, czyli zmienię czujnik. To jest to pod blachą trzymającą linkę gazu koło przepustnicy?

Ale sa i dobre wieści. Obroty już ok. Zdjąłem CPP, założyłem na nowo - nie wiem jak był założony, bo z tego co widzę, to jest możliwość, że płaski trzpień od ośki przepustnicy nie wlezie tak jak powinien między "ząbki" w obracającej się części CPP. Teraz na 100% jest ok.
Oczywiście zdjąłem/ założyłem wtyczkę na CPP, i tylko zdjąłem, poruszałem trochę wtyczką od czujnika prędkości.
Obroty na wolnych lekko poniżej 1000, auto hamuje silnikiem elegancko, nie ma ani trochę żadnego falowania, wchodzenia na luzie na jakieś wysokie obroty.

Dzięki za wszelką pomoc. Fieścina sprawuje się coraz lepiej.
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Lip 2014, 08:17   

Nie wiem jak w MK4, ale w MK3 były 3 czujniki temperatury, ten który dawał info na licznik był w obudowie termostatu i ważny był jego kolor.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Lip 2014, 08:49   

Freeman, termostat już zmieniony, obudowa plastikowa, nic w niej nie siedzi.

Z tego co zorientowałem się na stronie jednego sklepu internetowego, to są 2 czujniki. Jeden daje sygnał do ECU - lektura forum pokazuje, że wentylator nie ma swojego czujnika/ włącznika, ale steruje nim ECU na podstawie wskazania z owego czujnika.

A drugi czujnik daje sygnał na wskaźnik na desce. I ten zamierzam wymienić w pierwszej kolejności.

Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi. Dzięki.
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Lip 2014, 09:04   

Możliwe. W MK3 wentylator miał swój czujnik. W MK4 czujnik jest wkręcony w obudowę komory odprowadzającej wodę po lewej stronie głowicy.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Sie 2014, 07:02   

czujnik zmieniony

temp pokazuje w połowie skali, wskazówka "pływa" sobie w zakresie liter R-M, na postoju w korku wchodzi nawet na L

czy wiatrak zaczyna (powinien?) się włączać dopiero jak wskazówka jest na czerwonym polu?
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
szerszen 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Adrian
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 74
Skąd: Olszyc
Wysłany: 18 Sty 2015, 13:41   

Ja u siebie wymieniłem MAP sensor czy jakoś tak i problem ucichł
 
 
 
wito74 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Kamień Pomorski
Wysłany: 22 Lut 2015, 17:12   

Witam
I mnie dotknął problem szalejących obrotów. Wymieniłem krokowca, CPP, przepływke, czujnik sprzęgła, cewkę i kable WN. Auto nabrało dużo większej kultury pracy jednak wieszające się obroty pozostały. Dopiero odpięcie wtyczki od VSS-a rozwiązuje problem.
Biorąc pod uwagę że troszkę się wykosztowałem już i kupno czujnika VSS będzie możliwe dopiero za jakieś trzy miesiące mam pytanie jakie skutki uboczne są przy jeżdzie z odpiętym czujnikiem prędkości?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Przy Zmianie Biegow OBROTY Skacza do 5000-7000tys!!!
Gość Mechanika 1 1 Lip 2009, 17:48
awilk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.