Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2014, 21:24   

Chłopie... masz wszystko w pierwszym poście tego tematu. Wszystko! :) Przeczytaj go uważnie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
marcian 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: pyrzyce
Wysłany: 18 Maj 2014, 21:34   

Witam , od kilku dni mam problem w MK5 z nadmuchem. W ogóle nie reaguje na pokrętło ''Ciepło/Zimno''. Ciągle dmucha ciepłym podczas jazdy, nawet gdy nadmuch jest na 0 i skierowany na zimne powietrze. W czym problem?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Maj 2014, 21:55   

Popatrz na post bezpośrednio nad swoim.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szosciu 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Orzesze
Wysłany: 18 Maj 2014, 23:37   

We wtorek rozebraniem i wyczyszczeniem elektrozaworu rozwiązałem ten problem u siebie. Teraz to luksus, a nie jazda. Ciepło/zimno/ciepło niby nic specjalnego a jak cieszy :D .
 
 
marcian 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: pyrzyce
Wysłany: 21 Maj 2014, 17:08   

Zbyt dużo tego wszystkiego i nie moge nic znaleźć .. Skoro ciagle dmucha mi ciepłym, nie reaguje na pokrętło 'ciepło/zimno', to co może być tego przyczyną ? W taką pogode jak mam od dwóch dni +25*C nie idzie jeździć, mimo że mam prędkość skierowaną na '0' to podczas jazdy samo czynnie dmucha ciepłem.. Chociaż jak zamknąć obieg żeby w ogóle nic nie dmuchało :sad: .
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 21 Maj 2014, 17:13   

marcian, leniu patentowany, przeczytaj PIERWSZY post na PIERWSZEJ stronie tego tematu... :nagana:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
oliweczka223 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 27 Maj 2014, 19:21   

hej mam takie pytanie może mi ktoś pomoże dla czego mam tak ze jak wkładam jeden elektrozawór to mam tylko zimne powietrze a jak mam drugi to mam tylko ciepłe powietrze. Nie znam sie zbytnio nad tym ale chciała bym zeby w końcu było i ciepłe i zimnie powietrze kto mi pomoże ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Maj 2014, 21:04   

A wymieniłaś używkę na używkę czy używkę na nówkę?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Sie 2014, 14:33   

Witam szanownych Forumowiczów.

Naszła mnie pewna refleksja w ramach zaworu nagrzewnicy. Niedługo zrobi się chłodno a aktualnie mam odłączony obieg nagrzewnicy (złączone przewody doprowadzający i powrót).

Proszę o informację czy można całkowicie zablokować przepływ gorącego płynu do nagrzewnicy bez możliwości odpływu przewodem powrotnym? Pomyślałem by usunąć elektrozawór nagrzewnicy i zainstalować zwykły zawór hydrauliczny. Na zimę bym go odkręcał a na lato zakręcał.

Naszkicowałem mój pomysł. Powiedzcie proszę czy zablokowanie przepływu gorącego płynu jest możliwe czy zaburzy to chłodzenie silnika.

Z góry dziękuję,
Kpot

Auto: Fiesta mk V 1.8 Di

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Sie 2014, 18:21   

Nie można zrobić czegoś takiego, bo musisz mieć >obieg< cieczy w układzie. Pompę wody pewnie by szlag trafił, i to w ekspresowym tempie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
adek915 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2014, 12:32   

Mam może poste ale irytujące pytanie, jak odłączę wtyczkę od przedniego panelu to jakie napięcie jest na wtyczce? Takie jakie całej instalacji czy zerowe? oczywiście po przekręceniu stacyjki na zapłon...
_________________
Puma 1.7 VTC
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2014, 14:29   

Ta wtyczka nie ma tylko 2 pinów, więc ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
adek915 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2014, 14:32   

Pufcio napisał/a:
Ta wtyczka nie ma tylko 2 pinów, więc ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie. :)

Och kurcze, nie sprecyzowałem ;P, chodzi mi już o tą co jest przy elektrozaworze, przy odłączonym panelu przednim
_________________
Puma 1.7 VTC
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2014, 16:38   

Masz pełne wytłumaczenie w pierwszym poście co i jak :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
adek915 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sie 2014, 19:17   

Dzięki, u mnie był problem z uwalonym tranzystorem (było widać jaki upalony, co zrobiłem wcześniej), po wymianie nic się nie zmieniło, a że jakiś poprzedni szpec tego nie wiedział o nim, to puścił masę bezpośrednio z... akumulatora :głowąwmur: , a tekst o zwartej masie nasunął mi rozwiązanie problemu :ok:
_________________
Puma 1.7 VTC
 
 
adamhash 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: aa
Wysłany: 28 Sie 2014, 11:42   

Cześć,
Mam prośbę o zamieszczenie zdjęcia prawidłowego połączenia węży do elktrozaworu. Podejrzewam, że ktoś źle jes podłączył w mojej fieście MK4. Jutro będę wymieniał tranzystor bo jest walnięty.

P.s
Ma ktoś namiar na oryginalny elektrozawór?
Na alledrogo tylko China.

pozdrawiam,
A
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Sie 2014, 12:07   

Wąż idący na dół, do wymiennika ciepła lub bezpośrednio do zbiornika, nachodzi na zawór od strony pasażera.

Zawór w ASO.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
adamhash 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: aa
Wysłany: 29 Sie 2014, 06:16   

Cześć,
@Pufcio możesz potwierdzić, że te węże powinny być tak podłączone do elktrozaworu jak na zdjęciu?
Afoto

pozdr,
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Sie 2014, 10:23   

Pasowałoby. Pamiętaj, że zawsze możesz to wziąć na logikę - płyn ma wpływać górą, a wypływać dołem. Nie widziałem na razie odstępstw od tej reguły. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
adamhash 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: aa
Wysłany: 11 Wrz 2014, 13:30   

Cześć,
Wymieniłem tranzystor - napięcia się zmieniają więc sterownik jest już sprawny.
Mam jednak pewien kłopot. Ciepłe powietrze leci tylko wtedy jak się trochę przegazuje silnik. Po tym zabiegu przez jakiś czas leci gorące powietrze, a potem robi się letnie i zimne.
Może być tak, że układ jest zapowietrzony albo nagrzewnica zabrudzona? Przewody dochodzące do elektrozaworu są gorące.

p.s
Jak najprościej odpowietrzyć układ chłodnicy?

pozdrawiam,
A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.