Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Mar 2014, 21:24
|
|
|
Chłopie... masz wszystko w pierwszym poście tego tematu. Wszystko! Przeczytaj go uważnie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
marcian
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: pyrzyce
|
Wysłany: 18 Maj 2014, 22:34
|
|
|
Witam , od kilku dni mam problem w MK5 z nadmuchem. W ogóle nie reaguje na pokrętło ''Ciepło/Zimno''. Ciągle dmucha ciepłym podczas jazdy, nawet gdy nadmuch jest na 0 i skierowany na zimne powietrze. W czym problem? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Maj 2014, 22:55
|
|
|
Popatrz na post bezpośrednio nad swoim. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
szosciu
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 28 Dołączył: 10 Kwi 2014 Posty: 2 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 00:37
|
|
|
We wtorek rozebraniem i wyczyszczeniem elektrozaworu rozwiązałem ten problem u siebie. Teraz to luksus, a nie jazda. Ciepło/zimno/ciepło niby nic specjalnego a jak cieszy . |
|
|
|
|
marcian
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: pyrzyce
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 18:08
|
|
|
Zbyt dużo tego wszystkiego i nie moge nic znaleźć .. Skoro ciagle dmucha mi ciepłym, nie reaguje na pokrętło 'ciepło/zimno', to co może być tego przyczyną ? W taką pogode jak mam od dwóch dni +25*C nie idzie jeździć, mimo że mam prędkość skierowaną na '0' to podczas jazdy samo czynnie dmucha ciepłem.. Chociaż jak zamknąć obieg żeby w ogóle nic nie dmuchało . |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 18:13
|
|
|
marcian, leniu patentowany, przeczytaj PIERWSZY post na PIERWSZEJ stronie tego tematu... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
oliweczka223
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 20:21
|
|
|
hej mam takie pytanie może mi ktoś pomoże dla czego mam tak ze jak wkładam jeden elektrozawór to mam tylko zimne powietrze a jak mam drugi to mam tylko ciepłe powietrze. Nie znam sie zbytnio nad tym ale chciała bym zeby w końcu było i ciepłe i zimnie powietrze kto mi pomoże ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 22:04
|
|
|
A wymieniłaś używkę na używkę czy używkę na nówkę? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Sie 2014, 15:33
|
|
|
Witam szanownych Forumowiczów.
Naszła mnie pewna refleksja w ramach zaworu nagrzewnicy. Niedługo zrobi się chłodno a aktualnie mam odłączony obieg nagrzewnicy (złączone przewody doprowadzający i powrót).
Proszę o informację czy można całkowicie zablokować przepływ gorącego płynu do nagrzewnicy bez możliwości odpływu przewodem powrotnym? Pomyślałem by usunąć elektrozawór nagrzewnicy i zainstalować zwykły zawór hydrauliczny. Na zimę bym go odkręcał a na lato zakręcał.
Naszkicowałem mój pomysł. Powiedzcie proszę czy zablokowanie przepływu gorącego płynu jest możliwe czy zaburzy to chłodzenie silnika.
Z góry dziękuję,
Kpot
Auto: Fiesta mk V 1.8 Di
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Sie 2014, 19:21
|
|
|
Nie można zrobić czegoś takiego, bo musisz mieć >obieg< cieczy w układzie. Pompę wody pewnie by szlag trafił, i to w ekspresowym tempie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
adek915
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2014, 13:32
|
|
|
Mam może poste ale irytujące pytanie, jak odłączę wtyczkę od przedniego panelu to jakie napięcie jest na wtyczce? Takie jakie całej instalacji czy zerowe? oczywiście po przekręceniu stacyjki na zapłon... |
_________________ Puma 1.7 VTC |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2014, 15:29
|
|
|
Ta wtyczka nie ma tylko 2 pinów, więc ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
adek915
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2014, 15:32
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Ta wtyczka nie ma tylko 2 pinów, więc ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie. |
Och kurcze, nie sprecyzowałem ;P, chodzi mi już o tą co jest przy elektrozaworze, przy odłączonym panelu przednim |
_________________ Puma 1.7 VTC |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2014, 17:38
|
|
|
Masz pełne wytłumaczenie w pierwszym poście co i jak |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
adek915
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2014, 20:17
|
|
|
Dzięki, u mnie był problem z uwalonym tranzystorem (było widać jaki upalony, co zrobiłem wcześniej), po wymianie nic się nie zmieniło, a że jakiś poprzedni szpec tego nie wiedział o nim, to puścił masę bezpośrednio z... akumulatora , a tekst o zwartej masie nasunął mi rozwiązanie problemu |
_________________ Puma 1.7 VTC |
|
|
|
|
adamhash
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: aa
|
Wysłany: 28 Sie 2014, 12:42
|
|
|
Cześć,
Mam prośbę o zamieszczenie zdjęcia prawidłowego połączenia węży do elktrozaworu. Podejrzewam, że ktoś źle jes podłączył w mojej fieście MK4. Jutro będę wymieniał tranzystor bo jest walnięty.
P.s
Ma ktoś namiar na oryginalny elektrozawór?
Na alledrogo tylko China.
pozdrawiam,
A |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Sie 2014, 13:07
|
|
|
Wąż idący na dół, do wymiennika ciepła lub bezpośrednio do zbiornika, nachodzi na zawór od strony pasażera.
Zawór w ASO. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
adamhash
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: aa
|
Wysłany: 29 Sie 2014, 07:16
|
|
|
Cześć,
@Pufcio możesz potwierdzić, że te węże powinny być tak podłączone do elktrozaworu jak na zdjęciu?
Afoto
pozdr, |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Sie 2014, 11:23
|
|
|
Pasowałoby. Pamiętaj, że zawsze możesz to wziąć na logikę - płyn ma wpływać górą, a wypływać dołem. Nie widziałem na razie odstępstw od tej reguły. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
adamhash
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: aa
|
Wysłany: 11 Wrz 2014, 14:30
|
|
|
Cześć,
Wymieniłem tranzystor - napięcia się zmieniają więc sterownik jest już sprawny.
Mam jednak pewien kłopot. Ciepłe powietrze leci tylko wtedy jak się trochę przegazuje silnik. Po tym zabiegu przez jakiś czas leci gorące powietrze, a potem robi się letnie i zimne.
Może być tak, że układ jest zapowietrzony albo nagrzewnica zabrudzona? Przewody dochodzące do elektrozaworu są gorące.
p.s
Jak najprościej odpowietrzyć układ chłodnicy?
pozdrawiam,
A |
|
|
|
|
|