Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zmiana turbo lub regulacja wastegate
Autor Wiadomość
damian128888 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Sie 2014, 20:55   Zmiana turbo lub regulacja wastegate

Witam,

Otóż w mojej 1.4 tdci 16v niedługo wysiądzie turbina (żre olej). Chciałbym dzięki tej okazji uzyskać też więcej mocy z autka więc mam pytanie:

Czy lepiej zregenerować kp35 i podkręcić zawór wastegate do max 1.1 bara + dołożyć IC i zrobić chipa by miał większą dawkę paliwa czy,

Kupić inne, większe turbo. I tutaj mam pytanie. Czy jakieś turbiny pasują na hybrydę do KP35 (tzw. plug&play)? I oprócz KP35: Zauważyłem, że są filmiki na YT, że silnik 1.4 hdi ma turbo garretta 1544v. Czy podejdzie ta turbina bez większych modyfikacji?

Z góry dziękuję za porady,
Pozdrawiam.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Sie 2014, 00:26   

Po pierwsze:
-zmiana turbo na większe bez zmiany wtrysków na większe jest bez sensu
-zmiana turbo na większe bez zmiany programu jest bez sensu
-zmiana turbo na większe bez uprzedniego montażu odpowiedniego IC jest bez sensu
-zmiana turbo na większe bez jakichkolwiek modów wydechu jest absolutnie bez sensu


Po drugie:
-zamiast rzeźbić wastegate, zaopatrz się w MBC (nie bleed valve tylko MBC) oraz koniecznie zegar doładowania
-ustaw nieco większe ciśnienie (nie wiem ile jest fabrycznie na tym, przyjmij, że ~20% przyrostu bez IC ma sens, wszystko powyżej tego to abstrakcja)
-w nawiązaniu do powyższego - ta dmuchawa może dać i 1.5 bara, rzecz w tym, że jak przegniesz, to zamiast zyskiwać moc, będziesz ją tracił (o ile komputer nie wywiesi białej flagi i nie wejdzie w tryb awaryjny).

Wychodzenie poza stockowe parametry bez montażu IC to jak gra w black jacka - jeśli w pewnym momencie nie przestaniesz, mimo pokusy, ostro się przejedziesz. I pół biedy jak zaczniesz tracić moc - gorzej jeśli po jakimś czasie szlag trafi dmuchawę z powodu przegrzania i silnik się rozbiega. :)

I tak na marginesie - trzeba mieć świadomość, że po zrobieniu "chrupka", tudzież innych modów zwiększających moc, warto byłoby zainteresować się hamulcami i innymi częściami. Ponadto wypada znać limity fabrycznego dolotu i wydechu. Długa jazda z gazem w podłodze po zrobieniu porządnego chipa może skończyć się pęknięciem kolektora wydechowego - spaliny na wylocie osiągają większą temperaturę, a tej seryjny kolektor może nie być w stanie przez dłuższy czas znieść.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damian128888 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Wrz 2014, 01:23   

Dzięki za podpowiedź!

Czy można się wpiąć trójnikiem od wskaźnika doładowania do wężyka od wastegate tuż przed zaworkiem MBC? Tzn. czy w takim połączeniu wskazania będą realne?

Dodatkowo mam pytanie odnośnie orurowania do IC. Mam plan zakupić IC z 1.6 TDCi tylko nie wiem jakie rurki trzeba kupić (rozmiary itp.) Jeśli ktoś montował to prosiłbym o podanie rozmiarów.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Wrz 2014, 01:30   

Wskazania się bierze z linii turbo <-> MAP sensor
Z kolei MBC się montuje na linii turbo <-> wastegate :)

Odnośnie IC w 1.4 jest temat na forum, poszukaj :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damian128888 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Wrz 2014, 23:02   

Witam

Zamontowałem IC, miernik doładowania turbiny oraz MBC firmy properfekt. Jest różnica i to taka, że się bardzo zdziwiłem, lecz mam problem... Na początku dodam że górne wyjście tego MBC podłączyłem przewodem od muszli, a dolne -> przewód do WG (mam nadzieje, że dobrze).

Otóż kręcę i kręcę tym MBC i maksymalnie mam 1.1 bara co daje odczuć różnicę. Mam taki dziwny efekt, że miernik pokazuje przez chwilę 1.4 bara i spada do 1.1 bara bez względu na kręcenie śrubką. Co może być nie tak?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Wrz 2014, 11:17   

damian128888 napisał/a:
Na początku dodam że górne wyjście tego MBC podłączyłem przewodem od muszli, a dolne -> przewód do WG (mam nadzieje, że dobrze)

Niestety, z dwóch możliwych ustawień, akurat wybrałeś to złe. :D

Zepnij na opak, odkręć śrubę doładowania i pomału dodawaj. Za każdym razem rób test w ruchu na 2-3 biegu do redline. Jak uznasz, że jakaś wartość jest satysfakcjonująca, zostaw ją tak, pojeździj z butem w podłodze na autostradzie, żeby użyć 4 i 5 biegu i kontroluj ciśnienie - ma ono tendencje do bycia nieco wyższym (0,05-0,1 bara) niż na 2 i 3 biegu - a u mnie to kwestia wchodzenia kompa w tryb awaryjny. ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damian128888 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Wrz 2014, 23:08   

Dzisiaj już zamieniłem podłączenie zaworku i działa poprawnie, lecz... :)

Dalej ma w 14 sekund do 100 km/h co mnie najbardziej dziwi. Mam wrażenie, że auto ma mocniejszego kopniaka, ale stoper nie kłamie i według pomiaru do 100 km/h nic się nie zmieniło. Na wskaźniku doładowania jest przecież różnica z 0.9 bara na 1.4 bara. Jak to rozumieć :D ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Wrz 2014, 23:26   

Z samego powietrza mocy nie uzyskasz, choćbyś się nie wiem jak wysilał. Wypada dać też więcej paliwa - od tego jest chip. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Wrz 2014, 15:08   

damian128888 napisał/a:
Mam wrażenie, że auto ma mocniejszego kopniaka


Mógł się przesunąć max moment obrotowy niżej, co daje wrażenie "większego kopniaka", ale ogólny bilans mocy pozostał ten sam.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.