Przesunięty przez: trzeci 28 Cze 2014, 19:09 |
Problem z układem kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 28 Cze 2014, 18:29 Problem z układem kierowniczym
|
|
|
Witam wszystkich, mam problem z kierownicą. Dzisiaj wymieniłem:
- końcówki drążków,
- maglownice,
- sworznie,
- krzyżak kolumny kierowniczej.
Niestety mam kolejny problem, którego ani ja ani ojczulek nie jesteśmy w stanie rozwiązać. Mianowicie tego nieda się opisać, trzeba posłuchać, załączam poniżej link do filmu, na którym nagrałem w jaki sposób stuka kierownica. (coś musi ją wypychać do góry - rusza się cała przekładnia i osłona). Ale co.... i tutaj zaczyna się problem.
Link
Może mi coś podpowiecie.
Pozdrawiam Łukasz.
P.S. Pomyłka - Nie ten dział. Źle kliknąłem, moje auto to Fiesta MK3. Przepraszam. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Cze 2014, 19:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Cze 2014, 19:00
|
|
|
Wygląda na to że nie do końca wbiłeś krzyżak i podczas obracania metalowe łapki się o siebie ocierają. Możliwe jest też, że przekładania kierownicza jest od innego modelu, sprawdzałeś czy obie są identyczne po wymontowaniu starej ? |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 28 Cze 2014, 19:04
|
|
|
diodalodz, tak są identyczne. Wszystko jest w tym samym miejscu. Krzyżak jest dociągnięty do końca. Wcześniej też tak latała, ale było ciszej. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 28 Cze 2014, 21:06
|
|
|
Weź najpierw zobacz skąd dokładnie są te stuki i czy nie masz nigdzie luzów na tym krzyżaku jednak |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 28 Cze 2014, 21:09
|
|
|
brewa7, gdybym wiedział skąd one są to bym to naprawił . Krzyżak jest nowy, maglownica tak samo. Kierownicy nie rozkręcałem bo nieumiem odkręcić poduszki powietrznej. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 29 Cze 2014, 11:59
|
|
|
przekręcasz kierownice o 90* w lewo i masz 1 śrubkę, potem tak samo w prawą stronę i też odkręcasz tą 1 śrubkę i poduszka wychodzi |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Cze 2014, 12:01
|
|
|
Jak masz takie samo mocowanie jak mk4/5, to potrzebujesz klucza nasadkowego "z połówką" (chyba rozmiar 6,5 - sprawdzisz to nakładając sąsiadujące rozmiary. Jeden nie wejdzie, drugi będzie za luźny. Kupujesz "połówkę" i odkręcasz |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
taksak
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 29 Cze 2014, 21:01
|
|
|
Witam, nie dawno to przerabiałem,odkręcasz pod kierownicą śruby i odpinasz poduszkę,odkręcasz śrubę i ściągasz kierownicę .Odpinasz wszystko po bokach i odkręcasz tak żeby pozostał tylko wał kierowniczy a rurę to znaczy kolumnę kierowniczy ściągasz .I tam w dolnej części jest łożysko takie trochę podobne do rowerowego,gdzieś w garażu mam symbol.Ja go nie wymieniałem bo jest dostępne tylko w serwisie,i musiałem trochę czekać.Zniwelowałem luz podkładkami z plastyku i tak zostawiłem.Dokładnie to przez telefon.Pozdrawiam |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 1 Lip 2014, 20:13
|
|
|
Witam, problem rozwiązany . Okazał się błahy i banalny. Krzyżaczek był zbyt luźny, przez co kierownica zamiast z nim obracała się w środku (w tym wejściu co łączy się krzyżaczek z przekładnią kierowniczą). Wymieniłem na chwile obecną na stary krzyżaczek. Będę musiał ten nowy w imadło wsadzić i trochę go ściaśnić.
A co do instrukcji odkręcenia poduszki powietrznej dziękuję, bardzo. Przyda się w przyszłości |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 1 Lip 2014, 20:21
|
|
|
Fordzik88, mówiłem że może być luźny krzyżak toś nie wierzył. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
|