Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:47
[MK6] Problem z silnikiem, prawdopodobnie po zalaniu benzyną
Autor Wiadomość
witu 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Wrz 2013, 18:37   [MK6] Problem z silnikiem, prawdopodobnie po zalaniu benzyną

Cześć!
Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik Forum. No, prawie nowy, bo już kiedyś byłem zarejestrowany posiadając MK2.

Samochód nie jest mój, tylko mojego teścia ale spróbuję wytłumaczyć tyle co wiem.
Kilka miesięcy temu samochód został zalany omyłkowo benzyną w ilości 5 litrów. W baku, jak podejrzewam było już około 5 litrów ropy. Zamiast spuścić tą mieszaninę zostało dolane kolejne 5 litrów ropy. Przez jakiś czas (nie mam pojęcia jaki) samochód chodził, po czym zaczęło coś "cykać". Jeździł tak kilka miesięcy i postanowił coś z tym zrobić. Pojechał do mechanika, który wymienił uszczelniacze wtryskiwaczy. Podczas wymiany zwrócił uwagę, ze na wtryskach i wszędzie dookoła jest gruby zapieczony nagar. Przestało cykać, ale samochód nie ma w ogóle mocy i często gaśnie. Ten mechanik rozkłada ręce, więc pojechałem do innego. Sprawdził komputer - brak błędów, sprawdził turbinę - sprawna. Stawia na wtryski lub pompę paliwa, ale robienia wtrysków się nie podejmuje.

Wiem że w internecie jest sporo tematów odnośnie spadku mocy po wymianie uszczelniaczy ale nigdzie w kontekście zalania benzyny do diesla... Najczęściej też wynikiem dyskusji jest to, żeby sprawdzić błędy.
Jeśli znacie kogoś godnego polecenia od tych spraw w Krakowie lub okolicy, bardzo prosiłbym o namiar.

proszę Was o pomoc i z góry dziękuję
pozdrawiam!
witu
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Wrz 2013, 23:00   

W sytuacji gdy nie możemy pozbyć się takiego paliwa zamieszanego i gdy mamy niewielkie ilości benzyny zalanej do ropy, należny zalać auto do pełna i spokojnie wyjeździć mieszaninę (porada mechanika) zalanie większa ilością Pb możne i skutkuje zatarciem pompy paliwowej, więc ostrożnie :yes:
Sam odwaliłem taki numer na wakacjach... Zamulony z rana na stacje, a tam jak się później zorientowałem (po zalani 10 l 98) dystrybutory były inaczej ustawione niż w zasadzie wszędzie i na dodatek były przypięte reklamy na pistoletach, wiec za późno się zorientowałem, ale zalałem do pełna ropy z preparatem do czyszczenia wtrysków i na szczęście nic się nie stało, nawet auto jeździło prawie normalnie.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.