Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Dystanse pod obniżone zawiesznie + 17" ST +205-40
Autor Wiadomość
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Sie 2014, 01:01   [MK6] Dystanse pod obniżone zawiesznie + 17" ST +205-40

Witam,
W najbliższej przyszłości planuje zakup gwintu AP, i od razu poszerzyłbym oś by się ST'k lepiej trzymał.
I tu mam pytanie czy ktoś wie jaki najszerszy dystans mogę wrzucić by nie tarło na zakrętach przy 17" ST + 205/40?
Na tył najlepiej by było gdybym wrzucił dystans pod oś z ASO (nie znalazłem na necie w sprzedaży [tylko UK] ),
tylko że znalazłem posty z innych forum gdzie te z KA/PUMA nie pasowały do ST'ka.
Czy może ktoś potwierdzić który dystans pod oś pasuje na tył do MK6 ST?
przy 20.5mm tył / 20mm przód (o ile się zmieści) było by fajnie.
Obniżenie ok. 40mm by amortyzatory jeszcze pracowały.
_________________
 
 
Michał.K 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Wrz 2014, 11:59   

Mam dystans z ASO 12,5mm. Pasuje bez problemu, jeśli ci zależy na śrubie trzymającej czujnik ABS to trzeba wyciąć z dystansu mały fragment. Śruba nie jest konieczna bo dystans dociska czujnik jeśli nie jest pocięty. Moja stoi na B6+eibach i poszerzenie o 12,5 na stronę dupy nie urywa wizualnie ale różnica w prowadzeniu generalnie na plus. Jedyna wada to, że trudniej teraz wchodzi się bokiem w zakręt. Jeśli chcesz to wrzucę zdjęcie jak wygląda na tym dystansie. Mam też numer części, ASO ściąga ją w 2 dni.
Pozdrowienia
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Wrz 2014, 16:18   

Dzięki za odpowiedź!

Jak byś miał foto gdzie mniej więcej widać jak szeroko stoi / jak blisko błotnika to by było super. Najchętniej wybrałbym ten 20.5mm i 20mm na przód, no ale nie wiem jaki jest zapas w nadkolu. Jeżeli przy 12.5 jest jeszcze miejsce to może i by dało radę, chociaż z drugiej strony chcę obniżyć fieste o 40-50mm :| Na przodzie masz dystans 10mm?
ASO mam po drodze ale zakupy dopiero po 10-tym :)
_________________
 
 
Michał.K 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Wrz 2014, 17:17   

Z tego co wiem, 12,5mm z tyłu powoduje, że koła przednie i tylne są odsadzone tak samo szeroko. Jeszcze nie spotkałem się z żadnym ST(myślę tu o brytyjskim ST owners club) w której ktoś dodałby na przód więcej niż 5-10mm. 20mm z tyłu to już bardzo szeroko i obawiam się, że pod obciążeniem koła będą ocierać o nadkola. Widziałem gdzieś ST z 5mm na przodzie i 20mm z tyłu. Wyglądała mega dobrze.

U siebie mam tylko 12,5 z tyłu, z przodu seria i jestem zadowolony. Polecam, modyfikacja w sumie za 140zł a jest istotna poprawa wyglądu i prowadzenia. Jak byś miał jakieś pytania to pisz śmiało. Linki do zdjęć
http://www.dropbox.com/s/...AG0333.jpg?dl=0
http://www.dropbox.com/s/...AG0335.jpg?dl=0
http://www.dropbox.com/s/...AG0334.jpg?dl=0
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Wrz 2014, 17:41   

te 12,5mm wygląda naprawdę wystarczająco <oki> . Na przód zamówię 10mm tak żeby w miarę równo poszerzyć osie. Teraz tylko trzeba wyczekać do wypłaty :hrabak:
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!
_________________
 
 
Michał.K 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Wrz 2014, 17:45   

W serii tył jest węższy właśnie o te 12,5mm. Jeśli założysz na przód 10mm( nie wiem czy wejdzie) i na tył 12,5 to w dalszym ciągu przód będzie szerszy
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Wrz 2014, 18:34   

