Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:24 |
[MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005) |
Autor |
Wiadomość |
wojtekw
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 12:49 [MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)
|
|
|
Mam pytanko:
co ile kilometrów należy wymieniać rozrząd w modelu z silnikiem 1.6 TDCI 90 KM, rocznik 2005?
Z góry dzięki za informacje. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Lut 2011, 09:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 16:59
|
|
|
240 000 km lub 10 lat |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
wojtekw
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 12:54
|
|
|
dzięki za informację |
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 9 Mar 2014, 20:40
|
|
|
Witam, nie bede tworzyl nowego tematu moze odświeze ten:).
A wiec chcialbym spytac was czy ktos juz wymienial rozrzad w swoich fiescinkach 1.6 tdci?
Mam dylemat bo nie wiem ile to wytrzymuje niby tak jak pisze ElGrey mówia w servisach.
Wymieniał juz ktos moze i wie w jakim stanie pasek jest przed wymiana 10 letnia ?lub przebiegiem wczesniejszym niz np 150km ? Ja mam 114tys i rocznik 2006. |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Mar 2014, 21:36
|
|
|
Od tego czasu dowiedziałem się że nie przekracza się 8 lat i 180 000 km, ale mój kumpel w foce 1,6 TDCI (wiec ten sam silnik) wymienił pasek po 240 000, ale w 5 latku, pasek był już w słabym stanie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 17:21
|
|
|
ujuju dzieki za szybka odpowiedz ) |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 21:05
|
|
|
ja swoj wymienialem samemu rok temu po 210tysiacach ale w focusie II 1.6 tdci 2006 rok i byl w naprawde przyzwoitym stanie - na pewno mógłby jeździć dalej.. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 21:07
|
|
|
haha zabawni jesteście, rozrzad sie wymienia max co 5 lat/ 120 tys na fabrycznym, potem max 80 tys bo oryginalnych elementów rozrzadu i tak mało kto kupuje a poza tym nie warto bo to ten sam szajs tyle ze w innym pudełku |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 21:19
|
|
|
w benzynie to i owszem. w 1.6 tdci producent zaleca co 200tys |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 21:45
|
|
|
no właśnie. PRODUCENT ZALECA.
tak jak wymiana oleju. PRODUCENT ZALECA CO 30 TYŚ.
Twoje auto spróbój. jak dojedziesz na rozrządzie do 200 tyś, a na 3 litrach oleju wymienianych co 30 tyś chociaż do 100 tyś km to ci postawie krate piwa.
Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs. Rolki, łożyska pomp, kół, potrafią szumieć huczeć po kilku tyś km. nie mówię tu o najtanszych częściach. Ale próbój szczęścia. VW się nóżka powinęła na jego ZĘBATCE, i silnikach TDI. też zalecali wymiane oleju nie co 10tyś. I efekt był taki, że albo silniki się zacierały albo rozpieprzały przez urwany rozrząd. I żaden nie dojechał 100 tyś km. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 22:23
|
|
|
Wszystkie auta flotowe tak jeżdżą, i jakoś się nie rozpadają, właśnie ta foka jest z floty, olej wymieniany co 30 000 do przebiegu 230 000 i to castrol, wiec nie rewelacja.
2 lata już u kolegi jest, w zasadzie zrobiona została tylko dokładna kontrola stanu silnika, przegląd turbiny, wymienione uszczelniacze wtrysków i powłoka lakiernicza (lakiery wodne są do dupy auto malowałem w połowie) auto zasuwa i ma się dobrze, a sory rozpadł się alternator zawieszenie się nawet trzyma
W swoim aucie wymieniam co 15 000, a mechanicy zajmujący się na co dzień fordami (nie ASO, bo jak wiemy tam nie ma mechaników, tylko małpy z instrukcjami producentów) stwierdzili to co napisałem wcześniej o częstotliwości wymiany rozrządu. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 22:41
|
|
|
jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kmy
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 14 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11 Mar 2014, 09:11
|
|
|
kuba87 napisał/a: | Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs. |
kuba87 napisał/a: | haha zabawni jesteście |
kuba87 napisał/a: | I żaden nie dojechał 100 tyś km. |
Daj spokój, normalnie jakbym Macierewicza czytał, znam wiele samochodów z przebiegiem ponad 100 tys. km a przeglądy i wymiany były robione zgodnie z zaleceniami producenta, wg książki serwisowej. Jak ktoś się uprze to może zmieniać olej co 5 tys. km i rozrząd co 20 tys. km, dlaczego nie, ale niech zachowa takie rewelacje dla siebie. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Mar 2014, 12:14
|
|
|
Wiem bo jestem mechanikiem i wiele razy wymieniałem "nowe" na również "nowe", i robiłem kilka silników. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2014, 19:46
|
|
|
kuba87 napisał/a: | jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny? |
Rozebrana góra silnika + miska olejowa i wszystko co z tym związane (endoskop), turbina jest ze zmienna geometriom, więc czyszczenie całości sprawdzenie luzów i wyczyszczenie zaciętego mechanizmu zmiany geometrii (nie wiem dokładnie jak się nazywa ta cześć zawór doładowania??) zrobione u mechanika zajmującego się silnikami z koncernu PSA.
Bez rozebrania silnika na stole na cząsteczki więcej nie da się zrobić. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Mar 2014, 22:44
|
|
|
jesli nie zdjeliscie głowicy, i nie wyjeliscie tłoków to za przeproszeniem g*wno widzieliście. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kmy
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 14 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14 Mar 2014, 08:17
|
|
|
kuba87 napisał/a: | za przeproszeniem xxxxx widzieliście |
Administratorzy powinni Ci dać bana za celowe obchodzenie cenzury. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Mar 2014, 15:51
|
|
|
kuba87 nie będę się z tobą sprzeczał bo nie widzę podstaw
A inni wysnują z tego wnioski i tyle. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|