Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Uszczelniacze zaworowe i GMP
Autor Wiadomość
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 25 Lip 2014, 19:25   Uszczelniacze zaworowe i GMP

Witam.
Postanowiłem wymienić uszczelniacz na zaworach i niestety natknąłem się na kilka problemów.
Fiesta MK3 1.4 benzyna
1. W silnikach 1.1 jest nacięcie na kole pasowym żeby ustawić tłoki w GMP a u mnie niestety czegoś takiego nie ma.
Na górnym kole jest strzałka ale nie wiem czy to to samo.



2. Jeśli podepnę pod pierwszą świece kompresor to czy inne muszą być wkręcone ?
3. Jak ustawie GMP to robie zawory na tłoku 1 i 4 a jak w DMP to zawory na tłoku 2 i 3 ??
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:02   

1.

2. chcesz sprawdzić kompresję? Wykręcasz świecę i wkręcasz w jej miejsce manometr. Ważne raczej żebyś odciął na tę chwilę dopływ paliwa.

3. <było> Użyj szukajni
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:08   

2. Nie chcę sprawdzić kompresji. Chcę podpiąć zamiast świecy taki reduktor żeby zawór nie spadł.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:16   

No ale jak podepniesz tak to na jednym cylindrze nie będzie iskry. W ogóle o jaki zawór Ci chodzi?


A chodzi o postty z tego tematu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21067
_________________
Była: MK3
Jest: P206

Ostatnio zmieniony przez brewa7 25 Lip 2014, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:18   

brewa7, on chce wymienic uszczelniacze. Żeby mu fizycznie zawór nie wpadl do cylindra, musi albo przez świece wepchnac tam szmate, albo podlaczyc kompresor i nabić ciśnienia. Ot cała magia :P

A jak chce to zrobić bez tego patentu, to niestety musi zrzucić głowice :P
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:21   

już skumałem o co kaman.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:23   

O to właśnie mi chodzi. No i jak ustawie sobie GMP to jak wkręce reduktor do pierwszej świecy to czy w pozostałych gniazdach muszę mieć wkręcone świece czy nie ?
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Lip 2014, 20:26   

Marcink, na moje nie musisz.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Lip 2014, 21:36   

No musisz pamiętać że jak wypchniesz 1 tłok w dół to robisz na 2 i 3 cylindrze. Tylko nie wiem jak jest dokładnie z zaworami, czy nie wpadnie Ci za głęboko jak będziesz wymieniał. Wiesz bo zawór może o trochę się obniżyć i czy po założeniu nowego uszczelniacza dasz radę odpowiednio ścisnąć sprężynę zaworu żeby założyć potem zamek na talerzyki.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 26 Lip 2014, 07:53   

No i tutaj pada moje kolejne pytanie.
Z jaką siła wpuszczać powietrze przez ten reduktor ??
Ile barów wystarczy ?
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 26 Lip 2014, 21:17   

przelicz sobie stopień sprężania silnika i w pakuj mu takie ciśnienie.

Stopień sprężania* 0,12= Ciśnienie sprężania w MPa
a na bary sobie przeliczysz w jakimś przeliczniku miar
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 27 Lip 2014, 12:00   

Dziękuje bardzo za pomoc.
Udało się wymienić uszczelniacze bez problemów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1.6 TDCi - uszczelniacze zaworowe
Kacper0209 Silniki diesla 1 6 Mar 2016, 11:53
n owicjusz
Brak nowych postów [MK3] Pierścienie czy uszczelniacze zaworowe?
Gość Mechanika 7 28 Lis 2008, 08:09
bidżej
Brak nowych postów jak znajsc GMP pierwszego tłoka w 1.8 D
kubasa976 Silniki diesla 18 9 Sty 2008, 09:46
kubasa976
Brak nowych postów Uszczelniacze półosi w skrzyni
Toooommmmi Mechanika 3 5 Paź 2007, 22:49
jackrzec
Brak nowych postów [MK4] Uszczelniacze zaworów - wymiana
baca21 Mechanika 17 15 Wrz 2010, 17:44
baca21


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.