No masz rację, Na razie kupie dystans na tył, zobacze jaki będzie efekt z nowym zawieszeniem. Jak osie będą wyrównane, wtedy mogę jeszcze coś zdziałać z dystansami pod felgę, np. po 5mm na każde koło.
_________________
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2014, 18:51   

Jak wyglądają dystanse na przód o grubości 5mm? To chyba przykryje kołnierz piasty... na czym się wtedy felga trzyma? Na samych śrubach?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Wrz 2014, 18:58   

nawet dystanse 5mm powinny mieć flansze do felgi, jak będe miał zamawiać to zapytam sprzedającego.
_________________
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2014, 19:02   

Super. Pytam, bo do tej pory nie widziałem cieńszych niż 10mm, które miałyby kołnierze. żadne piątki takowych nie miały.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Wrz 2014, 19:31   

masz rację, z tego co wyszukałem to rzadkość z dystansami 5mm z kołnierzem centrującym. Nigdy nie potrzebowałem dystansów z racji że miałem felgi z mniejszym ET. Teraz mam STka i seria felgi które bardzo mi pasują. Zobaczę jaki efekt będzie po obniżeniu + dystans-tył. dodatkowe dystanse dopiero będą kombinowane po zrobieniu kompletu (zawieszenie + tylny dystans 12.5mm).
_________________
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrz 2014, 21:03   

Pufcio napisał/a:
na czym się wtedy felga trzyma? Na samych śrubach?


a normalnie na czym się trzyma felga? Otwór centrujący - centruje, żebyś prosto przykręcił koło, a przynajmniej tak mi sie zawsze wydawało :>
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2014, 22:08   

Jarecki - pochwalisz się gdzieś to wyszperał?

vegetagt napisał/a:
Otwór centrujący - centruje

Otwór niczego nie centruje, on po prostu jest :P Jakby się dalej czepiać nomenklatury, to na otworze niczego nie osadzisz, bo otwór raczej nie ma tendencji do wystawania, bo - kolokwialnie ujmując - jest dziurą. :P

Funkcją śrub jest tak trzymać koło, by nie spadło z kołnierza piasty. To poprzez kołnierz na feldze (a więc i na oponie) jest osadzona jakaś część masy auta. Jeśli to nie jest wystarczająco przekonujący argument, to proponuję pomyśleć zdroworozsądkowo.
A) po co kołnierz, jeśli mamy szpilki, na które można nałożyć koło, a równomiernie dokręcane nakrętki też wycentrują felgę?
B) co się stanie, gdy się uwiesisz na pręcie wystającym z elewacji i będziesz się rzucał, chcąc sprawdzić jego wytrzymałość?
C) kiedy udar daje lepszy efekt - gdy istnieje miejsce do rozpędzenia masy czy gdy nie ma go w ogóle?

Mam nadzieję, że wystarczy - gdyby nie, wal na priv, bo temat jest o czym innym i nie chcę go zaśmiecać niepotrzebnymi rzeczami :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrz 2014, 22:11   

Pufcio, no to plastikowe pierścienie centrujące są mega wytrzymałe, skoro trzymają część masy auta ;) EOT :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2014, 22:24   

Fizyka się kłania, kolego. Nie wszystko jest takie, jakim się na pierwszy rzut oka wydaje. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 2 Wrz 2014, 22:33   

a nie szkoda Ci psuć prowadzenia? ja rozumiem, ze na prostej będzie stabilniej - ale do skręcania fabryczne ET jest optymalne...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2014, 22:58   

MisiekT - czemu prowadzenie ma się psuć? Przecież przy dołożeniu dystansów na kole robi się negatyw...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 2 Wrz 2014, 23:06   

w seryjnym aucie odsuwanie kół od amora pogarsza zachowanie w zakrętach - a nie widzę, żeby w planach był wydmuchany gokart
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2014, 23:53   

MisiekT - ale w jaki sposób?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrz 2014, 23:57   

MisiekT, chodzi o oddalenie osi obrotu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.