Przesunięty przez: szynszyl 9 Kwi 2014, 20:48 |
[MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Lis 2013, 17:14 [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
|
|
|
Witam serdecznie,
mam takie zapytanie - czy któryś z forumowiczów byłby skłonny do pomocy przy dołożeniu pilota do oryginalnego centralnego w Fieście z 98r. ?
Dla mnie schematy są generalnie niezrozumiałe.
W zamian w zależności od upodobań flacha,skrzynka piwa, albo na flachę lub piwo.
Miejsce - Gliwice. Do pracy zapewniam garaż
Pozdrawiam
Ps. Jeśli ktoś byłby chętny, to wspólnie wybierzemy sterownik do zakupu. |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Lis 2013, 21:05
|
|
|
Taka reklama ?
Trochę faktycznie daleko. |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 16 Lis 2013, 21:58
|
|
|
Ja się nie reklamuje, kup sterownik który ma opcję sterowania (-) większość dostępnych uni. na rynku powiem Ci co jak połączyć. Dasz radę jeśli masz miernik i jako takie pojęcie |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17 Lis 2013, 14:19
|
|
|
No to ok, jak kupię, to się odezwę - muszę tylko jakiś konkretny sterownik wybrać, najlepiej bez bajerów i z tą opcją o której piszesz.
Miernik mam, pojęcia niestety nie, ale już kilka rzeczy bez pojęcia robiłem i działały
Thx |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 17 Lis 2013, 15:41
|
|
|
w sumie to zamiast miernika żarówka 12v z kabelkami. ostatnio ojcu w toledo zakładałem to kupił prosty sterownik za 75 już z wysyłką. |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 18 Lis 2013, 16:20
|
|
|
Ja zakładałem w swojej mk5 więc jest bardzo podobnie. Jak coś to pisz chętnie pomogę. A tak na marginesie to w mk5 jest centralny sterowany plusem tak więc i mk4 chyba też tak ma. |
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 12:23
|
|
|
Jako, że nie potrzebuję żadnych cudów, a tylko otwieranie/zamykanie, to czy taki sterownik w moim przypadku wystarczy ?
http://allegro.pl/sterown...3743682711.html
Czy może potrzebuję tego trybu dłuższego sygnału dla zamków pneumatycznych ? |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 20:48
|
|
|
A co masz siłowniki pneumatyczne czy z Twoją logiką jest coś nie tak
Ten sterownik jest wystarczający-no chyba że bagażnik jeszcze chcesz na pilota(jest to bardzo wygodne). |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 20:58
|
|
|
Do bagażnika nie będę ciągnął centralnego, bo chodzi mi o jak najłatwiejsze załatwienie sprawy.
Co do mojego pytania odnośnie zamka - nie wiedziałem czy Fiesta ma zamek elektryczny, czy pneumatyczny.
W tym z linka długość impulsu to 0.5 sekundy i w sumie powinienem zapytać, czy to wystarczy.
Tak wygląda schemat tego zamka :
To teraz chętni mogą mi wytłumaczyć jak pięciolatkowi jak to podłączyć. |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:56
|
|
|
Grabarz, no więc...
Instrukcja montażu centralnego zamka w autach marki Ford opracowana łopatologicznie dla krawców piekarzy i księgowych by pawel_mk3
Z doświadczenia wnioskuję, że fiesta mk IV-V elektrycznie jest podobna do eśka mk VII
ale jak sprawdzić czy sterowanie jest _ czy + i jak podłączyć
Weź żarówkę z długimi przweodami i
jeden koniec do stałego + np. aku czy coś
zdejmij sobie boczek z drzwi i znajdź wiązkę od centralnego (5 przewodów)
Jak już masz tą żarówkę podłączoną do plusa to wsiądź do auta zamknij drzwi i po kolei do każdego przewodu z tych pięciu przykładaj drugi przewód żarówki i zamknij/otwórz auto centralnym
na dwóch przewodach żarówka powinna mrugnąć przy jednym na zamknięciu na drugim przy otwarciu (już masz przewody które sterują) jeżeli nie zaświeciła na żadnym przewodzie to znaczy ze sterowanie masz plusem czyli podłącz żarówkę do masy auta i powtórz czynność reszta j/w
Jeżeli żarówka mrugała jak z drugiej strony była podłączona do + to masz sterowanie minusem
Jeżeli żarówka mrugała jak z drugiej strony była podłączona do - to masz sterowanie plusem
Dalej korzystasz ze schematu dołączonego do modułu
Jak podłączyć kierunkowskazy:
Rozbierasz dół osłony kolumny kierowniczej
Otwierasz maskę
Patrzysz jakie kolory przewodów masz przy żarówkach od kierunków
jeden bedzie przy lewej i prawej stronie taki sam, ten olewasz bo to masa interesują cię te które są różne (zapamiętujesz kolory)
namierzasz takie same przy wiązce pod kierownicą i pod nie podpinasz przewody brazowe z modułu jeden do jednego drugi do drugiego.
I tyle... |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 11:55
|
|
|
Pawle bardzo Ci dziękuję
Z tego co czytałem, to w mk4 jest sterowanie +, więc sprawdzanie tego pominę. Poszukam jednak kabli od zamykania i otwierania, ale spróbuję to zrobić za pomocą miernika.
