Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak wolnych obrotów i zła mieszanka.
Autor Wiadomość
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 22 Paź 2014, 13:44   

Niestety musiałem oddać manometr ale coś mi się wydaje, że nie przekraczało 3,5 bara..

[ Dodano: Sro Paź 22, 2014 16:53 ]
Gdzie dokładnie jest ten zawór przelewowy?

[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 09:41 ]
Wpadł do mnie znajomy mechanik i twierdzi że to panewki albo sworzeń tłoka..

Napiszę dokładniej jak to wygląda teraz:

Odpalam zimny silnik, zastukają popychacze - cichną.

Zimny na jałowym chodzi cicho, po mocniejszym przygazowaniu słychać stukanie, szczególnie w ostatniej fazie schodzenia z obrotów, póki dalej jest zimny to stukanie cichnie.

Im silnik cieplejszy tym stukanie mocniejsze i przestaje cichnąć na jałowym..

Panewki korbowodowe, główne czy sworzeń?

Spuściłem olej, jak starczy mi dziś czasu to zrzucę michę..

[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 23:52 ]
Oto winowajca z pierwszego korbowodu i dla porównania z 4-tego..

Wał też dostał po dupie ale zostawiam go bez szlifu - jak się rozpadnie to zmienię silnik :)









 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 08:17   

o, ko*wa. ale rozdymało. zawór przelewowy, jest po lewej stronie kola pasowego(patrzac na nie), nakretka jest wkrecana lekkim skosem w korpus pompy. kanałt w wale bym sprawdził na drożnosc, i poszukał chociaz innej korby.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:26   

Przelew znalazłem - na śrubę imbusową - odkręciłem ale nie czułem żadnej sprężynki, ani nic, przynajmniej na tyle ile mogłem wsadzić mały palec :P

Masz jakiś pomysł na sprawdzenie kanału?

Korba w ogóle nie ucierpiała, wał niestety nie miał tyle szczęścia ale to już jego problem :P

Dzisiaj wrzucę nowe panewki i miejmy nadzieje że 3-4 wyścigi to pojeździ, później zmiana pieca :)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:38   

musisz tam zajrzeć :P
jak motor zmieniasz to szukaj zeteza, albo RSa :D
dmuchaj powietrzem w kanał w wykorbieniu, i palcami bedziesz czuł czy powietrze leci, ja bym jeszcze główne sprawdził.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
Ostatnio zmieniony przez kuba87 24 Paź 2014, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:41   

Mówisz o przelewie czy otworze w wale?:P

Do przelewu nie dam rady bez demontażu pompy, zaś do wału.. - kanał jest ok ale czy gdzieś go wewnątrz nie zapchało się nie dowiem :P

Ew. spróbuje walnąć kompresorem w otwór na 4 tym garze i zobaczymy czy 1 przedmucha :)

Jak z tym przelewem w ogóle? Powinno coś być po odkręceniu tego korka?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:43   

jak masz miche zdjęta to zdjac pompe to 30 minut, rozrzad w cvh jest bajecznie prosty :)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 24 Paź 2014, 11:25   

Wiem - ściągałem go już ze 4 razy :P

Tylko co mam z tym przelewem w końcu zrobić ?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 12:00   

spr czy tłoczek nie jest zacięty :)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 24 Paź 2014, 12:42   

Ok, poszperam i dam znać :)

[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 03:58 ]
No to już mam przyczynę - brak zaworu przelewowego i sprężynki :9:

Wydaje mi się, że zrobił to specjalnie jakiś mechanik żeby złapać klienta na remont..

Z rana jadę na szrot wyciągnąć tłoczek i sprężynkę z escorta i składam wszystko do kupy..

Panewki zmienione - wał jest nawet gładki po oczyszczeniu ale jest mikro luz.. Na 4-tej korbie o dziwo też mimo że panewka była cała, 2 i 3 siedzą dobrze..

Pojeździ trochę, a później albo zmienię cały silnik albo sam wał doprowadzę do porządku..

Dam jeszcze znać jak po poskładaniu :)

[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 04:01 ]
Btw. panewek głównych nawet nie sprawdzałem - nie ma to sensu przy docelowym przeznaczeniu tego auta i stanie wału.

Drożność kanałów w wale sprawdziłem kompresorem - wszystko ok.

Dodatkowo jak czyściłem miskę olejową to znalazłem ładny bonus - zapinkę zaworu :D Tylko w starej jak i w nowej głowicy żadnej nie brakuje :P

[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 14:34 ]
Edit: sorry jednak nie ta śruba na imbus po lewej stronie pompy - nie zauważyłem tej 2 cm niżej - sprężynka jest ale zaworka nie mogę wyciągnąć.. Próbowałem wydmuchać go kompresorem i wydłubać magnesem - nic..

Pompa moczy się teraz w nafcie :)

[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 14:09 ]
Silnik poskładany, odpalony - zapiernicza jak wściekły.

Przeżył już jeden wyścig i panewka znowu się odezwała :)

Szukam nowego silnika :)

BTW. Wyjdzie górą czy koniecznie dołem? Bo mam dół zaspawany osłoną miski..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK3] Brak wolnych obrotów
rene Elektryka 3 22 Cze 2010, 20:12
bidżej
Brak nowych postów (mk4) brak wolnych obrotów
drjanusz Mechanika 10 25 Mar 2009, 00:09
drjanusz
Brak nowych postów [MK3] Brak wolnych obrotów
Marek Mechanika 7 22 Sie 2007, 21:46
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Brak regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku
Silnik 1,25
felix1988 Elektryka 14 30 Lis 2011, 17:56
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.