Przesunięty przez: Freeman 20 Lip 2014, 23:01 |
[MK7] Docieranie silnika |
Autor |
Wiadomość |
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Sty 2015, 14:35
|
|
|
langolier napisał/a: | Czy położenie filtra oleju w silniku EcoBoost 1.0 jest takie, że łatwo samemu wymienić filtr ? |
Dzisiaj jadę wymienić olej, więc dam znać
[ Dodano: Pią Sty 09, 2015 19:13 ]
Filtr jest schowany dosyć pod autem, ale ciężko go przeoczyć i spokojnie się rękę wkłada i w(y)kręca. Trzeba tylko ten "klucz" specjalny mieć pewnie (jak na filmiku tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=U2p9oHcOxKQ).
Swoją drogą... Instrukcja podaje, że wchodzi 4.1L oleju... po wlaniu takiej ilości na bagnecie jest jakieś 3/4 :O Przed wymianą, czyli zalane fabrycznie, było praktycznie max... Zastanawiam się co z tym fantem zrobić ;p |
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 11:20
|
|
|
mskgs napisał/a: | Trzeba tylko ten "klucz" specjalny mieć pewnie |
To widziałeś na własne oczy tą wymianę czy nie ?
No i drugie pytanie: czy Twój filtr też jest pozbawiony wszelkich oznaczeń ? Ja kupiłem oryginał (?) i nie ma na nim fordowskiego numeru części... |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Sty 2015, 13:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 14:03
|
|
|
Widziałem, mechanik akurat używał klucza, dlatego napisałem "pewnie" bo nie wiem czy samą ręką by dało radę odkręcić
Filtr był taki jak ten (tzn miał napis FoMoCo i przekreślony kosz : http://www.ford-esklep.pl...ORD-FoMoCo/3541
Dokładnie się mu nie przyglądałem, czy miał jakieś oznaczenia itd. Po odkręceniu i tak już to nie miało znaczenia |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 12 Sty 2015, 20:27
|
|
|
Co do docierania silnika, to instrukcja obsługi ewidentnie o tym wspomina- przez pierwsze 1,5 kkm nie przeciążać silnika poprzez zbyt niskie i zbyt wysokie obroty. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 18:42
|
|
|
FFDriver napisał/a: | W instrukcji obsługi różne bzdury piszą |
FORD FIESTA Instrukcja obsługi; str. 144- "Wskazówki dotyczące jazdy; Silnik- Ostrzeżenie Unikaj zbyt szybkiej jazdy przez pierwsze 1500 km. Zmieniaj często prędkość i wcześnie włączaj wyższy bieg. Nie przeciążaj silnika."
Przytoczyłem to, o co prosi producent. Ja rozumiem, że na forach pełno jest specjalistów, inżynierów projektujących silniki i mają swoją rozległą wiedzę w tym temacie. Niech każdy robi po swojemu, ale warto, aby przytoczone było rzetelne info od producenta. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:03
|
|
|
Mars napisał/a: | rzetelne info od producenta. |
rzetelne. Kiedyś zalecali paski rozrządu w focusach tdci wymieniać co bodajże 200k, gdzie przeważnie pękały przy ~160... I zanim przyszla poprawka z 200 na niższą wartość (chyba 150), to troche minelo. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:08
|
|
|
a ile tych pasków pękło w krajowych autach przed 200k przelotu? bo ja sie z zadnym takim przypadkiem nie spotkalem, a w fokach siedze od 10 lat.... natomiast w sprowadzanych pelna zgoda, kilka peknietych paskow sie przewinelo |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:11
|
|
|
MisiekT, we flotach praktycznie żadne auto nie dojeżdzało. Dane z serwisu aso... |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:19
|
|
|
Ale czy ja komuś bronie docierać swoje auto ?
Pewne zapisy to relikty przeszłości.
Kiedyś kazali wymieniać olej po pierwszym 1kkm teraz już nie każą i nie piszę tutaj tylko o Fiescie. A przecież to okazja dla serwisu na skasowanie klienta.
Wiadomo, że dobrze jest na początku łagodniej potraktować auto bo klocki muszą się ułożyć i skrzynie lepiej spokojnie na początku traktować itp. itd.
A może coś źle poszło przy montażu i jak się coś ma stać to lepiej podczas spokojnej jazdy.
A ile można o docieraniu motocykli przeczytać. Jest szkoła docierania spokojnego, jak w instrukcji ale są też absolutnie odmienne opinie i to nie pisane przez domorosłych fachowców. Jest teoria gościa z USA, że kluczowe jest pierwsze kilkadziesiąt km i że właśnie aby dobrze dotrzeć należy "odkręcić". Na dowód koleś pokazuje fotki rozebranych silników i jeśli zdjęcia są prawdziwe to nie ma nawet o czym mówić.
Ale ostatecznie każdy zrobi jak zechce, a połowa i tak nie przeczyta instrukcji |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:20
|
|
|
nie slyszalem, zeby to byl problem jak pracowalem w firmie gdzie foki byly we flocie - ale takich z wiekszym przebiegiem mogloby byc b. niewiele wtedy...
tak czy inaczej, jakos ten news nigdy nie ujrzal swiatla dziennego |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 20:31
|
|
|
Akurat problem 1.6 TDCi, jeżeli faktycznie występował, to IMO wtopa po prostu. Przecież nikt by specjalnie nie zalecał wymiany co 200k, żeby strzelił pasek. Jakoś w 1.6 HDi nic takiego się nie działo, a wymiana 180-240tyś. (prócz łańcucha łączącego wałki rozrządu - ale to raczej inny problem). Druga sprawa - kto ponosi koszty naprawy, jak pasek rozrządu się zerwie ? Zakładając, że samochód jest serwisowany i po gwarancji, ale przed czasem na wymianę ... |
|
|
|
|
LefQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 90 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 13 Sty 2015, 20:51
|
|
|
Ja tam swój silnik oszczędzałem przez pierwszy 1kkm, a po 5kkm wymieniłem olej. Czy to coś dało? Nie wiem. Lepiej się czułem jednak ;-)
Filtr oleju do 1.0 EB to jest FoMoCO 5015485 / 9W7E-6714-AA. Taki sam jak do EB 2.0 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Sty 2015, 04:57
|
|
|
mskgs napisał/a: | Druga sprawa - kto ponosi koszty naprawy, jak pasek rozrządu się zerwie ? |
w znanych przeze mnie przypadkach koszty ponosiła flota. Auta na gwarancji, pasek poniżej deklarowanego przelotu. Na co powoływał się ford nie podam, bo znam takiej informacji. Kwas się zrobił po zmniejszeniu przelotu, ale finału sprawy również nie znam.
Jak po gwarancji się zerwie to jest to także pech użytkownika. |
|
|
|
|
|