Mam jednak jeszcze dodatkową prośbę, ale bez tego nie podłączę :(
Czy mógłbyś wytłumaczyć kolejne kabelki z diagramu, oraz gdzie w aucie znajdę te, do których mam je podpiąć ? Wtedy już będę całkowicie wdzięczny
Aha jeszcze jedno - czy podłączenie kabli będzie odbywać się pod boczkiem ? Jeśli nie, to może nie muszę go ściągać ? Bo rozumiem, że do tego i klamkę i w ogóle wszystko z drzwi zdjąć trzeba. |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:36
|
|
|
Grabarz, podłacznie nie bedzie pod boczkiem ale tam najłatwiej sprawdzić. Możesz zdjąć plastik przy nogach kierowcy i tam namierzyć wiązke od drzwi ale w niej może być więcej przewodów (lusterka szyby głośniki itp) dlatego podałem najprostsze zlokalizowanie przewodów. Miernik jeśli masz elektroniczny może być zbyt wolny do krótkich sygnałów centralnego (0,5s) dlatego polecam żarówkę.
CO do podłączenia to wg. kolorów z Twojego obrazka:
Żółty, żólto/czarny, Czerwony do +12 czyli stały + znajdziesz za skrzynką bezpieczników na grubym czerwonym przewodzie lub czerwony przewód idący do stacyjki.
Czarny do - (masa) jakaś śruba czy coś przy karoserii na 100% w pobliżu skrzynki jest jakaś śruba żeby przykręcić
Biały - zamykanie : do przewodu zlokalizowanego jako zamykanie centralnego z wiązki drzwi
Biało/Czarny : otwieranie j/w.
Kierunkowskazy (dwa brązowe) opisałem w poście wyżej
p.s masz 3d czy 5d auto? |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:52
|
|
|
Doooobra poszperałem na półkach odpaliłem skaner i niech to będzie dla potomnych...
do opisu wyżej:
Musisz namierzyć w/g książki w wiązce drzwi
Biało /Niebieski
Żółto czerwony
Niestety który jest otwieranie który zamykanie nie powiem bo nie wiem musisz próbować. |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:55
|
|
|
Masz chłopie cierpliwość
Mam 5d. Szyb nie mam elektrycznych - dlatego spróbuję zacząć od tego słupka, może to więcej czasu zajmie, ale będę miał całą sobotę na to
Dzięki póki co za ten opis - chyba do soboty nie będę miał więcej pytań, a w razie czego, jak będziesz mieć możliwość, to już z garażu bym na gg się kontaktował
Aha - jaką żarówką mam to sprawdzać ? zwykłą na 230V chyba nie ? |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 14:01
|
|
|
Żarówką 12V
To że nie masz elektrycznych szyb nie znaczy że nie masz wiązki do nich od skrzynki do słupka.
Jak masz 5d to zdejmij słonik od tylnych będą 3 przewody jeden to masa dwa to sterowanie.
I to te dwa Cię interesują. One idą do przednich drzwi i będa koło skrzynki
Wyżej napisałem jakie powinny mieć kolory.
Cierpliwości ogólnie nie mam. Jeśli raz ktoś nie zrozumie to drugi raz nie tłumaczę bo nie umiem przekazywać swojej wiedzy, ale po to jest forum aby pomagać i to staram się robić : )
edit: w sumie tak patrzę na ten schemat z książki zauważyłem mixa w kolorach.. w każdym razie potrzebujesz tych dwóch co idą do tylnych siłowników i sprawdzenie w słoniku tylnych drzwi bedzie najprostsze...
na gg nie byłem chyba z rok czasu i w sobotę też nie będę bo niestety weekend spędam w pracy. ale śmiało możesz pisać sms (nr tel w podpisie)
a i jeszcze jedno primo, zamki forda mają silniczki które potrzebują chwilę aby zamknąć/otworzyć zapewne zauważyłeś że po przekręceniu kluczyka w zamku jest dźwięk ok 2s.
dlatego w swoim sterowniku jeśli po podłączeniu będzie wariował centralny musisz przeciąć zworkę która przełącza na sterowanie zamkiem pneumatycznym wtedy impuls się wydłuży i wszystko się uspokoi |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 19:24
|
|
|
Akurat wszystko co wiąże się z samochodami jest dla mnie zagadką (generalnie "siedzę" w komputerach), ale lubię to uczucie, kiedy coś zrobiłem sam, no i zaoszczędziłem trochę grosza, a że ktoś czasem musi mi to wytłumaczyć parę razy Na szczęście tu wszystko jest napisane, więc nie trzeba pamiętać, a wystarczy przeczytać. Także dzięki Paweł i mam nadzieję, że w sobotę wieczorem napiszę, że centralny działa |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
Grabarz
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:17
|
|
|
Dotarł sterownik. Z tego co widzę na schemacie, to jest łatwiejszy niż ten, który wkleiłem wcześniej.
Wygląda tak :
Wg wcześniejszych opisów i z tego co rozumiem :
Pomarańczowy : kierunkowskazy
Czerwony/Brązowy : +12V
Czarny : śrubka jakaś
Biały : znalezione otwieranie
Niebieski : znalezione zamykanie
A co z żółtym i różowym ?
Dodatkowe pytanie - łączenie kabli, również tych do +12V, mogę wykonać za pomocą szybkozłączek ? |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:33
|
|
|
Różowy zostawiasz nie podłączony. A co do czarnego to jakaś na śrubka będzie na progu.
Szybkozłączki jak dla mnie to rozwiązanie prowizoryczne, ja wolę lutowanie. I pamiętaj, że +12 to ma być stałe. |
Ostatnio zmieniony przez zabka35i 28 Lis 2013, 17:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:36
|
|
|
zabka35i, docenisz szybkozłączki jak będziesz musiał drzwi zdjąć ;-P |
|
|
|
|
|